|

ps2017-060-01-000-000.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-09-30 ps2017-060-01-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2020-09-30
Meetingps2017/060
Agenda Itemps2017/060/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/060schuz/s060001.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   8 < Page 9 > 10

Vakcinolog a vedoucí lékař Centra očkování a cestovní medicíny v Hradci Králové Jiří Beran isoprinosinem úspěšně léčil sebe a syna. V litovelském domově seniorů jich dvacet onemocnělo COVIDem-19. Ošetřující lékařka jim předepsala isoprinosine a ze starých lidí ve věku 87 94 s dalšími nemocemi nepodlehl covidu ani jeden. Zázrak? Těžko říct. Zdá se, že když se chce, tak covid takový problém nemusí být. Účinky léku isoprinosine výrazně a prokazatelně podporují imunitní reakci organismu, jenž se tak dokáže mnohem lépe s koronavirem vypořádat. Tento lék mají standardizovaný na léčbu koronaviru v Polsku, Maďarsku, Rumunsku či na Slovensku. Proč ne my? Protože je to laciné generikum a na ministerstvu nám stále běhají lobbisti farmaceutických virem? A protože je to laciný lék, tak na něm nikdo nevydělá peníze, proto se tady v České republice nepoužívá? Není to ta pravda? Není to ta skutečnost? Zvláště když připomínám, že tento lék je standardizovaný v okolních zemích. Takže rád bych požádal nového pana ministra o informace, kolik lidí skutečně a prokazatelně na COVID-19 zemřelo. Pouze na COVID-19. A proč do nemocných na covid počítají ty, kteří na covid nezemřeli, i ty, u nichž příčinu smrti nikdo nezkoumal, a proč patologové, pokud mluví pravdu, tak se příčina smrti u lidí podezřelých na nemoc covid nezkoumá, ale v reálu se jen připlácne každému, kdo se kolem covidu mihl. Možná to tak nebylo u všech případů, ale evidentně to tady lékaři říkají, že se to tak dělá. Nepřesná data s sebou nesou i problém v tom, že neznáme skutečný stav věcí. A pokud neznáme skutečný stav, těžko ho můžeme kvalifikovaně řešit. Jenže problém je skutečně v tom, že když tady nejsou přesná data, tak je to přesně v kontrastu s těmi deseti miliony životů občanů České republiky, kteří potřebují pracovat, potřebují ekonomicky a sociálně žít. A skutečně řada lidí přichází o práci, snížily se jim příjmy a jsou v zoufalé ekonomické a sociální situaci kvůli těm opatřením. A proto znovu vyzývám k tomu, aby vláda dala na stůl jasná data, protože se opravdu vůbec nedivím obrovskému množství občanů, že jsou znejistělí a že tomu prostě přestávají věřit, nebo dokonce nevěří. Znovu biju na poplach, protože lidé nemají peníze. A jak víme, teď na podzim se bude ekonomická a sociální situace občanů zhoršovat, protože dobíhají výpovědi, dobíhá odstupné. A stát bohužel, jak jsem říkal, nenabízí žádné skutečné podpůrné varianty tak, aby udržel systémově jak pracovní místa, tak také v chodu malé a střední firmy, které jsou páteří naší ekonomiky včetně živnostníků. A opravdu se blíží, upozorňuji tady na to od jara, sociální a ekonomická katastrofa, na kterou stát nemá peníze, a zároveň jsme tady nepřijali - ani vláda nepřijala žádné zákony, které by tomuto čelily, a zároveň odmítá i ty konstruktivní návrhy SPD, které tady leží. Takže bych chtěl vyzvat vládu, i když mi připadá, že začíná být pozdě a že ti lidé opravdu budou bez peněz kvůli tomu, že vláda odmítá ekonomické a sociální zákony, které my tady navrhujeme, a budou bez práce, což ovlivní samozřejmě i ty všechny rodiny, kde mají invalidní důchodce, mají tam invalidy, starobní důchodce, matky samoživitelky, všechno je to v těch rodinách provázáno, když přijdou o své příjmy, o práci. A opravdu varuju nad tím, biju na poplach, ale připadá mi, že začíná být hodně pozdě, protože vláda ten čas nevyužila, co jsme tady měli v uplynulých měsících na tu legislativní přípravu. A ještě bych se krátce vyjádřil na závěr k tomu, co tady řekl pan ministr vnitra Hamáček, že tady předložil ústavní zákon o bezpečnosti, a celkem nevhodně tady zaglosoval, že prý se jeho návrhu zákona tady nechceme věnovat, protože je prý před volbami. No, jsem členem komise pro Ústavu léta, takže to, tuším, bylo jediné místo, kde se to zatím ve Sněmovně projednávalo. No víte, on tam totiž pan ministr Hamáček poschovával více věcí, pod tím ústavním návrhem zákona o bezpečnosti. Například tam píše, že bude moci v podstatě vláda nekonečně opakovat volby, resp. nekonečně odkládat volby. A nad tím jsem se tam jako jediný zarazil, a pak mi i ostatní kolegové z jiných stran dali v podstatě za pravdu, že je to potřeba vysvětlit. Protože na základě vyhlášení stavu nebezpečí, který ještě do Ústavy chce vkládat, aby se znovu a znovu mohla i na nižší úrovni omezovat práva občanů a zavírat obchody, omezovat pohyb občanů, tak vytváří do Ústavy nový stav, stav nebezpečí, stav nouze tam je, tak tam ještě vložil v podstatě na závěr tak nenápadně, že vláda bude moci i opakovaně odkládat volby. A to je tedy opravdu velice nebezpečný návrh. Proto to bylo na komisi pro Ústavu v podstatě neprojednáno. A pan náměstek ministra vnitra, který tam byl v zastoupení pana ministra Hamáčka, dostal za úkol to dovysvětlit do příště. Takže nekonečně podle Ústavy se podle návrhu ministra vnitra Hamáčka budou moci odkládat volby. Vláda. Vláda bude moci. A to je pro nás absolutně nepřijatelná záležitost. Je tam nejprve napsáno na půl roku a v další větě je napsáno - ale také opakovaně. To je nepřijatelná záležitost úplně. To je nepřijatelná záležitost. znovu vyzývám pana ministra Hamáčka, jako jsme mu to říkali v létě, kdy chtěl omezovat občany v možnosti účastnit se krajských a senátních voleb, které budou tento pátek a tuto sobotu, a my jsme mu vysvětlili, že pan ministr tady není od toho, aby vymýšlel, jak omezit občanům volební právo, ale naopak aby vymyslel, jak umožnit lidem volit. Takže jsme společně všichni ten zákon tady vypracovali ve spolupráci s dalšími stranami a je přijat, aby občané mohli volit, a bezpečně mohli volit, tyto volby. Tak znovu pan ministr Hamáček vymýšlí pokřivení Ústavy, jak opakovaně v podstatě neumožnit lidem volby a odkládat je donekonečna. Takže tohle samozřejmě je taky jeden z těch zásadních důvodů, proč se to tam zastavilo. Protože pan Hamáček navrhuje opravdu velmi podivné návrhy. Takže to není tím, že by tady ostatní politické strany včetně nás myslely na volby, proto jsme to nechtěli projednat, naopak jsme tomu na komisi pro Ústavu věnovali značný čas, ale zaskočily nás tyhle návrhy, které tam byly bez dalšího vysvětlení. A v podstatě ani pan náměstek ministra vnitra to tam nedokázal vysvětlit. A na závěr bych chtěl, jak jsem řekl, vyzvat občany, aby přišli k volbám. Ty volby budou důležité. Není to jenom o krajských a senátních volbách. I na základě legislativy, kterou jsme tady přijali, je pohlídáme, budeme dozírat včetně našich členů volebních komisí, aby volby proběhly bezpečně, aby proběhly v souladu s hygienickými standardy. Takže se nebojte přijít k volbám, přijďte v pátek a v sobotu volit. Ty volby nebudou jenom o krajských a senátních tématech, budou o celostátních tématech. A je potřeba jasně říci, co si o tom všem myslíme. Nejenom o covidu, ale i o dosavadní činnosti politických stran tady v Poslanecké sněmovně. Děkuji za pozornost. Předseda PSP Radek VondráčekDěkuji. Z pracovních důvodů se omlouvá předseda vlády Andrej Babiš ze zbytku dnešního jednání. S faktickou poznámkou pan předseda Chvojka. Poslanec Jan ChvojkaHezké dopoledne, kolegyně, kolegové. bych chtěl jenom reagovat fakticky na projev pana předsedy Okamury, který se týkal mimo jiné návrhu Ministerstva vnitra na změnu volebního zákona v tom smyslu, že podle jeho tvrzení tady chceme zavést nekonečný odklad voleb, resp. že chceme snad volby zrušit. To není pravda, bych to chtěl uvést na pravou míru. Za prvé jde o návrh, který je teprve někde v úplně prvotní fázi legislativního procesu, resp. před legislativním procesem, je to věc, o které se teprve diskutuje. Ale samozřejmě my musíme nějakým způsobem přemýšlet o tom a reagovat zákonem na stav, kdy se volby prostě nemůžou uskutečnit z objektivních důvodů. To znamená, my dnes máme zákon, kdy můžete volby odsunout maximálně o půl roku, ale když je odsunete o půl roku a z nějakého důvodu nemůže fungovat infrastruktura státu, tak se ty volby musí konat, i když nemusí fungovat pošty, nemusí fungovat hasiči, nemusí fungovat elektrárny, nemusí fungovat nic. Bude tady apokalypsa, ale budou muset být volby. To je samozřejmě špatný zákon, protože v této situaci, kterou jsem popsal jako příklad, volby být asi nemůžou. To znamená, musíme mít institut, který by na tu situaci reagoval. To znamená, když bude zombie apokalypsa, tak volby asi být nemůžou. Nicméně souhlasím s tím, že tady musí být samozřejmě nějaká stráž Sněmovny, aby vláda nemohla několik let volby odkládat. To by asi nikdo nechtěl. Ale určitě není naším cílem, aby tady nebyly volby, aby několik let nemohli občané projevit svoji vůli. Je to opravdu reakce jenom na to, kdyby se z objektivních důvodů nemohlo volit, ale podle zákona by se volit muselo. Děkuji.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities