|

ps2017-057-01-003-002.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-08-19 ps2017-057-01-003-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 972/ - zkrácené jednání

Date2020-08-19
Meetingps2017/057
Agenda Itemps2017/057/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/057schuz/s057012.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   16 < Page 17 > 18

Místopředseda PSP Tomio OkamuraNyní faktická poznámka, pan poslanec Václav Klaus. A u pana poslance Profanta je to normálně do obecné? Takže faktickou vezmeme pana poslance Klause a pak se připraví pan poslanec Profant. Prosím. Poslanec Václav KlausDobrý den. myslím, že o tom, že žádná chytrá karanténa neexistuje, se nemusíme bavit, to je prostý fakt. To byla politická floskule, kterých jsou desítky v našem prostoru. Jestli to lidem nevadí, tomu nerozumím, ale tak to asi nějak na světě je. jsem se chtěl vyjádřit ještě k jedné věci, k tomu zákonu, který považuji za zcela zbytečný - hlasoval jsem taky proti tomu, abychom to projednávali v legislativní nouzi, protože pro to není sebemenší důvod - a to je to, že on nějakým způsobem řeší povinnou domácí distanční výuku. A vám chci říci, že prostě ty zákony mají odpovídat realitě, jak to na světě je. My jsme se tady několikrát bavili a střetli, když jsme hájili, aby si vodáci mohli dát pivo. Ti lidé, se kterými jsem souhlasil, ti poslanci, říkali: oni si to ti tátové tam stejně dají na tom gumovém člunu, to každý dělá! O čem se tady bavíme? Proč se tady o tom mordujeme ve Sněmovně, to je přece zbytečné. A teď k tomu školství. Když jsem byl malý, nebo mladý člověk na gymplu, tak můj pan profesor Fork, srdečně ho zdravím, byl ještě profesorem staré školy, který neuznával nějaké omluvenky. Mně to je jedno, že vám to podepsala matka, hodina je neomluvená, je to pozdě, to neuznávám, nebo něco takového. Všichni raději chodili do školy a byla takováhle situace. Nyní to neudělá žádný učitel. To se děsí samozřejmě všech právníků a všeho, že ho sežerou, takže jakákoliv omluvenka je na 99,9 % škol uznaná. A my teď tady řešíme v tomto zákoně z poloviny to, jak to, že budeme povinně děti nutit k distanční výuce. To si nedovedu představit vůbec, jak se to bude kontrolovat a uznávat a neuznávat, kdo co dělal, nedělal. Čili je to skutečně redundantní zákon a otevírá to Overtonovo okno k tomu, jak jsem o tom mluvil, o extrémní levici, totálně změnit způsob vzdělání, totálně změnit společnost. To je to, na co se někteří lidé těší. to děsí. Čili my budeme proti zákonu se všemi pozměňovacími návrhy nebo bez nich. Děkuji. Místopředseda PSP Tomio OkamuraNyní vystoupí pan poslanec Profant. Prosím, máte slovo. Je to zatím poslední přihláška, kterou mám do obecné rozpravy. Tak prosím. Poslanec Ondřej ProfantDěkuji panu ministrovi za odpovědi. Ale viditelně není příliš šťastný, že tu máme tolik otázek. Ale jak jsem řekl ve svém projevu, ono je to proto, jak jsou ty materiály předjednané a jak selektivně to ministerstvo komunikuje. A na svou třetí otázku jsem nedostal odpověď, a to jsou digitální učební materiály. to považuji za velmi důležité. Pokud máme učit v digitálním věku, pokud je současnou realitou to, že budeme mít distanční výuku, což viditelně asi budeme mít, asi tu bude většina, která pro to bude hlasovat, tak na takový způsob výuky ale musíme být připraveni. A to není jenom o tom koupit si na to nástroje. To je o tom metodicky to vést a mít kvalitní materiály, které pro tento způsob výuky budou použitelné. A na tom ministerstvo musí pracovat a nemůže to jen tak nechávat být. sice nějaké granty, ze kterých něco vzniká, ale to je málo. My musíme úplně restrukturalizovat tuto oblast, pořídit volně dostupné materiály, které budou k volnému užití. A musíme s tím seznámit učitele, musíme se to sami dlouhodobě naučit produkovat, jinak je distanční výuka neudržitelná. A jestli pan ministr nebo ministerstvo s rozvojem digitálních učebních materiálů problém, my rádi pomůžeme, pane ministře. Protože to je opravdu potřeba. Místopředseda PSP Tomio OkamuraRozhlédnu se po sále, zdali je ještě zájem vystoupit v obecné rozpravě. Kdyby si to někdo rozmyslel, tak mezitím přečtu omluvu. Pan poslanec Petr Beitl se omlouvá dnes od 16 hodin z rodinných důvodů. Končím tedy obecnou rozpravu a nyní se táži, zdali je zájem o závěrečná slova. Pan zpravodaj, pan ministr, máte zájem? Nemáte zájem. Takže otevírám podrobnou rozpravu a připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. O slovo se přihlásil jako první pan poslanec Martin Baxa a připraví se pan poslanec Lukáš Bartoň. Prosím, máte slovo. Poslanec Martin BaxaDěkuji za slovo, pane místopředsedo. bych se chtěl v podrobné rozpravě přihlásit ke sněmovnímu dokumentu 6077, což je můj pozměňovací návrh, kterým je navrženo, aby se v navrženém § 184a vypustil v odst. 4, aby se vypustilo znění písmena b). Písmeno b) aby se zrušilo bez náhrady, a tím pádem, aby se zrušilo zmocňovací usnesení, zmocňovací rozhodnutí pro Ministerstvo školství měnit způsoby závěrečných zkoušek. Děkuji. Místopředseda PSP Tomio OkamuraNyní vyzývám k vystoupení pana poslance Lukáše Bartoně. Prosím, máte slovo. Poslanec Lukáš BartoňDobrý den, vážený pane předsedající. Rád bych se přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu a doprovodnému usnesení. Oba pod sněmovním dokumentem 6087. jsem zmiňoval v obecné rozpravě a odůvodňoval. Ten pozměňovací návrh se týká toho, aby předkládaný návrh zákona měl platnost pouze na následující školní rok. Pokud ministerstvo bude chtít v této praxi pokračovat, tak aby připravilo návrh lepší. A doprovodné usnesení je zde od toho, že žádáme vládu o přípravu oné vyhlášky, která definuje parametry distančního vzdělávání, co je povinnost, kdy je zákonná povinnost distančního vzdělávání naplněna, za jakých okolností, za jakých ne. Spatřujeme, že zde by měla být minimálně podzákonná norma, že onen metodický materiál nestačí, ačkoli jsme rádi, když vznikne alespoň on. Cokoli, co bude definovat lépe distanční vzdělávání, je vítáno. A předpokládáme, že v momentě, kdy je to zákonem daná povinnost, tak vznikne, budou spory. Budou spory mezi učiteli a rodiči. Budou spory mezi rodiči a OSPODem. A pokud nebudeme mít tuto podzákonnou normu, tak lze jenom na odborném stanovisku jednoho učitele, druhého učitele, a to je podle nás špatně. Místopředseda PSP Tomio OkamuraTakže ještě v podrobné rozpravě, prosím, zpravodaj pan poslanec Pojezný. Prosím. Poslanec Ivo PojeznýDámy a pánové, vzhledem k tomu, že byly předneseny pouze dva pozměňovací návrhy, a to pana kolegy Baxy a pana kolegy Bartoně - omlouvám se, že jsem si ne a nevzpomněl na jeho příjmení, přestože máme vynikajícího baskytaristu v naší skupině, který stejné příjmení - tak bych chtěl navrhnout, aby třetí čtení navazovalo bezprostředně na čtení druhé. Děkuji. Místopředseda PSP Tomio OkamuraTo určitě je legitimní návrh, takže bychom o tom asi měli hlasovat, abychom to prohlasovali. Takže pouze u tohoto bodu, tedy u bodu 2, bychom pokračovali třetím čtením. Takže svolám poslance do sálu, abychom rozhodli, zdali s tím Sněmovna souhlasí. Žádost o odhlášení, takže vás všechny odhlásím a přihlaste se znovu svými hlasovacími kartami. Ještě jednou zopakuji návrh. Je tady návrh zpravodaje, abychom pouze u tohoto bodu ihned neprodleně pokračovali také ve třetím čtení, jelikož je tady málo pozměňovacích návrhů. Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti? Hlasování číslo 14, přihlášeno 115 poslanců, pro 99, proti 1. Návrh byl přijat.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities