ps2017-057-01-003-002.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-08-19 ps2017-057-01-003-002 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.20 hodin) Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní faktická poznámka , pan poslanec Václav Klaus . A u pana poslance Profanta je to normálně do obecné ? Takže faktickou vezmeme pana poslance Klause a pak se připraví pan poslanec Profant . Prosím . Poslanec Václav Klaus Dobrý den . Já myslím , že o tom , že žádná chytrá karanténa neexistuje , se nemusíme bavit , to je prostý fakt . To byla politická floskule , kterých jsou desítky v našem prostoru . Jestli to lidem nevadí , já tomu nerozumím , ale tak to asi nějak na světě je . Já jsem se chtěl vyjádřit ještě k jedné věci , k tomu zákonu , který považuji za zcela zbytečný - hlasoval jsem taky proti tomu , abychom to projednávali v legislativní nouzi , protože pro to není sebemenší důvod - a to je to , že on nějakým způsobem řeší povinnou domácí distanční výuku . A já vám chci říci , že prostě ty zákony mají odpovídat realitě , jak to na světě je . My jsme se tady několikrát bavili a střetli , když jsme hájili , aby si vodáci mohli dát pivo . Ti lidé , se kterými jsem souhlasil , ti poslanci , říkali : oni si to ti tátové tam stejně dají na tom gumovém člunu , to každý dělá ! O čem se tady bavíme ? Proč se tady o tom mordujeme ve Sněmovně , to je přece zbytečné . A já teď k tomu školství . Když jsem byl malý , nebo mladý člověk na gymplu , tak můj pan profesor Fork , srdečně ho zdravím , byl ještě profesorem staré školy , který neuznával nějaké omluvenky . Mně to je jedno , že vám to podepsala matka , hodina je neomluvená , je to pozdě , já to neuznávám , nebo něco takového . Všichni raději chodili do školy a byla takováhle situace . Nyní to už neudělá žádný učitel . To se děsí samozřejmě všech právníků a všeho , že ho sežerou , takže jakákoliv omluvenka je na 99 , 9 % škol uznaná . A my teď tady řešíme v tomto zákoně z poloviny to , jak to , že budeme povinně děti nutit k distanční výuce . To už si nedovedu představit vůbec , jak se to bude kontrolovat a uznávat a neuznávat , kdo co dělal , nedělal . Čili je to skutečně redundantní zákon a otevírá to Overtonovo okno k tomu , jak jsem o tom mluvil , o té extrémní levici , totálně změnit způsob vzdělání , totálně změnit společnost . To je to , na co se někteří lidé těší . Mě to děsí . Čili my budeme proti zákonu se všemi pozměňovacími návrhy nebo bez nich . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní vystoupí pan poslanec Profant . Prosím , máte slovo . Je to zatím poslední přihláška , kterou mám do obecné rozpravy . Tak prosím . Poslanec Ondřej Profant Děkuji panu ministrovi za odpovědi . Ale viditelně není příliš šťastný , že tu máme tolik otázek . Ale jak jsem už řekl ve svém projevu , ono je to proto , jak jsou ty materiály předjednané a jak selektivně to ministerstvo komunikuje . A na svou třetí otázku jsem nedostal odpověď , a to jsou digitální učební materiály . Já to považuji za velmi důležité . Pokud máme učit v digitálním věku , pokud je současnou realitou to , že budeme mít distanční výuku , což viditelně asi budeme mít , asi tu bude většina , která pro to bude hlasovat , tak na takový způsob výuky ale musíme být připraveni . A to není jenom o tom koupit si na to nástroje . To je o tom metodicky to vést a mít kvalitní materiály , které pro tento způsob výuky budou použitelné . A na tom ministerstvo musí pracovat a nemůže to jen tak nechávat být . Má sice nějaké granty , ze kterých něco vzniká , ale to je málo . My musíme úplně restrukturalizovat tuto oblast , pořídit volně dostupné materiály , které budou k volnému užití . A musíme s tím seznámit učitele , musíme se to sami dlouhodobě naučit produkovat , jinak je distanční výuka neudržitelná . A jestli pan ministr nebo ministerstvo má s rozvojem digitálních učebních materiálů problém , my rádi pomůžeme , pane ministře . Protože to je opravdu potřeba . Místopředseda PSP Tomio Okamura Rozhlédnu se po sále , zdali je ještě zájem vystoupit v obecné rozpravě . Kdyby si to někdo rozmyslel , tak mezitím přečtu omluvu . Pan poslanec Petr Beitl se omlouvá dnes od 16 hodin z rodinných důvodů . Končím tedy obecnou rozpravu a nyní se táži , zdali je zájem o závěrečná slova . Pan zpravodaj , pan ministr , máte zájem ? Nemáte zájem . Takže otevírám podrobnou rozpravu a připomínám , že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny . O slovo se přihlásil jako první pan poslanec Martin Baxa a připraví se pan poslanec Lukáš Bartoň . Prosím , máte slovo . Poslanec Martin Baxa Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Já bych se chtěl v podrobné rozpravě přihlásit ke sněmovnímu dokumentu 6077 , což je můj pozměňovací návrh , kterým je navrženo , aby se v navrženém § 184 a vypustil v odst . 4 , aby se vypustilo znění písmena b ) . Písmeno b ) aby se zrušilo bez náhrady , a tím pádem , aby se zrušilo zmocňovací usnesení , zmocňovací rozhodnutí pro Ministerstvo školství měnit způsoby závěrečných zkoušek . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní vyzývám k vystoupení pana poslance Lukáše Bartoně . Prosím , máte slovo . Poslanec Lukáš Bartoň Dobrý den , vážený pane předsedající . Rád bych se přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu a doprovodnému usnesení . Oba pod sněmovním dokumentem 6087 . Už jsem zmiňoval v obecné rozpravě a odůvodňoval . Ten pozměňovací návrh se týká toho , aby předkládaný návrh zákona měl platnost pouze na následující školní rok . Pokud ministerstvo bude chtít v této praxi pokračovat , tak aby připravilo návrh lepší . A doprovodné usnesení je zde od toho , že žádáme vládu o přípravu oné vyhlášky , která definuje parametry distančního vzdělávání , co je povinnost , kdy je zákonná povinnost distančního vzdělávání naplněna , za jakých okolností , za jakých ne . Spatřujeme , že zde by měla být minimálně podzákonná norma , že onen metodický materiál nestačí , ačkoli jsme rádi , když vznikne alespoň on . Cokoli , co bude definovat lépe distanční vzdělávání , je vítáno . A předpokládáme , že v momentě , kdy je to zákonem daná povinnost , tak vznikne , budou spory . Budou spory mezi učiteli a rodiči . Budou spory mezi rodiči a OSPODem . A pokud nebudeme mít tuto podzákonnou normu , tak lze jenom na odborném stanovisku jednoho učitele , druhého učitele , a to je podle nás špatně . Místopředseda PSP Tomio Okamura Takže ještě v podrobné rozpravě , prosím , zpravodaj pan poslanec Pojezný . Prosím . Poslanec Ivo Pojezný Dámy a pánové , vzhledem k tomu , že byly předneseny pouze dva pozměňovací návrhy , a to pana kolegy Baxy a pana kolegy Bartoně - omlouvám se , že jsem si ne a nevzpomněl na jeho příjmení , přestože máme vynikajícího baskytaristu v naší skupině , který má stejné příjmení - tak bych chtěl navrhnout , aby třetí čtení navazovalo bezprostředně na čtení druhé . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura To určitě je legitimní návrh , takže bychom o tom asi měli hlasovat , abychom to prohlasovali . Takže pouze u tohoto bodu , tedy u bodu 2 , bychom pokračovali třetím čtením . Takže svolám poslance do sálu , abychom rozhodli , zdali s tím Sněmovna souhlasí . Žádost o odhlášení , takže vás všechny odhlásím a přihlaste se znovu svými hlasovacími kartami . Ještě jednou zopakuji návrh . Je tady návrh zpravodaje , abychom pouze u tohoto bodu ihned neprodleně pokračovali také ve třetím čtení , jelikož je tady málo pozměňovacích návrhů . Zahajuji hlasování . Kdo je pro ? Kdo je proti ? Hlasování číslo 14 , přihlášeno 115 poslanců , pro 99 , proti 1 . Návrh byl přijat .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities