ps2017-057-01-003-002.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-08-19 ps2017-057-01-003-002 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(14.30 hodin) Závěrem bych chtěla ještě jednou poděkovat panu ministrovi , že to dokázali , návrh zákona dokázali dát takto rychle do Sněmovny , že to stihneme do začátku školního roku . Věřím tomu , věřím jeho slibům , že ten metodický pokyn , vyhláška bude a bude projednána se všemi relevantními aktéry tak , aby skutečně praxi pomohla . A to je náš závazek i jako sociálních demokratů , že se na tom budeme velmi podílet . Dále bych chtěla poděkovat všem školákům , a teď myslím všem učitelům , těm , kteří spravují školy , všem ředitelům , zaměstnancům školských zařízení za to , že dokázali vcelku rychle reagovat na tu situaci , kterou nikdo nepředpokládal . Velké poděkování samozřejmě také rodičům a všem , kterých se školský systém nějak dotýká . A protože jsme před začátkem školního roku , tak také všem přeji hodně zdraví , hodně sil a úspěšný školní rok . Já věřím tomu , že to společně zvládneme . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní faktická poznámka , vystoupí paní poslankyně Olga Richterová , a jelikož mám jenom jednu faktickou , tak je stále připravena poslankyně Tereza Hyťhová . Prosím , vaše dvě minuty . Poslankyně Olga Richterová Já bych chtěla pouze fakticky zareagovat na slova paní poslankyně o tom , že to provázání povinnosti zajistit distanční vzdělávání s ošetřovným není žádný objev Ameriky . Právě proto , že to není žádné objevování Ameriky , ale fakt , který je nasnadě pro každého rodiče dětí školou povinných - mě ani nemůžu snad říct , že překvapuje , ale rozčiluje a neskutečně nenechává klidnou to , že není jakákoli koaliční dohoda o tom , že pro všechny ty skupiny , které to budou potřebovat , bude to ošetřovné zajištěno . To je jedna věc . A ještě bych zdůraznila , paní poslankyně řekla - věřím tomu , že se koaličně dohodneme . Já tomu právě jako opoziční poslankyně za Piráty nevěřím . Chtěla bych tady jasná slova od pana ministra . A stejně tak tady nezaznělo naprosto jasně , že ta vyhláška bude projednána . Tohle všechno by chtělo komentář od pana ministra . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní vystoupí paní poslankyně Tereza Hyťhová , připraví se pan poslanec Marek Výborný . Prosím . Poslankyně Tereza Hyťhová Já děkuji za slovo . Chtěla bych se k tomuto také vyjádřit . Trošku se vrátím zpátky do debaty , ne asi k ošetřovnému , ale vysloveně k té distanční výuce . Já si nejsem jista , že je vhodné všechny problémy , které se postupně stávají , prostě se dějí věci , s kterými nepočítáme , aby se na všechno dělal zákon . Když se cokoliv stane , tak uděláme nový zákon , nový zákon , za chvilku tady budeme mít 20 tisíc zákonů . Nejsem si jista , že je to cesta , kterou bychom měli jít , ale dobře . Na jednu stranu je fajn a je skvělé , že do školství jdou peníze , to říkám dlouhodobě , že je potřeba do školství dávat více peněz , do materiálu , učitelům atd . , ale na druhou stranu si nejsem jista , jestli tyto peníze budou dobře vynaloženy . Mě by zajímalo stanovisko Ministerstva zdravotnictví i pana ministra Plagy , jaké je riziko vlastně nákazy u malých dětí , třeba na prvním stupni nebo na druhém stupni , zkrátka na základní škole . Jestli je opravdu tak velké riziko , že bychom měli upřednostňovat distanční výuku . Já jsem totiž zastánce toho , že není důležité jenom vzdělávání pro děti , ale velmi důležité je to , že do té školy chodí , mají tam ten sociální kontakt , jak učitel - žák , tak vlastně mají tam kamarády , a takové to , že je paní učitelka zkouší , oni tam musí docházet , je tam nějaká povinnost . Nejsem si jista , když tady mluvil můj kolega Bartoň , že by zavedl , nebo že by se nebránil distanční výuce i v době , kdy není pandemie - já jsem zastánce , a mluvím i za hnutí Trikolóra , že to asi není úplně vhodné . Protože ty děti by zkrátka měly chodit do školy , chodili jsme do školy všichni a myslím si , že takhle by to mělo být i nadále . Takže ještě bych se chtěla zeptat pana ministra , jestli mají nějaké výsledky nebo jsou nějaké průzkumy , jaké je to riziko přenosu nebo jestli se prokázal třeba nějaký přenos u takto malých dětí . Zkrátka nějaké číslo nebo nějakou informaci jestli by nám tady mohl k tomu říci . Ještě bych chtěla k panu ministrovi , teď to nebude k distanční výuce , ale chtěla bych mu poděkovat za to , že zaslal před pár dny školám ten manuál , který měl být do 31 . srpna , samozřejmě zatím jsem si ho pročetla ne úplně do detailů , ale jsou tam věci , s kterými nesouhlasím , ale věřím tomu , že určitě by je pan Plaga rád chtěl do budoucna nějakým způsobem dopracovat . Jsou tu jistě poslanci , nejenom já , kteří mu s tím určitě rádi pomůžou , a věřím , že to ocení a bude komunikovat jak se školami , tak i s poslanci . Takže to jsem chtěla říct za nás , že tedy naším cílem , nebo my chceme , aby hlavně děti chodily do školy , a pokud je tam obrovské riziko , což není můj názor , tak bych chtěla znát nějaká čísla , a pak se tedy uvidí . Nemyslím si , že by bylo dobré zase vymýšlet tady zákony , když nemáme k tomu žádné podklady a tak . Takže děkuji , pane ministře , už předem za odpověď . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní požádám o vystoupení pana poslance Marka Výborného , připraví se jako poslední pan poslanec František Kopřiva . Prosím , máte slovo . Poslanec Marek Výborný Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Vážený pane ministře , kolegyně , kolegové , dovolím si několik poznámek k té projednávané materii a k distančnímu vzdělávání . Samozřejmě že jsme ve shodě , a už to tady přede mnou říkal i kolega Jiří Mihola , že to , co na začátku , nebo respektive to , co na jaře probíhalo tak trochu mimo zákon , tak je dobré v zákoně ukotvit . Pro kolegyni Hyťhovou jenom připomínám , že tady nemáme nový zákon , ale novelu školského zákona , a tam skutečně dnes zakotvení možné distanční formy výuky na úrovni základních škol není . Čili na to jsme upozorňovali už v průběhu jarních měsíců a vítáme snahu Ministerstva školství a vlády toto v zákoně ukotvit . Já jsem tady ale zajedno s těmi slovy , která tady zazněla , že normální je chodit do školy a že distanční forma vzdělávání by skutečně měla zůstat mimořádnou formou , mimořádnou variantou pro mimořádné situace . A je dobře , když na tyto mimořádné situace . . . (Hluk v sále, řečník se odmlčel.) Místopředseda PSP Tomio Okamura Tak , já bych vás chtěl požádat o klid v jednacím sále , aby se pan poslanec mohl v klidu vyjádřit . Ještě jednou prosím o klid . Tak , prosím . Poslanec Marek Výborný A je dobře , když na mimořádné situace jsme připraveni . Čili v tomto smyslu je dobře , že ta novela školského zákona vzniká . Já se také domnívám , že se jedná spíše o polotovar a že tady reagujeme na situaci , která tady nastala , a bylo by vhodnější tuto úpravu omezit účinností na školní rok 2020 / 2021 , a ministerstvo , potažmo vláda , by měly připravit komplexní řešení , mluvila tady o tom kolegyně Kateřina Valachová , komplexní řešení distanční formy vzdělávání . A to nejenom na základních školách , ale zapracovat do toho i ty formy , které dneska školský zákon umožňuje , to znamená střední školy , případně také zájmové vzdělávání , protože z vlastní zkušenosti mých dětí , našich dětí můžu říct , že i na zájmovém vzdělávání například v základních uměleckých školách probíhala , a velmi úspěšně , distanční výuka on - line . Čili všechny tyto věci by měly být zapracovány do samostatného předpisu , který by do budoucna řešil všechny případné situace , kdy může dojít k nějakému pandemickému ohrožení , případně uzavírání škol atd . Co bych ale chtěl označit za velmi problematické , velmi problematické , je ta pasáž , která de facto Ministerstvu školství dává bianko šek na řešení jednak přijímacího řízení , jednak ukončování vzdělávání na středních školách , ať už je to formou maturitní zkoušky , závěrečné zkoušky , nebo absolutoria .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities