|

ps2017-055-01-002-002.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-07-10 ps2017-055-01-002-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony v souvislosti s paušální daní /sněmovní tisk 922/ - prvé čtení

Date2020-07-10
Meetingps2017/055
Agenda Itemps2017/055/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/055schuz/s055005.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   3 < Page 4

Místopředseda PSP Vojtěch FilipJeště jednou vás přeruším. Kolegové a kolegyně, ten, kdo chce hovořit k paušální dani, se může řádně přihlásit. Ten, kdo diskutuje něco jiného, prosím v předsálí. Děkuji. Pokračujte. Poslanec Vojtěch MunzarSkutečně ten stávající jeden milion korun pro povinnou registraci k DPH tím, že se mnohá léta nezměnil, tak tento obrat přesahuje daleko více živnostníků a podnikatelů než v minulosti. A díky tomu stačí třeba u stavebních firem jedna malá zakázka pro drobného živnostníka a překoná tento limit. A překonáním tohoto limitu a povinnou registrací k DPH, tam začíná ta skutečná administrativní zátěž pro podnikatelský sektor, která se sama několik let zvyšuje. Zvýšila se například administrativní zátěž zavedením kontrolního hlášení apod. A to jsou všechno časové i finanční náklady, které ti živnostníci a podnikatelé musí vynakládat. Takže budu mít prosbu a přijdu s tím ve druhém čtení, abychom zvedli po letech limit pro povinnou registraci k DPH na dva miliony korun. A zároveň bychom se mohli bavit - pan Kalousek tady říkal, že by navrhl srovnání s jedním milionem korun, ale pokud bychom se ujednotili na zvýšení limitu na dva miliony korun, tak bychom se mohli bavit o paušální dani například v trochu jiných parametrech, tak aby se všechno sjednotilo na dva miliony korun. Myslím, že by to bylo logické, myslím si, že by to bylo správné, myslím si, že by to živnostníkům a podnikatelům pomohlo. A právě díky tomu, že by se posunula hranice pro DPH na dva miliony korun, to by znamenalo skutečné snížení administrativní zátěže. A mám jenom jednu otázku na paní ministryni. mám jenom jednu otázku na paní ministryni, která tady říkala, že to bude znamenat, že ti podnikatelé, co se do toho zapojí, nebudou muset vést žádnou daňovou evidenci, nebudou se jich týkat žádné kontroly. A se chci zeptat na aplikační praxi, protože mnohdy tady spousta věcí takhle vypadá krásně, ale v aplikační praxi pak vypadá jinak. Chci se zeptat, jak tedy finanční úřady v takovém případě budou rozlišovat, zda ten podnikatel překračuje, nebo nepřekračuje těch zrovna 800 tisíc, tak kdyžtak v závěrečném slově, jestli mi paní ministryně odpoví, protože bych byl nerad, aby tady se řeklo "nebudete muset papírovat nic", a pak přišel finanční úřad a pak chtěl k tomu nějaké papíry a začal to kontrolovat a tady ten podnikatel to nebude mít, tak aby se nedostali ti podnikatelé do nějakých zbytečných problémů, že pak aplikační praxe bude jiná. To bych potřeboval vysvětlit a možná rozptýlit nějaké obavy. Ale jinak tento návrh jako dobrovolný nástroj vítám. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji panu poslanci Vojtěchu Munzarovi. Nemám žádnou další přihlášku do rozpravy. Ptám se, kdo se hlásí z místa. Nikoho nevidím, rozpravu končím. Ptám se na závěrečná slova. Ano, paní ministryně. Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová jenom jednu větu v odpovědi na pana poslance Munzara. Jednoduše díky EET. EET prostě bude jakýmsi signálem toho, že sice jsou tam jenom hotovostní platby, to je pravda, to mně můžete namítnout, řekneme si to podrobně, víte, že chodím na všechny rozpočtové výbory, tak to tam budu debatovat v detailu i se svými kolegy. Ale kdyby to překročil v těch hotovostních platbách, tak je jasné, že prostě tam ta hranice je, takže jiná kontrola nebude. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji paní ministryni za její závěrečné slovo. Ptám se paní zpravodajky, jestli zájem o závěrečné slovo. Není tomu tak. V rozpravě nepadl žádný návrh na vrácení ani zamítnutí, můžeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo jiný výbor jako garanční výbor? Není tomu tak. Přistoupíme k hlasování. tedy zagonguji, aby kolegové, které jsem požádal, aby diskuse vedli v předsálí, se mohli vrátit. O návrhu, že garančním výborem bude výbor rozpočtový, rozhodneme v hlasování číslo 6, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 6. Z přítomných 154 pro 135, proti nikdo. Návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru rozpočtovému jako garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalším výborům Poslanecké sněmovny, a proto se ptám, jestli někdo návrh na přikázání dalším výborům Poslanecké sněmovny. Nikoho nevidím, nemusíme tedy hlasovat o přikázání jiným výborům. Nebyl ani podán návrh na zkrácení nebo prodloužení lhůty k projednání. Mohu tedy konstatovat, že jsme projednali prvé čtení tisku 922. Děkuji paní místopředsedkyni vlády a ministryni financí Aleně Schillerové, děkuji zpravodajce a konstatuji, že tento tisk byl přikázán garančnímu výboru, výboru rozpočtovému, a lhůta k projednání je ze zákona šedesát dnů. Končím bod číslo 2 této schůze. Tím jsme vyčerpali program mimořádné schůze a podle rozhodnutí ze včerejška budeme pokračovat v hodin 56. schůzí, takže vyhlašuji přestávku do hodin.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities