ps2017-055-01-002-002.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-07-10 ps2017-055-01-002-002 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.10 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Ještě jednou vás přeruším . Kolegové a kolegyně , ten , kdo chce hovořit k paušální dani , se může řádně přihlásit . Ten , kdo diskutuje něco jiného , prosím v předsálí . Děkuji . Pokračujte . Poslanec Vojtěch Munzar Skutečně ten stávající jeden milion korun pro povinnou registraci k DPH tím , že se mnohá léta nezměnil , tak tento obrat přesahuje daleko více živnostníků a podnikatelů než v minulosti . A díky tomu stačí třeba u stavebních firem jedna malá zakázka pro drobného živnostníka a překoná tento limit . A překonáním tohoto limitu a povinnou registrací k DPH , tam začíná ta skutečná administrativní zátěž pro podnikatelský sektor , která se sama několik let zvyšuje . Zvýšila se například administrativní zátěž zavedením kontrolního hlášení apod . A to jsou všechno časové i finanční náklady , které ti živnostníci a podnikatelé musí vynakládat . Takže já budu mít prosbu a přijdu s tím ve druhém čtení , abychom zvedli po letech limit pro povinnou registraci k DPH na dva miliony korun . A zároveň bychom se mohli bavit - pan Kalousek tady říkal , že by navrhl srovnání s jedním milionem korun , ale pokud bychom se ujednotili na zvýšení limitu na dva miliony korun , tak bychom se mohli bavit o paušální dani například v trochu jiných parametrech , tak aby se všechno sjednotilo na dva miliony korun . Myslím , že by to bylo logické , myslím si , že by to bylo správné , myslím si , že by to živnostníkům a podnikatelům pomohlo . A právě díky tomu , že by se posunula hranice pro DPH na dva miliony korun , to by znamenalo skutečné snížení administrativní zátěže . A já mám jenom jednu otázku na paní ministryni . Já mám jenom jednu otázku na paní ministryni , která tady říkala , že to bude znamenat , že ti podnikatelé , co se do toho zapojí , nebudou muset vést žádnou daňovou evidenci , nebudou se jich týkat žádné kontroly . A já se chci zeptat na aplikační praxi , protože mnohdy tady spousta věcí takhle vypadá krásně , ale v aplikační praxi pak vypadá jinak . Chci se zeptat , jak tedy finanční úřady v takovém případě budou rozlišovat , zda ten podnikatel překračuje , nebo nepřekračuje těch zrovna 800 tisíc , tak kdyžtak v závěrečném slově , jestli mi paní ministryně odpoví , protože já bych byl nerad , aby tady se řeklo " nebudete muset papírovat nic " , a pak přišel finanční úřad a pak chtěl k tomu nějaké papíry a začal to kontrolovat a tady ten podnikatel to nebude mít , tak aby se nedostali ti podnikatelé do nějakých zbytečných problémů , že pak aplikační praxe bude jiná . To bych potřeboval vysvětlit a možná rozptýlit nějaké obavy . Ale jinak tento návrh jako dobrovolný nástroj vítám . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Vojtěchu Munzarovi . Nemám žádnou další přihlášku do rozpravy . Ptám se , kdo se hlásí z místa . Nikoho nevidím , rozpravu končím . Ptám se na závěrečná slova . Ano , paní ministryně . Místopředsedkyně vlády a ministryně financí ČR Alena Schillerová Já jenom jednu větu v odpovědi na pana poslance Munzara . Jednoduše díky EET . EET prostě bude jakýmsi signálem toho , že sice jsou tam jenom hotovostní platby , to je pravda , to mně můžete namítnout , řekneme si to podrobně , víte , že chodím na všechny rozpočtové výbory , tak já to tam budu debatovat v detailu i se svými kolegy . Ale kdyby to překročil už v těch hotovostních platbách , tak je jasné , že prostě už tam ta hranice je , takže jiná kontrola nebude . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní ministryni za její závěrečné slovo . Ptám se paní zpravodajky , jestli má zájem o závěrečné slovo . Není tomu tak . V rozpravě nepadl žádný návrh na vrácení ani zamítnutí , můžeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání . Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu . Navrhuje někdo jiný výbor jako garanční výbor ? Není tomu tak . Přistoupíme k hlasování . Já tedy zagonguji , aby kolegové , které jsem požádal , aby diskuse vedli v předsálí , se mohli vrátit . O návrhu , že garančním výborem bude výbor rozpočtový , rozhodneme v hlasování číslo 6 , které jsem zahájil , a ptám se , kdo je pro . Kdo je proti ? Děkuji vám . Hlasování pořadové číslo 6 . Z přítomných 154 pro 135 , proti nikdo . Návrh byl přijat . Konstatuji , že tento návrh byl přikázán k projednání výboru rozpočtovému jako garančnímu výboru . Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalším výborům Poslanecké sněmovny , a proto se ptám , jestli má někdo návrh na přikázání dalším výborům Poslanecké sněmovny . Nikoho nevidím , nemusíme tedy hlasovat o přikázání jiným výborům . Nebyl ani podán návrh na zkrácení nebo prodloužení lhůty k projednání . Mohu tedy konstatovat , že jsme projednali prvé čtení tisku 922 . Děkuji paní místopředsedkyni vlády a ministryni financí Aleně Schillerové , děkuji zpravodajce a konstatuji , že tento tisk byl přikázán garančnímu výboru , výboru rozpočtovému , a lhůta k projednání je ze zákona šedesát dnů . Končím bod číslo 2 této schůze . Tím jsme vyčerpali program mimořádné schůze a podle rozhodnutí ze včerejška budeme pokračovat v 10.30 hodin 56 . schůzí , takže vyhlašuji přestávku do 10.30 hodin . (Schůze skončila v 10.16 hodin.)
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities