|

ps2017-054-02-001-270.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-07-08 ps2017-054-02-001-270 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

270. Vládní návrh zákona, kterým se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, a mění a zrušují další související právní předpisy /sněmovní tisk 866/ - třetí čtení

Date2020-07-08
Meetingps2017/054
Agenda Itemps2017/054/270
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/054schuz/s054032.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   9 < Page 10 > 11

Poslanec Karel RaisDěkuji. bych přednesl usnesení rozpočtového výboru ze dne 24. června, které obsahuje samozřejmě tu proceduru. Jednak rozpočtový výbor konstatuje, že byla podána řada pozměňovacích návrhů, asi 16, které se týkají jak novely zákonného opatření o dani z nabytí nemovitých věcí a novely zákona o dani z příjmů obsažených ve vládním návrhu, tak i návrhů doplňujících zákon o dani z přidané hodnoty, který v původní předloze obsažen nebyl, a doporučuje proto seřadit pozměňovací návrhy do logických skupin a podskupin následujícím způsobem: Za prvé. První skupina by byly pozměňovací návrhy, které obsahují změnu zákonného opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí. Druhá skupina - Místopředseda PSP Vojtěch FilipPane zpravodaji, vás ještě jednou přeruším a požádám sněmovnu o klid! Máte před sebou zprávu zpravodaje o proceduře hlasování. Není to úplně jednoduché, tak prosím v klidu. Poslanec Karel RaisDěkuji. Druhá skupina pozměňovacích návrhů by byly návrhy, které obsahují změny zákona o daních z příjmů, a tu bychom rozdělili do podskupin: Za prvé, 2.1 - pozměňovací návrhy ohledně odpočtu úroků z hypoték. Potom podskupina 2.2 - pozměňovací návrhy ohledně osvobození příjmů z prodeje nemovitostí nevyužívaných k vlastnímu bydlení, tj. tzv. časový test. Za třetí je to 2.3 - ostatní pozměňovací návrhy, které obsahují změny zákona o daních z příjmů. A skupina 2.4 - pozměňovací návrhy, které se týkají přechodných ustanovení a účinnosti čl. III a IV zákona. A pak je třetí skupina pozměňovacích návrhů. To jsou návrhy, které obsahují změnu zákona o dani z přidané hodnoty. V podstatě rozpočtový výbor předkládá proceduru, kterou v podstatě jsem diskutoval s legislativním odborem, a legislativní odbor navrhl změnu procedury. doufám, že bude spíš formální, ale je potřeba ji tady do tohoto zahrnout. Za prvé, pod bodem 2.1, což je odpočet úroků z hypoték, tam je pozměňovací návrh, který je veden pod číslem E1 kolegy Hrnčíře a číslo E2, což je v podstatě, tak jak jsem říkal, je to odečtení od základu daně částky, která se vztahuje k úrokům z úvěru. Legislativa navrhuje, aby E1 a E2 byly hlasovány vždycky jako celek, nebo budou nehlasovatelné jako celek, a z tohoto pohledu vypustit bod 7 v hlasování v usnesení rozpočtového výboru, kde se hovoří jenom o hlasování o E1. Tak to je první. Čili jde o to, abychom sdružili vlastně ty návrhy kolegy Hrnčíře v jeden. Další návrh v této skupině se týká C1, což je návrh pana kolegy Feriho, z toho důvodu, že tento návrh C1 je naprosto totožný s návrhem kolegy Votavy, který tady v podstatě ten svůj názor řekl před chvílí, a tím pádem pozměňovací návrh kolegy Feriho je nehlasovatelný jako celek, když se budeme bavit, nebudeme hlasovat pana kolegu Votavu. Pod bodem 2.2 opět je to pozměňovací návrh pana poslance Feriho, kdy C2, což je osvobození příjmů z prodeje nemovitostí nevyužívaných k vlastnímu bydlení, buď doporučujeme, aby byl hlasován, nebo nehlasovatelný vždy jako celek, a proto bod 15 hlasování v usnesení rozpočtového výboru vypustit, protože se bude hlasovat o C2 vlastně výše. A v této skupině ještě je pozměňovací návrh pana poslance Skopečka B1, kdy by měl být hlasován, nebo nehlasován vždy jako celek, a to pod bodem 10 u hlasování usnesení rozpočtového výboru, a dále bod 11 hlasování v usnesení rozpočtového výboru se vypustí. Čili jde o to, kolega Skopeček tady prodlužuje lhůtu osvobození příjmů z prodeje z 10 let na 7, nebo spíš zkracuje. Takže jde o tuto změnu v tom pozměňovacím návrhu. Ve skupině 2.4, což jsou přechodná ustanovení zákona, by bylo naopak navrženo, aby hlasování pod bodem 2.4 bylo rozděleno na dvě varianty podle toho, jak dopadne předcházející hlasování, a to hlasování o pozměňovacím návrhu 5692, což je pan kolega Munzar, a ten se bude hlasovat jako celek v případě, že nebude přijat žádný pozměňovací návrh, který ponechává odpočet úroků z hypoték. Kdyby tento pozměňovací návrh nebyl přijat, tak se bude hlasovat pozměňovací návrh B3. A potom co se týká pozměňovacího návrhu G7, což je pan kolega Munzar, kdy on tam bod 3, kdy v podstatě jde o odpočet z hypoték o jeden rok, tak se bude hlasovat v případě, že bude přijat některý pozměňovací návrh, který bude ponechán - odpočet úroků z hypoték. Tak tím by skončily tyhle skupiny dvě. A u bodu tři, což jsou osvobození bytových jednotek od DPH, tak tam hlasovatelnost pozměňovacího návrhu A2, což je pan kolega Jurečka, je pod bodem 21 podmíněna nepřijetím pozměňovacího návrhu G8, tj. pan kolega Munzar. Čili tyto změny bychom v podstatě zahrnuli do procedury. A teď kdybych tu proceduru přečetl celou, tak první skupina, tam k žádné změně nedochází, tam budeme hlasovat pozměňovací návrh kolegy Martínka, což je zachování daně z nabytí nemovitých věcí a osvobození fyzických osob, které jsou občany ČR nebo jiného členského státu EU nebo jiného státu tvořícího EHP. A pokud nebude tento návrh přijat, tak by se hlasoval pan kolega Hrnčíř E3, což je vyloučení jakékoliv veřejné podpory v souvislosti s COVID-19 pro akciové společnosti, které rozdělí podíly na zisku akcionářů s bydlištěm či sídlem mimo ČR. Je to považováno legislativou za přílepek, ale lze jej hlasovat pouze tehdy, když nebude přijat předcházející návrh kolegy Martínka. To je první skupina. Druhá skupina jsou pozměňovací návrhy ohledně odpočtů úroků z hypoték. Tam legislativa vybrala, a rozpočtový výbor souhlasil s tím, pozměňovací návrh kolegy Votavy z toho důvodu, že z technického hlediska je ze všech identických návrhů nejlépe propracován, tak o tom budeme hlasovat. A pokud bude přijat, tak pro kolizi se pak již nehlasují pozměňovací návrhy kolegy Munzara 5687, a to obě varianty, potom kolegy Hrnčíře, tj. pozměňovací návrh, který jsme dali dohromady jako pod číslem 5450, potom kolegy Munzara, tj. pozměňovací návrh 5692 - kromě návrhu 3, a dále pozměňovací návrh pana kolegy Jurečky, z důvodu, že jsou naprosto identické s návrhem Votavy. A pak dále jsou nehlasovatelné z téhož důvodu pozměňovací návrhy kolegyně Kovářové 5720 a C1 je Feri, čili to je 5362, a pana kolegy Hrnčíře - znovu 5451 a opět jedna z těch podvariant, co pan kolega Munzar, který je veden pod číslem 5728 a 5691, a také naposledy ještě pan kolega Jurečka 5316. Prostě toto jsou pozměňovací návrhy, které jsou identické s tím, prakticky identické nebo obsahově identické s tím, co pan kolega Votava, a podle toho, jak dopadne to hlasování, tak by se hlasovalo. Když kolega Votava, pozměňovací návrh 5698, nebude hlasován, nebude-li přijat, pak je nutné hlasovat v podstatě ty pozměňovací návrhy, co jsem říkal, to znamená Munzar 5687 ve variantě A, což je zachování odpočtu úroků z hypoték a zároveň snížení částky, kterou lze uplatnit, na 200 tis. korun ročně. Pokud bude přijat tento pozměňovací návrh, tak se již nehlasuje G3, Munzarův jiný návrh, to je ta varianta B, nehlasuje se Hrnčíř 5450, potom dále Munzar znovu 5692, protože byl přijat jeho návrh, a návrh kolegy Jurečky 5317. Když nebude přijat návrh pana kolegy Votavy a ani G3, to znamená ani Munzar v variantě A, to je 5687, pak budeme hlasovat G3 ve variantě B, což je zachování odpočtu úroků z hypoték a zároveň snížení částky, kterou lze uplatnit na 150 tis. korun ročně.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities