Nelíbilosemi,žeministerstvodoporučovalo,nebopřitěchpostupechzkrátkatamvtomzaznělo,žebypedagogovémělivyužívatneplacenévolno.Bylotosicebránojakoposlednímožnost,alespoustuučitelůdotazováno,nebobylosvýmzaměstnavatelem,ředitelemškoldotazováno,čitedypokudnechtějí,anebovyužijíneplacenévolno.Myslímsi,žetoabsolutněnenínamístě.Učiteléodváděliperfektníprácizdomova,distančnívýuku,dělalimnohdyvideovýuku,denněsedělinapočítačích,abymohliaťužtedyformativněhodnotittypráceaúkoly,nebonaněkterýchškoláchtoznámkovali.Takžemyslímsi,žeodvedliperfektnípráci.Atiučitelé,kteřízkrátkatomohlibýttřebatělocvikáři,kteřítovyžitívkaranténěneměli,protožetělocviksepointernetuasiúplněučitnedá,jetosamozřejmětřebavícevýchov,hudebnívýchovaapodobně,taksimyslím,žeředitelbymělhledatjinéuplatněnítak,abytenučitelzkrátkamohlpomáhattéškolevezvládnutísituaceipřesto,žetoneníjehoobor.(Hluk v sále.)Dálejakovelkýnedostatekvidímto,žetenmanuál,nenítamjasné,kterékrokyjsouprávnězávazné,kterékrokyzkrátkaředitelémusíplnitakterékrokyjsoudobrovolné.Zkrátkajsoutorady,kterýmiseředitelémohouřídit.Tosimyslím,ženenídobré,protožebytamopravdumělobýtjasně,stručněnapsané,kterévěcizkrátkavtétosituacimusíbýtdodržoványakteréne.Jakodalšíminusjefakt,avěřímtomu,žebymitotadypotvrdilavětšinaředitelůškol,žecelýtentosystémjestavěnnabázidobrovolnosti.Toznamená,žedětimohoupřijítdoškoly.Kdochce,taknemusíchoditdoškoly,můžedítěnechatdomaapodobně.Myslímsi,žetotoudělalovelký,velkýchaosveškolách.Řediteléjsouztohonešťastní.Situacejetaková,žedoškolypřišloopravduminimumdětí.Někteřísnimizůstalidoma.Apřestotenučitelmusítedyučitděti,kterépřišlydoškoly,azároveňučitdistančněděti,kterédoškolynepřišly,protoženemusely,protožejsoudoma.Takžemutoještěnavícpřidělávápráci,jaktomuučiteli,taksimyslím,žeaniprotydětineníúplněnejlepší,protožeudržovánísociálníchkontaktůzkrátkahlavněnatomprvnímstupni,jelikožjsemučitelkanaprvnímstupni,taksimyslím,žebybylodobré,abyzkrátkašlidoškolybuďvšichni,aneboprostěabyvšichnizůstalidoma.Alenenabázidobrovolnosti.Toznamená,mělibychomsijasněříct,jaktomávypadat.Dalšívěcisetýkajítakovýchdrobností,cožsimyslím,žejetakédobudoucnapotřebazapracovat.Týkásetonapříklad,řešilijsmetonavýboru,různýchpřecházenízbudovdoškol,kdemusejíbýtdodržovánarůznábezpečnostníahygienickáopatření,jídelny,družiny,takabyivtétodoběbylzajištěnprovozdružin,abyzkrátkadítěnešlovosm,jaktomubyloteď,šlodoškolyvosm,vpůldvanáctékončiloastejnětenrodičnemohljítdopráce,nebosimuselshánětněkoho,kdoseodítěpostará,vyzvedneho,protožedítěnemělomožnostjíttřebadojídelny,nemělomožnostbýtvdružině.Atosimyslím,žebychommělitakétotodopracovattak,abytižáciarodiče,abyjimtonaopakvtěchtotěžkýchsituacíchbyloulehčeno.Takžepokudpůjdedoškoly,abybylazajištěnavlastněitapéčepovýuce.Tosimyslím,žeurčitěpanministrPlagadoplní.(Velký hluk v sále.)Jinakcosetýčeopatření,kterápostupněbylavydávána,taksimyslím,žejelikožnemámetolikzkušeností,taksepanministrsnažilvždyhovořitjasně.Natiskovýchkonferencích...(Obrací na předsedajícího s žádostí o utišení sálu.)Místopředseda PSP Petr FialaAno,mátepravdu,paníposlankyně.Dámyapánové,prosímoklid,aťmůžepaníposlankynědokončitsvojevystoupení.Děkujivám.Prosím,pokračujte.Poslankyně Tereza HyťhováDěkuji,panepředsedající.Ano,myslímsi,žepanministrsesnažilhovořitvždyvěcně.Učitelůmuspořádalmnohotiskovýchkonferencí,kdesesnažiltykrokyvyjasnit,objasnit.Apostupnětaopatřeníuvolňoval.Velkýmminusemvšakjeto,žetytověcijsmesemyjakoposlancimnohokrátačastodozvídaliažztěchtiskovýchkonferencí.Abohuželipřestožejsmesesnažilinavrhnoutněkolikráttadybod,informačníbod,abyvlastněpanministrPlagamohltadyřícikomplexně,jakbudeprobíhatuvolňováníkopatřenímajakýmzpůsobemtotobudepokračovat,taktenbodbyltadyzamítnutabylonámřečeno,žejetozdůvodu,žesetodozvímevedvěhodinynebovjednuhodinuztiskovékonference,cožsimyslím,ženeníúplněnejlepšípostup.Myslímsi,žedobudoucnabytomělovypadattak,abytytověcibylyřešenytady,zdesetytopřipomínkyzapracovaly.Aurčitěpanuministrubychomsesnažilipomoctvtom,abytyvěcibylydoladěnytak,abyfungovaly.Protoženavýboru,kdyžvlastněpanministrPlagahovořilotommanuálu,probíralsnámimanuáldodetailů,takvespoustěvěcísimyslím,žeuznal,žejetopravda,žetakhlebytomohlovypadatlépe.Aješkoda,žesetozkrátkaneprobralotady,atěmtonesrovnalostemsepodleméhonázorumohlopředejít.Takževěřímtomu,žepanministr,nebovjehozájmuje,abytytověciprobíhalypříštěvícesystematickyatak,abyotomvlastněbylapřednostněinformovanáSněmovna,abytobylořádněprobranéatakomunikacesezlepšila.Přednedávnemtaképroběhlomnohostížnostínato,žepanministracelkověMinisterstvoškolstvídostatečněnekomunikujesposlanciParlamentu.Zasebemusímříct,žejsemtaképoslalamnoho,nebozkrátkahodněinterpelacíběhemtétodoby,kdejsemsedotazovalanaurčitévěci,protožemitytopodnětychodilyodnašichobčanů,ředitelůškol,kteřímivolali,odstudentů,azkrátkajsemvyužívalatěchtopodnětů.Odpovědibylyzpožděné.Amnohokrátsedomnívám,žeanivtudobunebyloještějasné,covlastně,jaktovlastněministerstvopřesněplánuje.Arozumímtomu,protoževím,žetohobylohodně,bylatonovásituace.Aleprotosimyslím,žetotojetakélepší,budetotolepší,kdyžsetytověcibudouřádněprobíratavíce.ChcipožádattedytímtopanaPlaguovícekomunikacesposlanci.Vím,žedochází,snažísedocházetnavýbor.Alezkrátkaabyvícekomunikovaljaksodbory,školskýmiodbory,takisposlanciaabyseneuzavíraldotébublinyministerstva,aleabytosnámizkrátkavícekonzultoval.Avěřím,žekdyžtotouslyší,ženatopřistoupíauzná,žetotozlepšeníbudekuprospěchuvšech.Nechcizkrátkatímto,cojsemteďříkala,nechcikritizovatpanaPlagu.Rozumímtomu.Alejenomchcihledatvěci,kterésedajídobudoucnazlepšit.Protoževím,ževtétodoběmnohoředitelůškolnemohlospát,mělistímobrovskéstarosti,obrovskoupráci.Achcijimtoprostěulehčitachcitoulehčitnámvšem.Protonazákladětoho,cojsemtadyvkrátkosti,nebovestručnostipojmenovala,tytoproblémy,bychchtělanavrhnout,apřihlásímsktomutakévpodrobnérozpravě,usnesení,kteréjsemrozdalavšemposlaneckýmklubůmdneska,informovalajsemotomtousnesení,takžehovšichnimajíkdispozici,kteréprávěreagujenatutosituaci.Protoževšichnivíme,žesemůžestát,žepřijdedruhávlnapandemie,nebovbudoucnuzkrátkanastaneúplnějinápandemie,objevíseúplněněconového,tonikdoznásneví,takabysenatoreagovalospředstihem,abychomnatobylipřipraveniavěděli,dočehojdeme,astejnětaktyškoly,abytonebylochaotickéanikdonevěděl,cojakbudeprobíhat.Přečtutadytousnesení,kekterémusesamozřejměipřihlásímvpodrobnérozpravě."I.PoslaneckásněmovnaParlamentuČeskérepublikyvyzývávláduČeskérepubliky,abypověřilaMinisterstvoškolství,mládežeatělovýchovykvytvořeníkrizovéhomanuáluproškoly,kterýbudeobsahovatpřesnýpostupajednotliváopatřeníakdebudepřesnědefinováno,kteráopatřeníjsoudoporučujícíakterájsounaopakprávnězávaznáakterýmisemajíškolyříditpodobupřípadnéhovznikupandemie."Tobylařímskájedna.