ps2017-049-10-001-259.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-06-19 ps2017-049-10-001-259 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(9.40 hodin) A čtvrtá věc , kterou jsme mohli zhodnotit , my jsme vlastně zúžili počet stavebních úřadů , které tyto stavby mají posuzovat a rozhodovat o nich . Opět nemám žádnou informaci , jak se to projevilo například na kvalitě těch rozhodnutí , na počtu úspěšných odvolání ; neúspěšná - to je jiná věc . Zda to byl krok správným směrem , nebo ne a zda to nemáme ještě více zkoncentrovat . Ale to pak nemůžeme mít 50 priorit . Pokud by těch priorit bylo do pěti , do šesti , tak si myslím , že to má dělat jeden orgán v celém státě , jeden , a ne po těch krajích . Ale i to byl posun správným směrem , a opět nevíme . Takže z těch čtyř základních věcí , které podle mě měly být přílohou nebo doplňujícím materiálem v novém návrhu zákona , jsme se nedozvěděli nic . Paní ministryně Benešová , pokud se nepletu , předsedá Legislativní radě vlády . Když si přečtete stanovisko , tak my jsme fakt mimořádně hodná opozice . Tak strhaný materiál , což je oficiální stanovisko vlády , co znamená vládní aparát . Žádný opoziční politik do toho nevstupoval . Vláda to vyřešila politicky , já tomu rozumím , to se tak někdy stává , nijak proti tomu neprotestuji , beru na vědomí . Ale co to říká o té kvalitě návrhu , když sami vládní úředníci a lidé , kteří pracují pro vládu , to opravdu nemilosrdně strhají od začátku do konce ? A pokud se vám to nezdá , tak já si to klidně vytisknu a budu vám citovat ze stanoviska Legislativní rady vlády . A věřte , že nikdo z poslanců dneska nepoužije , alespoň předpokládám , tak ostrá slova na kvalitu tohoto návrhu . Proč to vlastně říkám ? My pravděpodobně ten návrh zákona podpoříme . Záleží podle toho , které pozměňovací návrhy získají podporu a které ne . Takže se rozhodneme na poslední chvíli . Ale pokud odhaduji , jak by to hlasování mohlo dopadnout , tak si myslím , že to spíše podpoříme , že ty věci , které vidíme my jako mimořádně problematické , nakonec neprojdou . Protože kdyby prošly , tak by nám znemožnily ten zákon podpořit . A já bych byl velmi rád , pane ministře , aby se to neopakovalo , ta situace . Abychom třeba do 12 měsíců dostali vyhodnocení . Nebo i teď zpětně abychom dostali vyhodnocení za ty první dva roky . Byl tam jiný ministr a tak dále . Tomu všemu rozumím , neberte to jako osobní kritiku nebo osobní útok . Ale nemůžeme tak základní věci měnit naslepo v dobré víře . Kdo z vás dá dneska hlavu na politický špalek , že se zrychlí příprava staveb o třetinu ? My ne , to říkám rovnou . Bylo by to skvělé , kdyby to tak bylo , to nijak nezpochybňuji . Ale nevím , kde se bere ta politická proklamace , že to zrychlí přípravu a výstavbu o třetinu . Já si to vůbec nemyslím . A budeme o infrastruktuře určitě mluvit v úterý , když budeme projednávat novelu státního rozpočtu , kde budeme mluvit podrobněji . Protože dneska mluvíme o pravidlech , dneska nemluvíme o jednotlivých stavbách a o jednotlivých investicích . Takže nedostatek vyhodnocení dopadů minulé novely je největším nedostatkem tohoto návrhu zákona , který by nás mohl utvrdit v tom , že jdeme správným směrem a můžeme ty nástroje zefektivnit , případně doplnit tak , ať toho kýženého cíle dosáhneme . To není typický politický dokument , o kterém svádíme opravdu politickou bitvu . Samozřejmě , někdo tady mluvil z předřečníků o tom , že tady spolu soupeří tři rezorty a že mají jiná stanoviska . Tak máme jenom dva ministry na těch třech rezortech . Tak předpokládám , že alespoň pan ministr Havlíček to zkoordinoval a MPO a doprava měly stejná stanoviska . Nevím , nejsem členem hospodářského výboru . Pak je samozřejmě problém , když se řekne otevřeně , kritika směrem k paní ministryni Dostálové . I ta minulá novela i tato novela v zásadě supluje práci Ministerstva pro místní rozvoj . Řešíme speciální zákon , nemáme vyřešený obecný zákon . Já vím , že to není jednoduché , ale - my na to zapomínáme - sedm let máte ten rezort , nepřišli jste včera , nejste rok po volbách , sedm let má hnutí ANO Ministerstvo pro místní rozvoj . Sedm let má hnutí ANO rezort Ministerstva dopravy a sedm let má hnutí ANO rezort Ministerstva financí . Já rozumím , že někdy je problém , když je koaliční ministr , že má třeba jiný politický názor a není to sladěné . Byli jsme součástí koaličních vlád . Ale v tomto případě to neplatí . Jedno politické hnutí má sedm let v gesci všechny klíčové rezorty , které jsou potřeba pro změnu pravidel , která by pomohla urychlení dopravní infrastruktury . Pak se občas udělá personální výměna , jako by se zapomnělo , přichází nový člověk a říká - teď už to bude , teď jsme to napsali my a teď už to posype . A pak vždycky , když někdo z představitelů vlády přijede do rezortu nebo do krajů , tak řekne - hm to nebude 2023 , ale slibuji , bude to 2025 . Pak se vymění ministr , zas tam přijede nový ministr a říká - hm , děláme , co můžeme , makáme . Nebude to 2025 , bude to 2027 . Jako to , že nemáme do dneška D 35 po těch sedmi letech , je fakt dopravní problém celé České republiky , protože bychom mohli ulehčit D 1 . Já jsem tedy zahajoval první úsek D 1 hluboko před mnoha lety . Kdyby platilo , co mi tehdy říkali představitelé ŘSD , pane ministře , tak už letos nebyla jediná uzávěrka , už letos by nebyla a bylo by všechno hotové . A počítejte se mnou - 2013 , 14 , 15 , 16 , 17 - to je pět - 18 , 19 , 20 . Osm stavebních sezón prioritně opravujeme 160 kilometrů D 1 . A letos to neskončí . Tak jich bude devět nebo deset . To je tempo , co ? A ty pozemky jsou přitom státní . Tam není žádný problém , že bychom vykupovali , něco připravovali , jenom to tak trošku rozšiřujeme . Devět nebo deset let 160 kilometrů . Nicméně marketing vítězí , když se povede těch osm kilometrů opravit , tak to pak vláda hlásí jako novou dálnici . A když NKÚ napíše , že postavil ministr Ťok čtyři kilometry , tak to není pravda . Ještě jsem opravil tři kilometry D 1 , nebo čtyři . A to už je o 100 % víc , než tvrdí NKÚ , a to je velká chyba o 100 % být vedle . Ale abych to vrátil do seriózní debaty . Já bych chtěl , aby se k tomu vyjádřil pan zpravodaj , který byl lídrem té minulé změny . Tehdy jsme se ubezpečovali , pane zpravodaji prostřednictvím pana předsedajícího , že budeme požadovat po těch státních investorech průběžné vyhodnocování . Já nemám žádný dokument . Tak lépe pozdě než později . Tak já bych poprosil pana ministra , aby zadal těm největším investorským organizacím , aby nám zhodnotily ty dva roky , jak využily mezitímní rozhodnutí , jak využily fikci souhlasu , jakou mají zkušenost s těmi stavebními úřady , které dostaly na starost ty infrastrukturní stavby , které jsou v příloze číslo jedna . Pane zpravodaji , je to příloha číslo jedna ? Abych vypadal , že to čtu podrobně . Takže v příloze číslo jedna pro ty , kteří si to nečetli , tak tam je seznam těch staveb . A to by mělo být debatou . A bylo by možná dobře , kdyby to dostali k dispozici už kolegové v Senátu . Protože Senát to bude bezesporu posuzovat a myslím , že i hladkému projednání v horní komoře by pomohlo , kdyby ten seznam , alespoň v té základní struktuře - kolikrát , na kterých stavbách , zda to je výhodné , nebo nevýhodné , nebo neutrální . Polská cesta , revoluční , nerevoluční . No , to nejvíc revoluční , které jsme navrhli , fikce souhlasu jako obecné pravidlo . Když jsem četl stanoviska ministerstev , tak jsme fakt vyděsili ty úředníky , ale úplně všechny . A když si to přeložíme do obyčejné češtiny pro občany a pro daňové poplatníky , tak naši úředníci - a já říkám naši , teď nemyslím vládní - naši úředníci říkají : No to nemyslíte vážně , my máme dodržovat zákonné lhůty ? Vy jste se úplně zbláznili . To není možné , zhroutí se stát . Ale ti samí úředníci říkají . Den zpoždění , jeden den , poslal jsi pozdě kontrolní hlášení , daňové přiznání , platíš . To je přece jasné , daňový poplatníku , milý občane . Termín je v zákoně , přes to nejede vlak . A když řekneme , že to samé jednoduché pravidlo - už to , že to musíme navrhovat do zákona , to je přece absurdní . A přečtěte si stanoviska všech ministerstev k tomu návrhu , že by platila fikce souhlasu . My jsme přece nenavrhovali , jestli to má být 30 dnů , 60 , 90 nebo 120 . A jsme připraveni o té délce debatovat . Ale jestli někdo nemusí dodržovat zákonné termíny v České republice , tak je to bohužel stát . Bez sankcí , bez problémů . A když to chcete změnit , tak ti úředníci píšou - katastrofa , konec České republiky . Tak si představme , kdyby takhle zareagovali naši občané a naši daňoví poplatníci . To by byl konec státní správy . Děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities