ps2017-049-05-001-007.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-06-02 ps2017-049-05-001-007 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.10 hodin) Další pozměňovací . . . s tím že další varianta pak představuje nejenom zásah do stavebního zákona , ale obecně do celého správního řádu , tak aby se ona domněnka vztahovala nejenom na stavební řízení , ale obecně na vše , co se týká správního řádu . Další pozměňovací návrh jen drobně upravuje případy fikce souhlasu , kdy v okamžiku , kdy podle onoho vládního návrhu dojde k naplnění fikce závazného souhlasného stanoviska , tak nadřízené správní orgány mají následně rok na to , aby vydaly závazné stanovisko , které podle zákonů bude platné a které bude rušit to původní fikcí vydané závazné stanovisko , pokud se neshoduje se zákonem . Tady ta předloha počítala doposud s jedním rokem . Jsme ale přesvědčeni , že ten jeden rok lhůty na případné zrušení stanoviska vydaného fikcí znamená vážnou právní nejistotu pro všechny developery , kteří by na základě fikcí vydaného souhlasného stanoviska mohli začít jednat , mohli začít stavět , a vznikala by tak významná škoda . A konečně poslední pozměňovací návrh se týká věci , která už byla ve Sněmovně skloňovaná , a to je zrušení jednoho zbytečného razítka . Ve změně stavebního zákona platné od 1 . 1 . 2018 se objevila nově povinnost stavebníků pořídit souhlasné stanovisko , resp . závazné stanovisko orgánů územního plánování . Tehdy to předkladatelé zdůvodňovali tím , že se přeci musí udělat pořádek v tom , kdo rozhoduje o souladu s územním plánem příslušné obce nebo města , a tuto kompetenci převedli zákonodárci na orgán územního plánování obce s rozšířenou působností . Jaký byl výsledek ? Ten všichni známe . Znají ho především stavebníci , kteří od té doby čekají často na vydání územního souhlasu , územního rozhodnutí či sloučeného územního a stavebního povolení třeba i čtyři , pět , šest měsíců . V místech , kde se intenzivně staví , se ta lhůta prodlužuje a pořád je takhle dlouhá . 504 dní mi napovídá Ivan Adamec , to je reálný výsledek změny zákona , která se tvářila vlastně nevinně , měla přinést pořádek do stavebního řízení . Výsledek je , že jsme se i kvůli této úpravě , kvůli tomuto zbytečnému razítku propadli znovu o několik míst v délce stavebního řízení . V tu chvíli se nabízí jednoduché řešení - to razítko bez náhrady škrtnout . Ubezpečuji vás , že se nestane vůbec nic negativního , naopak znovu se zrychlí stavební řízení . O souladu s územním plánem bude znovu rozhodovat příslušný obecní stavební úřad , ve většině případů tedy ten , kdo vidí do území nejlépe , komu neschází místní znalost , kdo se velmi rychle orientuje v tom , co daný územní plán umožňuje a co se v tomto případě stavebníkům dá umožnit . Zrušení § 96 b , tedy onoho závazného stanoviska orgánů územního plánování , znamená konkrétní zjednodušení stavebních řízení , konkrétní zjednodušení stavebního zákona , na které nebude nutné čekat další měsíce , ale které je možné provést okamžitě . Už tohle zjednodušení by nejenom pro velké developery , pro velké stavebníky , ale po pravdě řečeno pro tisíce drobných stavebníků , kteří potřebují třeba jenom pozemek nebo kteří potřebují třeba postavit jenom drobnou stavbu , znamenal významné urychlení a úlevu od zbytečných administrativních kroků . Pro ty , kteří stavěli , nebo stavějí a chystají se stavět v tomto čase , tak pro ně pro všechny by to byla důležitá zpráva , že jsme schopni reálně zjednodušovat zákony , že jsme schopni udělat takové změny , které nijak neohrozí veřejné zájmy , ale zajistí rychlejší průběh správních řízení , konkrétní návrh , jak v České republice urychlit investování , jak usnadnit život lidem , jak udělat stavební řízení i v hodnocení nejrůznějších světových porovnání , jak udělat stavební řízení v České republice pružnější , jednodušší a kvalitnější . Děkuji mnohokrát za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . Přečtu omluvu . Omlouvá se pan poslanec Ondřej Babka dnes mezi 15 . a 17 . hodinou z osobních důvodů . A poprosím pana poslance Třešňáka . Připraví se pan poslanec Birke . Máte slovo . Poslanec Petr Třešňák Pěkné odpoledne . Vážené kolegyně , vážení kolegové , pokud se bavíme o urychlení stavby dopravní infrastruktury , tak je dobré si zopakovat , co je její budoucností , resp . dnes již součástí osobní dopravy . Navážu tím na řeč pana poslance Dolínka . Když pominu samotnou změnu konceptu organizace přepravy osob , ať už hromadné , nebo individuální , tak po technické stránce je už dnes zřejmé , že rozvoj v následujících letech má společného jmenovatele , a tím je elektromobilita , a to nejenom díky cílům a limitům , na kterých se shodla Evropská unie , ať už si o nich můžeme myslet cokoli , ale především díky závislosti České republiky na automotive průmyslu . Nicméně téma rozvoje elektromobility je tedy poněkud širší a asi není nutné zde detailně technicky diskutovat . Přesto jeden faktor je naprosto stěžejní a je jím infrastruktura . Aby ji bylo možné rozšiřovat , musíme dále zjednodušit administrativu výstavby dobíjecích stanic , což vlastně tvrdí i vládní dokumenty , resp . Národní akční plán čisté mobility . Každé bateriové vozidlo totiž potřebuje svoji zásuvku . A právě ve městech zhruba 70 % vozidel parkuje ve veřejném prostoru bez možnosti připojení automobilu k síti . Tomu brání především legislativní výklad , dle kterého je samostatně stojící dobíjecí stanice zařízením plnícím funkci stavby , což je ve své podstatě nesmysl , pokud jde v principu o přípojku k síti nízkého napětí a jedná se vlastně o určitou formu inteligentní prodlužovačky . Proto jsme předložili návrhy společně s dalšími zástupci několika poslaneckých klubů , které to značně zjednodušují , a to ve dvou variantách : v první vypuštěním nutnosti stavebního povolení , ve druhé variantě vypuštěním i z územního souhlasu . Sem patří i poděkování ministerstvu za přípravu finálních formulací . K těmto dvěma návrhům se posléze přihlásím i v podrobné rozpravě . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Pan poslanec Birke je na řadě . Připraví se pan poslanec Adamec . Poslanec Jan Birke Děkuju mockrát , pane předsedající . Vážení členové vlády , pane místopředsedo vlády , dámy a pánové , kolegyně , kolegové , pokusím se být velmi stručný . Chci především hlavně ocenit vicepremiéra vlády pana ministra Havlíčka za přípravu čtyřistašestnáctky tak obecně , jak se v ní praví , předně za to , že vlastně . . . nejenom jeho práci , ale ocenit i tu první normu , kterou jsme připravovali v zásadě po dohodě všech politických stran , které zasedaly v Poslanecké sněmovně , to znamená , řekněme pracovně , shodli jsme se na vytvoření seznamu staveb , které mají takzvanou vládní prioritu , když to řeknu zjednodušeně . Já jsem byl přítomen na jednání hospodářského výboru , kde byla velmi erudovaná , velmi kvalifikovaná debata , kde padala celá řada pozměňovacích návrhů v druhém čtení , kdy se hospodářský výbor k jednotlivým návrhům vyjadřoval . Ve svém úvodním slově to samozřejmě pan vicepremiér zmiňoval . Musím říci , že ten nejambicióznější plán byl vlastně z pera pana zpravodaje , pana poslance Kolovratníka , kdy se přibližujeme v zásadě polskému modelu . A musím říci , že vyjádřením stanoviska , a teď nevím přesně , jak bylo to hlasování , ale bylo to víceméně přijato poměrně velkou většinou , tak na druhou stranu nebyl přijat seznam , resp . změna , nebo zrušení toho seznamu . A já jsem velmi rád . Dovolte mi tedy , abych - v podrobné rozpravě se přihlásím k pozměňovacímu návrhu - abych lehce odůvodnil zařazení nového bodu . Diskutoval jsem to s panem vicepremiérem . Je to na základě žádosti pana ministra zemědělství , pana ministra Tomana , aby do čtyřistašestnáctky , do tohoto zákonu o urychlení výstavby dopravní , vodní a energetické infrastruktury , byl vlastně zařazen nový bod , a to jsou vodní díla . Můžeme samozřejmě o tom diskutovat , vést debatu , jestli to je nutné , nebo není nutné . Já nechci vést politickou debatu a nechci vést . . . Já pouze a jenom navrhuji zařadit nový bod , resp . osmý - nebo takhle , promiňte , do 36 . bodu vlastně osmý bod , což je vodní infrastruktura , a do toho zahrnout , tak jak už tady bylo řečeno mými předřečníky , vodní dílo Nové Heřminovy , vodní dílo Skalička , vodní dílo Vlachovice , vodní dílo Kryry , vodní dílo Senomaty a vodní dílo Šanov .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities