Voblastiochranypedagogů,resp.učitelskéhosboru,myjsmesitohovědomi,protožetošetřeníjsmedělalimyjakoMinisterstvoškolství,aprávěprototenkoncepttéškolnískupinypočítástím,žetamnemusíbýtvždyazavšechokolnostíutépatnáctkyučitel,protožeano,stanouseisituace,kdysevrátí20z25dětí,resp.vrátísetéměřvšechny,apakjenutnétorozdělitnadvěskupinyavtéchvílisebavímeotom,žetammusírůznýmzpůsobem-ajetoorganizačněnáročnéprořediteletořešit,abytovykrylipedagogickýmiasistentyavodpoledníčástitřebavychovateliadalšímpedagogickýmpersonálem,kterýnaškolemají.Jetosituacenouzová,tensystémpatnáctičlennýchskupinvnímámjakopřechodovýsystém,kterýmázabránitpřípadnémušířeníepidemieajesamozřejměkomplikacíorganizacevýuky,aprávěprotojsmetamdošliktomurozvolnění,anenítamto,žetammusízakaždýchokolnostíbýttenučitel,protožetensenemůžerozdvojitneboroztrojit,vtomsvámisouhlasím.Místopředseda PSP Tomio OkamuraTeďminaskočilafaktickápoznámka,takžepanposlanecJanHrnčířapřipravísepanposlanecVáclavKlaus.Prosím,vašedvěminuty.Poslanec Jan HrnčířDěkujizaslovo,panepředsedající.Jáseomlouvám,alejájsemnedostalodpověďnatuotázku,kteroujsempoložil.Tirodiče,kteříjsoutřetíměsícdomasdítětem,majístrach,žepřijdouopráci,chtějídátdítědoškoly,chtějíjítdopráce,aleškolyseprostěotevírajívaondotéprácemusíjíttřebaohodinudříve.Takcomajídělat?Rádbychtuodpověďzískal.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDalšífaktickápoznámka,panposlanecRadekKoten,zatímmámjentutojednupřihlášku.Prosím,paneposlanče,vašedvěminuty.Poslanec Radek KotenDobrývečer,dámyapánové.Váženýpaneministřeprostřednictvímpanapředsedajícího,jábychještětutootázkudoplnil,protožetavýuka,aťjetomateřskáškolaneboškolka,probíháumenšíchdětípouzedodejmetomu12hodinavpřípadě,žerodičodvededítědoškolyv,vyzvednoutbyhomělnejlépevedvanáct,takjakýmzpůsobemmátedyodpracovatosmihodinovoupracovnídobuzatěchtopodmínek?Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkuji.Ministramůžeteoslovovatpřímo.TeďsfaktickoupoznámkoupaníposlankyněJanaČernochová.Prosím.Poslankyně Jana ČernochováJávreakcinasvéhokolegupanaposlanceHrnčířevašímprostřednictvím.Každáškola,každýředitelsimůžeurčit,kdybudoudětinastupovatdoškoly.Tohlenenínikdedáno,žetojestriktní.NaPraze2mámejednuzezákladníchškol,kterázačínávýukuvhodin.JetoZákladníškolaLondýnská.Takžetohlejeskutečněvpravomocipříslušnéhoředitele.Asibybylovhodnéotominformovatzřizovatele,alejetomožnéařadaředitelůtovyužívá.Víte,myjsmetřebařešiliipraktickévěci,jakdětemměřitteplotu,jakjerozdělitpředškoloudoskupin,abysetamnevytvořiljedenvelkýchumel,takžedokonceněkteréskupinybudoumítpostupnénástupy.Jednámevprovizornímstavu,ředitelénemohouvyjítvstřícvšem.Aspoňunásnadvojce,kdyžsedotazují,jestlimajípředběžnýzájem,taksetamrodičemohouidomluvit,žeonibypreferovalinástupvnějakouhodinu.Tam,kdetolze,snažíseředitelévycházetvstříc,aletohle,cotadyříkalkolega,toasinenísměřovánonapanaministra,alespíšenazřizovateleanapříslušnéředitele.Místopředseda PSP Tomio OkamuraNynísfaktickoupoznámkouvystoupípaníposlankyněVěraProcházková.Dalšípřihláškunafaktickounemám.Prosím,vašedvěminuty.Poslankyně Věra ProcházkováJájendoplnímsvojipředřečnici.Pokudtenzřizovateltoudělatnemůže,taksetenrodičmůžesesvýmzaměstnavatelemdomluvit,atolze,natuchvíli,abyhoomluvilaabymohlnastoupitdoprácepozději.Tojetakéřešení.Místopředseda PSP Tomio OkamuraNynípožádámovystoupenípanaposlanceVáclavaKlauseapřipravísepanposlanecLukášBartoň.Prosím,máteslovo.Poslanec Václav KlausTakjsemsedočkal.Paneministře...(Upozorňuje na hluk v sále.)Místopředseda PSP Tomio OkamuraTakjásizjednámpořádek,anoprosím.Prosímoklid!Poslanec Václav KlausKoukám,žepanízpravodajkahájíministraohnivějinežonsámsebe.Jábychuvedlsvévystoupenítaktrochuosobně.PanePlago,vyjstehodnýčlověk,jo.Játomyslímupřímněabezironie.Akorátjstetakéústavníčinitelateďjekrizeatovyžadujenějakérozhodnutí.Ajáseupřímnědomnívám,žetarozhodnutívjádrujsoudvě.Buďdětijsouveškole,učíseaprobíhánormálnírežim,anebosebojíme,žetadybudouběhatzmutovanézombieavšichnizemřeme,aprotoškolyuzavřeme.Tenvášmezistavpodleměkničemukloudnémunevede,asice-jakémátevědecképodkladyprotaopatření,kterájsouzaváděna,žemojedceraEliškamůžejítnazáchodjenomvsudouminutuanelichouamusísedětvjídelně,nežještědojedídalšíatd.Vypřeceprotonemátesebemenšívědeckádata,opodstatnění,abystedocházeliktomu,že15dětí,nebo18,nebo12jekoronavirověbezpečnéacelátřída,kdeje24dětí,jenebezpečná.Tenvášpřístup,žekdonechce,taknemusí,abystesitounikohonerozházel,protožečástrodičůzoufalechcejítdopráce,chcevydělávat,alezaseječástobyvatel,kteráseještěvelicebojíaneotevíráokna,notojezasetakovápolitikaaniryba,anirak.TakprostěvyjstezodpovědnýzakvalituvzdělávánívČeskérepublice,taksektomunějakpostavte.Vytadyomílátedonekonečnanějakénuancenatohleanatamto,aleprincipiálně.Takteďje2000nemocnýchlidívČeskérepublice,ztohovětšinajevnějakékaranténě,takžepravděpodobnost,ževtéskupinědětíjeněkdonemocný,jenaprostominimální,čilivdrtivévětšiněškoltambudesedětjednozdravédítěvedledruhého,avyjimznějakéhozáhadnéhodůvoduzabraňujete,abytambylapaníučitelka,učilysež,čanevím,coteďprobírajívprvnítřídě,kdejemojeEliška.Amístotohomidoručujetejakorodiči,žetedydoškolymůžete,alenebudetamučitelka,budetamvychovatelkaveskupině,nenídružinaatisícajednadalšíchvěcíjsoutamnějakomezenyarodiče,třebamynebomojemanželka,prostěváhají,jestlitamdítěvůbecposlat,jestlitomásmysl.Takžejásevásznovuptám,jakádatamáteprotaopatření,kteráteďzavádíte,myslímvědecká,epidemiologická-podleměžádná-akčemuvšemutohletomámířit.Protožeto,cojstepředvedlivtěchzákladníchškolách,jetotálníchaos.Některéškolymajízavřeno,některéotevírajíatd.Jásimyslím,žetasituacejeskutečněvážnáažebystesektomumělnějakpostavitanějakýmzpůsobemtorozhodovat,anetadyjakovždyckyztohoutéciatadyseschovatzapanízpravodajku.Nezlobtese.Místopředseda PSP Tomio OkamuraNynítoopětzrekapituluji.TakžespřednostnímprávempanministrPlaga,potompanpředsedaKDU-ČSLMarianJurečkaadálejevpořadípanposlanecLukášBartoňapanposlanecMartinBaxa.Paneministře,prosím.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert PlagaDěkujizaslovo.Váženýpaneposlanče,jájsemsiaspoňchvilkumohlvyzkoušet,cojste,nežjstezaložilvlastnístranu,mohlzažívativy,toznamenáochranupaníposlankyněČernochové.AleonataochranapaníposlankyněČernochovébylanaprostověcnáajábychjipodepsal.Ajemiúplnějedno,žejezjinéstrany,protožesenatodívalapohledemzřizovatele,pohledemněkoho,kdotuškoluzná,kdostímředitelemmluvíakdoví,cosevtéškoleděje.Jájízatoděkuji,protožeto,cotadyřekla,takjepřesněto,jaktojevreálu.Předchvilkoujsmemluvilitom,žejenedostatekpersonálu.Ředitelénašichškol,avtomjimvěřím,sesnažímaximálněvyjítvstřícrodičům,snažísedětivzdělávat.Jávěřímvtodobrovčeskévzdělávacísoustavěavěřímvněprávem.Protopokudtadybyldotaznatudružinu,kteráneprobíháráno,takskutečnětoneníněco,codo11.březnafungovalovšudestejně,amohljstedítězaparkovatvpředjakoukolivškolou,resp.dáthododružiny.Jsoutovšechnověci,kterésenějakýmzpůsobemodvíjejí.Avtétonouzovésituaciseodvíjejíiodpersonálníchkapacittéškolyataškolatoorganizujesnejlepšímvědomímasvědomímvtésituaci.Takžetojeodpověďnato,žeškolanemápovinnostamaximálněvycházívstříc.Ano,chcete-litopřeložit,takpokudtonenímožnéataškolatoneníschopnazabezpečit,mohlbystestejněříci,ženěkdochodídoprácev6hodin,amátepravdu,ataškolavtéchvílinefunguje.Toznamená,říkámsplnýmvědomím,ževtomtonouzovémstavu,pokudtaškolanemákapacitutozabezpečitvnějakémmoduod7hodin,hodinnebojakkoliv,taksirodičebudoumusetporadittěchpěttýdnůsami.Jetoférovétoříci,jetotak.