ps2017-045-04-007-375.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-05-06 ps2017-045-04-007-375 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.50 hodin) A tady ta znění tak , jak je máme předložena , podle mě fakt přinášejí více komplikací než užitku . Hlavně není vůbec jasné , kdo za jakých okolností (rozhodne) o tom , že taková schůze formou videokonference proběhne . Já jsem zažil jednu schůzi zahraničního výboru a musím ocenit Ondřeje Veselého , že se mu to fakt podařilo celkem odřídit , ale to byla jednoduchá schůze . Jakákoliv složitější schůze bude prostě jako téměř neřešitelná . A kdo o tom má rozhodnout ? Ta ustanovení schůze výboru lze uskutečnit pouze tehdy , rozhodne - li o tom předseda výboru , nebo požádají - li o to aspoň dvě pětiny členů výboru . Tak může si to rozhodnout předseda výboru kdykoliv ? Když požádají dvě pětiny , znamená to automat , že ten předseda musí rozhodnout , nebo nemusí rozhodnout ? Nebo je to fakt jenom na něm ? Tohle si myslím , že jsou věci , které jsou tam velmi nebezpečné . Navíc je tam zase takové to oblíbené jen ve zvlášť odůvodněných nezbytných případech , například stavy nouze . Dobře , ale tím se vlastně říká , může se i někdy jindy . Může se i někdy jindy , nemusí to být jenom ve stavech nouze . Na těch nejbližších 14 dní to opravdu nepotřebujeme . Je to naprosto zbytné . Kdyby měl stav nouze být znovu vyhlašován někdy v létě nebo na podzim , pak si myslím , že je dobře , aby se nad tím fakt sešel ještě nějaký orgán Sněmovny a zamyslel se nad tím , jak ta pravidla budou zajišťována , jak bude zajišťována v tomto případě ochrana menšin . Ono je to opravdu takové jednoduché říct , tak se videokonferenčně . . . Je tam podmínka v bodě 5 - lze tehdy , jestliže všichni členové výboru mají k dispozici prostředky podle bodu 1 . To asi každý máme počítač . Ale znamená to nutně , že jsme v tu chvíli na připojení ? Mohu protestovat proti konání takového orgánu jenom proto , že jsem například na špatném signálu ? Pan kolega Michálek ani paní kolegyně Válková tady nejsou , ale zažili jsme jednání podvýboru pro elektronizaci justice , kde to fakt bylo téměř na hranici , protože paní kolegyně Válková tak průběžně vypadávala , vracela se , vypadávala a vracela se . To jsou všechno problémy , které podle mě jsou velmi obtížně řešitelné . To samé v bodě 9 . Osoba účastnící se videokonference je povinna zajistit , aby se jednání neveřejné videokonference nebo její části neúčastnily jiné než oprávněné osoby a aby jednání videokonference nebylo těmto jiným osobám přístupné . To také není tak úplně triviální , zejména budeme - li zavřeni ve svých bytech . Já třeba nemám klíč od svého pokoje , abych se tam zamkl a aby mi tam děti náhodou neprošly . (Pobavení.) Nevím , jak to mám udělat . To jsou taková zbožná přání , která si myslím , že jsou v realitě velmi složitá . To samé - předseda výboru má sledovat , kdo je přítomen . Předseda výboru se může pokoušet sledovat , kdo je přítomen , pokud tam náhodou jsou ta okénka v té aplikaci , ale předseda výboru je občas neschopen říci , kdo je přítomen fyzicky na výboru , protože lidé odcházejí a přicházejí . Já bych fakt poprosil , abychom to raději přerušili a přikázali někomu . Já souhlasím s tím , že se pan předseda pokusil v nějaké situaci , ale už také před nějakým časem , kdy to vypadalo vážněji , a myslím si , že na tento stav legislativní nouze to nepotřebujeme . Na to , abychom projednávali body , které přináší vláda ve stavu legislativní nouze , je to naopak vysoce nebezpečné . Vysoce nebezpečné , aby si předsedové výborů rozhodovali o tom , který výbor bude veřejný a který výbor bude osobní a který výbor bude jenom prostřednictvím vzdáleného přístupu . A na to , aby to byla nějaká dlouhodobější úprava , která by to třeba měla umožňovat do budoucna , mi připadá ten materiál jako příliš syrový . Takže já bych se fakt klonil k tomu , abychom přerušili projednávání tohoto bodu , případně přikázali nějakému orgánu Sněmovny , ať už organizačnímu výboru , nebo ústavně - právnímu výboru , protože si myslím , že na tuto chvíli to nepotřebujeme a že jsme se tady zatím dokázali shodnout . Svědectvím toho je i dnešní den , kdy nás tady prostě sedí sto , což je také přece nenormální stav , a neupravovali jsme kvůli tomu jednací řád , že všichni ti , co tady nejsou , jsou omluveni a že to pokládáme za normální , že jsou omluveni , a že prostě jsme se jenom dohodli , abychom neohrožovali Sněmovnu jako celek , že vždycky ta druhá stovka musí být ještě k dispozici , kdyby v té první stovce náhodou nějaká choroba propukla . Takže raději to přerušme . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Pane poslanče , jak to mám teď chápat ? Je to procedurální návrh na přerušení , nebo dáme prostor panu předsedovi ? (Posl. Benda gestem vyzývá předsedu Vondráčka k vystoupení.) Protože pak byste musel říct dokdy , ale dáme prostor panu předsedovi Sněmovny . Prosím . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji za slovo . Já bych možná dodal , zaplať pánbůh , že tedy nejsme v takové nouzové situaci , že bychom to opravdu museli přijímat . Teď by to v podstatě realizovaly možná ty výbory v příštím týdnu , ale ony se stejně sejdou , si myslím , možná v normální formě . Takže ten materiál by měl být opravdu spíš do budoucna , pro futuro , a já nemám problém s tím , aby se ten proces přesunul někam na výbor , aby ta diskuze pokračovala . Tak já bych se připojil ke kolegovi Bendovi a navrhuji procesně přerušit tento bod do projednání - no , když se nabídl ústavně - právní výbor , tak do projednání ústavně - právním výborem . (Smích v plénu.) Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Já zagonguji , protože o tom bychom měli hlasovat . Budeme hlasovat o tom , je to procedurální návrh pana poslance Marka Bendy , který ovšem upřesnil předseda Sněmovny Radek Vondráček , že přerušíme projednávání tohoto návrhu do projednání v ústavně - právním výboru . Mám tady žádost o odhlášení , takže vás odhlásím a všichni se znovu přihlaste hlasovacími kartami . Zahajuji hlasování . Kdo je pro ? Kdo je proti ? V hlasování číslo 197 přihlášeno 98 poslanců , pro 97 , proti žádný . Návrh byl přijat a přerušuji projednávání tohoto tisku do projednání ústavně - právním výborem . Nyní tedy otevřeme další bod a jedná se o
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities