Anazávěr.Mámekdispozicinějaképřesnéanalýzy,koliknovýchučitelůnastoupilovsouvislostisezvýšenímplatůučitelůoprotidřívějšímletům?Nějaképřesnějšísrovnání?Mámepřesnéanalýzy,kolikchcenastoupitdoškolnamístaučitelů,odborníků?Ajakájsoujejichzaměření?Aúplněnazávěr.Nebylobyreálnějšířešení(upozornění na čas)učitelůmpřidatnaplatech,zatraktivnittakto(upozornění na čas)aumožnittřebaplacenédálkovéstudium?(Upozornění na čas.)Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraTak.NynítedyodpovíministrškolstvíRobertPlaga.Prosím,paneministře,máteslovo,pětminut.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert PlagaVáženýpanepředsedající,děkujizaslovo.Panuposlanciděkujizadotaz.Takmožnákrátce,stručně,aleotointenzivněji.Vládnínávrhnovelyzákonaopedagogickýchpracovnících,tojetensněmovnítisk,okterémmluvíte,navazujenaprogramovéprohlášenívlády,pokudjdeozáměrposílitpostavenířediteleškolyjakomanažera,předevšímvoblastiřízenílidíapedagogickéhoprocesu.Avtétovětějeobsaženotopředmostíodpovědinavašeotázky.Vyjstesemězeptal,jakzamezímetomu,abytenčlověk,kdyžtonedokončí,neputovaldáltímsystémem.To,comitadychybí,alejetendlouhodobýnášspor-tenklíčovýčlověkvcelémtomprocesujeředitelškoly.Vysnadpředpokládáte,žeřediteléčeskýchškolupřednostníněkoho,nebotambudoubrátněkohovsituaci,kdypodotýkám,žemimořádnýmšetřenímjsmezjistiliodnašichředitelů,žejenedostatekučitelů,samozřejmě,jakjejpředpokládají,nedostatekučitelů,tojeodpověďnato,jestlijsoudata,jsoudataotom,jakýjenedostatek.Azároveňito,ževsoučasnédobějevněkterýchkrajíchznačnáčást,poměrněvysokáčástvýukyzabezpečovánanekvalifikovanýmiučiteli.Tedytímčlověkem,kterýjetamnavýjimku.Nenísnadlepší,kdyžtenředitelškolyjemanažer,abydostalaměltumožnostdotohosystémudostatčlověka,kterýučitchce,dalmuuvádějícíhoučiteleavadaptačnímobdobípodporunato,abysidodělalpedagogickéstudium?Pokudbytambylněkdo,kdobytakhleputovaltímsystémem,nedokážusipředstavit,ževechvíli,kdytobudevěčnýfluktuant,takjakjstetadynaznačiltuhypotézu,žehovtétřetí,čtvrtéškoleposoběněkdoupřednostní,kdyžví,žetojesystémprácetohotočlověka.Vpřípaděplněkvalifikovaného,tedyabsolventapedagogickéfakultyanebofakultyvzdělávajícíučitele,takitentočlověkbymělmítvždyckypřednost.Apřecepokudjetamnějakápřidanáhodnota,ajápevněvěřím,žepřidanáhodnotaznašichpedagogickýchfakultje,taktenředitelsivyberetohoaprobovanéhočlověka,kterýpřicházízpedagogickéfakulty,čímžvámodpovídámnaotázkutaké,jakbudememotivovatstudenty.Přecetenstudentbymělbýtmotivovántím,ženapedagogickéfakultězískáváněconavícoprotiostatním.Toznamená,tuotázkupoložtesvémuděkanovi,resp.děkanůmpedagogickýchfakult,protožepřecepokudbudepedagogickáfakultaastudiumnanízajímavé-aministerstvovtomudělalopodleměmaximumvpředchozíchletechtím,žedopedagogickýchfakultšlo5miliardkorunpřesrůznéprojekty,kdebylipříjemcinainovacivýuky,navětšípropojení-takpřecemajívýhodudíkytomu,akaždýbymělchtíttoatraktivnístudiumnapedagogickéfakultěanebudetochtítobcházet.Toznamená,totojeliché.Pokudpedagogickáfakultamástrach,žetoněkdobudeobíhat,taktenzákladníproblémneníproblémstátu,aleproblémpedagogickéfakulty,protožeatraktivitatohostudiaasi-alejápevnědoufám,žetotaknení-nenípřílišvysoká.Ptaljstese,jestlicestounenízlepšitplatovéohodnoceníučitelů.Určitěje.Pracujemenatomakonečněsetovposledníchletechprojevujenatěchskutečnýchpenězíchanatomtempurůstuplatůučitelů.Nesmítototempopřestat.Tamseshodneme.Přestožeutohotokonkrétníhotématuseúplněneshodujeme.Ptaljstesenakonkrétní,přesnáčísla-mohuvámpísemněpotomdodat,tadyjenemámusebe-koliklidípřibylovtomsystémumezijednotlivýmilety,azkusmetoirozklíčovatnaúroveňdetailu,kolikpřišlostandardnícestou,kolikjetřebavtomsystémunavýjimku,pokuddotétomírydetailůtatočíslajsou.Místopředseda PSP Tomio OkamuraPaneposlanče,mátezájemodoplňujícíotázku?Ano,prosím,vašeminuta.Máteslovo.Poslanec Jiří MiholaTakjáděkujizaodpověď.Apoprosímotyanalýzyopravdu,protožetojevelmidůležité,jestlijeaspoňnastartovántrendslepšímiplatyvíce.Jestliodcházívíceabsolventůtedydoškolství,abybylatadyaspoňtanaděje.Ajinak,přivšíúctě,paneministře,jstehodněpracovalseslovyjakopředpokládáme,doufáme,věřímeatd.Játakébychchtělpředpokládat,věřit,doufat,mítnaději.Alecojepsáno,tojedáno.Takžeononěkterétyvěcisimyslím,žemusíbýtprostěmusíbýtošetřené,býtčernénabílém.Anicprotiklíčovéroliředitelů.Aletakétoneníúplněvšespásné.Můžemesipoložitotázku-ajávěřím,žeiministřiškolstvíbymělibýtvýbornímanažeři.Jakto,ženáspřekvapí,ženajednouchybítisíceučitelů?Tonatopřišelněkdojakopředtýdnem,předměsícem,předrokem.Tonenípřeciproblém,kterýbysestalběhemčtrnáctidní.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraTakpaneministře,přejetesireagovat?Ano.PanministrškolstvíRobertPlagamáslovo.Prosím.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert PlagaBudukrátcereagovat.Tosamozřejměneníproblém,kterýbysetadynáhodouobjevil.Myslímsi,žefaktsenecítímprovinileztoho,žejsemnechaludělatmimořádnéšetření,kdejsmenechtělipouzekonkrétnídanáčíslavmíředetailuodtěchředitelůškol,protožesamozřejměnaon-linebázijenemáme,alezároveňjsemjepožádalovýhledtěchkapacitvevztahukvěkovéstruktuřenajejichkonkrétníškoledobudoucna.Toznamená,nebylotopřekvapení.Aleztoho,žejsmetovšichnitaknějaktušili,kdyžchodímenatyškoly-avynaněchodíte,chodínanědalšíposlanci,dostanesenanědokonceiministrškolství,taktotamvidíte.Tiředitelétoříkají.Alepokudjsmechtělisumárníčísla,takjsmeseknimdostalinazákladětohomimořádnéhošetření.Toznamená,nenítožádnépřekvapení,alejetokvantifikacetoho,covtomsystémujedlouhodoběvidět.Asnažímesenatoreagovat.Místopředseda PSP Tomio OkamuraNynídávámslovopanuposlanciKarluRaisovi,kterýbudeinterpelovatnepřítomnouministryniJanuMaláčovou.Paneposlanče,máteslovo.Poslanec Karel RaisDobrývečer.Váženánepřítomnápaníministryně,voblastiinformačníchtechnologiívašeministerstvoústyvašichnáměstkůčiředitelůodborůneustáledeklarujesnahutýkajícísevzájemnéhodatovéhopropojeníagend,kteréspadajídokompetencevámiřízenéhorezortu.Novýjednotnýinformačnísystémrezortupráceasociálníchvěcíbudeoprotiplánůmomiliardudražší.Místo1,5miliardykorunbymělstátbezmála2,5miliardykorun.Jednímzdůvodů,kteréuvedlvášpannáměstekBaláč,jeprávěmnouzmiňovanýproblémmigracedat.Pannáměstekdoporučilzvolitnovýmodelmigracedat.Můjdotazzní:Jakpokračujeřešeníproblémunekonzistencedatvjednotnéminformačnímsystémupráceasociálníchvěcí,zejménaproblémmigracedat?Kdybylprojektzahájen?Akdyhlavněskončí?Včemspočívánovýpřístupvašichpracovníkůkproblémumigracedat?Vizcitacepananáměstka.KlasickýproblémvITpropojeníaspoluprácenavzájemrelativněsamostatnýchdatabází,vevašempřípadětedyitohoinformačníhosystému,semůžestátúzkýmhrdlempřizpracovánísociálníchdávekpomocivhmotnénouziadalšíchsubsystémů,zejménadojde-likezměnězpracovatelepo31.12.2020.Děkujivámzapozornost.Místopředseda PSP Tomio OkamuraVsouladusjednacímřádemvám,váženýpaneposlanče,odpovípaníministrynědotřicetidnůpísemně.Tak.NynívyzývámkvystoupenípanaposlancePetraBeitla,kterýbylvylosovánjako22,ainterpelacebudenaministrynifinancíAlenuSchillerovouvevěciMezinárodníinvestičníbanka-zrušenínašehočlenství.Paneposlanče,máteslovo.Prosím.Poslanec Petr BeitlPěknéodpoledne.Váženýpanepředsedající,váženápaníministryně.MůjdotazsetýkáposunuvevěciMezinárodníinvestičníbankyaMezinárodníbankyprohospodářskouspolupráci.BodtýkajícíseratifikacedohodyozřízeníMezinárodníinvestičníbankyvesmyslupřesunutísídlabankyzMoskvydoBudapeštibylstaženzjednáníSněmovny17.října2019.Stanoviskosenátníhovýboruprozahraničnívěci,obranuabezpečnostktomutobodujezamítavé,azjednodušeněřečeno,doporučujevládědálnenavyšovatzákladníjměníMezinárodníinvestičníbankyazahájitkrokykvystoupeníČeskérepublikyztétoinstituce.ČlenstvívMezinárodníinvestičníbancenepovažujezapřínosnépronaširepublikuaniMinisterstvozahraničí.MezinárodníinvestičníbankaiMezinárodníbankaprohospodářskouspoluprácivzniklyvdobáchVaršavskésmlouvy.AčkolivsesituacevEvropěodtěchtodobvelmizásadnězměnila,Českárepublikajestálejejichsoučástíipřesto,žesedáříci,žeoběbankydnessloužíproruskýmzájmůmapodporujízejménaprojektynaruskýchzájmovýchúzemích.PodporavČeskusetýkárovněžzejménafirem,kterémajíruskéhomajitele.NavícpřesunsídlabankydoBudapešti,kdebudepoddiplomatickýmkrytím,jevícenežproblematickýzhlediskapraníšpinavýchpenězašpionáže.