ps2017-040-02-003-209.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-22 ps2017-040-02-003-209 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.20 hodin) My všichni - a teď se dostávám do roviny osobní - my všichni , nebo většina řidičů nadává na to , jak ten kamioňák jede a předjíždí a brání . A nadává , jací jsou ti kamioňáci , zase použiji nějaké slušné , neslušní nebo nevhodní řidiči . Ale uvědomte si , že procento idiotů mezi kamioňáky je stejné jako procento mezi normálními řidiči . To znamená , i ti normální řidiči v těch autech občas jezdí neslušně . To znamená , my teď budeme penalizovat jednu skupinu řidičů , kteří jsou v práci a potřebují nám někam dovézt to zboží , a samozřejmě mezi nimi se občas najde někdo , kdo neřídí tak skvěle , ale to se najde i mezi normálními řidiči . Máte případy vybrzďování a závodí mezi sebou ti lidé na dálnici a podobně . To znamená , to je ta lidská rovina . Nevím , jestli jste si to někdy zkusili . Já ve chvíli , kdy se objevil ten návrh zákona ve Sněmovně , tak si to teď zkouším , když jedu po dálnici , dojedu nějaký kamion , který předjíždí , tak si počítám vteřiny , jak dlouho to trvá . Když je to menší nákladní vozidlo , tak je to 30 vteřin , kolem 30 vteřin . Když je to kamion , tak je to 60 , někdy 90 vteřin . Takže my teď v tuhle chvíli přijmeme zákon proto , aby ten poslanec , kterému se nelíbilo , že přijel domů o 90 vteřin později , možná že po té cestě potkal tři kamiony , takže se dostal domů možná o pět minut později , tak přijmeme zákon , který nám zablokuje dálnice , a pak se domů dostaneme později ne o pět minut , ale o půl hodiny . Tak já bych plédoval za to , abychom trochu vzali rozum do hrsti . Těch 60 vteřin při 100 kilometrové rychlosti nebo 120 kilometrové rychlosti jsou nějaké dva kilometry , tak nechme občas ty kamiony předjet tam , kde je to třeba . Nechme Ministerstvo dopravy , aby určilo úseky dálnic , kde se nesmí předjíždět , případně to značení , vy víte , jaké značení , přenosné , operativní značení , tak aby řídilo dálnici podle potřeby situace v dopravě , a ne podle potřeby několika poslanců , kteří se potřebují dostat domů dřív . Z toho důvodu se přikloním k zamítnutí zákona ve třetím čtení . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . Další je přihlášena paní poslankyně Mračková , připraví se pan poslanec Válek . Prosím , máte slovo . Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová Děkuji za slovo , vážený pane předsedo . Vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , já bych si dovolila reagovat především na předřečníka pana Ivana Adamce , protože jsem tady byla několikrát zmíněna ohledně pozměňovacího návrhu , který předkládám k návrhu tohoto zákona , ale i návrhu zákona , který předkládá pan Dolínek . Chtěla bych uvést některé věci na pravou míru , které tady zazněly , a chtěla bych se také trochu vrátit do historie , a to především do roku 2016 , kdy došlo k tomu rozhodnutí , že se rozšíří mýtný systém na silnice I . tříd v délce zhruba 860 km . Toto rozhodnutí padlo o nás bez nás , protože v tu chvíli , bylo to v listopadu roku 2016 , bylo po krajských volbách a ještě neproběhly ustavující schůze na jednotlivých krajích , tudíž kraje se k tomu kroku nemohly v žádném případě vyjádřit , a hned po ustanovení těch jednotlivých zastupitelstev daly jasný signál , že nesouhlasí s tím , aby došlo k rozšíření mýtného systému , protože se velmi obávají , že tímto krokem se přesune nákladní a kamionová doprava na silnice nižších tříd a především na silnice , které jsou ve vlastnictví krajů , což jsou silnice II . a III . tříd . Pak následovala velmi intenzivní komunikace s Ministerstvem dopravy , nejenom s hejtmany , ale i starosty , které zastupuje jak Svaz měst a obcí , tak Sdružení místních samospráv . Došlo k podepsání memoranda mezi Ministerstvem dopravy , Asociací krajů a Svazem měst a obcí , které nám mělo zajistit , že pokud v součinnosti se starosty kraje budou požadovat , aby na daném úseku byla nulová sazba mýta , tak že nám v tom bude vyhověno . S příchodem nového pana ministra , pana Kremlíka , nám bylo jasně řečeno , že bohužel toto memorandum nemůže být naplněno , a to především z toho důvodu , že tendr ještě není ukončen . To znamená , že se hledala cesta . Ta cesta se hledala tak , že se ihned vytvořila pracovní skupina , ve které byli opět zástupci Asociace krajů , Svazu měst a obcí , Sdružení místních samospráv - vím , že tam byla i paní Věra Kovářová - , kde se intenzivně scházeli a řešili tento problém . A vzešel z toho výstup , že právě takovýto návrh , který v tuto chvíli já tady předkládám , bude předložen . Pravdou je , že bylo dohodnuto , že to půjde původně poslaneckým návrhem . Všichni víte , že legislativní proces je velmi složitý . Pokud předložíte novelu zákona , tak trvá , troufnu si říci , několik let , než dojdete ke zdárnému konci tohoto zákona , k jeho schválení . Proto v součinnosti s Ministerstvem dopravy - a říkám to tady s veškerou zodpovědností a řekl to i pan Kopřiva na hospodářském výboru , že oni tento návrh v součinnosti se mnou připravovali , takže byl i legislativně zkontrolován - se tento návrh předložil . Pokud se objevil v systému , tak ihned na to reagovali zástupci ČESMADu , kteří se se mnou sešli a opravdu argumentovali některými případy , že pokud dojde k úplnému zákazu těžkých automobilů nad 12 tun , že nebudou moci jezdit po silnicích II . a III . třídy , tak může dojít k tomu , že se jim ta cesta prodlouží a budou muset jet po komunikaci I . třídy nebo po dálnici . Ještě bych chtěla znovu zdůraznit , že mýtný systém se týká nákladních automobilů nad 3 , 5 tuny . Tento plošný zákaz , neboli zákaz tranzitní jízdy , se týká nákladních automobilů nad 12 tun , to znamená těch nejtěžších automobilů a kamionů . A když tady od pana Adamce prostřednictvím pana předsedajícího zaznívá , kudy budou jezdit - já jsem přesvědčena o tom , že kamionová doprava nad 12 tun na silnice II . a III . třídy nepatří a velmi zatěžuje občany jednotlivých měst a obcí . Já jsem byla sedm let starostkou Horního Slavkova . Do tohoto města byl příjezd pro silnici II . třídy , který byl v bezprostřední blízkosti domů . A přála bych vám , kdybyste se do těch domů šli podívat , protože kvůli tomu , že tam právě jezdily kamiony , ještě nepřiměřenou rychlostí , tyto domy praskaly . A litovala jsem a lituji dodnes lidi , kteří v těch domech bydlí . Ještě bych chtěla zdůraznit jednu věc , a to že Ministerstvo dopravy původně dalo nesouhlasné stanovisko . Tím , že jsem se sešla se zástupci ČESMADu a argumentovali věcmi , proč nesouhlasí s tímto návrhem , tak jsem je férově pozvala na jednání Asociace krajů , které se uskutečnilo 10 . prosince , a byli tam i zástupci Ministerstva dopravy , kdy jsem jasně řekla : Přijďte mezi hejtmany a pojďte o tomto návrhu diskutovat ! Výstup z toho jednání byl absolutně jednoznačný : nebyl jeden hejtman , který by nepodporoval tento pozměňovací návrh . A myslím si , že tam byl dán jasný signál jak Ministerstvu dopravy , tak zástupcům ČESMADu , jak je pro hejtmany , ale i pro starosty důležité , aby tato těžká nákladní doprava v budoucnosti nejezdila po silnicích II . a III . tříd .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities