ps2017-040-02-003-209.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-22 ps2017-040-02-003-209 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.00 hodin) Podělím se s vámi o zkušenost ze včerejška , kdy jsem přijel sem do Sněmovny , jel jsem po desáté hodině a měl jsem takový pocit , že všichni kamioňáci se zastavili na svačině a kolem té jedenácté všichni na tu D 11 vyjeli . A musím vám říct , jak to vypadalo . Narazil jsem celkem na tři chumly kamionů asi po padesáti , po šedesáti kusech . A jak vypadala jízda po dálnici , pokud oni jeli v tomto pravém pruhu takto za sebou , tak jak by jezdili při úplném zákazu ? Mezi nimi bylo pár zoufalců , kteří se klepali , aby kamionu neselhaly brzdy , a zbytek jel v levém pruhu . A víte , jak rychle v levém pruhu ? Mimochodem , od Poděbrad do Prahy . Možná ještě před Poděbrady . Maximálně sto deset , protože vepředu vždycky jel ten nejpomalejší , jak to tak bývá , a celá kolona jela podle něj . Tak se to opakovalo třikrát . Takže já si myslím , že kdyby to bylo na celé dálnici , tak toto bychom měli na denním pořádku . Doufám , že všichni vědí , že kde je vysoká koncentrace na jednom místě , tak i to nebezpečí nehody výrazně stoupá . A řekl bych , že to víc než přímo úměrně . Pochopil jsem i z dnešního ranního vysílání , že odborníci dávají jasně najevo , že tento přístup není správně , že správně je v některých úsecích zakázat předjíždění , správně je dávat proměnlivé značky , možná správně by bylo , aby ti kamioňáci , kteří předjíždějí tímto způsobem , byli varováni od svých zaměstnavatelů , že tudy cesta nevede , že to komplikuje život a vyvolává to potom takovéto nápady tady ve Sněmovně . Takže já jsem pro všechny pozměňovací návrhy , které zlepšují tento případ , pokud nezamítneme tento návrh zákona , a nepadlo tady , že také tady padl návrh na vrácení do druhého čtení , tak prostě tyto věci doporučuji zásadně zamítat . Co se týká zmiňovaného pozměňovacího návrhu paní hejtmanky , tady bych chtěl říct , že samozřejmě beru hejtmany jako významné osobnosti a starosty jako významné osobnosti , mluvím o hejtmanech , protože to bylo na Asociaci hejtmanů , to jenom abychom si to vysvětlili . Beru , že samozřejmě oni mají zájem řešit problém , který nám tady vznikne , ale musím říct , že to je řešení problému , kdy vláda nenaplnila slib , že těch 800 až 900 kilometrů silnic prvních tříd nebude spadat pod mýto , pod výběr mýta . Oni se samozřejmě oprávněně bojí , že ty kamiony budou jezdit jinudy , než mají . A víceméně ten návrh , který přišel na hospodářský výbor , stanovisko Ministerstva dopravy bylo nejdřív záporné . A podle mě to bylo správně , protože podle mého názoru tímto způsobem se tento problém vyřešit nedá . Nicméně pak bylo jednání a přes noc ministerstvo , pan ministr Kremlík , aby bylo ještě jasné , změnil názor a na jednání hospodářského výboru přišli se stanoviskem kladným . A já chci říct , že ono to vypadá velmi hezky , a zase , jako dobrý nápad , ale ten výsledek podle mě dobrý nebude a doporučuji všem , kteří si myslí , že to je správně , aby se podívali na mapy , kudy ty kamiony pak budou moci jezdit . A dostat se z bodu A do bodu B tímto způsobem přes tento zákaz znamená jet přes bod C , D , kdy ta kilometráž těch kamionů bude úplně jiná , samozřejmě z hlediska životního prostředí to je úplně špatně . Z hlediska ceny přepravy je to také špatně . A mám zkušenosti i tam , kde takhle se to paušálně udělalo , průjezd přes obec , tak to stejně nefungovalo , protože ta zjištění jsou taková , že oni pak všichni riskují , policistů máme málo , a myslím si , že je to potřeba vyřešit místními úpravami . Na druhou stranu chápu , že i Policie České republiky v řadě případů , ti dopravní inženýři , neslyší na požadavky starostů a hejtmanů nebo vydávají negativní stanoviska k těm nápadům , jak by se to mohlo řešit . Tomu rozumím , nicméně takto paušálně je to špatně . Povede to , řekl bych , k deformaci trhu v lepším případě , v horším případě to může vést - a nebojím se říct - až možná k zániku těch dopravců , protože nebudou prostě schopni za ty ceny to zboží dodávat na místo . Takže já před tím varuji . Objeví se nám to ještě jednou v dalším návrhu pana poslance Dolínka , kde já to považuji trošku za přílepek , nicméně jsem ochoten o tom diskutovat v rámci toho návrhu zákona , ale já fakt doporučuji i přesto , že si vážím názoru hejtmanů , tento pozměňovací návrh prostě neschválit . Hledejme jiná řešení . A všechno to vzniklo jenom proto , protože tady někdo něco slíbil a nedodržel . A ten , kdo to sliboval , byl ministr dopravy a potažmo vláda . Dámy a pánové , já osobně doporučuji tento návrh zákona zamítnout a případně vrátit do druhého čtení . Ale řeknu to tady zcela veřejně a otevřeně , aby někdo neměl pokušení opět to otvírat , tak já bych to nazval zaparkovat do druhého čtení . Děkuji vám za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . Nyní jenom k další diskuzi . Mám tady dvě faktické poznámky , pan poslanec Koten , pan poslanec Vondrák , písemně je přihlášen pan poslanec Polanský , z místa se mi hlásí pan poslanec Sadovský . Přihláška písemná má přednost . A ještě mě upozornil pan poslanec Vácha , že byl přihlášen do diskuse před přerušením , takže předpokládám , že se nějak podaří tu diskusi uzavřít . Upozorňuji , že písemné přihlášky mají přednost . Nyní faktická , pan poslanec Koten . Poslanec Radek Koten Dobrý den , dámy a pánové , vážený pane předsedající . Chtěl bych zareagovat alespoň trochu na svého předřečníka prostřednictvím pana předsedajícího . Samozřejmě ty argumenty , které zde padly , jsou věcné , chápu je . Na druhou stranu máme zde nějaké dopravní předpisy , které například stanovují , že kamiony by mezi sebou měly mít rozestupy minimálně padesát metrů a neměly by tedy být na sebe navázány třeba po pěti , po deseti metrech . Potom samozřejmě se tam žádná auta mezi ně nemohou zařadit . Ten další problém je , že například ku Praze jsou , nebo i na jiných místech , na jiných dálnicích tři pruhy a skutečně se stává , že ve všech třech pruzích jedou kamiony a předjíždějí se , závodí , závodí tím způsobem , že ucpou celou dálnici , a potom tedy není možné používat ani ten pruh , který je nejvíce vlevo pro rychlejší vozidla . Je to samozřejmě na dodržování dopravních předpisů , což se samozřejmě neděje . Vzhledem ke skutečnosti , že naše dálnice jsou nově protkány kamerovými systémy , tak by bylo velmi praktické tyto kamerové systémy používat i v případě tady toho špatného předjíždění kamionů k pokutování řidičů , protože vesměs se jedná o tranzitující kamiony , které Českou republikou pouze projíždějí a dělají nám tady takovéto problémy . Dalším problémem je , že kamion se obvykle nepodívá ani do zpětného zrcátka , protože on má přece třicet tun , když dá blinkr a za jednu vteřinu vybočí do levého , rychlého pruhu , tak přece ten , co jede v tom levém pruhu , musí zastavit , jinak si o něj rozbije auto . Takže tady tato praxe je poměrně dost častá a bohužel někdy to končí tragicky pro řidiče osobního vozu , protože absolutně nečeká , že mu tam kamion tímto způsobem vjede . (Upozornění na čas.) Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Další faktická poznámka , pan poslanec Vondrák , poté pan poslanec Adamec . Vaše dvě minuty . Poslanec Ivo Vondrák Dobré dopoledne , dámy a pánové . K těm kamionům na silnicích druhých a třetích tříd . Jsem přesvědčen o tom , že tranzitní kamionová doprava na dvojky a trojky nepatří . Já vím , že je tam kilometráž nějaká navíc , ale to , co se děje na dvojkách a trojkách , jak se tyto cesty likvidují , jak ohrožují v podstatě místní komunikace , je více než zjevné . A já se proto přikláním k tomu , abychom systémově tuto dopravy na dvojkách a trojkách zakázali a ve výjimečných případech ji povolili . Nikoliv naopak . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Další faktická poznámka , pan poslanec Adamec , poté pan poslanec Birke . Poslanec Ivan Adamec Vážený pane předsedo , kolegyně , kolegové , děkuji za slovo . Já budu reagovat na to , co tady padlo , nejdřív na pana poslance Vondráka . Víte , u nás z Trutnova na státní hranici je čtyřtunová komunikace , po které by tranzitní kamiony do Polska jezdit neměly . Běžte se tam večer podívat . Jede jeden kamion za druhým a všichni mají výjimky . Já si myslím , že cesta zákazu a pak výjimek v tomto případě neobstojí . A řeknu proč . Dneska všichni chceme to zboží v těch krámech . Všichni chceme , aby nám všechno dodali co nejrychleji , včas , bez problémů , a většina té dopravy prostě k nám směřuje kamiony . Ať to jsou tranzitní kamiony , které zajedou někam , kde vyloží , naloží a jedou dál . Takže tudy cesta nevede .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities