ps2017-035-02-001-204.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-10-16 ps2017-035-02-001-204 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.50 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Než dám slovo panu kolegovi Holomčíkovi , konstatuji omluvy došlé předsedovi Poslanecké sněmovny . Omlouvá se paní poslankyně Taťána Malá od 11.15 , omlouvá se pan předseda vlády z pracovních důvodů , omlouvá se kolega Bláha od 10.30 do 13 hodin z pracovních důvodů , dále se omlouvá paní poslankyně Ivana Nevludová od 11.30 do 14.30 a Marian Bojko od 11.30 do 14.30 , na stejnou dobu se také omlouvá z pracovních důvodů Lubomír Volný . Nyní tedy pan poslanec David Pražák s faktickou poznámkou . Pan kolega Holomčík ještě posečká . Máte slovo , pane poslanče , k faktické poznámce . Poslanec David Pražák Dobré dopoledne . Jenom na upřesnění . To , co říkal pan kolega Bendl , následná veterinární kontrola u nemocných zvířat tam je z toho důvodu , aby maso z nemocných zvířat neskončilo na talíři . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . A nyní pan kolega Holomčík . Připraví se kolega Baxa . Poslanec Radek Holomčík Děkuji za slovo . Vážené dámy , vážení pánové , považuji za mimořádně důležité , abychom dneska stihli tento tisk projednat , takže budu velice úsporný . Chtěl bych zde pohovořit o dvou věcech . Jedna věc se teď týká aktuální kauzy poměrně ohavného a otřesného týrání zvířat na jatkách ve Středočeském kraji . Říkám to tady zejména kvůli veřejnosti , budu chtít , abychom se tím zabývali na jednání zemědělského výboru , protože považuji za důležité zjistit , zda tahle věc byla selháním jednotlivce nebo nějaké malé skupiny lidí , nebo jestli je to indikátor nějaké systémové chyby , kterou bychom měli odstranit . Ale to teď říkám vyloženě jako signál veřejnosti , aby bylo jasné , že se tímto někdo zabývá . Teď k meritu tisku . Chtěl bych pohovořit o dvou poslaneckých pozměňovacích návrzích , které si myslím , že by měla tato Sněmovna schválit . Dovoluji si zdvořile požádat o podporu těchto návrhů , byť ani jeden z nich nepředkládám . Oba se týkají čipování psů . O tom , že je nějaká povinnost čipovat psy , víme , proběhlo to médii . Ta podoba , jak je teď ve veterinárním zákonu a v legislativě , vypadá , že je to krok správným směrem . Bohužel je to jenom nakročení správným směrem , protože pokud k čipování nepodnikneme některé další věci , tak je to skutečně bezzubé opatření . Tady bych chtěl poukázat na pozměňovací návrh pana kolegy Kováčika , který k povinnosti čipování přidává povinnost pro veterinární správu zřídit centrální registr , který by byl s čipováním provázaný . Pokud systém má přinést kýžený efekt , tak tohle považuji za naprosto klíčovou věc , aby byla . Je samozřejmě potom druhá věc , a to už i vzhledem k tomu , kdyby v případě schválení nabyla tato věc platnost , bude úkolem pro příští Sněmovnu a pro příští vládu si ohlídat , zda je vhodné řešení , že povinnost zápisu do registru má chovatel , zda není vhodnější model pobavit se o tom , jestli by to měl být veterinář . Ale to je něco , co nám ukáže praxe . Takže si zde dovoluji zdvořile požádat o podporu pozměňovacího návrhu . Jsou to pozměňovací návrhy C pana kolegy Kováčika . A druhý návrh , který považuji za důležitý , je jedním z pozměňovacích návrhů , který předložila paní kolegyně Červíčková . Je vedený jako návrh B 2 . Ten v podstatě říká , že pokud máme nějaký věk psa , kdy se musí čipovat , tak povinnost čipovat je i v okamžiku , kdy má změnit majitele . Tohle také považuji za důležitou věc , která může a s velkou pravděpodobností také odstraní určitý nedostatek systému , takže se vlastně vyvarujeme toho , že se chovatel , který nějakým způsobem množí psy , vyhne povinnosti čipovat tím , že zvíře prodá dřív , než povinnost nastane . Tohle je z mého pohledu také velmi důležitá věc . Nicméně návrh je širší a obsahuje i některá ustanovení , se kterými má řada poslanců problém , ostatně mí předřečníci moje slova potvrzují . Z toho důvodu po dohodě s předkladatelkou , zpravodajem i ministrem navrhnu změnu procedury tak , abychom odděleně hlasovali pozměňovací návrh B 2 a poté ostatní návrhy paní kolegyně Červíčkové jako celek . Tedy abychom nehlasovali celý návrh en bloc , protože si myslím , že změna , kterou pozměňovací návrh B 2 zavede a zavádí , je natolik důležitá , že bych byl velmi nerad , aby zbytek návrhu ohrozil jeho přijetí . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji kolegovi Holomčíkovi . Nyní faktická poznámka Miroslava Kalouska . Kolega Baxa ještě posečká . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Miroslav Kalousek Děkuji za slovo . Jenom avizuji pro kolegy i pro vás , pane předsedající , vzhledem k argumentům , které zazněly , po ukončení debaty poprosím o půlhodinovou přestávku na klub TOP 09 . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Dobře . Eviduji žádost o přestávku na klub po skončení rozpravy . Nyní tedy pan kolega Martin Baxa . Připraví se Jan Zahradník . Prosím , máte slovo . Poslanec Martin Baxa Děkuji za slovo . Dobré dopoledne . Pane předsedající , dámy a pánové , milé kolegyně , milí kolegové , já bych se k tomuto projednávanému tisku chtěl vyjádřit také k již zmiňovaným pozměňovacím návrhům paní poslankyně Moniky Červíčkové , které se týkají právě útulků . Nejsem specialista na oblast veterinárního zákona , zazněla tady velice zajímavá rozprava k některým jeho částem , ale já si dovolím komentovat pozměňovací návrhy , které jsou nyní v systému zaneseny pod šifrou B 1 a B 3 , předložené paní poslankyní Červíčkovou , z toho důvodu , že se bezprostředně týkají samospráv , týkají se obcí . Já jsem si poměrně nedávno velice pozorně přečetl rozhovor s paní poslankyní na iRozhlasu , byl zveřejněn 14 . října . A musím , paní poslankyně , prostřednictvím pana předsedajícího říci , že mi stále není zřejmé a patrné , proč vlastně navrhujete tyto dva pozměňovací návrhy , respektive mi není zřejmé , jaké důvody vás k tomu přesně vedou . Přečetl jsem si i důvodovou zprávu k vašemu pozměňovacímu návrhu . Omlouvám se za možná poněkud silnější slova , ale mám z toho pocit , že vám prostě není zcela jasné , jak funguje realita útulků v terénu , v jednotlivých obcích a městech , ať už v menších , nebo větších . Než okomentuji váš pozměňovací návrh , dovolím si jenom obecně popsat situaci , která je v našem městě . Město Plzeň provozuje velký městský útulek pro psy . Je zařazen jako organizační složka našeho města . Město kompletně financuje jeho činnost a plní veškeré úkoly , řekl bych , dokonce nadstandardně , které se týkají péče o psy , ať už ve smyslu zákona , jak o něm hovoříte , nebo v dalších aktivitách . Co se týká útulků pro kočky , naše město má uzavřenu pouze jednu dílčí smlouvu s jedním spolkem , který se stará o opuštěné kočky a který se týká kastračního programu , na který naše město přispívá . To je věc , která je přímo vztažená k naší samosprávě . Ale vedle toho na území Plzně působí několik zapsaných spolků , myšleno teď v právnickém slova smyslu , které se starají o opuštěné kočky a které , a to chci zdůraznit , mají splněnou ohlašovací povinnost vůči Státní veterinární správě . Nejsou to tedy ty spolky , o kterých hovoříte , že provozují činnost jakoby načerno bez nějakého potvrzení , bez nějakého ohlášení , prostě se té činnosti věnují . A chci zdůraznit , že to není pouze činnost , která je navázána na občanský zákoník . Já si prostě myslím , že spojujete věci , které spolu ne úplně přesně souvisí , to znamená na straně jedné splnění zákonné povinnosti , kdy obec má z občanského zákoníku jasné povinnosti , a vedle toho je nějaká dobrovolná činnost , které se tato - použiji možná právně nepřesný , ale řekl bych srozumitelný termín - registrovaná zařízení , registrované spolky věnují . To je jenom popis reality v našem městě . Dovolím si tady ocitovat dva vaše pozměňovací návrhy , kdy v pozměňovacím návrhu B 1 je navrženo vložit ustanovení , které zní " útulkem pro zvířata zařízení , které po dohodě s obcí poskytuje dočasnou péči toulavým zvířatům , případně zvířatům opuštěným " . A pozměňovací návrh B 3 , kdy do § 42 odst . 7 se vkládá věta : " Provoz útulku pro zvířata bez spolupráce s obcí při zabezpečení péče o toulavá a opuštěná zvířata se zakazuje . "
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities