ps2017-035-02-001-204.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-10-16 ps2017-035-02-001-204 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.30 hodin) Je na zváženou , aby příště , až se tím zákonem budeme zabývat , podle mě to zase tak daleko nebude , tak je otázkou , pokud ten zákon dneska Sněmovna schválí , jestli bychom se takovým věcem neměli vyhýbat , protože tím už takhle zaplevelenou byrokratickou mašinérii ještě více zaplevelujeme . Možná je to , z mého pohledu je to něco , co je ekonomický nesmysl pro stát vybírat sto korun za 29 poplatku . To všechno s tím spojené bude podle mě stát mnohonásobně víc . Dovolte mi , abych se vyjádřil i k pozměňovacím návrhům , které projednal zemědělský výbor na svém jednání . Myslím si , že není úplně dobrou vizitkou , když máme pozměňovací návrh pana poslance Kotta - i když já vím , že je u něj v podstatě pošťák , a teď to nemyslím v tom pejorativním smyslu slova - kde se zachraňují některé věci nebo některá fakta , která ve veterinárním zákoně unikla , a snažíme se ten veterinární zákon vylepšit , neboť se tam objevily chyby , a ten pozměňovací návrh má zhruba 26 stran . Tak to přece jenom , pane ministře , to by bylo dobře dovnitř ministerstva trošku jim říct , že bychom nemuseli mít 26 stránkové pozměňovací návrhy . Že to je opravdu hodně . Chápu , že se to může stát , nicméně vizitka to dobrá není . Je tam pozměňovací návrh pana kolegy Kováčika , který z Ministerstva zemědělství dělá částečně i Ministerstvo školství . Já už jsem na to upozorňoval na jednání zemědělského výboru i na půdě Poslanecké sněmovny , že si nemyslím , že to je úplně koncepčně správně . Ale bude na rozhodnutí Sněmovny , jak se s tím nakonec popere . To co ale mně přijde zásadní , a to je fakt , na který soukromí veterináři upozorňují , že mají obavu z toho , abychom se salámovou metodou nedostali k navyšování a přijímání dalších a dalších povinností , povinností dovzdělávání veterinárních lékařů . Já jsem se potkal s panem rektorem , který po mé kritice na jednání zemědělského výboru se se mnou chtěl k tomu sejít a chtěl mě ubezpečit , ujišťoval mě , že žádný takovýto zájem nemají . Já jsem mu říkal své výhrady k tomu , že si myslím , že jednak to je nekoncepční , že by to mělo spíše jít cestou vzdělávací a cestou spíš výboru pro školství , mládež a tělovýchovu . A ta obava pořád ve mně je , i když mě pan rektor ujišťoval , že žádnou novou povinnost nechtějí . Já vím , že to třeba za téhle personální situace nastat nemusí , ale už jsou k tomu pootevřena vrátka a to nepovažuji za moudré . Myslím si , že to šlo udělat lépe , a pokud by ten návrh neprošel , jsem připraven pracovat na tom , aby za ujištění veterinářské veřejnosti , že nepůjde o další a další povinnosti , které budou muset splnit , protože by se samozřejmě odrazily v ceně veterinární péče , ale i samozřejmě v běžném fungování veterinářů , a ti z nás , kteří s veterináři přicházíme poměrně často do styku vzhledem k tomu , že máme na farmách dobytek nebo koně , tak víme , jaké je složité veterináře vůbec sehnat , neboť té práce vzhledem k tomu , jak přibývá dobytka v České republice , i koní , mají čím dál tím víc . A tohle by mohlo způsobit podobné problémy , jaké byly v případě zdravotních sester , kdy jsme jim uložili nové a nové kvalifikace , chtějí - li vykonávat práci zdravotní sestry , a najednou jsme se dostali do situace , že zdravotní sestry nemáme . Před tím bych chtěl varovat a poprosit , abychom , je - li to možné , hledali prostě nějakou jinou cestu , jak veterinární vysoké škole pomoci z hlediska jejího významu , ale zároveň abychom neotvírali cestu nakládání dalších povinností na praktické veterináře v terénu . To si myslím , že by nebylo a není to dobře . Specifický je pozměňovací návrh paní kolegyně , a to se musím probrat těmi šestadvaceti stránkami , sedmadvaceti , osmadvaceti stránkami pozměňujícího návrhu upravujícího veterinární zákon . Paní kolegyně Červíčková možná v dobré víře , ale asi ne příliš se znalostí věci fungování obecní samosprávy , nevím , jak to je , nicméně ona navrhuje mimo jiné , aby v § 42 odst . 7 se za větu první vložila věta : " Provoz útulku pro zvířata bez spolupráce s obcí při zabezpečení péče o toulavá a opuštěná zvířata se zakazuje . " Ta věta vypadá navenek sympaticky , ale jak je to v praxi proveditelné , to si vůbec neumím představit . Nehledě na to , že ona v jiném paragrafu navrhuje změnu , že obec má mít smlouvu na provoz toho útulku . To si tedy nejsem jistý , že my můžeme zákonem nařídit samosprávě , že je povinna mít nějakou smlouvu . Nehledě na to , že nikdo pořádně neví jakou . Jestli by nestačilo napsat jenom " Smlouva , Starosta , Majitel útulku " a tím jsme splnili zákonné předpoklady , to mi přijde směšné . Ale teoreticky to podle toho návrhu tak je možné . Takže si vymyslíme další nějaké smlouvy , které budeme vymýšlet do systému už takhle přebyrokratizovaného , to považuji za nemoudré . Tam , kde ty útulky jsou a fungují a mají dobrý vztah s obcí , žádnou smlouvu nepotřebují . Obec jim zpravidla v té činnosti pomáhá . A obráceně , tam , kde nefungují moc dobře , tak jsou tady orgány státní správy , které by měly dohlídnout na to , aby buď fungovaly správně , anebo pokud nebudou fungovat v souladu se zákony České republiky , aby zkrátka byly zakázány , potažmo zavřeny . Ministerstvo zemědělství tady uvádí v komentáři těch pozměňovacích návrhů zajímavé informace , kolik takových kontrol proběhlo , že to je zhruba 50 % každý rok , což si myslím , že je v pořádku . Jsou tam napsaná i množství jednotlivých zjištění a opatření , která k tomu byla udělána . Co mě zarazilo samotného , že v případě , a může takový problém nastat a v praxi i nastává , že se objeví vážné problémy se životem zvířat v útulcích , že Státní veterinární správa nemůže ten útulek zrušit . Ministerstvo zemědělství asi v souladu se zákonem říká , že nevydává povolení , tudíž nemůže povolení zrušit . Vydává ho živnostenský úřad . Živnostenský úřad asi k tomu , aby mohl povolení zrušit , nevím , jak by to v praxi fungovalo , asi to nebude úplně jednoduché , můžeme se dostat do nějakých soudních sporů , které budou v praxi znamenat , že to , o co nám jde především , tzn . životy zvířat v útulcích , tak bude trvat dlouhou dobu , než dojde k jeho nápravě . A myslím , že by do budoucna stálo za uváženou , aby to bylo Ministerstvo zemědělství , potažmo veterináři aby měli takovéto právo . Zároveň - a vracím se k tomu , co jsem říkal před chvílí - aby byla možnost a šance veterinářů na to systémově mít prostor , kam s těmi zvířaty v případě , že jsou týraná , a abychom nemuseli vymýšlet manažersky vždycky v místě , kdo si které zvíře rychle vezme , kdo ho rychle koupí apod . , jak to udělat , aby to zvíře dále mělo šanci na normální život . To v praxi nemáme a stálo by za to tuhle kompetenci Ministerstva zemědělství určitě posílit .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities