ps2017-034-06-014-031.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-09-25 ps2017-034-06-014-031 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.20 hodin) Dále navrhuji vypustit z toho zákona zdanění technických rezerv pojišťoven . Velmi stručně - v čem je problém ? Problém je v tom , že Česká národní banka , tedy regulátor , nařizuje pojišťovnám držet určité množství technických rezerv . Ty rezervy , které pojišťovny musejí držet , jsou vyšší než 100 % rezerv podle Solvency II . To znamená , vláda na jedné straně říká , že pokud bude mít pojišťovna rezervy vyšší než 100 % rezerv podle Solvency II , tak jí ten rozdíl zdaní , a současně Česká národní banka jako regulátor říká : musíte mít víc než 100 % Solvency II . Takže ty minimální rezervy , které ČNB uznává , aby pojišťovnám nesebrala licenci a nezakázala těm ředitelům vůbec řídit pojišťovnu a nedala tam nějakou nucenou správu , tak ten limit je vyšší než ten limit , který chce vláda pro to zdanění . Takže i pojišťovna , která drží rezervy na minimu toho , co po ní požaduje Česká národní banka , bude platit nějakou daň , která se navíc platí fakticky dopředu . My jsme otevřeni debatě o větším zdanění finančního sektoru , i když si myslím , že u bank je ten problém výrazně větší než u pojišťoven . Nicméně to technické provedení , které vláda zvolila , je extrémně nešťastné . Ve skutečnosti trestá ty pojišťovny , které se připravovaly třeba na povodně nebo byly obecně obezřetnější v tom , jak si dělaly rezervy na vyplácení pojistného , a vydělají na něm ti , kteří to naopak šponovali na maximum a vyváděli největší objem zisku do ciziny . Proto navrhuji toto opatření z tohoto zákona vypustit . Dále navrhuji , abychom sladili zvyšování cen cigaret s Polskem . Proto navrhuji rozložit zdražení do dvou kroků , kde jeden by byl v lednu a jeden v červenci příštího roku . Rozpočtové dopady budou podle našich propočtů naprosto minimální , spíše čekáme , jak se říká , kladnou nulu , protože klesne předzásobení a současně bude menší odliv prodeje cigaret do Polska a na Slovensko . Proč říkám sladit s Polskem ? V červenci se chystá zvýšit tuto daň Polsko . Takže ve chvíli , kdy my máme v tuhle chvíli vyšší cenu cigaret než v Polsku a ještě ji zvýšíme , tak když počkáme na zvýšení na polské straně , tak odliv zákazníků do Polska bude menší a naše daňová správa na tom vydělá . Takže je to taková drobná racionalizace tohoto opatření , a priori se zvýšením spotřební daně na cigarety nemáme vůbec žádný problém . A abych nezůstal jen u výdajové stránky , resp . o navyšování zdrojů státního rozpočtu , o omezování zvyšování daní , tak navrhuji zrušit i jednu daňovou výjimku , a to výjimku z daně z příjmu . Zdůrazňuji pouze u příjmu nad 20 milionů korun při prodeji cenných papírů . Mám za to , že podobně jako v Rakousku bychom měli redukovat počet daňových výjimek . Nevidím důvod pro to , aby byly prodeje cenných papírů nad 20 milionů korun osvobozeny od daně z příjmu . Ve chvíli , kdy člověk z práce platí zhruba 45 % daní a odvodů , nevidím důvod , proč z prodeje cenných papírů po třech až pěti letech by měl platit nula , když je to také příjem . Proto navrhuji , aby se na tento typ příjmů vztahovala daň jako na všechny ostatní . Děkuji za podporu těchto návrhů . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní přečtu jednu omluvu . Omlouvá se předseda výboru pro evropské záležitosti Ondřej Benešík dnes od 14.30 do 15.30 hodin z pracovních důvodů . A nyní požádám o vystoupení pana poslance Tomáše Martínka , zatím poslední v obecné rozpravě . Prosím . Poslanec Tomáš Martínek Vážené dámy , vážení pánové , rád bych taky okomentoval pár svých pozměňovacích návrhů , které budu načítat . Týkají se jednak zavádění omezení osvobození výher , které podle návrhu vlády má být srážkou daní nad 100 tisíc . Na rozpočtovém výboru byl přijat jakýsi přijatelný kompromis , kdy se navyšuje částka na milion a nejedná se přímo o srážkovou daň . Každopádně kdyby nedošlo k racionalizaci původního vládního návrhu , tak i proto budu rád , aby byly přijaty některé pozměňovací návrhy , které řeší současnou problematiku vládního návrhu . Především se jedná o zdanění pouze čisté výhry , protože současný návrh je napsán tak , že pokud člověk vsadí 90 tisíc , vyhraje 110 tisíc , tak by danil celých 110 tisíc , a ne pouze 20 , což je čistá výhra . Dále se jedná o pozměňovací návrh , který zavádí daň pouze z hodnoty převyšující daný limit , tedy 100 tisíc . Dále úprava na zvýšení daného limitu tak , aby se to týkalo především větších výherců , a ne drobných hráčů . Kromě toho navrhuji i v případě , že nebude přijat žádný kompromisní , nebo racionalizační návrh , zrušení daného návrhu na změnu osvobození výher . Kromě toho předkládám ještě další pozměňovací návrhy . Jeden z nich se věnuje zrušení § 59 zákona o hazardních hrách , který dopadá na turnaje , které mají přesně stanovený čas začátku , a není stanoven počet účastníků turnaje , tzv . scheduled turnaje . Naprostá většina těchto turnajů je garantovaných , takže jejich pořádání omezuje § 59 zákona o hazardních hrách , a to často tak , že je takový turnaj přímo nemožné uspořádat . Při tvorbě tohoto ustanovení byla opomenuta existence fáze pozdní registrace , stejně jako skutečnost , že některé turnaje mají více startovních dní . Pokud platí výklad § 59 zákona o hazardních hrách v tom smyslu , že předem stanovená minimální výše výhry znamená garantovaný cenový fond turnaje , pak se těžko hledá způsob , jak takový turnaj zcela korektně pořádat v kamenných kasinech , a částečné řešení u online turnajů , které dovoluje českým hráčů vstoupit do turnaje až po vybrání 50 % garance , může být považováno za jejich znevýhodnění oproti hráčům z jiných zemí . Druhá část zákona o hazardních hrách stanovující maximální procentní výši všech vkladů na vyplacené výhry se v rámci vládního návrhu zákona , kterým se mění některé zákony v oblasti daní a některé další zákony , vyhlášeného v březnu 2019 , zavádí i do zákona o dani z hazardních her . Z tohoto důvodu považujeme druhou část § 59 o hazardních hrách za nadbytečnou . Takže to je jeden pozměňovací návrh , který určitě bude stát o vaši pozornost , protože nemá negativní rozpočtové dopady a de facto pomáhá řešit současnou diskriminující situaci hráčů především v online . Dále předkládám pozměňovací návrh , který se týká změny sazby u živých her , kde se navrhuje zakotvit nižší daňovou sazbu pro ty živé karetní hry , u kterých hráči hrají proti sobě , nikoliv proti kasinu , a výsledek hry je ovlivněn též dovednostmi a zkušenostmi jednotlivých hráčů , tedy nezávisí pouze na náhodě . Například poker . Hráč při takových hrách může počítat kombinace a pravděpodobnosti , a to jak své , tak protihráčů . Dle toho se následně může rozhodovat o postupu v dané hře . Například , zda je vhodné vsadit více , či méně , či svou účast v živé hře zcela ukončit . Hráč dále může pozorovat hru soupeře a hledat vhodnou strategii , případně též blufovat . Takové hry vykazují nižší míru společenské nebezpečnosti , a z toho důvodu pro ně navrhuji pozměňovací návrhy zavádějící nižší , nebo zařazující je do nižší sazby , konkrétně buď do vládou navržených 25 % , případně stávajících 23 % . Pozměňovací návrh je napsán tak , že buď se týká všech živých her , anebo je vyčleněn pouze poker a další karetní hry , které splňují to , co jsem právě říkal . Ve všech případech budu rád za vaši podporu pozměňovacích návrhů . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní se rozhlédnu , zdali mám ještě nějakou přihlášku do obecné rozpravy . Nikoho nevidím , takže končím obecnou rozpravu . Táži se , zdali je zájem o závěrečná slova po obecné rozpravě . Bude ještě podrobná rozprava . Paní ministryně ? Ne . Pan zpravodaj ? Také ne . Takže zahajuji podrobnou rozpravu a připomínám , že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny . O slovo se přihlásilo 15 poslanců . Takže jako první vyzývám paní poslankyni Věru Kovářovou a připraví se pan poslanec Václav Votava . Takže paní poslankyně , máte slovo .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities