ps2017-034-06-002-031.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-09-25 ps2017-034-06-002-031 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.10 hodin) To stejné se týká i hazardu . Když jsme přijímali tento hazardní zákon , který je v praxi , tak byl diskutován a k tomu byla skutečně zpracována analýza RIA . A já si kladu otázku , proč v tomto případě také není zpracována . Zda míra zatížení daní odpovídá , zda nepovede k rozvoji černého hazardu . Ani zde nemáme odpověď od vlády . Můžeme se pouze domnívat anebo předpokládat . A jenom pod čarou dodávám , že stále ještě není uveden do provozu registr hráčů , adiktologické brzdy a všechny tyto nástroje , které měly patologické hráče od hazardu vzdálit a znemožnit jim hraní . Z toho důvodu já navrhuji , aby jedno procento - a v podrobné rozpravě načtu ty pozměňovací návrhy - bylo alokováno na prevenci a léčbu . Jsem bohužel přesvědčen , že část lidí nedokáže hazardní vášeň zvládnout a propukne u nich závislost . A já jsem přesvědčen , že vláda z těchto peněz , z těch hazardních peněz , by měla jasně jedno procento vyčlenit na prevenci a léčbu , aby dokázala pomoct těmto lidem a organizace zabývající se prevencí a léčbou měly jistotu financování v oblasti prevence sociálněpatologických jevů . Pak je tady otázka zdanění pojišťoven . To , co zde řekli i moji předřečníci , velké pokušení každé vlády . Tato vláda podlehla dvojímu pokušení a jedno z nich je , že spoustu peněz mají na svých účtech kraje , takže v konečném důsledku nedofinancovala dostatečně sociální služby , které v současné době budou nuceny ze svých prostředků dofinancovat sociální služby . A druhá věc , pokušení ve vztahu k pojišťovnám . Jsem přesvědčen , že tento krok je špatný , a budu navrhovat , aby pojišťovny zdaněny nebyly . Věc jednoduchá . Ptali jste se na stanovisko České národní banky , co si o tom myslí . V rámci podvýboru to bylo diskutováno a bylo řečeno , že tento krok je vnímám jako velmi rizikový . A můžeme se bavit , jestli důsledkem tohoto kroku bude zdražení pojistek , jednorázový benefit do rozpočtu a následný propad pro všechny další vlády , a tak dále . Vzhledem k tomu , že tento návrh , tento daňový balíček , vláda skutečně připravila šlendriánsky a nedala k tomu odborné zázemí a stanoviska , tak se pohybujeme v oblasti domněnek a předpokladů , nikoliv reálných výpočtů . Oceňuji stanovisko rozpočtového výboru , který přijal to , že se domácí kotelny vyjímají a že se jim nebude rušit výjimka na zemní plyn , protože by skutečně došlo k tomu , že se lidem zdraží v domácnostech teplo , a to je špatně . V současnosti víme , jak obtížné je pro mladé rodiny získat bydlení a ufinancovat ho . A tato vláda místo toho , aby mladým rodinám a všem , kteří chtějí bydlet , pomohla , tak zdražuje zápis do katastru - tam budu také dávat pozměňovací návrh - chce zdražit teplo a situaci mladým rodinám směrem k bydlení skutečně neusnadňuje . Tolik alespoň obecné stanovisko v rámci této rozpravy . V podrobné rozpravě načtu několik svých pozměňovacích návrhů . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu Janu Bartoškovi a nyní pan poslanec Radek Koten . Připraví se kolega Hrnčíř . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Radek Koten Dobrý den , dámy a pánové , vážení páni ministři , vážená paní ministryně , vážený pane předsedající . Já bych tady velice rád načetl tento pozměňovací návrh , který je k tomuto sněmovnímu tisku 509 . Je to k vládnímu návrhu zákona , kterým se mění některé zákony v oblasti daní v souvislosti se zvyšováním příjmů veřejných rozpočtů . Ten by se tedy měnil takto : 1 . V části druhé , čl . III . se za dosavadní novelizační bod 14 vkládají nové novelizační body , které znějí : X . V § 26 odst . 2 písm . a ) se slovo " 40 000 " nahrazuje slovem " 100 000 " . XI . V § 26 odst . 2 písm . c ) se mezi slovo " stavby " a slova " s výjimkou " vkládají slova " jejichž vstupní cena je vyšší než 100 000 Kč " . XII . V § 26 odst . 2 písm . e ) se slovo " 40 000 " nahrazuje slovem " 100 000 " . XIII . V § 26 odst . 3 písm . c ) se slovo " 40 000 " nahrazuje slovem " 100 000 " . XIV . V § 27 písm . a ) se slovo " 40 000 " nahrazuje slovem " 100 000 " . XV . V § 33 odst . 1 se slovo " 40 000 " nahrazuje slovem " 100 000 " . Následující body se přečíslují . 2 . V části druhé , čl . IV Přechodná ustanovení se za dosavadní novelizační bod 5 vkládá nový novelizační bod , který zní : XVI . Zůstatkovou cenou hmotného majetku podle § 26 odst . 2 a 3 uvedeného do užívání ve zdaňovacím období , které započalo přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona , jehož vstupní cena nepřevýšila 100 000 korun , lze uplatnit do daňových výdajů ve zdaňovacím období , v němž nabyl účinnosti tento zákon . Tento návrh odůvodňuji takto : Návrh zvyšuje limit definující samostatné hmotné movité věci jako hmotný majetek ze stávajících 40 000 nově na 100 000 korun . V praxi to znamená , že drobný majetek v pořizovací ceně do 100 000 korun bude moci být poplatníkem jednorázově uplatněn jako daňově účinný výdaj . Současně se tento limit rozšiřuje i na stavby , neboť v praxi dochází k situacím , kdy poplatník vybuduje plot , například za 35 000 , ale daňově jej odpisuje po dobu 20 let . Návrh obdobně zvyšuje limit pro definici : a ) zvířat jako hmotného majetku , který je účinný od roku 2009 ; b ) tvorby jiného majetku na straně uživatele v případě finančního leasingu , který je účinný od roku 1999 ; c ) hmotného majetku vyloučeného z odpisování , kterým je bezúplatně převedený majetek podle smlouvy o finančním leasingu , jestliže výdaje související s jeho pořízením tento limit nepřevýší ; d ) technického zhodnocení hmotného majetku . Návrh nového limitu pro definici samostatných hmotných movitých věcí jako hmotného majetku má primárně umožnit účetním jednotkám integrovaného záchranného systému , popřípadě Policie České republiky , Vězeňské služby a tak dále , rychleji amortizovat finančně náročné přístroje a vybavení . Současně významně pomůže podnikatelskému sektoru především z hlediska budování digitálního státu . Sjednocení daňového režimu u těchto kategorií majetku pak přispěje k přehlednosti a spravovatelnosti daně z příjmů . Tato valorizace je navrhována po 21 letech , neboť stávající výše platí od roku 1998 . Návrh nového limitu ve výši 100 000 korun je stanoven přiměřeně , pokud jej srovnáme s vládou navrhovaným 100 % zvýšením poplatku za návrh do vkladu nemovitostí , které přicházejí již po sedmi letech , které je zdůvodňováno inflací . Takže to by bylo asi všechno . Žádám vás tedy o podporu tohoto pozměňovacího návrhu , protože si myslím , že takovéto vedení v účetnictví , kdy vedete v účetnictví věc , která už je dávno spotřebována , už je pryč , už je zničena , nahrazena novou , tak my to pořád vedeme jako podnikatelé , nebo i jiné účetní jednotky státu , tak to vedou stále v účetnictví a pořád dokola se to odepisuje . Já si myslím , že stát o nic nepřijde , protože pokud se má ta věc odepisovat třeba pět nebo deset let , tak stát pravidelně stejně v těch daňových odpisech úlevu tomu poplatníkovi dává , takže tento návrh jenom zvyšuje částku , která se dá odepsat okamžitě , a nebude to tedy potom figurovat v účetnictví na ty další roky . To je všechno , děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities