ps2017-033-04-005-039.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-07-12 ps2017-033-04-005-039 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.50 hodin) Poslankyně Helena Langšádlová Děkuji za slovo . Elektroauta mají smysl . Mají smysl nejenom v centrech měst , kde zkrátka snižují emise a neznečisťují tolik prostředí , ale mají především ten energetický smysl , protože na stejný výkon ty emise jsou poloviční . To znamená , že ta efektivita je tam výrazně větší . A zkrátka elektroauta mají smysl nejenom v Evropě , ale podívejte se i do Číny , kde s mnoha věcmi nemusím souhlasit , ale dnes už tam jezdí jeden milion elektroaut . Zkrátka Evropa začala zaostávat a vy to svým přístupem jenom prohlubujete . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Nyní pan poslanec Vojtěch Munzar s faktickou poznámkou a ještě jedna faktická poznámka poslance Ivana Adamce . Pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Vojtěch Munzar Děkuji . Já si dovolím zareagovat na paní kolegyni Langšádlovou vaším prostřednictvím . Já tady souhlasím se svým kolegou Ivanem Adamcem . Ono je to skutečně tak , že ta elektromobilita má výfuk v elektrárně . A dneska si musíme uvědomit , jaký je energetický mix České republiky . Takže podle toho se taky musí určit emise . A můžeme se bavit o těch technologiích , o těch lithiových bateriích , jejich likvidaci . Takže celková emisní stopa , když si vezmete výrobu elektromobilu až po likvidaci těch baterií , tak třeba v našich podmínkách to tak moc příznivé není . Nicméně já jsem nenapadal , resp . nechtěl jsem mluvit o příspěvcích elektromobility či vodíku , což se také objevuje v tom návrhu , což mně osobně přijde jako lepší technologie , ale chtěl jsem mluvit o tom , že bohužel v jednom případě se to váže na emise a v druhém se ten návrh váže pouze na jednu konkrétní technologii . A to se mi nelíbí , takové zvýhodňování jedné technologie . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Nyní faktická poznámka pana poslance Adamce , poté pan poslanec Václav Klaus , také s faktickou poznámkou . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Ivan Adamec Děkuji , pane předsedající . Já bych chtěl paní kolegyni Langšádlovou uklidnit vaším prostřednictvím . Nikdo tady není proti elektroautům obecně . Já si myslím , že to co říkala , že ve městech to má ten pozitivní efekt , zabývám se tím už dlouhou dobu . Ale je potřeba to říkat celé , nevěřit tomu , že to prostě funguje automaticky , že se najednou všechno změní a klima bude báječné , emise nebudou . Prostě je to tak , elektroauto má výfuk v elektrárně , co si budeme říkat . Tak to je , řekněme si to na rovinu . Těžko se to počítá , kolik vlastně emisí z toho vznikne . Ale skutečně je potřeba hledat nové technologie a já věřím tomu , že do budoucna ta e - auta budou tak technologicky zdatná , že nakonec nebudeme muset nic dotovat . Podle mě to je cíl , protože když to budeme dotovat , tak je to špatně , a hlavně do budoucna . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Nyní faktická poznámka pana poslance Václava Klause . A znovu žádám sněmovnu o klid . Pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Václav Klaus Já bych si také dovolil zareagovat na paní Langšádlovou vaším prostřednictvím . Co říkali tady kolegové z ODS , to přesně sedí , to je vždycky takové to svaté nadšení pro ty nové věci . Já si dobře pamatuji , jak pan poslanec Kalousek zavedl přimíchávání těch biopaliv , té řepky , do nafty . Taky jste pro to horovali , teď zase chcete dotovat elektroauta . Ono to má i jiné dopady , kromě toho , že to má výfuk v elektrárně , tam je také problém s těmi bateriemi . To také zatěžuje životní prostředí . Čili cokoli dotovat je nesmyslné . Až ta elektroauta dojedou 800 km bez načerpání , budou stát stejnou cenu , všichni si je budou vesele kupovat a i s radostí , abychom chránili životní prostředí . Do té doby , když je to ještě takový politický aktivismus , který se musí dotovat , tak je to špatně . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Další faktická poznámka - poslance Vlastimila Válka , potom Petr Dolínek . Pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Vlastimil Válek Děkuji , pane předsedající . Jsem muž z TOP 09 , třikrát padlo jméno mé kolegyně Heleny Langšádlové , nezbývá mi , než se také ozvat s technickou poznámkou . Já bych těm argumentům rozuměl a taky jim rozumím , nic není černobílé , vždy je to komplexní , a pokud by mi někdo dokázal , že tím , že se začaly používat elektromobily , postavilo se pět deset nových elektráren , tak s tím budu souhlasit . Ale já prostě nevěřím tomu , když přestaneme používat elektromobily , že zavřeme současně několik elektráren . Kdyby to takhle bylo a existovala pro to nějaká data , tak pak klobouk dolů před tím , kdo je dá dohromady a zveřejní a budu za to bojovat . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Nyní faktická poznámka pana poslance Dolínka . Pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Dolínek Těší mě velký zájem o toto téma . Myslím si , že je to ideální téma pro podvýbor pro dopravu , kde myslím odborný seminář , a ne jeden , ale více , by byl pro tuto chvíli namístě . Protože zde mícháme spoustu věcí a zaznívají z různých projevů , ale v souhrnu mají pravdu . My jsme se k něčemu zavázali v rámci Evropy . Musíme to nějak naplnit . Teď si musíme říct , jaká je ta cesta . A proto já jsem ve svém předchozím projevu řekl : Nejsem nyní příznivec dotací , nejsem příznivec toho , aby si někdo odepisoval z daní statisíce , že si pořídí něco , co nemáme v nějakém komplexu vyřešeno . Ale jsem příznivec drobných opatření , která mohou vést k tomu , že se někdo rozhodne pořídit si vůz , který se zdá být v tuto chvíli vstřícnější k životnímu prostředí . Proto podporujeme v tuto chvíli opatření navržené Ministerstvem dopravy , přestože netvrdíme , že je samospásné . Ale mohlo by vést k tomu , aby napomohlo o rozhodování někoho , jaký vůz si koupí v příštích měsících nebo letech . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času k faktické poznámce . Ještě faktická poznámka paní poslankyně Langšádlové . Prosím , paní poslankyně , máte slovo . Poslankyně Helena Langšádlová Já už jenom velmi krátce zareaguji . Tady velmi často padá : zavázali jsme se vůči Evropě , Evropa po nás chce , Evropa po nás požaduje , a pořád se to opakuje . Já jsem přesvědčená o tom , že pokud máme něco dělat ve vztahu k našemu životnímu prostředí , tak to neděláme kvůli Evropě , ale kvůli nám , kvůli našim dětem a kvůli těm generacím , které po nás přijdou . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času . To byla poslední faktická poznámka . Nikdo se do rozpravy nehlásí , rozpravu končím . Ptám se na závěrečná slova . Pane ministře ? Prosím . Ministr dopravy ČR Vladimír Kremlík Děkuji moc . Já bych si dovolil zareagovat pouze na dvě zásadní věci , které zde padly . Tou první věcí je zdražení dálničního kuponu na 2 000 korun . Já za Ministerstvo dopravy jsem několikrát řekl , a stále to platí , nepřipustím zdražení dálničního kuponu na 2 000 korun . Bylo by to nefér vůči řidičům . Já naopak bych chtěl poděkovat řidičům za trpělivost , kterou musí snášet při modernizaci D 1 . Ale chci říct jednu věc . V roce 2010 se tady spousta staveb zastavila . My musíme dořešit tuto situaci , a proto musíme dokončit i modernizaci D 1 . Plán dokončení modernizace je rok 2021 . Já jsem ochoten diskutovat o případné úpravě dálničního kuponu až po dokončení modernizace D 1 . To je první věc . Takže zásadně odmítám zdražení dálničního kuponu a konstatuji , že je to nefér vůči řidičům . Druhá věc , kterou jsem chtěl říci . Padla tady otázka kolem mýta a včerejší rozhodnutí krajského soudu . Za Ministerstvo dopravy jednoznačně konstatuji , že včerejší rozhodnutí , které vydal Krajský soud v Brně , nemá žádný vliv na stávající postup Ministerstva dopravy . My postupujeme podle uzavřené platné účinné smlouvy se SkyToll a s CzechToll a k 1 . prosinci spustíme mýtný systém s novým dodavatelem . Od 1 . 1 . 2020 pak předpokládáme rozšíření zpoplatnění i na jedničky . To jsou dvě základní věci , nic se na postupu nemění . Příští týden budu absolvovat kontrolní den v sídle společnosti SkyToll a CzechToll a budu kontrolovat přípravy na spuštění mýtného systému . Z tohoto setkání , z této kontroly bude mediální výstup . To jsou dvě základní věci , na které jsem musel reagovat a které jsem tady musel říci . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Paní zpravodajka nemá zájem o závěrečné slovo . Přesto ji vyvolám , protože ji požádám , aby jako zpravodajka garančního výboru nás seznámila s procedurou hlasování , přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko garančního výboru . Paní zpravodajko , prosím o proceduru . Poslankyně Květa Matušovská Děkuji , pane předsedající , za slovo . Tak já vám sdělím proceduru . Takže první , co bychom hlasovali , budou legislativně technické úpravy . Mám tady legislativně technickou úpravu pozměňovacího návrhu pana poslance Skopečka , potom vysvětlím , o co jde . Další , co bychom hlasovali , bude pozměňovací návrh pod písmenem A 1 . Poté bychom hlasovali pozměňovací návrh pod písmenem A 2 a A 3 dohromady , poté bychom hlasovali pozměňovací návrh hospodářského výboru A 10 až A 12 . Poté bychom hlasovali pozměňovací návrh pana poslance Ferance pod písmenem B 1 , dále pozměňovací návrh pana poslance Ferance pod B 2 , další hlasování by bylo hlasování o pozměňovacím návrhu pana poslance Ferance pod písmenem B 3 , potom poslanec Feranec B 4 . Další hlasování by bylo pan poslanec Feranec B 5 - a tam upozorňuji , pokud by byl přijat B 5 , je nehlasovatelné A 13 . Pokud by nebyl přijat , hlasovali bychom o A 13 . Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pana poslance Sadovského pod písmenem C . Poté jsou tam pozměňovací návrhy pana poslance Kolovratníka pod písmenem D 1 - tady opět upozorňuji , pokud bude přijat , jsou A 4 až A 9 a A 14 nehlasovatelné . Pokud nebude přijat , budeme právě hlasovat o písmenech A 4 až A 9 a také o pozměňovacím návrhu A 14 .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities