ps2017-028-08-004-147.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-05-10 ps2017-028-08-004-147 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(13.40 hodin) EET má přinést , nebo mělo přinést významné zvýšení příjmů státního rozpočtu . A protože nepřineslo , tak vláda přemýšlí , jaké nové daně by vymyslela , aby si vylepšila své hospodaření . Takže mluvíme o digitální dani , kdy paní ministryně poprvé říkala , že by to bylo třemi až pěti procenty . Nakonec návrh je sedm procent . Pak se mluví o sektorové dani . Tady mám větu - jsou tady ještě nějací poslanci sociální demokracie , myslel jsem , že nikdo , ale jsou . Takže pro kolegy sociální demokracie . U sektorové daně platí , že co je dovoleno bohovi , není povoleno volovi . Protože Ministerstvo financí navrhuje sektorovou daň pro pojišťovny . Sice to přemalovalo a jmenuje se to zdanění technických rezerv pojišťoven . Andrej Babiš s tou svou čepicí místo sektorové daně říká dobrovolný fond , do kterého ty banky budou přispívat v zásadě povinně . Takže to je to samé , jenom se to jmenuje jinak . Ale někdo to navrhovat může a někdo to navrhovat nesmí . To je problém sociálních demokratů . My jsme proti těm i proti těm druhým sektorovým daním . K proceduře . Tady mám jenom poznámku . Pak budu mít jenom jednu drobnou změnu . Mám ji zpracovanou písemně , tak to pak podám panu zpravodaji , protože myslím , že zejména v tomto případě bychom měli změny procedury pokud možno navrhovat písemně , aby tam nedošlo k omylu . Mně nevadí , když se politicky potýkám s vládními poslanci , s ministry , s paní ministryní . Co mně fakt vadí , paní ministryně , když úředníci Ministerstva financí píšou do stanoviska k pozměňovacímu návrhu třeba mému , že se jedná o obstrukční chování . To je věta , kterou podle mě mohou používat vládní poslanci a ministři , ne však úředníci Ministerstva financí . Nemají co posuzovat , jestli mé pozměňující návrhy jsou obstrukční , nebo ne . A podívejte se , je to v oficiálním materiálu . Myslím , že to mají k dispozici minimálně všichni členové rozpočtového výboru , možná všichni poslanci . Přitom tam používají věty typu , nedostatečně odůvodnil své pozměňující návrhy . tak jsem to porovnal s tím , jak odůvodnilo Ministerstvo financí své negativní stanovisko k té sadě mých pozměňovacích návrhů . No Ctrl Ins , Shift Ins . Nebo Control C , Control V . Podle toho , co používáte . Prostě stejné odstavce jsou použity doslova k různým pozměňujícím návrhům . Ale v chápání světa Ministerstva financí to není obstrukční . To je všechno kompetentní . A když si dovolí opoziční poslanec podat sadu pozměňujících návrhů , tak je označen za někoho , kdo dělá obstrukce . Já jsem jasně říkal , když jsem ty pozměňovací návrhy předkládal a představoval , že to není obstrukce . Jde o to , abyste si uvědomili - za prvé - absurdní příklady . A děkuji panu poslanci Munzarovi , že na mnohé z nich upozornil , kdybyste od druhého čtení zapomněli , a také na činnosti , u kterých nebude možná vlastně žádná kontrolní činnost . Dokonce už Finanční správa připustila , když se tak opakovaně já a pan poslanec Ferjenčík ptáme , jak to bude s tou výmalbou kontrolní , že to asi nebudou schopni kontrolovat . Logická otázka je : Stát to chce zavést , chce to sankcionovat , a současně přiznává , že to není schopen kontrolovat . Sami si odpovězte na otázku , k čemu to je . Ano , podali jsme pozměňovací návrhy o každé činnosti podle toho číselníků NACE a věříme , že minimálně některé ty nejvíce absurdní nebo ty nejméně vymahatelné nebo ty , u kterých je úplně jasné , že kontrola nebude možná , z toho vypadnou . Ale protože jsme nevěděli , které vy jako vládní poslanci budete považovat za absurdní , málo kontrolovatelné nebo nekontrolovatelné či málo vymahatelné , tak jsme pro jistotu , aby nám něco neuniklo , podali úplně všechny . Když jsme se bavili o těch nákladech na straně státu na EET , tak pan poslanec Ferjenčík zmínil náklady na IT systémy . Mě by zajímalo , kolik byly náklady na PR . Říká se tomu informační kampaň . Tu v tisku , tu v rádiu , tu účtenkovka . Tak by mě , paní ministryně , zajímalo , v každém roce to zahájení EET , kolik byly náklady státu na EET a kdo byl příjemcem těch peněz . U té účtenkovky to nepotřebuji vědět , tam známe dodavatele systému , tam je to jasné . Ale u těch objednaných reklam , ať už v tiskovinách , na rádiu , případně v televizi , kdo byl příjemcem těchto peněz a z které kapitoly státního rozpočtu to bylo hrazeno . Tak . A teď k té proceduře . Já jsem nachystal z těch 775 zhruba 50 činností podle číselníků NACE , u kterých bych chtěl , abychom o nich hlasovali jako bod 4 až bod zhruba 50 , až po bod 50 . Pak jsem nechal ten návrh procedury stejný a pak jsou ty ostatní pozměňující návrhy . To znamená , v té proceduře , kterou navrhuji , by se nejdříve hlasovalo o legislativně technických úpravách , které jsou uvedeny v příloze sněmovního tisku 205 / 7 . To jsou ty legislativně technické úpravy , které byly schváleny na rozpočtovém výboru . Za druhé by se hlasovalo o dalších legislativně technických úpravách , pokud budou předneseny ve třetím čtení . Zaznamenal jsem , že minimálně pan poslanec Jurečka přednesl legislativně technickou . Nejdřív bylo zamítnutí jako první , samozřejmě , pane zpravodaji . Já vám to pak předám písemně . To nemusíte (nesrozumitelné.) Takhle : leg - tech , druhý leg - tech , pak návrh na zamítnutí . A teď bychom hlasovali o těch nejvíce absurdních či málo vymahatelných či kontrolovaných položkách . A jsou to tyto . Už o některých mluvil můj kolega pan poslanec Munzar . Chov velbloudů a velbloudovitých , lov a odchyt divokých zvířat a související činnosti , těžba dřeva , výroba vína z vinných hroznů , konečná úprava textilií , výroba bižuterie a příbuzných výrobků , omítkářské práce , truhlářské práce , obkládání stěn a pokládání podlahových krytin , sklenářské , malířské , natěračské práce , sklenářské práce , malířské a natěračské práce , pokrývačské práce , montáž a demontáž lešení a bednění , stěhovací služby , promítání filmů a asi dvacet dalších . Je to v písemné podobě , nebudu je všechny číst . Stejně tak nebudu předčítat ty jednotlivé pozměňující návrhy , které se týkaly jednotlivých činností podle číselníku NACE . Ale chtěl bych zmínit některé pozměňovací návrhy , které jsem podal buď já , nebo mí kolegové z našeho poslaneckého klubu . Za prvé zrušení zákona jako celku . Já myslím , že to je logické a že to vlastně ukazuje kontinuitu našich názorů k EET . Za druhé vyjmutí neplátců z DPH . Vedeme o tom neustálou debatu . Zatím neúspěšnou . Nicméně pro příjem DPH zatěžovat EET plátce DPH prostě nedává žádný smysl . Také tam máme návrh na zrušení té účtenkovky . Myslíme si , že není normální , pokud budu věřit zprávám z veřejných zdrojů , že jsou občané , kteří posílají tisíce a tisíce účtenek každý měsíc . Já nevím , jestli by to už někdo komentoval jako nějakou závislost , ale přijde mi to při nejmenším zvláštní . Říkám , vycházím pouze z veřejných zdrojů a jsou to pravděpodobně informace , které zveřejňuje Ministerstvo financí . Myslím , že to najdete na webu Ministerstva financí . Takové ty oslavné . Dokonce jeden člověk poslal 3 646 účtenek . Vidíte , jaký je zájem mezi . . . Sami si řekněte , jestli někdo z vás dělá dva tisíce nebo dva a půl tisíce hotovostních nákupů měsíčně . Mně to úplně přesně nevychází . Takže ta účtenkovka jako celek nemá žádný smysl . Málo vedeme debatu o druhé části toho zákona , a to o dani z přidané hodnoty . Mluvil o tom pan poslanec Ferjenčík . Já myslím , že výsledek toho zákona je odrazem volební kampaně Andreje Babiše . Vzpomeňte si , nechal se ostříhat , nafotit . Slíbil kadeřníkům , že se sníží DPH . Slib plní . To je třeba říct . Koupil květinu . Nevím , jestli voličkám , občankám nebo svým spolupracovnicích . Slíbil nižší DPH na řezané květiny . Škoda , že nekoupil hrnkové . I tam by mohlo být nižší DPH . Škoda , že nepoužil jiné služby , které . . . To možná bude v příští kampani a bude nižší sazba DPH . Jak tady můžeme mluvit o narovnání podnikatelského prostředí ? Logickým řešením je mít dvě sazby DPH . A můžeme se přít , jestli to má být patnáct , nebo deset . My jsme pro deset . A vzpomeňme si , když tady ministr financí Andrej Babiš zaváděl třetí sazbu DPH . Tehdy říkal , že se mu vlastně do toho moc nechce , že to je výmysl sociálních demokratů , ale že určitě budou jenom ty tři položky , které tehdy byly navrženy . Dneska těch položek je určitě deset . Teď nevím , kolik je jich navrženo tady . Takže neustále ten seznam roste a je to naprosto logické . Pokud máme podnikatele , kteří ve své činnosti , a jsou plátci DPH a používají nižší sazbu DPH , a jiné , kteří používají druhou , sníženou sazbu , to znamená tu nižší , tak všichni , kteří mají patnáct , chtějí deset . Já myslím , že to je naprosto logické . Kdo by to nechtěl ? Na to žádná spravedlivá odpověď není , a žádné spravedlivé řešení . A tady vidíte nespravedlnost , nerovnost podnikatelského prostředí v přímém přenosu . A to vláda prostě neřeší .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities