ps2017-026-06-021-023.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-30 ps2017-026-06-021-023 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.20 hodin) Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní pan předseda poslaneckého klubu ANO Jaroslav Faltýnek . Prosím , pane poslanče . Poslanec Jaroslav Faltýnek Děkuju za slovo . Jenom bych velmi drobně a krátce opravil Václava Klause mladšího , který tady řekl , že pan Babiš bere plat . Není to pravda . Od svého zvolení do Sněmovny v roce 2013 nikdy žádný plat nebral ani jako poslanec , ani jako vicepremiér , ani jako premiér . Místopředseda PSP Tomio Okamura Nyní pan poslanec Klaus . Prosím . Poslanec Václav Klaus Děkuju panu Faltýnkovi . Já jsem taky nemyslel jako útok , že někdo bere plat , ale chtěl jsem to uvést jako příklad , kde dochází k velice vážné funkci poslance a zároveň majitele , nebo teď už ne , ale asi , co si budeme povídat (Jaroslav Faltýnek: Bývalého!) , obrovské firmy , která zaměstnává - tedy bývalého - která zaměstnává tisíce lidí , a to také většinou vyžaduje hodně práce . Když jsem já zaměstnával 160 lidí , tak jsem taky tam pracoval více než osm hodin denně . Takže to byl ilustrativní příklad , kam ten zákon jakoby trošičku taky míří , na to , že lidé dělají dvě práce , a my bychom je chtěli zákonem v tom nějak komandovat . A já v tom nevidím velký rozdíl , když někdo dělá starostu na vesnici třeba , proč by to nedělal . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . A zatím nemám další faktickou , ani nemám přihlášku do obecné rozpravy . S přednostním právem paní poslankyně Mračková do obecné ještě . Prosím . Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová Děkuji za slovo . Chtěla bych reagovat ještě teď v obecné rozpravě na svoje předřečníky . Doufám , že tím nevyvolám mnoho faktických poznámek . Chtěla bych také v úvodu poděkovat za diskusi k tomuto zákonu . Musím říct , že od některých z vás byla opravdu korektní a že určitě nad některými argumenty , které se tady říkají , samozřejmě můžeme o nich hovořit . Ale trochu mi to připadá , že my tady hovoříme o tom , bavme se o neslučitelnosti funkcí , bavme se o posunutí účinnosti tohoto zákona , a pak tady dáme návrh , aby byl ve třetím čtení tento zákon zamítnut . Takže to si trošku protiřečí . Ráda bych reagovala na předřečníka pana Benešíka , který tady několikrát řekl , že se můžete odměny vzdát . Já tedy nemám právní vzdělání . Působila jsem dva roky na Ministerstvu vnitra jako náměstkyně pro veřejnou správu . A to stanovisko je jasné . Odměny se vzdát prostě nemůžete . Musíte si ji převzít a poté si s ní samozřejmě můžete naložit . Ale není možné se odměny uvolněného ani neuvolněného zastupitele vzdát . Jaké odměny se můžete vzdát , je odměny v dozorčí radě , ve správní radě . Tady to zákon připouští a takové odměny se vzdát můžete . Takže bych byla ráda , aby se to tady stále neopakovalo , protože to pak působí , že právě ti , kteří jsou ve dvou funkcích , tak že záměrně nepředstupují před svá zastupitelstva a že se těch odměn nevzdávají . Oni se jich vzdát prostě nemůžou . Zákon to nepřipouští . Chtěla bych taky poděkovat panu Kupkovi , který tady není , protože hovořil o věcech uvolněný , neuvolněný zastupitel . Chtěla bych se zeptat , kdo z občanů rozliší , kdo je uvolněný a neuvolněný . Ten občan to vůbec nerozlišuje . A když nás volí občané do těch našich funkcí , do těch našich pozic , tak oni nás volí , ale nevolí naše odměny . A myslím si , že občanům nevadí to , pokud ten člověk kumuluje funkce , a musí být na něm vidět , že i když je kumuluje , tak že to dělá samozřejmě s maximálním nasazením . Ale myslím si a znovu to opakuji , že tento návrh je správný a spravedlivý , že pokud tedy vykonávám ty dvě funkce , tak si myslím , že pokud budu pobírat odměnu ve výši 140 % , tedy 100 % za poslankyni a 40 % za hejtmanku , tak si myslím , že to je plně dostatečné . Já když jsem předstupovala před své zastupitele , tak jsem jim jasně řekla , co ta kumulace funkcí přináší , jaký to má dopad na osobní , rodinný život . Z druhé strany to má ta pozitiva , že opravdu přenášíte sem ty praktické zkušenosti z daného kraje a můžete prostřednictvím poslance vstupovat a nějakým způsobem reagovat na jednotlivé zákony , které se tady předkládají . Také tady pan Kupka řekl prostřednictvím pana předsedajícího , že se to týká jenom několika málo lidí . Dneska tady vystupovali především zástupci ODS , těch bylo nejvíce , a zástupci KDU - ČSL . A jenom chci říct , já jsem si tu statistiku udělala z hlediska Poslanecké sněmovny , protože hejtmani a starostové jsou relativně vidět , ale pak jsou náměstci , uvolnění předsedové kontrolního výboru , finančního výboru atd . Tak v Poslanecké sněmovně je to zhruba 28 poslanců . Pokud tento návrh půjde do Senátu , tak se to týká skoro poloviny senátorů , protože nejúspěšnější senátoři jsou právě komunální politici a nejvíce z řad Starostů . Pak tady bylo řečeno , že budeme vstupovat do kompetence . Já tedy nevím , do jaké kompetence budeme vstupovat , protože opravdu tento návrh zákona je velmi jednoduchý a velmi snadno proveditelný . To znamená , pokud by byl schválen a vešla jeho platnost a účinnost , tak budete samozřejmě od té doby , kdy se stanete tím poslancem , tak budete za tu uvolněnou funkci pobírat pouze 40 % . A těch 60 % zůstane v rozpočtu kraje a města , ty finanční prostředky v tom rozpočtu zůstanou a ti zastupitelé řeknou , k jakým účelům ty finanční prostředky budou využity . Takže není v žádném případě pravda to , co tady bylo řečeno . Znovu bych se opakovala , že o neuvolněném zastupiteli musí rozhodnout zastupitelstvo a je to až do té výše 0 , 6 násobku , to znamená , že pokud by ta situace nastala a někdo by nesouhlasil s tím , že to bude 40 % uvolněné , tak může předstoupit před zastupitele a může požádat , že bude neuvolněný zastupitel s tou výší násobku 0 , 6 . Také si myslím , a nebudu to tady rozebírat , že opravdu rozdíl mezi uvolněným a neuvolněným zastupitelem je velký a není postaven do stejné roviny uvolněný a neuvolněný zastupitel . Úplně v závěru , jsem opravdu přesvědčena o tom , že pokud někdo chce sedět , jak se řekne lidově , na více židlích , tak ať na nich sedí , ale ať za to nepobírá za všechno stoprocentní odměny . A úplně v závěru bych chtěla ještě reagovat na pana Stanjuru , protože ten měl ten příspěvek první , prostřednictvím pana předsedajícího , a to jeho vystoupení úplně korektní vůči mé osobě nebylo . Řekl , proč jsem takovýto návrh zákona nepředložila sama , když jsem ještě byla v barvách ODS . Na to bych řekla následující . Když jsem byla v barvách ODS , byla jsem starostka , nebyla jsem poslankyní . Pan poslanec Stanjura je poslancem od roku 2010 , mohl tady tento návrh předložit již dávno . Pouze tady mlží a hovoří o tom , jak bychom měli posunout účinnost , jak bychom se měli bavit o souběhu funkcí a o jiných věcech . A musím říct , a mrzí mě to , že když jsem tedy v té ODS byla , tak mě ten pan Stanjura ani nepozdravil . On se se mnou vůbec nebavil . A já jsem ráda , že tady tento návrh je . A budu věřit , že se ten návrh zákona schválí . A znovu říkám , že jsem přesvědčena o tom , že tento návrh zákona je správný a spravedlivý . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura Mám tady jednu faktickou poznámku , což je pan poslanec Ivan Adamec . A naskočila mi ještě další a je to pan poslanec Jan Zahradník . Takže pane poslanče Adamče , prosím , máte slovo .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities