|

ps2017-024-08-002-130.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-12-21 ps2017-024-08-002-130 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

130. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti daní a některé další zákony /sněmovní tisk 206/ - třetí čtení

Date2018-12-21
Meetingps2017/024
Agenda Itemps2017/024/130
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/024schuz/s024276.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   10 < Page 11 > 12

Stejně tak podpořím i pozměňovací návrh paní poslankyně Černochové, která osvobozuje spotřební daň od vzorků piva určených pro pedagogické účely nebo pro vědecké účely. My jsme o tom problému nevěděli, my jsme to zavnímali, vydiskutovali a prostě dává nám to smysl. Proto jsem připravena tento pozměňovací návrh podpořit. Co nepodpořím, tak je snížení DPH u piva. bych se chtěla zastat svého vládního kolegy Adama Vojtěcha, ministra zdravotnictví, on skutečně se zdržel při hlasování na vládě, kde se projednávala novela zákona o EET a kde je snížení točeného piva. Je to náš letitý evergreen, kterým podporujeme zejména první vlnu EET. Tam snižujeme stravovací služby opakovaně, nejdřív jsme snížili z 21 na 15, teď chceme snížit z 15 na 10. A točené pivo a nealkoholické nápoje vnímáme jako tuto podporu, na rozdíl od spotřební daně, která dopadá na všechno pivo, na lahvové, které je běžně dostupné a velmi levné. Propad je 0,9 mld. Takže tento návrh nepodpořím a samozřejmě i s ohledem na to, co tady řekl ministr zdravotnictví, a tím se ho chci zastat. Děkuji vám za pozornost, kterou jste věnovali mému krátkému závěrečnému slovu. Děkuji. Místopředseda PSP Tomáš HanzelDěkuji paní ministryni. Tak toto vystoupení vyvolalo tři přednostní práva. První je pan poslanec Bartoš, pak je pan poslanec Kalousek a připraví se pan poslanec Bartošek. Poslanec Ivan BartošVážený pane předsedající, dámy a pánové, nemohu než reagovat na několik nepravd, které zde zazněly. No co, budu také smířlivý, když jsou ty Vánoce. Jsem rád, že paní ministryni nechybí v některých momentech to zdravé sebevědomí. Tak bych si vybral jenom tři věci, které bych chtěl vypíchnout. Jsem rád, že změnila názor, poté co si, jak jsme se dočetli na facebookových stránkách, přečetla knížku, jak je těžký život freelancera, člověka, který podniká, a že tedy podpoří tu věc, kterou celá opozice navrhovala již dávno, což je zvýšení výdajového paušálu na ty 2 miliony. Kdyby si tu knížku přečetla o něco dříve, nemuseli jsme teď ten rok mít ten pokles a pak případně zase to navýšení. Ale - vlastně o čtyřech věcech jsem chtěl mluvit. Samozřejmě ta část o tom pokeru, o kterém jsme se bavili, a nikdo tady v tuto chvíli o tom, jestli poker je dovednostní hra, nebo hazard, nehovořil, tak se jedná o online pokeru, kde v tomto případě nevybereme na těch daní nic, protože naši hráči online pokeru jsou diskriminováni proti zbytku Evropské unie a do těch turnajů se prostě nepřihlásí. Ale pro jsou tady dva důležité body, ke kterým bych se chtěl zmínit, protože jsme byli tedy poučeni nepřímo, se víc vzděláváme, a jsem rád, že paní ministryně říkala, že jako naciťuje ty názory opozice, tak bych ještě potřeboval, jestli by si ty naše návrhy přečetla. Takže první nepravda, která tady zazněla, se týká našeho návrhu na navýšení toho možného daňového odečtu pro všechny. Tak tam je samozřejmě platnost od 1. 1. roku 2020. Takže vzhledem ke schválenému rozpočtu je to naprosto neutrální a s tímto by se počítalo v rozpočtu pro rok 2020. Takže toto nebyla pravda, co tady zaznělo. V tom návrhu to je jasně napsáno. Ta věc, která se týká toho možného prodloužení termínu pro podávání daňového přiznání elektronicky, je ještě na rok 2021. Takže pokud jsou tam nějaké chyby ze strany Ministerstva a nebylo by to teď možné, tak Ministerstvo dva roky na to, aby si to opravilo. Takže bych prosil, když tedy jaksi máme nastudovat, a my se rádi vzděláváme v těch věcech, tak aby aspoň tedy ty návrhy, proti kterým se kdokoliv, nejenom paní ministryně, vymezuje, tak aby si přečetl, kdy to vstupuje v platnost a jaký je věcný základ, protože ve všech těchto třech případech, které jsou čirou náhodou zrovna z pera pirátů, někdy tedy společně opoziční, prostě paní ministryně nemluvila pravdu. Děkuji. Místopředseda PSP Tomáš HanzelDěkuji. Pan poslanec předseda Kalousek. Prosím. Poslanec Miroslav KalousekDěkuji za slovo. Paní ministryně řekla, že vzhledem k předvánočnímu času nechce říkat explicitně, kdo zvyšoval sníženou sazbu DPH. myslím, že si to explicitně říct můžeme. Dvakrát to udělala naše vláda. Poprvé to udělala v přímé souvislosti s penzijní reformou, s druhým pilířem, a podruhé to udělala jako tříleté stabilizační opatření, časově ohraničené do 1. 1. 2016. Ten první důvod pominul, když jste zrušili druhý pilíř. A ten druhý důvod měl pominout k 1. 1. 2016, pokud byste ovšem nezměnili zákon a neponechali si ty daně nadále. Takže je to jednoduché, kdo zvýšil základní sazbu DPH a kdo zvyšoval tedy DPH jako celek. Dvakrát to udělala vláda Petra Nečase a od 1. 1. 2016 tu daň zvyšujete vy. A pokud nechcete být těmi, kdo zvýšili daně, tak prosím podpořte můj pozměňovací návrh. Myslím si, že takto explicitně řečeno je to zcela správně a můžeme si to říct i před Vánoci. Místopředseda PSP Tomáš HanzelDěkuji. Dalším je pan předseda Bartošek. Prosím. Poslanec Jan BartošekDěkuji za slovo. Vážená paní ministryně, kolegyně a kolegové, musím reagovat na dvě věci. První z nich je, a to je skutečnost, že oproti roku 2013 do roku 2018 u pracujících rodičů, u pracujících rodin zůstalo víc, 5,5 miliardy korun. Lidovci jsou totiž přesvědčeni, že je daleko víc motivující pro lidi, když chodí do práce a mají slevy na daních na svoje děti, než aby se bezmyšlenkovitě rozdávaly plošně dávky. A proč se tak stalo? Protože to pro KDU-ČSL byla priorita. Protože pro nás, pracující rodiče, kteří se starají o své děti, jsou priorita a chceme, aby každý, kdo pracuje, měl v rodinách víc peněz. Je zde šance pokračovat. To znamená, jestliže chcete podpořit pracující rodiče, podpořte pozměňovací návrh, jehož autorem je Marian Jurečka a ke kterému se přiznala ve druhém čtení paní poslankyně Golasowská. Jestliže podpoříte tento návrh, podpoříte rodiny, které mají tři děti, v tom, že jim zůstane ročně víc o 24 tisíc ročně. A druhá věc, na kterou musím zareagovat, je otázka hazardu. Paní ministryně, když si tady tak připisujete zásluhy na zákonu, za kterým stál pan náměstek Ondřej Závodský, což byl odborník za KDU-ČSL, tak si je potřeba uvědomit, že to je člověk, kterého vy jste z Ministerstva vyhodila, jehož práci si teď připisujete, a místo toho, abyste ocenila, že to je člověk v oblasti hazardu, ocenila jeho kvality a na Ministerstvu ho nechala, tak to skončilo tak, že vaše Ministerstvo ho z práce vyhodilo. A druhá věc, místo tím, abyste se chlubila v oblasti daní, bylo by dobré, abyste zrealizovala další paragrafy, které v tomto zákoně proti hazardu jsou, a aby byly do praxe uvedeny adiktologické brzdy. Protože vybírat daně, vybírat prachy z těch, co provozují hazard, bez toho, že byste ochránila lidi, kteří jsou potenciálně ohroženi závislostí, gamblingem, tak to je pokrytecké. Když mluvíte o tom zákonu, tak také realizujte věci, které ten zákon obsahuje v oblasti adiktologických brzd. Místopředseda PSP Tomáš HanzelDěkuji. Pan předseda Kalousek. Poslanec Miroslav KalousekOpravdu jenom krátce, protože se domnívám, že některé informace mají být úplné. Když tady vzpomněl pan poslanec Bartošek, že ten, kdo měl v gesci protihazardní zákon, pan náměstek Závodský, byl vyhozen, nepříliš řekl bych citlivým způsobem, tak on to nebyl jenom Závodský. Ten zákon se psal v odboru pana magistra Řeholy, který byl samozřejmě vyhozen také. Místopředseda PSP Tomáš HanzelDěkuji. Poprosím pana zpravodaje, jestli zájem o závěrečné slovo. Zájem o závěrečné slovo nemá, takže přikročíme v tuto chvíli k hlasování o pozměňovacích návrzích. Prosím pana zpravodaje garančního výboru, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. Prosím.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities