ps2017-019-08-003-029.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-21 ps2017-019-08-003-029 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.10 hodin) Jinak bych chtěla říci , že máme metodiku výpočtu , prezentovali jsme ji před časem na tiskové konferenci , ta metodika je dostupná , způsob , jakým vypočítáváme tyto dopady a očišťujeme to , prosím vás , od růstu ekonomiky , to bych chtěla zdůraznit , ty máme sofistikovaně připravené a vysvětlovali jsme je také NKÚ . Já bych tady teď mohla to vysvětlení citovat . Je to cash báze , akruální báze , metodika akruální , cash metodika , NKÚ se nám to v podstatě podařilo vysvětlit . Pokud chcete , mohu to tu citovat , jinak komukoli odpovím písemně nebo v rámci interpelace , aby bylo doznáno toho , co tady bylo řečeno , a byli jsme napadáni za stanovisko NKÚ , abych vám to prostě vysvětlila . Takže mohu klidně nyní , ale říkám vám , je to velmi technická debata , na které se podílely technické týmy Ministerstva financí , a vysvětlili jsme , že se na to prostě musíme podívat , ta cash báze je v tom roce z těch plateb , akruální metodika je podle toho zdaňovacího období , a to jsou naprosto odlišné velmi technické způsoby výpočtu , a na ty my máme , a když nám přijde NKÚ , tak my naprosto detailně dokládáme , samozřejmě ve spolupráci s Finanční správou , způsob výpočtu , jak ho provádíme . Já bych ještě chtěla připomenout , že součástí tohoto zákona je i poměrně významné snížení daně z přidané hodnoty . Ať tady bude kritika jakákoli , že máme tři sazby , tak prostě není jaksi přehlédnutelné to , že provádíme další snížení daně z přidané hodnoty u stravovacích služeb , včetně evergreenu čepovaného piva , drobných oprav obuvi , kožených výrobků , textilních výrobků , oděvů a jízdních kol , kadeřnických a holičských služeb , sociálních služeb , ale také vodného a stočného , ať to nezapadne , což občané pocítí , protože v podstatě my cenovým výměrem Ministerstva financí dohlédneme na to , aby se toto snížené DPH promítlo do konečné ceny spotřebitele . Není prostě možné , aby například - použiji tady citát vicepremiéra Brabce - v Izraeli se platilo za kubík v průměru 50 korun a v České republice 80 korun . Takže abychom na to nezapomněli , že tady máme docela významné a citelné snížení daně z přidané hodnoty . A ještě jedna taková poznámka . Zaznívá tu : Podnikatelé nám říkají - z úst jednotlivých poslanců , já tady nechci nikoho citovat - podnikatelé si stěžují , ten si stěžuje , onen si stěžuje . Já tady zopakuji , už jsem to tady říkala a říkala jsem to na rozpočtovém výboru a zopakuji to znovu , protože mám dovolení to tu říci , ta novela vznikla ve spolupráci s podnikatelskými svazy a asociacemi . Jsou to Asociace tradičního českého obchodu , Asociace malých a středních podnikatelů , Hospodářská komora , Svaz průmyslu a dopravy , Svaz obchodu a cestovního ruchu , Asociace hotelů a restaurací České republiky , Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů atd . Mám tady vyčíslené i počty členů , které zastřešují . Ve spolupráci s nimi vznikala novela . Já jsem je už na samém začátku pozvala , předestřela jsem jim tři varianty a zvolila jsem variantu , na kterou byl většinový názor . Neustále během tvorby té novely jsme s nimi komunikovali , a to nemyslím jenom řádné vnější připomínkové řízení , ale i mimo vnější připomínkové řízení . A svolala jsem je těsně předtím , než novela šla na vládu a než tedy s konečnou platností jsem ji byla připravena poslat do legislativního procesu . Získala jsem jejich souhlas tady říci , že mě aktivně přijdou podpořit do všech výborů Poslanecké sněmovny , to znamená především garančního rozpočtového výboru , případně dalších výborů , kam přikáže Poslanecká sněmovna tento zákon , a budou přednášet konkrétní zkušenosti z fungování elektronické evidence tržeb . To , že ji vítají , proč ji podporují a proč by bylo úplně to nejhorší , co by se mohlo stát , kdyby zůstala elektronická evidence tržeb na půli cesty , to znamená pouze pro podnikatele z první a druhé vlny . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Tomio Okamura To byla paní ministryně Alena Schillerová . Nyní přečtu dvě omluvy . Pan poslanec Rostislav Vyzula se omlouvá od 11.30 do konce jednacího dne z rodinných důvodů a pan ministr Jan Hamáček se omlouvá od 12 do 14 hodin z pracovních důvodů . Nyní tady mám dvě faktické poznámky . Nejprve pan poslanec Vojtěch Munzar a připraví se pan poslanec Mikuláš Ferjenčík . Pane poslanče , máte slovo . Poslanec Vojtěch Munzar Já bych chtěl paní ministryni poděkovat za její vystoupení , nicméně vám do těch čísel , do toho výpočtu , vstupuje hned na začátku ta neznámá proměna , ta nejdůležitější , ze které se může vycházet , zda skutečně je ta platba zaevidovaná a přišla kvůli EET , nebo přišla kvůli tomu , že je ekonomický růst a že lidé více utrácejí , mají větší spotřebu apod . To znamená , můžeme počítat cokoli , ale ta neznámá proměna na začátku vždycky zanechá otazník nad těmi výpočty a nad těmi odhady a domněnkami , kolik to EET přineslo . Tady k tomu argumentu , že některé profesní svazy zastupující podnikatele , ne všechny v minulosti názor na zavedení EET obhajovaly , no tak jednou se to hodí , že podnikatelské svazy přijdou s takovýmto řešením , a pokud my jsme tady předkládali návrhy podnikatelských svazů na opětovné zvýšení výdajových paušálů , tak se to nehodilo . Jednou se to hodí , podruhé se to nehodí . Nicméně já mám obavu , že tyto názory podléhají právě názorům větších podniků , včetně supermarketů apod . , protože pro ně narovnávání prostředí a zavedení EET znamená , že ty menší prakticky končí . A díky tomu , že končí , tak těm větším ubývá konkurence . Takže je samozřejmé , že pro to horují . To je zcela pochopitelné . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Další s faktickou poznámkou je pan poslanec Mikuláš Ferjenčík . Pane poslanče , vaše dvě minuty . Poslanec Mikuláš Ferjenčík Děkuji za slovo . Já jsem chtěl jenom stručně reagovat na ten metodický přístup Ministerstva financí . Já se seznámím podrobněji s tou metodikou , jsem rád , že je údajně veřejná ohledně toho , jak dospělo Ministerstvo financí k těm 4 , 7 mld . Chtěl jsem upozornit na to , co se stalo ohledně kontrolních hlášení . Michal Škop , datový analytik , přepočítal podle té metody , kterou vláda používá pro vyčíslení - nebo provedl následující věc . Vzal metodu , kterou vláda resp . Ministerstvo financí používá pro vyčíslení výnosů kontrolních hlášení , a tu samou metodu aplikoval i na období 2013 , 2014 , 2010 , 2011 , kdy kontrolní hlášení neexistovalo , nicméně v té době se neměnily sazby DPH . A podle té samé metody , podle které kontrolní hlášení vynáší v současnosti 10 mld . za rok , v roce 2014 vyneslo 6 mld . a v roce 2011 3 mld . Takže tolik ke kvalitě práce Ministerstva financí k vyhodnocování vlivu jeho opatření . Velmi doporučuji tuto analýzu . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . Nyní tedy , pane poslanče Ferjenčíku , jste zároveň přihlášen jako první do obecné rozpravy . Půjdete hned na tu obecnou , takže máte slovo . Prosím .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities