ps2017-013-10-004-077.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-06-13 ps2017-013-10-004-077 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.10 hodin) Takže já samozřejmě logicky nesouhlasím s tímto pozměňovacím návrhem . Nevidím tam kompatibilitu , nevidím tam žádný problém . A ještě tady zaznívala na závěr taková v rychlosti celá řada názorů na rušení restaurací . V pátek nebo v pondělí , nevím přesně , jsem dostala v rámci monitoringu tisku , věřím , že to máte možná všichni k dispozici , výzkum , který provedla Asociace malých a středních podnikatelů , čili ne Ministerstvo financí , žádný námi prováděný průzkum , a jedna z asociací , která dlouhodobě podporuje aktivity Ministerstva financí a která se také účastnila , víte , já spolupracuji se všemi bez rozdílu , tak ta předložila výzkum o tom , že v České republice je letos historicky největší množství malých hospod a restaurací , absolutně nejvyšší . A dokonce provedla přepočet na počet obyvatel a srovnala to s okolními zeměmi . Takže zatímco u nás vychází jedna hospoda na 265 obyvatel , což je podobné například s Rakouskem , tak v Německu už je to na 501 obyvatel , v Polsku na 575 a ve Velké Británii dokonce na 780 . Takže nestrašme prosím naše podnikatele . A věřte , že většinově oni podporují narovnání podnikatelského prostředí . A když je to spojeno s ještě větším výběrem daní , tak je to plus pro nás všechny . Děkuji vám za pozornost . (Potlesk poslanců ANO.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Dobré dopoledne , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci . To bylo slovo paní ministryně financí Aleny Schillerové . Nyní mám dvě faktické poznámky a tři přihlášky do rozpravy . První - faktická poznámka pana poslance Karla Schwarzenberga , připraví se pan kolega Ferjenčík . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec Karel Schwarzenberg Pane předsedající , vážené poslankyně , vážení poslanci , před dvaceti minutami v této sněmovně byl použit výraz zemědělský podnikatel . Já bych se rád pomocí předsedajícího obrátil na předřečníka , jestli tím mínil toho v českých zemích skoro vyhubeného živočicha , pro kterého existoval v českém jazyce název sedlák . Prosím o odpověď . Děkuji . (Potlesk zprava.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času a otázku v rámci faktické poznámky . Nyní tedy faktická poznámka pana poslance Ferjenčíka . Připraví se pan kolega Farský . Máte slovo , pane poslanče . Poslanec Mikuláš Ferjenčík Děkuju za slovo , pane předsedající . Chtěl bych stručně reagovat na projev paní ministryně . Tam jde právě o tu hranici 200 tisíc hotovostních plateb . Když se na ni podíváme reálně , tak to znamená nějakých 17 tisíc korun příjmu v hotovostních platbách za měsíc , což při marži 30 % dělá nějakých 6 tisíc korun příjmu měsíčně . Ta částka je naprosto směšná pro podnikatele v segmentech , kde mají skutečně hotovostní příjmy , například ty restaurace nebo právě farmářské trhy , které často zmiňuji . Prostě podle mě je ta hranice nastavena extrémně nízko a z toho důvodu si myslím , že ten náš návrh vyjmout z toho všechny neplátce DPH je daleko lepší a daleko smysluplnější . A to je to , o čem tady hlasujeme , jestli tady bude těchhle 200 tisíc , anebo ten milion , jak navrhujeme my . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času . A nyní pan poslanec Farský . Připraví se pan poslanec Juránek . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Jan Farský Děkuji , pane předsedající . Vážené kolegyně , vážení kolegové , i přes tu rozvleklou debatu bych vás chtěl požádat o podporu toho velice jednoduchého návrhu , který tady zazněl . Důvod je jednoduchý . Myslím , že se shodneme na tom , že stát by měl sloužit a ne překážet , že by aktivním lidem měl podávat pomocnou ruku a že by jim měl umožňovat začít podnikání s co nejmenšími překážkami . Zároveň myslím , že se shodneme na tom , že by předně měla panovat ve společnosti důvěra , důvěra v lidi , v to , že ne všetci kradnú , že ne každý , kdo začne podnikat , tak to dělá pro to , aby mohl zkrátit daně , ale důvěra v to , že český národ je národem chytrých , schopných , šikovných lidí . Tento návrh směřuje přesně tímto směrem . Chceme , aby ti , kteří se rozhodnou podnikat , aby jednu z těch mnoha překážek , které tady zazněly a byly vyjmenovány , aby jedna z těch mnoha překážek a komplikací a vyjádření nedůvěry hned v první chvíli toho , kdy se rozhodne , že se chce stát plátcem daní , tak aby v ten moment mu to bylo ulehčeno , aby mu to bylo zjednodušeno a aby v situaci , kdy se mu začne dařit v podnikání , aby v situaci , kdy už se dostane na určitou příjmovou úroveň , stane se plátcem DPH , tak pak i tato povinnost na něj případně přešla . Je to věc , která motivuje lidi , kteří chtějí uspět , ukazuje jim , že stát se na ně nedívá předně jako na podvodníky a zloděje , ale jako na lidi , kteří chtějí vzít svůj osud do vlastních rukou a mají snahu něco dokázat . A to je jeden z hrozně důležitých momentů v každé společnosti . Protože pokud se na všechny díváte jako na zloděje a takto k nim přistupujete , tak je to nejlepší recept na to , aby se těmi zloději stali . A pokud se na lidi díváte tímto způsobem a optikou tohoto zákona a elementární nedůvěry , tak je to přesně to , že to nevede k lepšímu výběru daní . To vede k větší komplikaci , k větším komplikacím . A krátkodobě , a to se omlouvám , když mluvím o lepším výběru daní , tak já neuvažuji v řádu měsíců a let , já uvažuji o tom , jak tato Česká republika bude vypadat za pět , za deset , za patnáct let . Ale v tomto horizontu to ekonomiku samozřejmě poškozuje , protože zakleknutí , vytlačení , odrazení od podnikání může vést krátkodobě k tomu , že vzroste výnos daní , ale dlouhodobě vede k tomu , že lidé přestávají podnikat , protože když se k vám někdo chová jako ke zloději , tak tu chuť vůbec nemáte . A to je podstata tohoto návrhu . Dejme lidem šanci uspět , ať můžou vstoupit do podnikání , ať těch překážek , které v tu chvíli dostanou , je co nejmíň . Samozřejmě bych byl úplně nejradši , kdyby to fungovalo tak , že když někdo chce začít podnikat , dorazí například na živnostenský úřad , řekne , já bych chtěl podnikat , a na tom úřadu by mu řekli ano , všechno pro vás zařídíme , protože jsme rádi , že se chcete stát plátcem daní a nás tady zprostředkovaně živit . To je ale ideál , ke kterému jestli se dostaneme , tak cesta bude ještě dlouhá . Ale toto je první z krůčků , který by měl pomoci . A ono když tady zaznívalo o tom , že nějaký výnos snad krátkodobě vzrostl , tak ale zároveň si musíme říct náklady . Jsou to stovky nových pracovníků , kteří byli přijati na kontrolu EET . A jsou to také v případě , jestli projde ten z mého pohledu velice nepovedený návrh vlády , který tady byl představen , že snad odbřemení ty malé a střední podnikatele tím , že budou vydávat papírové účtenky , které předtím nafasují na finančním úřadě , aby je každé čtvrtletí někde odevzdávali . . . Vždyť je to . . . Jen si představte tu agendu s tím spojenou , kolik dalších lidí to bude kontrolovat , kolik dalších lidí bude stát na tom a jak moc se vyplatí . A vláda z mého pohledu tady začala úplně ze špatného konce . Skutečně v těch korunových položkách , na které se vztahuje v těchto částkách a v těchto malých částkách EET , z těch se státní rozpočet neplní . Ty úniky jsou úplně někde jinde a jsou v miliardách . To jsou korunové dluhopisy . To jsou dotace , které čerpají ti , kteří je nemají . A když pak je snaha naplnit rozpočet skrz to , že se bude zaklekávat na ty nejmenší , na ty první aktivní , kteří chtějí vstupovat , tak to skutečně cesta k prosperitě není . Protože jestli chceme úspěšný stát , tak musí stát na úspěšných lidech . Jestli chceme prosperitu , tak musí být stát postaven na důvěře , jinak je to jenom podlamování budoucnosti tohohle státu . Děkuji vám za podporu tohoto návrhu . (Potlesk zprava.)
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities