ps2017-012-02-001-048.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-04-11 ps2017-012-02-001-048 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.20 hodin) Takže na jasnou otázku pana kolegy , tuším , Bauera říkám - , pane kolego , vaším prostřednictvím , pane předsedající , opravdu třeba v možnosti , kterou nám dává metodický pokyn a další , nebude to mít vliv na vývozy z klasických žump a dalších , protože opravdu stejně jako ti lidé , kteří si nechávají dneska vyvážet fekálem žumpu na čistírnu odpadních vod , tak v podstatě neprokazují žádnou nezávadnost , stejně jako vy neprokazujete nezávadnost , když ji vypouštíte do té kanalizace . V tom je to úplně stejné . Rozdíl nastane u celé řady podnikatelů , kteří dneska cíleně odpojují svoje průmyslové čistírny odpadních vod a za daleko menší peníze to vlastně vypouštějí přes komunální čistírny odpadních vod , které na to vůbec nejsou uzpůsobeny . Takže plně platí to , co říká pan Schiller , že pak to vlastně platíme my všichni a ještě tím trpí příroda . Domnívám se , že je to docela pochopitelné . A k tomu , co tady zaznělo . Není dneska problém , aby si ty komunální čistírny odpadních vod , a některé z nich to dneska mají , prostě udělaly nebo rozšířily si pak integrované povolení na likvidaci těchto odpadních vod , ale v rámci režimu ne vodního zákona , ale zákona o odpadech . A v tu chvíli to můžou samozřejmě dělat . Jediná změna je v tom , že potom tam může totiž přijít Česká inspekce životního prostředí a udělat jim tu kontrolu . Protože dneska , když hovoříte o provozním řádu , tak provozní řád si , vážení , ty čistírny , ti provozovatelé dělají sami . A protože si ho dělají sami , tak si ho samozřejmě prostě udělají tak , aby když tam ta česká inspekce přijde , tak nenašla vůbec nic , protože oni plní těch pět parametrů , ale už tam nikdo nemůže hledat ty těžké kovy a další , protože na to nemá pouvoir . Chápu , že to vyvolalo tuto diskusi . Čekal jsem ji a děkuji za ni . Ale prosím , nedivte se mi , že já jako ministr životního prostředí hájím do roztrhání těla , a budu to tak dělat samozřejmě , kvalitu našich vod . A trošku mě překvapuje od Pirátů , od paní předsedkyně , že se paradoxně dostala vlastně na úroveň toho , kdo hájí průmysl , protože teď je to střet řekněme opravdu rovina kvalita životního prostředí , kvalita vod versus stávající stav , kdy se nám tady , jak říká klasik , rozmohl takový nešvar , že opravdu ve stovkách případů ti průmyslníci nám ty vody likvidují na komunálních čistírnách , kde nemají co dělat . Děkuji vám za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane ministře . Pro kolegy , kteří by měli zájem o vystoupení s faktickou poznámkou , upozornění , že se nenacházíme v rozpravě , nemohu jim dát slovo . Pan zpravodaj má zájem o závěrečné slovo . Prosím . Poslanec Karel Tureček Děkuji . Ještě bych chtěl , kolegyně a kolegové , navázat na slova pana ministra . Skutečně bych tady chtěl ještě zmínit problematiku odlehčovacích komor . A tam bych se skutečně přimlouval za řešení , které navrhl zemědělský výbor , který k tomu přijal usnesení . A budu se snažit to stručně vysvětlit . Česká republika celkem po roce 1989 významně zlepšila kvalitu povrchových vod , jejich čištění . Česká republika do této problematiky investovala značné finanční prostředky . Zhruba přes 15 let jste vždycky měli možnost ve zprávě o stavu životního prostředí číst problematiku , kdy se stále rok od roku zlepšovala jakost povrchových vod . Posledních pět let bohužel lze mluvit o určité stagnaci , a to zejména v problematice parametr fosfor . A právě ta problematika odlehčovacích komor řeší odstraňování fosforu z povrchových vod . Takže já bych se skutečně přimlouval , abychom návrhy v problematice odlehčovacích komor A 2 , A 7 a A 5 přijali a nechali řešení na Ministerstvu zemědělství a na Ministerstvu životního prostředí s tím , že zemědělský výbor zavázal oba tyto resorty , aby problematiku řešily a podávaly o řešení této problematiky zprávu . Dokonce jsme oba dva resorty vyzvali , aby případnou finanční potřebu , nároky našim starostům a starostkám , řešily prostřednictvím již vyzkoušené linky , prostřednictvím programového financování za přispění úvěru od Evropské investiční banky . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane zpravodaji . Poprosím vás , abyste jako zpravodaj garančního výboru už u pultíku zůstal a abyste nás seznámil s procedurou hlasování a poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním vždy sdělil stanovisko výboru . Poslanec Karel Tureček V tuhle chvíli jsem vázán usnesením výboru pro životní prostředí . Nicméně když dovolíte a budete s tím souhlasit , tak bych si dovolil navrhnout úpravu procedury hlasování u bodů A 1 , A 10 , aby to dávalo smysl . Nicméně zeptám se pana předsedajícího , jestli to takto můžu udělat . Předseda PSP Radek Vondráček My se samozřejmě s procedurou vypořádáme hlasováním . Poprosil bych vás o přednes usnesení a potom byste přednesl návrh změny . Poslanec Karel Tureček Dobře . Takže vás seznámím s usnesením , kdy výbor pro životní prostředí na své schůzi 28 . března 2018 přijal usnesení , v němž doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona o vodách v následujícím pořadí . Zaprvé by to byla legislativně technická úprava , kterou jsem tady zmínil . Je to úprava čísla zákona na 76 / 2002 Sb . , o integrované prevenci . Zadruhé by to bylo hlasování A 1 až A 10 společně jedním hlasováním . V tu chvíli jsou návrhy B 1 , B 1 v případě schválení těchto návrhů B 1 , B 2 , B 3 , B 4 , což je usnesení zemědělského výboru nehlasovatelné . Zatřetí by tedy bylo hlasování o zbylých návrzích zemědělského výboru , které jsou uvedeny pod číslem B 5 , B 6 . Pro upřesnění , jsou to pozměňovací návrhy , které tady uváděl pan poslanec Běhounek . Dále , čtvrtým hlasováním je to návrh C , pozměňovací návrh C je návrh paní poslankyně Balcarov týkající se § 115 , problematiky povolování vodních děl a vodních staveb tak , aby k těmto jednotlivým povolováním byly přizvány občanské iniciativy . Dále jsou to pozměňovací návrhy uvedené pod bodem D , které jsou dva . Pod bodem D 1 máme uvedený pozměňovací návrh poslance Staňka , který navrhuje osvobodit od poplatku za odběry povrchových vod zavlažování lesních školek . To je pozměňovací návrh D 1 . V případě , že tento pozměňovací návrh by byl přijat , jsou nehlasovatelné pozměňovací návrhy kolegy Kotta a kolegy Zahradníka , které jsou totožné a jsou uvedeny pod bodem F a G 2 . Zašesté je to návrh D 2 , což je úprava tohoto § 16 . Tady pak ještě upozorním na určitou provázanost v případě , že rozdělíme proceduru A 1 až A 10 . Dále , pod sedmým hlasováním bychom se vypořádali s pozměňovacím návrhem E 1 , což je návrh poslankyně Vrecionové . Je to návrh na úpravu přerozdělení poplatku za odběr podzemní vody . V této chvíli je platné 50 % do rozpočtu krajů , 50 % do Státního fondu životního prostředí . Paní kolegyně navrhuje úpravu 10 % ve prospěch obcí a zbytek rovnoměrně rozdělit mezi kraj a Státní fond životního prostředí . Tady chci upozornit , v případě schválení tohoto pozměňovacího návrhu bude nehlasovatelný pozměňovací návrh pod bodem H , což je pozměňovací návrh poslance Koníčka , který navrhuje stejné přerozdělení , ale v jiné výši .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities