ps2013-060-05-002-028.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-09-12 ps2013-060-05-002-028 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(16.50 hodin) O Belgii jsem zde hovořil . Belgie byla docela zpupný stát v Evropské unii a vyhradila si docela hodně připomínek . Například Belgie si vyhrazuje právo přijmout či zachovat jakékoli opatření , pokud jde o poskytování soukromě financovaných sociálních služeb jiných než služby související s léčebnami , zotavovnami a domovy důchodců . Nám bylo řečeno , že to není problém , že naše předpisy jsou a že ta smlouva s tím počítá , že tady problém není . Přesto si Belgie jako členský stát Evropské unie vyhradila v oblasti zdravotnictví možnost regulace v této oblasti . My nemáme stabilní zdravotní systém poskytovatelů . Neustále cítíme a vnímáme problémy krajů , které reagují na to privatizovat , neprivatizovat , nechat pod kraji , posunout pravomoci . Čili my to nemáme ustálené , ale už si uzavíráme cestu k jiným možnostem než v liberalizaci . Belgie ne , Belgie si to ošetřila . My ne . Belgie si ošetřila i tu taxislužbu mimo jiné , oni si stanovili ještě dostupnost taxislužeb v tom duchu , že si stanovili maximální počet licencí . Třeba taková Praha by řekla - taxislužbě v Praze pro rok 2018 postačují 3 tis . licencí . Belgie si třeba v Bruselu stanovila , samozřejmě mimo počtu , že vládní agentury můžou stanovit počet licencí . Ale jenom Belgie . My ne . My nebudeme moci taxislužbu v tomto regulovat jinak než tím testem , o kterém jsem hovořil a který je dle mého názoru velice těžce proveditelný , jak zhodnotit potřebnost množství taxíků a kdo už , anebo , my nebudeme moct odlišit , jestli někoho vůbec , toho ano , toho ne , ale pouze množství . Můžeme říct , že to tady může fungovat dle potřebnosti . Nejsem schopen říct , jak bych definoval vyhlášku , být zodpovědný za správu města , jak otestuju tuto potřebnost . Proto Belgie na nátlak svých občanů si rozdělila - a dokonce to rozdělila ještě na vlámský region a valonský region , aby v tom měli pořádek . Trošku jiné hodnoty . Čili Belgičané na to mysleli . Když se podíváme na další státy , zajímavé je Bulharsko . Dovolím si přečíst výhrady Bulharska , kde si vymezilo právo zasahovat . Bulharsko si vyhrazuje právo přijmout či zachovat jakékoli opatření , pokud jde o výrobu elektřiny a tepla a služby související s rozvodem energií , potrubní přepravou , uchováváním a skladováním ropy a zemního plynu včetně tranzitního přenosu . Toto si Bulhaři vyhradili jako své národní zájmy , které si budou chránit , a budou moci uplatňovat restrikce . My ne . Můžete si vzpomenout příklady , kdy asi by bylo možná dobré tady toto ošetřit , ale my říkáme a věříme na liberalizovaný trh a volnou ruku trhu , která toto vyřeší . Bojím se , že v konkurenci - a zmíním - li zkapalněný zemní plyn , zmíním - li další paliva , která přichází , nejsem si jist , zda dalece budeme moci reagovat na tyto věci . Zajímavá u Bulharů je ještě jedna věc . Oni stejně jako my přicházeli do Evropy s jaderným dědictvím , jmenovitě jadernou energetikou , na docela vysoké úrovni , můžu - li to říci , dodnes fungující . Bulharsko si vyhradilo investici - nás čeká investice do jaderné energetiky také - Bulharsko si vyhrazuje právo přijmout či zachovat jakékoli opatření , pokud jde o zpracování štěpných a termonukleárních materiálů nebo materiálů , které slouží k jejich výrobě , o obchod s těmito materiály , údržbu a opravy vybavení a systému jaderných elektráren , přepravu takových materiálů a odporů vznikajících při jejich zpracování , využití ionizujícího záření a o všechny další služby týkající se využívání jaderné energie pro mírové účely , včetně inženýrských a poradenských služeb a služeb týkajících se softwaru atd . Nebylo by dobré mít tento bod i v našich výhradách , se ptám , pane ministře ? Nás čeká v nejbližším období rozkvět jaderné energetiky , protože v Německu dochází k útlumu jaderné energetiky . A ta energie se někde vyrobit bude muset . Dokonce vláda připravuje v energetické koncepci plány na dostavbu bloků . A já to považuji za docela zajímavé . Byť mě může uklidnit dopis pana náměstka , že vlastně o nic nejde , nic nehrozí , je to volné , je to liberalizované . Přesto Bulhaři tomu nevěří . Asi jsou hloupí . Ale dali si tam pojistku , že stát bude moci rozhodnout a určit si , přijmout jakékoli opatření . Teď můžeme hovořit o českém strojírenském průmyslu , který by určitě velice rád participoval na jaderné energetice . A nebudu hovořit jenom o Škodě Plzeň , která má historii , ale také o svém blízkém podniku Vítkovicích , který měl jadernou divizi ještě donedávna a byl schopen vyrobit dle mého názoru všechny komponenty pro jadernou energetiku . Bude muset být podroben testu liberálního trhu . A takhle Bulhaři si říkají - ne , ne , my si vlastní firmu na dodávku do této oblasti můžeme vybrat sami . Podle vlastních předpisů . Ne podle CETA . Chrání si svůj strojírenský trh , aby se mohl podílet na těchto obrovských státních investicích . Protože tu nejde o to , jestli si postavím nějakou halu , pár strojů a něco . To jde o miliardy , které do těchto věcí jdou . A zase se vracím - energetika , o armádě jsem již hovořil . Když se podíváme dále . Mně ti Bulhaři jsou sympatičtí . Bulhaři si vyhrazují právo přijmout či zachovat jakékoli opatření , pokud jde o poskytování soukromě financované nemocniční péče , sanitních služeb a ústavní zdravotní péče jiné než nemocniční . Slyšeli jste ten rozpor té sanitní služby . Oni si dali tu výhradu . Evropská unie ne , některé státy ano a Bulhaři natvrdo . My chceme mít možnost regulovat sanitní služby . My chceme rozhodovat o tom , kdo u nás bude soukromě poskytovat zdravotní služby . Žádná liberalizace trhu . My si to chceme regulovat . Protože o co se jedná , dámy a pánové ? Jedná se o zdroje z veřejných financí . Zdravotnictví je neustále ještě financováno z veřejných zdrojů . Byť poskytovatelem té služby je soukromý subjekt , přesto ty prostředky jdou ze státních rozpočtů . A to jsou obrovské peníze . A to si jistě všichni uvědomujeme . Bulhaři na to mysleli . My ne . Zajímavá je železniční doprava . Já už jsem se částečně zmínil o těch opravách a o vodních opravách , ale železniční dopravu jako poskytování jsme si naopak vymínili my , Bulharsko a Česká republika (Slovenská?) výjimku . Já tady mířím , že někdo asi ze soukromých dopravců , který poskytuje dopravu mezi těmito státy a občas funguje i na Bulharsko , zapracoval a dal si tam výjimku , že bude moci i nadále fungovat . Čili je to jak v bulharských výjimkách , tak ve slovenských výjimkách , tak v českých . Prostě soukromý kapitál si umí vyhradit výjimky , když potřebuje . Chorvati si např . vymínili přijmout a zachovat jakákoli opatření , pokud jde o zemědělství a myslivost . Když si uvědomíme , jak nám je předkládáno , že ta Evropa na všechno myslela a všechno je bezproblémové a všechno tady z těchto věcí se bude řešit následně bez jakýchkoli problémů , proč si to tam ti Chorvati vlastně dávali ? Co vidí oni jako problém ? Chtěl jsem Českou republiku dát na konec , ale jelikož Č je dle abecedy , jak to mám seřazeno , vepředu , tak řeknu , jaké jsou výhrady v České republice , ať si uděláte představu , a budu pokračovat dalšími státy k porovnání . V České republice si vyhrazujeme snad jako jediní , protože jsem to v jiných státech nenašel , dražby . Kolik našich občanů má problémy s konkurencí v dražbách ? Česká republika si vyhradila dražby . Dražby lze v České republice provozovat na základě živnostenského oprávnění . K získání živnostenského oprávnění na pořádání je nutno mít sídlo a fungovat . Vidíte nějaký problém s dražbami ? Konkurenci v dražebních organizacích ? Já ne , ale přesto to máme ve výjimkách . Ptám se , kdo to tam dal ? Proč ? Jaký byl důvod si vyhradit v Evropě výjimky na dražby ? Oproti energetice mně to připadá docela banální , ale přesto bych to rád věděl .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities