ps2013-059-06-022-002.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-07-12 ps2013-059-06-022-002 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.50 hodin) Už tady můj kolega zmiňoval stanovisko Asociace logopedů . I to je určitý moment , který mi říká , že zákon nebyl dotažen do finále , pokud oni - pokud oni píší dopis , ve kterém upozorňují , že školní logoped narušuje práci klinického logopeda svou neprofesionalitou a může dokonce přispět k narušení výchovy a vzdělávání dítěte . Nemusíte se mnou souhlasit . Můžete mi říci , že nemám pravdu . Přesto já musím říct , že to jsou docela závažné věci , které mne vedou ke změně mého stanoviska . Ještě jednu věc jsem pochopila - že ministerstvo ve snaze zlepšit a zkvalitnit české školství nemá ani tušení , co se ve školách děje , a proto , pane ministře , si dovolím prostřednictvím předsedajícího vás vyzvat : Přijďte ke mně v září do ředitelny . Pojďme se sejít v sedm hodin ráno na statku a budeme pokračovat v provozu školy , abyste viděl , co je realita života ředitele , pokud máte dost odvahy . Dámy a pánové , jménem klubu hnutí ANO bych ráda vyjádřila naše stanovisko . Po dlouhém projednávání jsme se rozhodli nepodpořit ani parlamentní , ani senátní verzi , která je v tuto chvíli parlamentu předkládána . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , paní poslankyně . Vaše vystoupení vyvolalo několik faktických poznámek . Nejprve elektronicky přihlášený pan předseda Kučera s faktickou , poté paní poslankyně Havlová , pak pan poslanec Foldyna , pak paní poslankyně Bohdalová . Prosím , pane poslanče , vaše dvě minuty . Poslanec Michal Kučera Děkuji za slovo . Já jsem si se zájmem vyslechl tady povídání paní poslankyně . Já se v tom samozřejmě v mnohém shoduji , mě jenom překvapuje , že si o tom povídáme teď až v době , kdy se projednává vratka ze Senátu , protože toto byla řeč , která tady měla zaznít v prvém čtení tohoto zákona , a možná jsme si mohli ušetřit mnohé peripetie při projednávání tohoto zákona . Samozřejmě bych skutečně chtěl vyzvat k tomu , abychom tady jednali i trošku věcně , protože si myslím , že všichni už jsou rozhodnuti , jak budou hlasovat . Tyhle příběhy ze školy , ony jsou samozřejmě dojemné , ale myslím si , že všichni víme , jak hlasovat budeme . Takže to možná zaznívá z ne úplně správné strany , ale měli bychom tady k tomu přistoupit věcněji a tento zákon co nejdříve , věřím tedy , zamítnout . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane předsedo . Nyní s faktickou poznámkou paní poslankyně Havlová . Prosím , vaše dvě minuty . Poslankyně Olga Havlová Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , já velice stručně . Já jsem poslouchala s nadšením tady moji předřečnici paní poslankyni Dobešovou a vyvolalo ve mně vlastně to , že jsem se přihlásila s technickou . Ty tři tisíce , které navrhuje Senát pro třídní učitele - já bych to všem učitelům přála , ale já tady taky stojím v roli zastupitelky a všichni si uvědomme , že školy zřizovatel je obec . A nikdo nám neřekl , kde se ty tři tisíce pro ty kantory vezmou . A jestliže si vezmu , že máme jenom v obci dvanáct tříd a každému tomu třídnímu učiteli bychom dali tři tisíce , tak chci vidět , kde by ta obec vzala zhruba pět set tisíc ročně na to , aby těm třídním učitelům přidala . Proto absolutně nemůžu souhlasit se senátním návrhem . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji . Nyní z místa faktická poznámka , pan poslanec Foldyna , poté paní poslankyně Bohdalová , poté pan poslanec Blažek . Poslanec Jaroslav Foldyna Pane předsedající , děkuji za slovo . Víte , dámy a pánové , já jsem lodní mechanik , nejsem pedagog a do školy jsem tedy jenom chodil . Mám pět dětí , takže mám zkušenost ze školy tím , že moje děti také chodí do školy . Mám manželku učitelku , takže vím o tom , jaké problémy mají . Přátelé moji , kolegové , já vám něco řeknu . Nezlobte se na mne , když to řeknu tak explicitně . Já 27 let vidím , jak tady przníme české školství . Nezlobte se , že používám takové slovo , které se vůbec nehodí do Sněmovny . Ale to , co tady předvádíme za těch 27 let v tom školství , můžeme se plácat po rameni , jak chceme , jak je to všechno dobré , ale vy přece víte , jaká je skutečnost , jaké jsou dneska maturity , jaké jsou obory , kolik nás to stojí a co to vlastně je . A my jsme se dostali někam v této chvíli , že tady máme schválit nějaký zákon , a já tedy nepedagog jsem šel a zeptal jsem se na odborových svazech : Prosím vás , řekněte mi , zdali to chcete , nebo nechcete , protože vy zastupujete ty učitele . Bylo mi řečeno i na krajském odborovém svazu : Pane poslanče , je to nedokonalé , ale prosím vás , přijměte to , je to posun dopředu . Prosím vás , my tady o něčem diskutujeme - a já chápu , že je před volbami . My jsme tady přece ten zákon schválili i s 33 hlasy společnosti , nebo sdružení ANO , nebo hnutí , promiňte , já to nechtěl říct , já jsem se trošičku rozčilil . Přece pojďme něco - jestli si myslíte , že ta diskuse k něčemu povede , a vy přece dobře víte , že k ničemu nepovede , že se tady jenom prostě budeme překřikovat a mluvit . Pojďme hlasovat o těch věcech , pojďme se posunovat ! Vždyť ta veřejnost musí mít psotník z nás ! Ta odborná veřejnost ve školství , ti z nás prosím vás opravdu jsou na mrtvici , ti učitelé . My jsme vždycky říkali : Na prvním místě nebude banka , ale škola ! Ale vždyť to není pravda . (Upozornění na čas: Vaše dvě minuty, pane poslanče.) Takže děkuji . (Projev byl přednesen velmi důrazně.) Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Jako další paní poslankyně Bohdalová . Máte slovo . Poslankyně Vlasta Bohdalová Já jenom drobnou poznámku . Nevím , jak člen petičního výboru nebo členka petičního výboru může prohlásit , že obsah petice není důležitý . Já tvrdím , že obsah každé petice je důležitý . A pak k těm experimentům - dvanáct let ve škole . Jasně se řeklo ve školském výboru , když jsme diskutovali s ministryní Valachovou , tak se řeklo , že se musí zajistit přímé peníze do navýšení školství . To se stalo pro tento rok , nevím , jak to bude příští rok . Pak se řeklo , že aby ty peníze byly efektivně vynakládány , že se musí přijmout reforma financování regionálního školství . Ta se přijala . A završení že má být kariérním řádem , že toto budou tři základní normy , které těch dvanáct let změn zastaví , ukončí , a že potom tedy se budeme věnovat přímo těm jednotlivým věcem . A druhá věc , kterou bych tady chtěla říct . Víte , ono české školství se nedá posuzovat podle jedné střední školy . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , paní poslankyně . Nyní pan poslanec Blažek s faktickou poznámkou . Prosím . Poslanec Pavel Blažek Děkuji za slovo . Já navážu na pana kolegu Kučeru , který řekl , že jsme si mohli ušetřit různé peripetie . No a teď budu mluvit k hnutí ANO a k panu Faltýnkovi , který tu v tuhle chvilku je . Já bych jenom připomenul , kolikrát pan Faltýnek , a podle mě nesprávně , ta argumentace není správná , vypočítával , kolik stojí hodina a den jednání Sněmovny a různých orgánů . Tak já ten argument nemám rád , podle mě je nesprávný . Ale faltýnkovsky se na vás teď obracím , abyste si sami , když vás ty počty tak baví v hnutí ANO , spočítali , kolik hodin Senátu , Sněmovny , vlády , různých dalších orgánů to stálo , abyste nakonec jenom proto , že se blíží volby - ty ostatní argumenty jsou zcela zástupné - , dospěli najednou k závěru , že dost možná ty hlasy ve školství by se mohly pohnout někam jinam , tak z tohoto důvodu - je to legitimní , ale je to jediný důvod - obracíte názor . A vlastně názor ? Názor se dá obrátit tehdy , pokud nějaký je . Vy jste v tom původním projednávání žádný neměli , neprojevili , tvořili jste koaliční mašinérii , a teď najednou přicházíte s tím , co tady bylo x - krát řečeno , ale jinými politickými stranami . Takže jenom tohle k vašemu postupu . A poprosím vás , podle faltýnkovských tabulek si spočítejte , kolik to stálo tenhle stát , byť tento argument sám neuznávám . Místopředseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji , pane poslanče . Tím jsme uzavřeli blok faktických poznámek a na řadě je se svým příspěvkem pan poslanec Tomio Okamura , kterému tímto dávám slovo . Prosím , pane poslanče . Poslanec Tomio Okamura Vážené dámy a pánové , v souvislosti se zákonem o kariérním řádu bych v prvé řadě vyzval pana ministra školství , aby ihned odstoupil z funkce . A pokud tak odmítne učinit , tak vyzývám pana premiéra , aby pana ministra odvolal . Za těch pár hodin , co je ve funkci , prokázal maximální neschopnost komunikovat s učiteli a stabilizovat svůj resort .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities