Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Panposlanecmádoplňujícíotázku.Prosím,paneposlanče.Poslanec Michal KučeraDěkuji.Aděkujizaodpověďpanuministrovi.Nicméněpřestovšechnosinemohunepovšimnouttoho,žeučitelézněkolikasetškol,kdyžvydělímtěchdvacettisíczhrubapadesátiučiteli,cožjedejmetomunějakývyššíprůměrnanějakévětšízákladníškole,takučiteléněkolikasetškolzásadněnesouhlasíprávěskariérnímřádem.Játeďnechcihodnotitjehoobsah,respektivejehoodbornoustránku,nicméněnemohusinepovšimnout,žejetadycelářadaavelkávětšinaučitelů,kteříprostěktomumajízásadnípřipomínky.Takžemůjdotazsměřujetakéktomu,pročMinisterstvoškolstvílépenekomunikujevdanéoblastiatytopoměrněpočetnézástupcepedagogůnevyslyší.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Prosím,paneministře,jestlimátezájemodoplňujícíodpověď.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Stanislav ŠtechJenomalestručně.Rozumím,alevracímsekesvéodpovědi.Jestližeseblížínějakýtermín,kdysetopředkládá,ajetadysouhlas,kterýjegarantovántěmiasociacemi,které,předpokládaljsem,žemluvízaučiteleaředitele,taksamozřejměkdybybylojasné,žetadyexistujesilnáskupinalidí,kteřízcelakonkrétněnamítajíprotikonkrétnívěci,takbychomtonikdynepouštělivtomtostavu.Tenproblémjevtom,žekomunikace,ajánezastírám,žejemožné,že-aonotobylovevícepřípadech-ministerstvonevždyckydobřeaefektivněkomunikovalo.Alevdanéchvíliaitakjakjsemvěczdědil,taksinedovedupředstavit,jakýmzpůsobemefektivnějikomunikovat.Tavěcjetaková,žeteďsetodostalodofáze,kdyjájsemochotendiskutovat,aťužtodopadnetak,nebotak,sučiteli,abybylyškodyminimalizovány,aleabypřestopodporaprofesníhorozvojeučitelůfungovala.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Dalšíinterpelaci,třetí,přednesepanposlanecKarelŠidlo,kterýbudeinterpelovatpaníministrynipromístnírozvojKarluŠlechtovouvevěciimplementaceESIfondůvČR.Poslanec Karel ŠidloDěkujizaslovo.Váženápaníministryně,posledníinformaceoimplementaciESIfondůvČRzveřejněnánawebudotaceeu.czukazujepoměrněnerovnoměrnéčerpánívdesetipřijatýchprogramech.Podrobnějšírozborukazuje,ženěkterévýzvymajívelmipříznivýohlas,aleujinýchjereakceponěkudslabší.Protožesedostávámedopolovinysoučasnéhoprogramovéhoobdobí,bylobyvhodnévyhodnotitsoučasnýstavapřipravitzměnualokacetak,abynedošlokdalšímuzpožděnívčerpánídotacízfondůEU.Některéprogramy,napříkladpodporamalémuastřednímupodnikání,jsouvelmiúspěšnéazřejměbybylovhodnéposílitjejichalokaci.Dovoltemiprotodvěotázky.První.Kteréprogramy,respektivejejichčásti,majínejvětšíohlas?Druhá.Připravujevládakrokykezměněalokace,respektiveposíleníurčitýchprioritněkterýchprogramů?Děkujizavašipísemnouodpověď.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanci.Přejdemekečtvrtéinterpelaci.PanposlanecZbyněkStanjurabudeinterpelovatpřítomnéhopanaministraškolstvíStanislavaŠtechavevěcikariérníhořádu.Prosím,panepředsedo.Poslanec Zbyněk StanjuraDěkujizaslovo.Takčásttédebatyužproběhlavinterpelacičíslodva,alemnětaodpověďpanaministraskutečněnestačí.Jábychočekávalčlověka,kterýjevefunkciod21.června,popětidnechurazitvícenež20(tisíc)učitelů,tojeopravuhusarskýkousek.Tonebylařečnickáotázka.Jájsemsitopřečetl.Nežebychsledovalvášfacebook,tone,alebyljsemnatoupozorněn,takjsemsitopřečetl.Tobyloprostě...Jásouhlasímstím,žejstenenapsal,žejsoutextověnegramotní.Jávím,covásrozčílilo.To,žesváminesouhlasí.Místo,abyste...Jájsemsipřečetltupetici.Místoabystevěcněargumentoval,napříkladprotiargumenty,takjstejeprostěurazil.Cositovlastnědovolili?Určitětonečetli.Jakobyvšichniposlanci,všichniministři...Jáseváschcizeptat,paneministře:čtetevšechnymateriálydovlády,všechnypodrobně?Itybezrozpravy?Ano,nebone?Aodpovězteprosímpravdivě.Protožepokudtvrdí,žeano,některýministr,takneříkápravdu,protožetosenedástihnout.Takžetojejedno,jestlivěřilsvémukolegovi,kterýtímbylpověřen,nebone.Mysleljsemsi,ženeplatí,žeŠtechneníjakojinýŠtěch.Alejeden,jávím,nechtemituslovníhříčkuhrát,paneministře,jedenŠtěchnámposílalživnostníkydofabrikadruhýŠtechříká,žekdosemnounesouhlasí,jetextověnegramotný.Přitomjástímtextempeticesouhlasím.Buduargumentovat...Myjsmetakaleargumentovaliodprvníhočteníkonzistentně.Říkalijsme,žetojejenombyrokratickáobluda,karikaturakariérníhořádu,jenomnadpis,žádnýobsah.Paneministře,vymátemnohemdůležitějšíúkolnežurážetučiteleaztrácetčaskariérnímřádem.SehnatpodstatnénavýšeníprostředkůprokapitoluMinisterstvaškolstvípropříštírokadátředitelůmmnohemvětšípenízenaodměňováníučitelů.Souhlasítesemnou?Místopředseda PSP Petr GazdíkProsím,paneministře,máteslovo.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Stanislav ŠtechDěkuji,paneposlanče.Ipřesvašeohnivévyjádřenívámchcisdělit,ženenípravda,žejsemnesouhlasil,nebožeměrozčílilo,ženěkdonesouhlasí.Tymotivyatydůvodybylyvpodstatědva.Tenprvníjsemobjasnil.Jakjemožné,žepodlouhýchdebatách,vysvětlováních,příspěvcíchučitelůseobjevínaposledníchvílivěci,kterébylyvysvětlenyanakterýchmělabýtshoda?Dobře,prosím,mámsepřizpůsobitisituaci,kdysetyargumentymění.Alevtépetici,tocoměvadilo,bylyprávěnepravdivézáležitosti.Bylytozáležitostitypuvstoupí-lineboje-liněkdojižvdruhémroceveškole,spadnevtarifnítříděostupeňníž.Přitomjejasné,žetoprvní,to,kambylzařazen,běžípodlezákoníkupráceaženictakovéhosenestane.Žetojeprostředeknanavyšováníplatůučitelů,kterýjebyrokratickýakrkolomný.Není.Tonavyšovánítarifníchplatůjdeúplněodjinudatyprostředkynakariérnířád,natyjednotlivéstupně,tyjsoupřecenavíc.Tojebonusové.Pořádvšichnivolali,zejménapravicovévlády,potom,ženelzepaušálně,plošnělítpenízeajetřebadiferencovatkvalitu.Jávámnetvrdím,žejetonaprostodokonalé,žetamnejsouproblémy,ženenítřebatovyladit,alejetoprvnípokusanástrojoto,abytamdošlovlastněkjakésidiferenciaci.Další.Hodnocenízačínajícíhoučitelebudeadministrativněnáročné.Podlouhýchdebatáchjsmezařídilito,žejetozcelavgesciředitelůškol,žejsoutověci,kterésestejnědělají.Napříkladplánpedagogickéhorozvoješkolyjeněco,sčímpřicházíkaždýkandidátdovýběrovéhořízenínaředitele.Žesemávypracovatnějakýplánrozvojezačínajícíhoučitele,byloodloženodefinitivnívypracováníorok.Hodnocenítohoučitelebyloposunutozjedenkrátročněnajedenkrátzadvaroky.Apokudjdeoto,copřinesetenzačínajícíučitel,abychzůstalutohotostupně,tétofáze,jenavýběrutohozačínajícíhoučiteleařediteleškoly,cosivybereztohotakzvanéhoportfolia.Slovoportfolioděsí.Alevíte,cotomůžebýt?Můžetobýtnapříkladpřiloženákopieazáznamzhospitaceředitelenebozkušenéhoučiteleškolyvjehohodině.Můžetobýtnapříkladdokladtoho,jakýmzpůsobemabsolvovalnebokdeabsolvovaltřebanějakévzdělávání,můžejíttřebadokurzukritickéhomyšlení,kterýposkytujíodbornéasociace,aonpřineseosvědčení,protoženatodostanepeníze.Tojepokrytorozpočtověatačástka,kteráječástkou15600vprůměrunazačínajícíhoučitele,jeněco,comuumožní,abysektomudostal.Dneskanatonejsoupeníze.Aletonesouvisísrazantnímnavyšovánímtarifníchplatůanadtarifníchsložekučitelů.Abylatotatovláda,aschválněříkámvládajakocelek,kteráschválilapoprvévýrazný,podlouhýchletech,skokovýnárůsttarifníchplatů.Nemíchejmetydvěvěcidohromady.Kariérnířádjepouzenadstavba.Amohlbychtakpokračovatdalšímiadalšíminepřesnostmi.Nebudusiradějizahrávatseslovy,nepřesnostmi,kteréjsouuvedenyvtépetici.Takjestli,kdyžužhovořímeotom,žejsemvystoupilemotivně,nevímproč,dobře,neberetemojiomluvu,takjávámjenomříkám,žejetoreakcepředevšímnatatozkreslenívevazběnato,žejsmetopředtímprobraliaženatombylsouhlastěchreprezentativníchorgánůučitelůaředitelů.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Doplňujícíotázkapanaposlance?Prosím,paneposlanče.