ps2013-056-04-003-243.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-04-07 ps2013-056-04-003-243 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.20 hodin) Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Gabal . Prosím , pane poslanče . Poslanec Ivan Gabal Četař absolvent ! Já jsem chtěl říct jenom drobnost . Myslím si , že je známo , že věnuji dost pozornosti bezpečnosti , ale pokud začneme tu bezpečnost nadřazovat Ústavě , tak jsme s těmi teroristy prohráli . Pokud to chceme udělat tak , aby to bylo ústavně konformní , tak se ale napřed musíme bavit o změně Ústavy . A já jsem na tu Ústavu přísahal , takže ode mě nemůžete čekat , že něco takového podpořím . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji , pane poslanče . Tím jsme měli vyčerpány faktické poznámky . A nyní vystoupí v rozpravě paní poslankyně Langšádlová . Prosím , paní poslankyně . Poslankyně Helena Langšádlová Děkuji za slovo , vážený pane předsedající . Dámy a pánové , já vítám , že návrh a částečně i návrh pana poslance Klučky posiluje bezpečností prvky v rámci migračního procesu . Určitě lze souhlasit s tím , že se musíme vyrovnat se situací , kdy se cizinec nedostavuje k výslechu , kdy nepředkládá originály dokladů , na tom máme bezpochyby trvat . Určitě máme mít dostatečné lhůty k projednání žádostí . Nesmíme být tlačeni tak , aby žádosti nebyly řádně projednány . Určitě máme podle mého názoru podporovat dobrovolné návraty u neúspěšných žadatelů o azyl . To jsou také návrhy pana kolegy Klučky . Z čeho však nesmíme ustoupit , je ústavní princip možnosti přezkoumat správní rozhodnutí . Já si myslím , že se všichni shodneme na tom , že chceme žít v právním státě . A ve chvíli , kdy to uděláme v jednom případě , tak přijde zase nějaký další příklad , kdy by nás to vlastně zdržovalo , kdyby nás přezkum u soudu zdržoval ? Toto je opravdu základní princip právního státu a já jsem přesvědčena , že z tohoto nesmíme ustupovat . A pak musím říct , že mi na návrhu vadí ještě jedna věc , a vadí mi hodně . A to je přístup této vlády k našim podnikatelům . I v této oblasti . V jaké jsme situaci ? Statisíce lidí jsou na úřadech práce . Pobírají dávky a někteří z nich ještě pracují načerno . Tato vláda s tím neudělala vůbec nic . Vůbec nic . A dokonce ještě ta opatření , která předchozí pravicová vláda měla , tak zrušila . Možná to je populární pro vaše voliče . Ale je to smrtící pro naše podnikatele . A ve chvíli , a těch příběhů je mnoho , kdy podnikatelé opravdu velmi často , a mně to vyprávějí , se snaží přijít na úřad práce , získat všechny kontakty na nezaměstnané ve svém regionu , oni sami na vlastní náklady je osloví , požádají je , nabídnou jim práci , desítky , možná desítky , někde i jednotky se vůbec ozvou . Výsledkem je , že pouze jednotlivci vůbec nějakou práci přijmou . Naši podnikatelé opravdu v tuto chvíli hledají desetitisíce pracovních míst . A my všichni víme , že to nesmíme spojovat s tím , co se odehrávalo zejména v roce 2015 v Evropě . To není řešení situace na trhu práce . Ale myslím si , že máme velkou šanci bez bezpečnostních rizik získat zaměstnance z Ukrajiny . Ještě pořád . A naši podnikatelé to opravdu potřebují . My nesmíme snižovat bezpečnostní laťky , i ty si musíme dobře prověřovat . Ale reakce vlády na nedostatky na trhu práce je mimořádně pomalá a nesmírně nedostatečná . Opravdu , takovýmto způsobem to nejde . A spojovat Kvasiny a Plzeň s bezpečnostními problémy je myslím velmi nepatřičné . Protože když se podíváte na data , tak v Kvasinách a v Plzni z velké části pracují ti , kteří jsou občany členských států Evropské unie . Jsem přesvědčena , že pokud nepomůžeme našim podnikatelům , a některé návrhy pana kolegy Klučky jdou proti nim , tak oni zkrátka přijdou o zakázky , nebudou k nám přicházet investoři , nebudou odvádět daně , nebudou zkrátka odvádět sociální pojištění a bude to mít velmi negativní dopady na náš hospodářský růst . Ano , my musíme posilovat bezpečnostní prvky v rámci migračního procesu , to je naprosto v pořádku . My musíme vědět , kdo k nám přichází . Ale na druhou stranu nesmíme porušit ústavní principy a nesmíme jít proti našim podnikatelům , protože obojí by se nám hrubě vymstilo . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , paní poslankyně . Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Chalupa . Máte slovo . Poslanec Bohuslav Chalupa Děkuji za slovo . Omlouvám se , že zdržuji to jednání , nicméně chci připomenout , že se nacházíme v přechodu ekonomiky do informační společnosti , že jsme ve fázi , kdy řešíme Průmysl 4.0 . Řešíme robotizaci a další věci , které souvisejí s tím , že se bude nahrazovat lidská práce počítači a roboty . Máme na trhu mezi 380 až 400 tisíci nezaměstnaných , takže trošku nerozumím tomu , co tady padá za argumenty , a trošku se ztrácím i v tom , kdo je vlastně napravo a kdo je nalevo . Takže děkuju . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane poslanče . Nyní s faktickou poznámkou pan poslanec Ondráček . Máte slovo . Poslanec Zdeněk Ondráček Děkuji , pane předsedající . Jenom bych reagoval na paní kolegyni Langšádlovou , která teď zde hovořila třeba o automobilce . Ono zde pracuje mnoho Ukrajinců , buď na pracovní vízum , které jim bylo uděleno pro Polskou republiku , což u nás je nepřípustné , anebo pracují nejenom Ukrajinci , ale i další občané bývalého Sovětského svazu na falešné pasy . Ať Polska , Rumunska , Bulharska , dokonce už i Maďarska . Ono by chtělo o této problematice něco více a hlouběji vědět . Děkuji . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , pane poslanče . Nyní s faktickou poznámkou paní poslankyně Lorencová . Máte slovo . Poslankyně Jana Lorencová Pane předsedající , kolegyně a kolegové , dovolím si připomenout svoje vystoupení z doby zhruba před dvěma lety , kdy jsem od tohoto pultíku navrhovala , abychom pečlivě vážili příchod každého a zvažovali a přinutili příchozí k tomu , abychom dosáhli toho , že budou identifikovatelní . Uplynuly dva roky . Já to připomínám jenom z toho důvodu , a děkuji panu poslanci Klučkovi za ty jeho pozměňovací návrhy , velice mu za to děkuji , připomínám to jenom z toho důvodu , že uplynuly dva roky a chtěla bych vědět , kolik sem za tu dobu přišlo těch , o kterých nevíme vůbec , ale vůbec nic . Dva roky uplynuly ! Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám , paní poslankyně . A nyní s řádnou přihláškou do rozpravy pan poslanec Ludvík Hovorka . Máte slovo , pane poslanče . Poslanec Ludvík Hovorka Vážený pane místopředsedo , děkuji za slovo . Vážení páni ministři , vážení kolegové , vážené kolegyně , já se přiznám , že příliš nerozumím zápornému stanovisku garančního výboru k mému pozměňovacímu návrhu pod písmenem B , který v podstatě nechtěl nic jiného než to , že v případě pojištění uzavřeného v zahraničí cizinec současně s dokladem o cestovním zdravotním pojištění při pobytu nad 90 dnů předloží na požádání doklad o úhradě pojistného za pojištění na celou dobu požadovaného pobytu na území . Toto je současné ustanovení zákona , současně platné ustanovení zákona . A já jsem jenom navrhl , aby se to " na požádání " vyškrtlo . To znamená , aby automaticky vždycky musel předložit doklad s dokladem o cestovním zdravotním pojištění . Takže doklad o úhradě pojistného za pojištění na celou dobu pobytu na území České republiky , aby se to předkládalo . Je to v podstatě ochrana jak českých poskytovatelů zdravotní péče před tím , že ten dotyčný cizinec případně to pojištění nemá zaplacené a oni potom vymáhají nedobytné pohledávky za úhradu zdravotní péče , která byla poskytnuta . Ale na druhou stranu je to samozřejmě ochrana i toho člověka samotného . To znamená , že on , pokud dojde k nějakému úrazu nebo vážné nemoci , má to pojištění zaplacené , uhrazené a péče je mu řádně poskytnuta , může ji řádně čerpat . Z těchto důvodů si myslím , aby můj pozměňovací návrh pod písmenem B byl přijat . Je to v zájmu jak poskytovatelů péče , tak i samotných cizinců . Děkuji za podporu .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities