ps2013-056-01-001-062.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-04-04 ps2013-056-01-001-062 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.10 hodin) Tyto klady jsou důsledkem dvou věcí . Za prvé se při vysílání v DVB - T 2 zvětší použitelná šířka pásma pro přenos obrazu a za druhé se bude vysílat pouze v kompresním formátu H .265 / HEVC . Vzhledem k tomu , že by se měla zlevnit cena vysílání , může se stát , že v pozemním vysílání začne vysílat více stanic . Jednak mohou vzniknout nové a jednak televizní stanice , které dnes vysílají pouze z družice , budou moci vstoupit do vysílání pozemního . V souvislosti s tímto chci upozornit , že nebudu do projednání tohoto bodu zasahovat , je o mě totiž všeobecně známo , že se angažuji kolem projektu nekomerční neziskové televizní stanice NOE . NOE dnes vysílá prostřednictvím družice Astra 3 B , prostřednictvím multiplexu 8 Českých radiokomunikací a zajímá se o zařazení do přechodových sítí DVB - T 2 a potom do vysílání standardního DVB - T 2 . Stavím se tak k tomu přesto , že nejsem statutární zástupce společnosti , která vlastní licenci , nejsem vlastníkem ani spoluvlastníkem držitele licence , ani nejsem ovládající osobou , která by měla na společnost držící licenci zásadní vliv , a z projednávání tohoto bodu nebudu mít žádný osobní profit . Přesto tak činím , abych nemohl být nařčen , že jsem na to veřejně , zřetelně a nahlas neupozornil . Stejně jako mnozí z vás se na očekávané těším , také se těším na snížené ceny služeb mobilních operátorů , ze kterých by měli mít profit všichni občané této země , včetně 200 poslanců této Sněmovny . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Petru Kudelovi a slova se ujme pan poslanec Leo Luzar , zatím poslední přihlášený do obecné rozpravy . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Leo Luzar Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Páni ministři , dámy a pánové , dovolte mi , abych se také vyjádřil k navrhovanému zákonu , který dneska projednáváme . Zaznělo zde od mých předřečníků , že se nestaví negativně k projednávání tohoto zákona , dokonce v určitém slova smyslu i vítají tu potřebnost , která je deklarována v úvodu tohoto zákona . Já si zpočátku dovolím reagovat na některé výroky , které tady zazněly . V prvé řadě gratuluji panu ministrovi k dnešnímu uvedení do funkce , zrovna v této složité materii , kterou musí obhajovat . Jak už tady od předřečníků zaznělo , není to opravdu jednoduché , byť se to na první pohled tak tváří . Jednoduché to není z jednoho prostého důvodu - protože nový pan ministr není úplně novým člověkem na ministerstvu , ale již na tom ministerstvu pracoval , a tady zazněly určité náznaky toho , že Ministerstvo průmyslu v této věci neudělalo zrovna správné kroky v minulosti . Možná bude mít ulehčenou pozici , že ví , kde byla v minulosti chyba , akorát tím , že nebyl ministr , ji nemohl napravit . Horší situace by nastala , kdyby se na těch špatných krocích jako úředník ministerstva podílel a teď jako ministr by ji měl přiznat , což by se dostal do schizofrenní role . Nechám to bez odpovědi a ani nečekám odpověď , je to spíše takováto úvaha k panu ministrovi , jak se na to bude dívat . Co se týče prvního okruhu problémů , to znamená , jak tady hezky zaznělo , druhá digitalizace . Máme čtvrtou průmyslovou revoluci , tak můžeme mít i druhou digitalizaci . Je to problém , který je vyvolán tlakem na frekvence . To si řekněme na rovinu . Kdyby tento tlak uvolnit frekvence , které momentálně využívá televizní vysílání , nebyl , celá druhá digitalizace by dopadla úplně stejně jako digitální rádio , tzv . DAB - digital audio broadcasting , které již snad 15 let běží ve zkušebním režimu a neustále není ochota jej zavést do pravidelného fungování . Byť nikdo nezpochybňuje výhody digitálního rádia , přesto naráží na odpor hlavně stávajících provozovatelů rádia a rádiového vysílání , to znamená většinou soukromých subjektů , které se obávají velkých investic do technologií , aby mohly šířit nové digitální vysílání . Trošku to zaznívá i v podtextu mých předřečníků v rámci druhé digitalizace televizního vysílání , že to je možný problém soukromých televizí , které vysílají , na změnu technologií a změnu technického vybavení a s tím souvisejících nákladů s provozem . Já si dokážu živě představit to , že ten zákon hovoří o nějakém přechodném období , popř . scénáři , který bude vypracován Ministerstvem průmyslu a obchodu , a v tom scénáři budou stanoveny docela dlouhé termíny k tomu , aby souběžně běžely oba dva typy vysílání , a v ten moment i televizní divák v té přirozené obměně televizních přijímačů tolikrát zde zmiňované si bude moci svým způsobem vybrat , kterou dobu si zvolí k přechodu na toto digitální vysílání . Ale to není hlavní téma , ke kterému jsem chtěl dneska hovořit . Dokážu si představit různé modely , jak v této věci postupovat , ale je to opravdu věcí postupu ministerstva , potažmo státu , jak dalece chce aplikovat digitální televizi dvě . Co je ale pro mě důležitější a proč jsem vystoupil v této rozpravě , je přístup mobilních operátorů k nám zákazníkům . Máme tady tři kapříky v rybníce , kteří už se díky zákazu lovu pěkně vykrmili , na rybníku je klidná hladina , protože si ochočili rybáře okolo . Tito rybáři jim pouze přikrmují , ale neházejí háčky , aby je lovili . Mluvím o těch , kteří možná v dobré víře , a přál bych si věřit tomu , že to bylo v dobré víře , podpořili minulou novelu tohoto zákona , který opravdu vyšel vstříc operátorům , byť z tohoto řečniště jsme na to upozorňovali , dokonce i já osobně jsem o tom hovořil . Mělo by jít v prvé řadě o zákazníky . Tak to je aspoň v preambuli nebo v úvodu tohoto zákona uvedeno a tak je to prezentováno patřičnými úředníky , ministry , premiérem v médiích . Co ale může pro zákazníky přinést tato novela . Odpovídám si - opravdu velice málo , pokud se nepodaří rozhýbat konkurenci . Konkurence , která mezi třemi operátory momentálně vládne , je nulová . Mají opravdu rozdělen trh , opravdu používají metody ve vztahu k sobě samým nekonkurenční a brání se jakékoliv otevřené konkurenci . Asi nebudu dalek od toho , když připomenu , že každý z nás používá mobilní telefon a jistě si vzpomene , kdy nejpozději nebo kdy naposledy mu bylo voláno od mobilního operátora nabízejícího mu výhodné služby , přepočet jeho cen a přechod k jinému operátorovi apod . Zní to jako konkurence . Ano , člověk by řekl , může se mi to líbit , ale zjistí , že když náhodou zváží , že by mohl přejít k jinému operátorovi , protože mu třeba opravdu nabídl výhodnější cenu , narazí na institut výpovědních lhůt , narazí na institut prolongace závazku , který kdysi dávno třeba uzavřel . Nevím , jestli víte , ale třeba běžná výpovědní lhůta datových služeb je minimálně 42 dnů , to znamená dvě účetní období . Operátor přijme vaši výpověď z datových služeb , ale žádá výpovědní lhůtu , kterou vy nemůžete zkrátit , odmítnout - 42 dnů . To jsem si vyzkoušel na vlastní kůži od operátora O 2 . V tomto období vám x - násobně bylo voláno , abyste si to rozmysleli , popřípadě jsou vám posílány dopisy , které svým způsobem vyhrožují a nutí vás zůstat u stávajícího operátora , protože až byste vypověděli pouze jednu část smlouvy , máte u něj i další smlouvy uzavřené na klasické hlasové služby a třeba v mém případě mi přišly dopisy , které mi vypovídaly všechny služby a ještě žádaly penále . Rozjela se prostě mašinérie nátlaku na spotřebitele , aby zůstal u stávajícího operátora . Toto je dle mého názoru nekalosoutěžní jednání , ale ze zákona nepostižitelné . Mimo případy , kdy operátor , jak se stalo třeba v mém případě , úmyslně porušil § 10 , který hovoří o tom , že prolongace závazku musí být zákazník upozorněn nejdřív tři měsíce a nejpozději měsíc před touto dobou . Aniž by na to operátor hleděl , učinil tak , aby mohl vyznačit určitý nátlak na moji osobu , abych zůstal u jeho služeb .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities