ps2013-049-06-009-258.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2016-09-14 ps2013-049-06-009-258 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.10 hodin) Od těchto slibů uplynuly více než tři měsíce . Když jsme jednali na hospodářském výboru , dostali jsme sice formu tabulky , kde byly dány určité sliby formou holubů na střeše , protože je tam příliš mnoho neznámých . Je tam otázka optimistická varianta , pesimistická varianta , a my jsme ani nevěděli , co ta pesimistická ve skutečnosti znamená , protože ani ta nebyla realistická . A je velkým problémem , jestli se vůbec dopracujeme k tomu , abychom některou tu stavbu skutečně . . . překonali přípravné práce , vybrali dodavatele a skutečně reálně tu stavbu zahájili . Já si myslím , že ty dvě specifické a klíčové stavby , která jedna byla vyřazena z desítky (nesrozumitelné) urychleného jednání , druhá je zatím velkým otazníkem , protože jsem byl velmi překvapen včerejším vyjádřením Magistrátu Prahy včetně Středočeského kraje , že to je pro ně prioritní stavba , stavba 511 , protože na hospodářském výboru zaznělo z úst jejich zástupce úplně něco jiného , což pobouřilo kolegu Laudáta , že jsem myslel , že bude na prášky . Protože to byla situace skutečně vážná , když Praha vám prohlásí , že ta stavba není její problém , že to je problém vlády a ŘSD , to je pro mě zcela tristní záležitost , když se bezprostředně týká vlastního intravilánu , resp . mírného extravilánu Prahy , protože jde o dálniční obchvat . To si myslím , že té situaci vůbec nepomáhalo , navíc ještě více štěpilo názory , které byly na hospodářském výboru průřezem politického spektra v podstatě sjednoceny . Jsem přesvědčen , že včerejší prohlášení to napravilo . Dokonce i nějaký rádobypokus o to blokovat průjezd kamionové tranzitní dopravy , která má být tím důvodem , který ovlivní urychlení projednávání a možná zahájení těchto prioritních staveb . Přesto ale , jak jste se mohli dočíst v bodu programu a v mém úvodním zdůvodnění , mně šlo i o ty další stavby , protože Česká republika kromě těchto určitých priorit čeká i na další stavby . A tady mě velmi intenzivně zajímá , jak Ministerstvo dopravy připravuje v přesném harmonogramu podávání žádostí o obnovení stanoviska EIA , aby mohla pokračovat příprava těch staveb . Jakým způsobem ty stavby připravuje v časovém horizontu , zejména z důvodu toho , zda na to bude , či nebude možno čerpat finanční prostředky , které připraví stát . Případně , jestli se budou moci zapojit prostředky Evropské unie , protože to jsou stavby důležité . Chápu , že pro celou republiku je dálniční obchvat mezi D 1 a Běchovice asi tou největší špičkou , aby se nesváděla kamionová a osobní doprava zpátky do centra města , aby jezdila po obvodu . Tak chápu , že v každém regionu , a správně to tady zaznělo , máme svoje další prioritní stavby . A já musím jako Západočech přiznat , že na mě působí úplně strašným dojmem situace , kdy my při vyjednávání s Dolním Bavorskem a Horní Falcí měli obrovský náskok v přípravě staveb dopravní infrastruktury , ať silniční , nebo železniční , a dneska jsme v situaci , že německá strana je na hranicích České republiky , bude otevírat nové silniční komunikace , zkapacitněné silniční komunikace , a na naše původní , kde nemáme ani obchvat Babylonu , momentálně si hrajeme na obchvat Staňkova , ale to je stavba , která má tři a půl kilometru a neřeší celou I / 26 , a tady bych mohl vyjmenovat další stavby , tak nám Němci přivedou kolem 17 000 vozidel denně a z toho bude skoro 10 000 kamionů . Nevím , jakým způsobem naše dopravní infrastruktura je schopna toto zvládnout , pokud nebudou řádně dokončeny všechny přípravné práce , nebudou dokončeny projekty , nebude zajištěno financování a nebude reálný čas změnit tuto dopravní infrastrukturu novou výstavbou . Jsem přesvědčen , že bez nových stop , a to je právě obsah i těch rychlostních komunikací , případně prvních tříd , určitě jsou v tom systému TEN - T , protože tamtudy intenzivní doprava jde , Evropa je zná , a mně strašně vadí , že toto neumíme . A podle časového harmonogramu , jak jsme viděli aspoň u těch dvou staveb , nepřipadá v úvahu těch dalších 88 pokračování úspěšné přípravy . Proto si v podrobné rozpravě potom připravím určité usnesení a požádal bych o jeho podporu . A věřím , že páni ministři , tak jak předkládají vládě , by měli ctít i Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky a pravidelně nám jako kontrolním orgánům předkládat informaci o tom , jak příprava staveb , vlastní realizace a zajištění financování postupuje . Děkuji za pozornost . (Potlesk poslanců KSČM.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Karlu Šidlovi . A abyste věděli , že mám všechno poznamenáno , tak podle toho , jak jsme schválili postup , nyní vystoupí zpravodaj k oběma tiskům František Laudát a pak s tím už v rozpravě faktické poznámky kolegů Kolovratníka , Pilného , Semelové , Urbana . A řádná rozprava je na tabuli , tzn . kolega Leo Luzar , Petr Bendl , Jan Zahradník a Michal Kučera . Takže na každého z vás se jistě dostane . Prosím , pane zpravodaji , máte slovo . Poslanec František Laudát Děkuji za slovo , pane místopředsedo . Dámy a pánové , já jsem si připravil celé - a to už se mně smějí , že mám složky . Na problematiku EIA , problematiku mýtného na dálnicích a vybraných úsecích silnic I . třídy . Byl mi připraven obrovský výběr z toho , co sliboval ministr dopravy , co říkal vicepremiér vlády Andrej Babiš , pokud se týká speciálně dopravní infrastruktury . Ale vzhledem k tomu , že skutečně tady z toho nechci dělat předvolební kovbojku a doslova se vysmívat , tak zkusím trošku na serióznější notu . Víme o tom , že - a dokonce v teorii nebo ve filozofii postmoderní společnosti existuje něco , přímo se tam operuje s termínem " teror aktivních menšin " . V případě výstavby infrastruktury , nejenom dopravní , ono se to už rozšířilo téměř na vše , tak vlastně jsme svědky toho , že výstavba základní dálniční sítě , tam je to nejvyhrocenější , a dneska se o tom bavíme , tak fakticky je zastavena . Pokud bychom budovali , nebo spíš nebudovali stejným tempem , tak opravdu jsme už ostudou nejenom možná Evropy , střední Evropy , ale celého světa . Kdejaká banánová republika problémy nemá a my ty problémy máme . Je mně líto , že zřejmě teď celkem je to možná pochopitelné , nicméně že je volební kampaň a tak , takže pan Babiš , a je to jeden z důvodů , proč jsem chtěl , abychom se tady zabývali resortem dopravy , nakonec se to zúžilo na tento problém , a jak vidím přihlášené diskutující , tam je první a velmi zásadní krok , aby se něco hýbalo . Ale trošku mně hýbe žlučí pan vicepremiér Babiš , který jezdí po republice a říká věty , které prostě jsou prachobyčejnou lží směrem k veřejnosti . Nicméně ono stačí vždycky , když se podíváte na peníze , tak oni vám řeknou všechno . Takže podle vicepremiéra stavíme o sto šest , všude jsou zlaté časy . Nicméně my jsme dostali do hospodářského výboru 10 . srpna dopis od prezidenta Svazu podnikatelů ve stavebnictví , který nás upozornil na naprosto katastrofální situaci , a bylo to velmi krátce poté , už zřejmě naznal , že jeho členové už velmi pění nad tím , v jakém stavu je realizace dopravních staveb . A vlastně vyšel z toho , že Český statistický úřad zveřejnil velice jasná čísla . A já vám tady zopakuji , jenom upozorňuji , že zářijová čísla byla ještě tristnější . Jednak za první pololetí letošního roku se stavební produkce meziročně v červnu propadla opět dvouciferně . Pokud si vzpomínám , bylo to 14 % , nebo 14 , 5 % . Ztráta od počátku roku , propad je 10 % . Co se týká veřejných zakázek , tak pane ministře dopravy , co jste nastartovali , když meziročně došlo k poklesu zakázek ve stavebnictví za sedm měsíců o 39 % a v inženýrském stavitelství , které je jakýmsi ukazatelem , co se bude dít , tak dokonce o plných 43 % ? Samozřejmě je to jednak podíl , protože naše stavebnictví je bohužel velmi moc provázáno nikoli se soukromým , ale s veřejným sektorem , tak samozřejmě nemám čísla , která by rozdělila , co se týká krajské a komunální sféry a co náleží státu . Nicméně stát v tom hraje pořád nějakou klíčovou roli .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities