|

ps2013-037-02-002-002.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-18 ps2013-037-02-002-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 514/ - třetí čtení

Date2015-12-18
Meetingps2013/037
Agenda Itemps2013/037/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/037schuz/s037032.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   16 < Page 17 > 18

Třetí a poslední dopis v tomto okénku "Nad dopisy občanů". Z dostupných informací je zřejmé, že EET v žádné zemi, kde bylo zavedeno, nepřineslo žádný ekonomický efekt. Existují tedy jasná data, ze kterých plán Ministerstva financí na EET vychází, jaký je plán českého Ministerstva financí, plánované náklady na EET jsou jaké? Plánovaný výnosy jsou jaké? Tady ty údaje panu pisateli Michalu Zahradníčkovi byly samozřejmě předloženy. Můžeme se s kolegou Volným či s dalšími kolegy přít o jejich výši. Pardon, s panem kolegou Pilným, omlouvám se prostřednictvím pana předsedajícího. Jaké jsou exaktní technologické požadavky na zavedení EET u živnostníků a podniků a kolik jsou ceny pořízení, údržba? Tady jsme ty náklady skutečně vyčíslili, a jak jsem říkal v úvodu své řeči, jsou krátké. Proč chce Ministerstvo financí zavést EET jen pro některé skupiny? -li být EET zavedena, pak je pro všechny, nebo v opačném případě se jedná o zřejmou diskriminaci. Jak je plánované využití data z EET? Existuje přesný popis, který je závazný? Existuje analýza rizik, která souvisí s případným zneužitím osobních údajů? píše pan Michal Zahradníček. Tím bych uzavřel tato to okénko "Nad dopisy občanů" i svůj projev. Věřím, že na některé otázky a závažné skutečnosti, které jsem tady položil, mi bude odpovězeno a že o nich skutečně budeme diskutovat tak, abychom došli k dobrému závěru. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk z pravé části sálu.)Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji, pane místopředsedo. Mám zde řadu faktických poznámek, každopádně než udělím slovo, tak přečtu omluvenky, protože jich ke mně dorazilo hodně. Dnes od do konce jednacího dnes omlouvá pan poslanec Adam, dále ze zdravotních důvodů z dnešního dne se omlouvá pan poslanec Novotný, dnes od do z pracovních důvodů paní poslankyně Helena Langšádlová, dnes z pracovních důvodů se omlouvá pan poslanec Pavel Holík, dále od do hodin z pracovních důvodů se omlouvá pan poslanec Jiří Mihola, dále ze zdravotních důvodů se omlouvá pan poslanec Martin Plíšek, od do se omlouvá z dnešního jednání z pracovních důvodů pan poslanec Holík, od a z důvodu návštěvy lékaře pan poslanec Vlastimil Vozka, dále se z dnešního jednání od do z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Šarapatka a ze zdravotních důvodů na celý den se omlouvá pan poslanec Jiří Holík (?). Nyní tedy faktické poznámky. První faktickou poznámku pan poslanec Pilný, připraví se pan poslanec Zlatuška. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ivan PilnýDěkuji za slovo, pane předsedající. Tato schůze sice není o kontrolním hlášení DPH, ale protože můj předřečník ji tady zmínil jako další administrativní zátěž podnikatelů, tak jsem se přihlásil k faktické poznámce, takže se budu držet faktů, nikoliv demagogie. A také, vážení kolegové a kolegyně, nemám ambici vás tady edukovat, jako ji měl můj předřečník. Kontrolní hlášení DPH podávají plátci DPH. Ten limit je tak vysoký, že neexistuje nikdo, kdo by neměl aspoň primitivní účetní systém, ve kterém jsou vydávány faktury. Jediné, co toto hlášení dává navíc, že to číslo faktury musí být jednoznačné, aby se faktury daly párovat. Konzultoval jsem řadu společností, které vyrábějí účetní systémy, všechny to svým zákazníkům poskytnou zcela zdarma v rámci pravidelné údržby. To je všechno, jenom si dovolím konstatovat, že pokud se držíte faktů, stačí vám dvě minuty a nemusíte mít fascikl papírů a sesbírané anekdoty, tak jako to předvedl můj předřečník. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji. Další faktickou poznámku pan poslanec Zlatuška, připraví se pan poslanec Kučera. Prosím. Poslanec Jiří ZlatuškaVážený pane místopředsedo, místopředseda Gazdík, když tady parafrázoval to, co jsem doporučoval nebo nedoporučoval panu předsedovi ODS, tak mylně pochopil, že by musel změnit operátora. jsem využil jednoho bodu z vystoupení pana předsedy ODS, kde se odvolával na vlastní zkušenost. Ne něco, s čím zkušenost nemá, typu podmínek pro podnikání nebo něco takového. Ale vlastní zkušenost s připojením na své chalupě. Řekl, že to připojení nemá a že by tam nemohl provozovat živnost. Mapa pokrytí LTE, nikoli libovolného signálu, ale poměrně kvalitního signálu z 16. 12. na webu ČTÚ ukazuje, že celá ta obec bez problému je pokryta, podstatná část u jednoho operátora i robustním vnitřním pokrytím. Jeden operátor tam pár objektů v základním vnitřním pokrytí. Když si pan místopředseda zkombinuje tady tenhle údaj s veřejně dostupnými údaji z katastru nemovitostí a snímky, které jsou k dispozici třeba v Googlu nebo na mapy.cz, tak zjistí, že na to, aby vyšel pan předseda ODS ze svého objektu do místa na svém pozemku, kde nemá pokrytí, šel by za plot své zahrady ještě asi 250 metrů a tam by našel zhruba 100 metrů malé místo, kde pokrytí signálem LTE, nikoli signálem jiným, protože ten tam bude, ale tím kvalitním signálem LTE, nenajde. Je to zhruba, jako kdyby si pan místopředseda Gazdík stěžoval, že Parlament není připojený k mobilnímu signálu, protože když zajde někam do sklepa, tak tam najde jedno místečko, kde nebude fungovat signál. (Upozornění na čas.)Zdůrazňuji, toto byla věc, kde se předseda ODS odvolával na svou osobní zkušenost. Ani ta nebyla pravdivá. Místopředseda PSP Jan BartošekDěkuji. Nyní tedy pan poslanec Kučera, připraví se pan poslanec Seďa s faktickou poznámkou. Prosím. Poslanec Michal KučeraDobrý den, děkuji za slovo. Pan kolega Pilný tady volal po faktech, bych si dovolil pár faktů k onomu projektu EET. Nebudu říkat, že to balkánská novinka, protože tady se setkávám s nesouhlasem, což nechápu proč, když to pochází z Balkánu. bych tu citoval z jednoho materiálu, který je připraven pro Ministerstvo financí a samozřejmě odpovídá na některé otázky. mrzí, že tady není pan Zlatuška, který by si to měl vyslechnout také. (Předsedající: Pan kolega Zlatuška zde je.)Mapa rizik. Rozdělení - 1 téměř nemožné riziko nebo téměř nemožná pravděpodobnost, výjimečně možná pravděpodobnost je 2, běžně možná 3, pravděpodobná 4 a hraničící s jistotou 5. tady budu jmenovat i pro pana kolegu Pilného pouze ty 4 a 5. Je zajímavé si to poslechnout. Pravděpodobné riziko - výběr nekvalitního dodavatele. Je to pravděpodobné riziko. Riziko hraničící s jistotou - nedostatek kvalifikované a kvalitní pracovní síly v provozní fázi. Závislost na specifických zaměstnancích a zaměstnavatelích. Nedostatečné znalosti nebo potřeba specifického know how. A co je, myslím, zásadní, riziko hraničící s jistotou, riziko spjaté s nastavením smluvního vztahu údržby a provozu systému, tzn. závislost na dodavateli. Další riziko, a to je naprosto zásadní opět, hraničící s jistotou, tedy stupeň 5, je bezpečnostní riziko. Tato rizika nebyla odstraněna. S těmito riziky nám předkládá tady pan ministr Babiš tento materiál k projednání v Poslanecké sněmovně. Místopředseda PSP Jan BartošekVáš čas, pane poslanče. Děkuji vám, nyní pan poslanec Seďa, připraví se pan ministr Babiš s faktickou poznámkou. Poslanec Antonín SeďaDěkuji, pane místopředsedo. jen dvě poznámky. Je legitimní, když opozice tady předkládá výhrady a pokládá otázky na předkladatele, nicméně chci upozornit, že jsme ve třetím čtení, tzn. že tato diskuse se měla především odvíjet v prvním a zejména ve druhém čtení. A jsem se díval na ten sněmovní tisk 513/3, což jsou pozměňovací návrhy, a našel jsem tam pouze dva pozměňovací návrhy ze strany opozice. To je první věc.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities