|

ps2013-037-01-000-000.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-11 ps2013-037-01-000-000 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Date2015-12-11
Meetingps2013/037
Agenda Itemps2013/037/000
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/037schuz/s037001.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   7 < Page 8 > 9

Činnosti v oblasti nemovitostí. Tady jsou vykazovány nevykázané příjmy 3 325 mil. a nevykázané příjmy a nadhodnocené náklady 4 324 mil. korun. Profesní a vědecké a technické činnosti, to jsou poměrně zajímavá čísla směrem k tomuto sektoru. Proto zřejmě ministr Bělobrádek, promiňte, vicepremiér se o tento sektor stará a vize, jaké . Takže profesní, vědecké a technické činnosti nevykázané příjmy 8 752 mil. a nevykázané příjmy a nadhodnocené náklady 10 796 mil. korun. Administrativní a podpůrné činnosti nevykázané příjmy 3 447 mil., nevykázané příjmy a nadhodnocené náklady 4 988 mil. korun. Veřejná správa a obrana, povinné sociální zabezpečení, tady je nula, takže zdravotní, sociální, všechno tedy veřejná správa a obrana platí. Vzdělávání - to nejsou tak dramatické částky: 659 mil. jsou nevykázané příjmy a miliarda dvacet je součet nevykázaných příjmů a nadhodnocených nákladů. Zdravotní a sociální péče. Tam je to obdobně v řádu malých čísel: 1 495 mil. Oproti tedy 2 121 mil. korun nevykázaných příjmů a nadhodnocených nákladů. Kulturní a zábavní činnost také údajně podle zpracovatelů není tak dramatická 1 758 mil. oproti v součtu 2 781 mil. korun. Nevím, kdo se pohybuje v kulturní oblasti, myslím si, že tady možná byli zpracovatelé studie trošku optimističtí. A jak známo, optimista je člověk, který nemá dostatek informací. Položka S, ostatní činnosti. Hovoří se v tomto dílku o tom, co je do tohoto zahrnuto. Zřejmě to, co nemohli dát zpracovatelé do všech ostatních, tak dali právě do této položky. Tak tam tedy nevykázané příjmy uvádějí ve výši 5 193 mil. korun. A společně s nadhodnocenými náklady je to docela dost: 7 911 mil. korun. Činnosti domácností jako zaměstnavatelů, činnosti domácností produkujících blíže neurčené výrobky a služby pro vlastní spotřebu: 2 262 mil. korun. A v součtu s nadhodnocenými náklady 2 262 mil. Tady z toho vyplývá, že jsou totožné, takže tam nejsou žádné nadhodnocené náklady. Když vyrábí pro sebe, tak zřejmě tedy podle zpracovatelů studie vlastně nemá co přiznávat, když nepřizná ani ten výrobek jako takový. Domnívám se, že by každý člen domácnosti měl být vybaven tedy EET pokladnou. A když babička uplete pro svého vnoučka čepičku, měla by zahlásit tržbu, produkci a poté bude zdaněna. Činnosti exteritoriálních organizací a orgánů, nula v obou položkách. Na slova, že jsem se zbláznil, bych podotkl, to tady slyším z kuloárů, že jste se zbláznili vy. Bohužel nedoplatíte na to vy, vy se napakujete, než odejdete, doplatí na to vaši následovníci a tato země. Takže celkem souhrnně, když se sečtou všechny ty položky, tak tedy nevykázané příjmy v miliardách korun jsou spočítány na 162 156 mil. korun. A v součtu s nadhodnocenými náklady je to 224 665 korun. Zdroj: Odhady Ministerstva financí na základě vlastních dat a dat Českého statistického úřadu. Docela by bylo zajímavé, kdyby poslancům obě instituce, tzn. Ministerstvo financí a Český statistický úřad, daly i metodiku výpočtu. Samotného by vždycky zajímalo, jak jsou odhadovány a jsou prováděny analýzy takovýchto dat, kdy se pohybujeme, samozřejmě jsou metody na kvalifikované odhady, nicméně nikdy nikdo moc nevykládal o tom, jak se tyto odhady dělají, z jakých čísel, podle jakých vzorců se to potom domýšlí. Samozřejmě že jsou tvrdá data z nějakých pohybů ekonomiky, finančních toků. Ani na základě toho ovšem bych řekl, že reálný život a reálná ekonomika je trošku jiná. To znamená, že ta čísla mohou odpovídat nějaké realitě, ale také odpovídat nemusí vůbec. A když se vrátím na úplný začátek bodového shrnutí problémů, tak po tabulce toho, o co údajně naše ctěná státní pokladna přichází, následuje další bod. Dle zjištění Ministerstva financí jen v odvětví stravovacích služeb, restaurace, hostince, bary by teoreticky podle revidovaných národních účtů měl výnos DPH činit 11 mld. korun. Ovšem podle údajů ze systému ADIS bylo tímto sektorem odvedeno 1,6 mld. korun. Při statickém posouzení to indikuje potenciální daňový únik v rozsahu 9,4 mld. korun. Nevím, jestli naše ekonomika stojí a padá s hospodskými. Domnívám se, že tedy, kdybych se k tomu vrátil a vzal by the way stavebnictví, tak by bylo asi efektivnější zaútočit na údajné daňové úniky 56 749 mil., a nikoliv pobíhat po venkově a honit hospodské, aby platili všechny peníze. A se domnívám, že oni je dokonce i platí, a těmto číslům prostě nevěřím. Bod 1.2.2. Podrobný popis problematiky. Finanční správa nedisponuje dostatečnými nástroji pro efektivní boj s daňovými úniky. Prosím o chvilku strpení. (Nalévá si vodu.)Jestli bych mohl v rámci tohoto malého odskoku požádat pana předsedajícího, aby opět pana Komárka poslal pryč. (Poslanec Komárek stojí opřen o lavici proti řečnickému pultíku.)Domnívám se aspoň z jeho šťastnějšího produktivního období, že na víc než tady jenom provokovat a zviditelňovat se tímto způsobem, mrzkým, nedůstojným Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, dolní komory. Místopředseda PSP Jan BartošekPožádám vás, abyste pokračoval, a pevně věřím tomu, že pan Komárek zaujme místo ve své lavici, protože jinak budu muset přerušit jednání schůze. Prosím, pokračujte. Poslanec František LaudátOno je to možná symbolické, on ukázal záda pravdě, možná tímto ukazuje, že v nějaký okamžik ukáže záda své politické straně. Místopředseda PSP Jan Bartošek vás požádám, aby ... Poslanec František LaudátPane předsedající, domnívám se, že byste měl mít na to vynutit si to, aby se poslanec řídil důstojným chováním a odešel.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities