ps2013-036-09-001-064.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-12-15 ps2013-036-09-001-064 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(16.10 hodin) Pokud se týká rejstříku , proč je formulován , jak je formulován , tak jenom bych chtěla říct , že samozřejmě formulace vycházela z konzultací se sportovním prostředím a sportovními organizacemi a to , co se zdá zvláštní , tzn . že sportovní organizace vkládají svoje registrované údaje , tak to naopak sportovní organizace požadovaly právě z hlediska snížení administrativní zátěže s tím , že jsme projednávali , že konvergence těch dat z hlediska přetažení do rejstříku není technicky nemožná , a naopak , rejstřík by měl z hlediska evidence a snížení administrativní zátěže jim pomoci . Rejstřík nemá být nějakým bičem na honění těch , kdo snad by byli dopředu podezříváni , že nenakládají s finančními prostředky řádně v souvislosti např . s dotačním programem či podmínkami dotace , ale má umožnit Ministerstvu školství , mládeže a tělovýchovy , ale také samozřejmě sportovním organizacím lépe sledovat strategické údaje v oblasti sportu . Tady bych si dovolila to přirovnat z hlediska obecných údajů , které máme , z hlediska vývoje , např . školské matriky a toho , abychom předvídali , kolik např . dětí a mládeže v jednotlivých sportovních organizacích se danému odvětví věnuje , tzn . anonymně , a progresi , tzn . tedy do budoucna z hlediska např . správného zacílení dotačních programů tak , abychom právě konkrétní sportovní odvětví , které se potýká s nedostatkem podpory dětí a mládeže , jim s tím pomohli , anebo naopak abychom tímto způsobem zjistili nedostatek sportovních trenérů určité třídy a zase danou systémovou podporou zajistili jejich vzdělávání či finanční podporu u sportovních organizací . Co se týká konkrétního dotazu , jak bude registrace probíhat , to tady také padlo , měla by to upravit prováděcí vyhláška , která z hlediska jednoduché administrativní náročnosti má pracovat s formátem datové zprávy , s tím , že organizace se registruje . Tady podotýkám , že to je ta organizace , která samozřejmě dobrovolně chce , pokud chce dosáhnout na podporu podle tohoto zákona , a tím se myslí podpora dotační z hlediska Ministerstva školství , mládeže a tělovýchovy . Nikoli tedy otázka financování ze strany obcí a krajů , protože tam nedochází z hlediska novely zákona k provázanosti s finanční podporou obcí a krajů . V tuto chvíli , tak jak je novela předložena . Poté co se organizace registruje , registrační údaje poskytne ministerstvo ve formě datové zprávy s digitálním podpisem , organizace je zaregistrována a plní rejstřík svými údaji . Ministerstvo tato data zpracovává , využívá pro účely v souladu se zákonem . A pokud se pan poslanec Benda ptal , jak hodlá ověřovat Ministerstvo školství , mládeže a tělovýchovy tedy ta data , tzn . z hlediska garance správnosti , tak v tomto případě my počítáme s využitím veřejnosprávní kontroly právě z hlediska poskytování finančních prostředků , ovšem kontrolu samozřejmě sice systematickou , ale nikoli tedy že bychom ověřovali každý jednotlivý údaj . Co se týká náběhu daného systému zase z hlediska zátěže , tak jenom chci připomenout přechodná ustanovení , která dávají šest měsíců sportovním organizacím na zápis a v určitém případě dokonce až jeden rok . Dále z hlediska úkolů obcí , tady bych si dovolila se zdvořile ohradit proti připomínkám týkajícím se úkolů obcí , které zazněly , protože kolegové , kteří kritizovali text a divili se těmto úkolům , tak je chci jenom upozornit , že kritizovali platný stav zákona , tzn . nikoli novelu , tzn . úkoly , které obce již mají . Stejně tak poprosím kolegy , aby se více seznámili s otázkou sankcí , které tady byly opakovaně definovány jako drakonické , protože zase se jedná o platný stav zákona . A pokud jde o souvislost se zápisem do rejstříku , tak jenom upozorňuji , že stávající platný stav zákona počítá se stejnou možnou drakonickou sankcí , např . v případě nevyvěšení návštěvního řádu na sportoviště . Takže také to není něco , co bychom předkládali k této novele . Co se týká plánů , proč formulujeme plány , proč ne koncepce a co tím sledujeme , tak jde o to , že se tady předával plán státní politiky , krajské a obecní a ten plán byl zvolen s ohledem na ostatní obdobné plány v obdobných oblastech . Například víte , že problematika sociálních služeb nebo dalších služeb je právě řešena prostřednictvím plánu . Plán je skutečně pořizován v samostatné působnosti , nicméně jak už jsem zmínila jiné oblasti regulace , není to neobvyklé . Nemáme ale na mysli plánování záchodů , jak tady zmínil pan poslanec Benda , ale máme samozřejmě na mysli to , aby si obec stanovila cíle , které má , podle svých místních podmínek , např . že bude podporovat určité odvětví sportu , chce se zacílit na sportování dětí a mládeže , a v tomto výhledu pracovala z hlediska svých kroků , ale samozřejmě aby také následně mohlo toto být zohledněno právě při finanční podpoře obcí a mohly být např . z hlediska dotačních programů za tento plán a to , že strategicky plánují a využívají finanční prostředky , zvýhodněny . Tady bych chtěla říct , že investiční program , který jsme vyhlásili v minulých dnech , obsahuje právě nově řadu konkrétních vazeb a kritérií , které zohledňují obecní a krajskou politiku . A pokud hovoříme o spojování finančních prostředků státu , obce a krajů , tak toto pokládáme za legitimní , nepokládáme to za obtěžující . A jen bych chtěla upozornit , že samozřejmě novela byla kladně projednána s danými zástupci samospráv , tzn . s Asociací krajů , se Svazem měst a obcí a se Sdružením místních samospráv , a naopak tyto instituce , které zastupují obce , mají zájem o tento druh spolupráce . Pokud se týká obav , že je porušen zákon , poslance Bendla , nebo by mohl být porušen , ohledně Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže , tady jenom chci doplnit , že se samozřejmě jedná o tu agendu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže , která se týká veřejné podpory a vyjednávání notifikace u Evropské komise , kdy sám Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá ostatní aktéry , kteří oznamují veřejnou podporu Evropské komisi , ke spolupráci , takže tento text je podle mého soudu v souladu se zákonem . Co se týká námitek směřujících do otázky administrativní náročnosti , jak to formuloval pan předseda Stanjura , ohledně toho , co to znamená , § 3 a odst . 3 písm . c ) , údaje o sportovní organizaci , která je v ní sdružena , v rozsahu písmene a ) a b ) , tak zase to vychází z konzultací se sportovními organizacemi , kde primárně právě s ohledem na evidenci různých dat by měl zapisovat svaz nebo ta sportovní organizace tohoto druhu , ale to neznamená , že když případně nezapíše , že by sportovní klub neměl možnost zapsat . Takže potud vysvětlení . Jenom bych chtěla říct , že opravdu ta data a jejich shromažďování není z mé strany nebo ze strany Ministerstva školství motivováno nějakým hamižením regulativní funkce státu , ale velmi často odkazujete na to , že my už ta data máme . Ale já se tedy ptám , proč zase z vašich příspěvků zaznívá kritika toho , že investiční programy Ministerstva školství např . do provozní podpory odkazují na data z roku 2013 . Tady je potřeba si totiž přiznat , že ta mince má dvě strany . Pokud nebudeme mít data , která nějakým způsobem vyhodnocujeme a průběžně sledujeme , tak samozřejmě by to znamenalo , že každý rok všechny sportovní organizace by musely aktualizovat směrem k dotačním programům Ministerstva školství , mládeže a tělovýchovy svá data , např . z hlediska sportovců nebo trenérů . Takže v tomto duchu naopak rejstřík má fungovat přesně opačným způsobem a má toto odstranit . Co se týká dalších připomínek týkajících se Národní rady pro sport , o tom samozřejmě můžeme diskutovat , nechci zdržovat Poslaneckou sněmovnu , a návrh byl odůvodněn v rámci důvodové zprávy , a zda to je třeba , nebo není , tak samozřejmě toto může být doplněno . Stejně tak otázka konkrétního zastoupení v Národní radě pro sport .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities