ps2013-033-01-005-028.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-10-06 ps2013-033-01-005-028 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(22.40 hodin) Jelikož ale zcela autonomně nenaplňuje odvětvotvorná kritéria , není možné jej jako samostatné právní odvětví označit a jako takové označováno není . Právní úprava hazardních her je tak roztříštěna do různorodých právních předpisů několika právních odvětví . Spojujícím faktorem je však předmět právní úpravy , kterým je uskutečňování hazardních her . Vzhledem k charakteristice právních předpisů upravujících herní problematiku a norem v ní obsažených a v souvislosti s jejich účelem pak můžeme vymezit právo hazardních her . - Já se vám moc omlouvám . (Ke stolku stenografů.) Právo hazardních her představuje multioborovou právní disciplínu v podobě účelového souhrnu právních norem upravujících provozování a účast na hazardních hrách , vykonávání dozoru nad hazardními hrami a odvod finančních prostředků do veřejných rozpočtů . Kdo je to provozovatel hazardní hry ? Provozovatelem hazardní hry může být dle dikce § 1 odst . 7 současně platného zákona pouze právnická osoba se sídlem na území České republiky , které oprávněný orgán vydal povolení k provozování hazardní hry . Shodně s tímto ustanovením pak v § 4 odst . 1 věta první stanovuje , že hazardní hry mohou být provozovány pouze na základě povolení , vydaného příslušným orgánem . Podmínkou pro vydání povolení je sídlo právnické osoby na území České republiky . A tady jsme u jednoho ze závažných problémů vytýkaných nám Evropskou unií v rámci společného evropského trhu , problému , který musela Česká republika akceptovat a který bude nezbytné z našeho právního předpisu odstranit . Pak máme nejen provozovatele hazardní hry , ale máme i provozovatele spotřebitelské soutěže jako hazardní hry . Já některé z vás odkazuji na své vystoupení k vládnímu návrhu zákona , kde jsem vyjadřoval mnohokrát nepochopení nad tím , proč předkladatel , v tomto případě ministr financí , zrovna spotřebitelské soutěže vyjímá a dává jim výjimku . Ono to pochopení podle mého názoru má celkem jednoznačný obchodní důvod v obchodních vztazích společností vlastněných ministrem financí . Tomu se budeme věnovat v rámci vládního návrhu zákona . Jenom upozorňuji , že tak jak verbálně potírá hazard , má pro spotřebitelské soutěže pan ministr financí neuvěřitelnou slabost , přestože se nepochybně jedná o hazardní hru . Dovolenou formu spotřebitelských loterií , tedy té spotřebitelské soutěže , je totiž možno provozovat na základě pouhého oznámení místně příslušnému finančnímu úřadu . Povolení se tedy nevydává , a ani s tím vláda nepočítá , že by se vydávat mělo , a ve spojení s principem co není zakázáno , je povoleno , dojdeme snadno k závěru , že provozovatelem pak může být jakákoliv právnická a fyzická osoba , která splní v prováděcím předpise stanovené náležitosti oznámení . Na jedné straně je provozovatel , na druhé straně je účastník . Za účastníka hazardní hry tedy považujeme účastníka sázek a her upravených příslušným zákonem . Podmínky účastenství na hazardních hrách jsou v dosud platné úpravě stanoveny v § 1 odst . 1 a odst . 8 , § 4 odst . 10 a pak také nejobecněji to nalezneme v občanském zákoníku . Opět se zde projevuje typický prvek v podobě roztříštěnosti úpravy jednotlivých institutů do několika na sebe nenavazujících ustanovení . Můžeme se však snadno shodnout a dovolte mi tedy , abych shrnul , že účastníkem hazardní hry může být pouze fyzická osoba starší 18 let , která předem ať již v hotovosti , či bezhotovostně uhradí vklad provozovateli hazardní hry . Osobám mladším 18 let je účast na hazardních hrách zakázána . Jelikož pod pojmem hazardní hry musíme nutně rozumět i spotřebitelské soutěže , je nutno konstatovat , že se zákaz vztahuje i na tento druh hazardních her . Bohužel je ale zákaz v praxi převážně právě v souvislosti se spotřebitelskými soutěžemi často porušován . Věkovým omezením účast na hazardních hrách loterijní zákon modifikuje obecná ustanovení občanského zákoníku o účastenství na závazkových právních vztazích z důvodu ochrany osob 18 let před negativními dopady hazardních her . V potaz je rovněž nutno brát možnosti zastoupení stanovené občanským zákoníkem . Takto lze zastupovat fyzickou osobu jako při úhradě vkladu provozovateli , například uzavření smlouvy o sázce a hře tak , za použití systematického a logického výkladu použitím argumentu při právních úkonech prováděných v rámci hazardní hry , tedy i při jejich samotném hraní . Účastníci hazardních her mají mít také zajištěny rovné podmínky jak v rámci samotné účasti na hře , tak i co se týká možnosti výhry . Loterijní zákon však omezuje účast na hazardních hrách i jiným způsobem než jen věkovou hranicí . Dle názoru , vyjádřeného v četbě , kterou si vám dovoluji vřele doporučit , publikace Herní právo , napsal autorský kolektiv Květoslava Kramáře , právní nejistotu způsobuje užití pojmu sázky místo v loterijním zákoně častěji užívaného pojmu vkladu . Rovněž pojem sázkové hry je zde nutno chápat nikoliv odděleně , ale v kontextu celého odstavce - v kontextu celého odstavce - pardon , tak jsem něco chtěl zdůraznit a trošku jsem se ztratil v textu , prosím , abyste mi to odpustili . . . v kontextu celého odstavce , omlouvám se , říkám to potřetí , jeho účelu a účelu zákona . Smyslem tohoto ustanovení zde pouze s ohledem na účastenství na zahraničních hrách je zabránit odlivu finančních prostředků do zahraničí . Zákazové ustanovení je tak uplatňováno na všechny typy zahraničních hazardních her . Omezení je ale stanoveno i pro osoby , které by se chtěly zúčastnit tuzemských hazardních her . Zákaz účasti je stanoven pro osoby zaměstnané v kasinu pro účast na sázkových hrách provozovaných v tomto kasinu . Přijmete - li zaměstnání v kasinu , rozlučte se s tím , že si tam zahrajete . Nesmíte . V oblasti kursových sázek je účast na nich zakázána pro osoby oprávněné přijímat sázky u provozovatele , u kterého jsou zaměstnány . Zákaz účasti na kursových sázkách platí i pro osoby stanovující kursy , a to u všech provozovatelů kursových sázek , povolených dle loterijního zákona . Zákaz účasti je rovněž stanoven u sázkových her na sportovní události a koňské dostihy pro osoby , které se přímo aktivně podílejí na těchto hrách , dále na události ve sportovních soutěžích , jejichž jsou účastníky nebo se na nich jinak podílejí nebo kterých se účastní sportovní klub , v němž zastávají funkci . Tato ustanovení mají přispět k zániku korupčního prostředí ve sportovních odvětvích , což lze jen ocenit , ovšem sami zvažte míru účinnosti , kterou to skutečně přináší .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities