ps2013-031-06-005-045.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-09-30 ps2013-031-06-005-045 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.40 hodin) Je velmi důležité považovat soubor těchto zákonů za kompaktní celek , který je třeba projednat , analyzovat a vyhodnotit jeho dopady v souvislostech . Proto si dovolím říct , že novela pracovně nazývaná " Volný " , která na tohle téma je projednávána paralelně , dokonce by měla být projednávána na stejné schůzi , ta řeší jen výši daňových sazeb zcela nesystémovým zásahem do regulace loterií , protože vůbec nijak nemá ambici řešit rozmach nelegálního provozování , neřeší patologické hráčství a neřeší výtky Evropské komise . Je to , odpusťte mi ten výraz , jen primitivní legislativní nástroj , který má zachránit koalici v rámci slíbeného nadstandardního výběru daní z loterijního sektoru . Je to o to žertovnější , že se nejedná v podstatě o nic jiného než o parametrickou změnu zákona , který jsem prosadil já jako ministr financí , neboť přes různé oslí uši , které jsou mi nasazovány , mi historie nikdy nevezme , že jsem to byl já , kdo ve funkci ministra financí jako první po mnoha letech prosadil zdanění hazardu . No a tento zákon navrhuje paralelně pan poslanec Volný znovelizovat . Nicméně věnujme se tomuto systémovému vládnímu návrhu , který na rozdíl od Volného návrhu je skutečně navýsost potřebný , bude - li kvalitní . Všechny tři zákony , tak jak je tady máme , měly velmi zajímavý , pro někoho možná dramatický , pro někoho velmi legrační vývoj . Připomeňme si , že už v polovině února 2014 , to znamená krátce poté , co se vláda ujala mandátu , vedení Ministerstva financí na své tiskové konferenci velmi ostře deklarovalo předložení zcela nové loterijní legislativy vládě do konce června 2014 . Tak to také bylo v legislativním plánu vlády , a to proto , aby se stihl termín notifikace a zavedení komplexní účinnosti nové legislativy k 1 . 1 . 2016 . Pamatujme si prosím to datum , konec června 2014 měl ministr financí za úkol . Samozřejmě se tak nestalo . V polovině října 2014 , tedy dva měsíce po termínu , svolal ministr pouze tiskovou konferenci , kde avizoval předložení již zcela dokonalého loterijního zákona . Znovu opakuji , to byla polovina října 2014 . Tento zákon , který skutečně v nějaké podobě existoval , ovšem pro své zcela zásadní nedostatky technické i legislativní musel být několikrát přepracován . A vládě ho s dalším zpožděním ministr předložil formou další velkolepé tiskové konference koncem prosince 2014 . Takže došlo k půlročnímu zpoždění , nicméně alespoň doprovázenému velkolepou tiskovou konferencí , že teď už je to fakt vynikající . Teď už je to skvělý . Nicméně tento názor nesdílela celá řada odborníků včetně Legislativní rady vlády , takže pro další naprosto zásadní nedostatky musel být zákon znovu přepracováván za účasti předkladatele , za účasti Ministerstva financí , takže jeho konečná podoba , tak jak ho máme teď , je datována k termínu 28 . srpna roku 2015 . Tedy více než rok po úkolu , který v rámci legislativních prací vlády tady byl . Jestliže dnes poslanci vládní koalice nebo členové vlády chtějí opozici vytýkat nějaké zdržování , tak bych docela rád zdůraznil , že na samém začátku bylo více než roční zpoždění prací Ministerstva financí , a odkazuji tady na otevřené zdroje , kdy ministerstvo samo slibovalo nejprve polovinu roku 2014 , pak konec roku 2014 , abychom se dostali až do výročí Slovenského národního povstání . Pardon , předvečer výročí , 28 . srpna je to konečné datum . V rámci standardního vnějšího připomínkového řízení , mluvím teď již o té konečné podobě z 28 . srpna 2015 , bylo vzneseno velké množství zásadních připomínek , a to zejména ze strany Hospodářské komory , která se regulovaným prostředím zabývá z titulu své funkce . Já bych samozřejmě si vás neodvážil obtěžovat připomínkami přímo regulovaného odvětví , protože chápu , že provozovatelům videoloterijních terminálů a hracích automatů se ten zákon nemusí líbit . A on také není od toho , aby se jim líbil . Ale Hospodářská komora je ze zákona a z titulu své funkce řádným - pardon . Hospodářská komora je ze zákona a z titulu své funkce ustanovena k tomu , aby dávala připomínky k jednotlivým regulačním normám . A vzhledem k tomu , jaké připomínky vznesla , nutno říct , že tento zákon nemá jakoukoliv podporu , přestože jeho dopad do rozpočtu obcí a měst , do sportu , do podnikatelského prostředí je docela zásadní . Myslím si také , že Hospodářskou komoru nelze podezírat z nějakého zatvrzelého antibabišismu . Připomeňme si , že k mému překvapení , ale je to velmi legitimní , vedení Hospodářské komory podporuje elektronickou evidenci tržeb . Nicméně má naprosto zásadní výhrady proti tomuto návrhu , a to jak z hlediska věcného , tak z hlediska technického , tak z hlediska legislativního . Dovolím si tedy připomenout , že Hospodářská komora je sdružení ustanovené ze zákona č . 301 / 1992 Sb . a jeho primárním posláním je prosazovat a podporovat opatření , která přispívají k rozvoji podnikání v České republice . Hospodářská komora stejně tak jako já , stejně tak jako poslanecký klub TOP 09 vítá předložení nového zákona o hazardních hrách . Zdůrazňujeme , že je potřebný a zdůrazňujeme , že v diskusi se budeme snažit upravit ho tak , abychom ho mohli společně schválit , neboť nová regulační norma je opravdu potřeba . Stejně tak lze podporovat návrh zákona , kterým se novelizují některé další předpisy , to znamená změnový zákon . Tyto právní předpisy společně s návrhem zákona tvoří celek , který představuje kvalitativně nový legislativní rámec pro provozování loterií a jiných podobných her na území České republiky . Provozování hazardních her představuje specifické hospodářské odvětví , které v současnosti poskytuje pracovní příležitost více než 60 tisícům osob z nejrůznějších podnikatelských sfér a do veřejných rozpočtů přispívá prostředky z loterijních odvodů a daní z příjmů v celkové výši přesahující 10 mld . korun . Hospodářská komora , jak ostatně vyplývá z připomínek , které uplatnila v rámci vnějšího připomínkového řízení k zákonu o hazardních hrách , podporuje předkladatele ve snaze nahradit stávající , již téměř , jak tady připomněl pan ministr financí , 25 let starý právní předpis regulující loterie a jiné podobné hry , kvalitativně novým legislativním rámcem . S ohledem na výše uvedené je třeba ocenit předkladatele , že poprvé na národní úrovni přistoupil k legislativnímu nastavení pravidel pro provozování hazardních her prostřednictvím veřejné sítě internet . Dovolím si jenom připomenout , že první povolení a pouze pro kurzové sázky povolil ministr financí Kalousek v roce 2007 a svázal to velmi tvrdými regulačními opatřeními . I tak se to setkalo se značnou nelibostí určité části veřejnosti , zejména tehdejší vládní KDU - ČSL . A až bude za několik měsíců KDU - ČSL jako vládní strana , předpokládám , podporovat rozšíření a systémové upravení sázení na internetu , tak si na to vezmu rád lístek do první řady . Nicméně to opatření pokládám za správné , budu ho podporovat .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities