ps2013-029-06-008-018.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-07-08 ps2013-029-06-008-018 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.40 hodin) Totéž se týká , jak už tu bylo zmíněno , Všeobecné zdravotní pojišťovny , kde je porušována rovnost pojišťoven . V komplexním pozměňovacím návrhu v § 3 jsou dány výjimky , kdy se nemají smlouvy zveřejňovat . Kladu si otázku , proč pod bodem číslo i ) se týká toto nezveřejňování ohledně autorských a uměleckých děl . Já si myslím , že jsou to normální smlouvy , ba naopak , tam bychom měli vědět , co se děje . Chci upozornit i na to , že je nejednoznačně zpracován i § 6 odst . 2 komplexního pozměňovacího návrhu a je to účinnost bez ohledu na zveřejnění . Jedná se o odvrácení a zmírnění újmy hrozící ve spojení s mimořádnou událostí . Návrh nepočítá s tím , že součástí odstraňování mimořádné události jsou tvrdé záchranné práce , které tam jsou vyjmenovány , ale i neméně důležité likvidační práce , tedy odstranění následků . A to vyplývá z § 3 zákona č . 293 / 2000 Sb . , o integrovaném záchranném systému , i z § 2 zákona č . 240 / 2000 Sb . Bude velice těžké rozhodovat , jakým způsobem dostat tuto normu do podoby , aby byla naprosto stravitelná . Už tady zaznělo , že množství pozměňovacích návrhů je tak velké , že budou podrobeny hlasování , ale předvídatelnost toho , jak tento zákon dopadne , nevím . Máme ještě třetí čtení , a pokud by pozměňovací návrhy šly proti sobě nebo neřešily zásadní věci , bude nutné pak předložit i ve třetím čtení návrh na vrácení do druhého čtení nebo postupovat podle jednacího řádu . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu poslanci Snopkovi . Ptám se , kdo další se hlásí do obecné rozpravy . S přednostním právem pan předseda poslaneckého klubu ODS pan poslanec Stanjura , následně pan poslanec Gabal , pan navrhovatel . Poslanec Zbyněk Stanjura Děkuji za slovo , pane místopředsedo . V souladu s jednacím řádem odůvodním pozměňovací návrh , který je veden jako sněmovní dokument č . 2369 a ke kterému se pak formálně přihlásím v podrobné rozpravě . Pozměňovací návrh má celkem 13 bodů a já bych vás nyní poměrně podrobně jimi provedl . Musím říci , že vycházím stanoviska Svazu měst a obcí , které jste obdrželi mnozí , možná všichni , a já jsem se pokusil jejich stanoviska a připomínky přeformulovat do konkrétních pozměňovacích návrhů . První bod pozměňovacího návrhu . V § 2 odst . 1 se zrušuje slovo " soukromoprávní " před slovem " smlouva " . Dále se zrušují slova " jakož i smlouva o poskytnutí dotace nebo návratné finanční výpomoci " . Nové znění by pak bylo : Prostřednictvím Registru smluv se povinně uveřejňuje smlouva , jejíž stranou je . . . Odůvodnění : Komplexní pozměňovací návrh , pozměňovací návrh je dán k tomu komplexnímu , a ne k původnímu tisku , zakotvuje povinnost uveřejňovat pouze soukromoprávní smlouvu , případně smlouvu o poskytnutí dotace nebo návratné pomoci . V praxi však mohou vznikat problémy s určením , kdy jde o soukromoprávní smlouvu , resp . zda smlouva nemá spíše veřejnoprávní charakter . O tom , že nejde o ryze teoretický problém , svědčí množství judikatury k problematice veřejnoprávní smluv . Proto se navrhuje , aby se povinnost uveřejnění týkala všech smluv , jejichž strany jsou uvedeny v § 2 odst . 1 písm . a ) až n ) , tzn . odstranily se pochybnosti , které smlouvy ano a které ne . Pokud to bude přijato , tak se to bude týkat všech smluv , které uzavřou smluvní strany , které jsou uvedeny v § 2 odst . 1 . Druhý bod pozměňovacího návrhu . V § 2 odst . 1 písm . b ) se zrušují slova " městské části nebo městského obvodu územně členěného statutárního města nebo " . To znamená , nové znění tohoto § odst . 1 písm . b ) by znělo takto : územně samosprávný celek , včetně městské části hlavního města Prahy . Jednoduché zdůvodnění : Navrhuje se úprava , která přizpůsobuje text komplexního pozměňovacího návrhu platnému právnímu stavu . Městské části a městské obvody územně členěného statutárního města nemají právní subjektivitu , a tudíž nemohou být smluvní stranou . Ponecháním v zákoně by došlo k rozporu s příslušnými ustanoveními zákona o obcích , což by mohlo mít za následek právní nejistotu ohledně postavení městských částí a městských obvodů územně členěných statutárních měst , mimo Prahy , podotýkám . Z ustanovení § 2 odst . 1 písm . b ) by totiž šlo nově dovozovat , že uvedené městské části právní subjektivitu mají a mohou vystupovat v právních vztazích samostatně , což zákon o obcích neumožňuje . Třetí bod pozměňovacího návrhu . V § 2 odst . 1 písm . n ) se slovo " většinovou " nahrazuje slovem " plnou " , slova " a to i prostřednictvím jiné právnické osoby " se zrušují a čárka za slovem " účast " se nahrazuje tečkou . Takže nové znění tohoto paragrafu by znělo takto : § 2 odst . 1 písm . n ) právnická osoba , v níž má stát nebo územní samosprávný celek sám nebo s jinými územními samosprávnými celky plnou majetkovou účast . Odůvodnění tohoto bodu : Kritérium většinové majetkové účasti zvolené předkladateli jako distinktivní znak pro určení skupiny právnických osob , pro které má platit povinnost uveřejňování smluv , je problematické . Narušuje ústavně garantovanou rovnost pro podnikající subjekty , a to navíc na základě momentální majetkové vlastnické struktury . Proto se navrhuje , a to i na základě zkušeností ze Slovenska , kde obdobná právní úprava platí od roku 2011 , zavést kritérium 100 % , tedy plného vlastnictví dané právnické osoby státem nebo územně samosprávným celkem . Problematické je i ustanovení , že se za účast státu a územně samosprávných celků považuje i účast prostřednictvím jiné právnické osoby . Nenaplnění tohoto kritéria se bude v praxi velmi obtížně zjišťovat , např . v případě obchodní korporace , kde jsou podíly či akci vlastněny více subjekty , navíc právnickými osobami , u kterých nebude na první pohled zřejmé , kým jsou vlastněny . Vlastnická struktura se navíc v průběhu času může měnit . Jde o rizikové ustanovení i z hlediska osob , které s těmito povinnými osobami vstupují do smluvních vztahů , aniž by si byly vědomy , že jednají s povinným subjektem . Čtvrtý bod pozměňovacího návrhu . V § 3 odst . 2 písm . b ) se za slovo " výpočet " vkládají slova " hesla , přístupové kódy , licenční a jiné obdobné klíče , sériová a jiná obdobná čísla " . Tento paragraf by pak nově zněl : § 3 odst . 2 písm . b ) technickou předlohu , návod , výkres , projektovou dokumentaci , model , způsob výpočtu jednotkových cen , vzor a výpočet , hesla , přístupové kódy , licenční a jiné obdobné klíče , sériová a jiná obdobná čísla . Odůvodnění tohoto bodu pozměňovacího návrhu : Součástí povinně uveřejňovaných dokumentů mohou být uvedené údaje , které jsou z principu určeny pouze smluvním stranám , přičemž jejich uveřejnění by mohlo mít za následek ohrožení majetku povinného subjektu . Jako příklad lze uvést smlouvu s bezpečnostní agenturou , kde je součástí smlouvy heslo , jímž lze odvolat tzv . falešný poplach . Dále uvedené kódy a sériová čísla mohou být zneužita při ověřování pravosti softwaru při jeho instalaci nebo při jeho používání . Aplikace uvedené výjimky nemůže být klasifikována jako zmenšení transparentnosti nakládání s veřejnými prostředky . Myslím , že je to naprosto logické . Kdo někdy používá nějaký licenční klíč , nějaké heslo , tak pochopí , že není praktické a vhodné tyto údaje zveřejňovat . Pátý bod pozměňovacího návrhu . V § 3 odst . 2 písm . e ) se za slova " odst . 1 písm . " vkládá slovo " b ) " a za slovo " e ) " se vkládají slova " f ) a h ) " . Odůvodnění : Je nezbytné rozšířit výjimku i na osoby uvedené v § 2 odst . 1 písm . b ) , f ) a h ) , neboť i obec , dobrovolný svazek obcí či příspěvkové organizace územně samosprávného celku mohou provozovat činnosti , při nichž se uzavírá velké množství adhezních smluv s podnikateli , které se neliší od smluv uzavíranými s nepodnikateli , a tedy nezveřejňovanými . Jde např . o provoz obecních vodovodů , tepláren , svoz odpadů apod . Šestý bod pozměňovacího návrhu . V § 3 odst . 2 se vkládá nové písmeno j ) , které zní : smlouvu , jejíž alespoň jednou smluvní stranou je obec , která nevykonává rozšířenou působnost , příspěvková organizace touto obcí zřízená nebo právnická osoba , v níž má taková obec sama nebo s jinými takovými obcemi většinovou účast .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities