ps2013-027-01-004-010.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-04-28 ps2013-027-01-004-010 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(18.30 hodin) Ten záměr okolo sazebníku spočíval v tom , že my jsme definici rozšířili tak , aby tam bylo nejenom to strohé konstatování bodové hodnoty a popis výkonu , nebo popis podmínek , za kterých je vykazován , alias za kterých je tedy hrazen ze zdravotního pojištění , ale aby tam byly nějaké procedury popsané , jak se ten sazebník tvoří , že má ministerstvo určité povinnosti , jednak vydávat ten sazebník včas , tak aby mohl být zakomponován do zdravotně pojistných plánů , o tom už venkoncem tady mluvil pan poslanec Hovorka v souvislosti s úhradovou vyhláškou , ale také aby tady byla povinnost exekutivy seznam výkonů pravidelně upgradovat , jestliže ztratí svůj objektivní náhled na ceny a potažmo úhrady těch výkonů . V těch procedurách se nakonec zavedla jakási komise , která bude poradním orgánem ministerstvu , které bude i nadále výkony tvořit legislativní cestou jako vyhlášku . Já jenom upozorňuji na to , že tento postup legislativní je vlastně polovinou postupu , který je dneska v úhradách léků , kdy léky se nejprve dostávají do jakéhosi souhlasu s registrací a teprve v druhé polovině se stanovují jejich ceny , ale nikoliv ty ceny , které jsou v sazebníku , které jsou de facto jakýmsi způsobem závazné jak po vstupu do sazebníku pro pojišťovny , nestanoví - li úhradová vyhláška jinak , ale v žádném případě sazebník jako vyhláška nemůže fungovat jako omezovač péče . A o tom nás také poučil Ústavní soud , že pokud je ta péče omezována jenom z důvodu medicínských , tak je to možno dělat vyhláškou , a pokud je omezována z důvodů ekonomických , tak , jak se tady mluvilo o té dvojí medicíně , pro chudé a bohaté , tak pokud by i pro ty bohaté byla úhrada omezována z ekonomických důvodů , protože nemá , jak všichni víme , zdravotní pojištění úplně na všechno , tak v takovém případě je povinnost , aby omezení úhrad bylo zakotveno přímo v zákoně . Buďto vyjmenováním v příloze , tak jak je to u stomatologů nebo u kosmetických výkonů , anebo stanovením procedury , jak je to u léků . Takže ten pokus o pozměňovací návrh zahajuje další diskuse , jak v tom pokračovat , ale zatím , pokud ten návrh projde , tak by měla být alespoň vyjasněna forma , jak výkony do seznamu výkonů vstupují , aby o tom nebyly bezbřehé diskuse a mělo to nějaká pravidla . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Hegerovi . A nyní ještě jedna faktická poznámka pana poslance Janulíka . To by byl asi konec obecné rozpravy , pokud nikoho nevidím . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Miloslav Janulík Děkuji , pane předsedající . To je poslední a není ani tak faktická jako ryze osobní . Prosím vás , pokud ani takováto jednoduchá , naprosto křišťálová věc , která nemůže být lepší pro lidi , než jenom napravuje ten bezprávní stav , který prostě tady trvá . Ani na tomto prostě se tady , jak někteří říkají , v tomto ctihodném shromáždění nejsme schopni se shodnout a obrátíme to . Někteří to obracíte úplně , děláte , řeknete , že je to nebezpečné . Tak já jenom k tomu osobně dodávám slovy klasika : je to marný , je to marný , je to marný ! (Potlesk části poslanců.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času . K faktické poznámce , pokud se nehlásí nikdo z místa , obecnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečné slovo pana ministra . Ne . Pan zpravodaj má zájem o závěrečné slovo po obecné rozpravě . Nemá . Tak návrh na vrácení návrhu zákona garančnímu výboru k jeho projednání podle § 93 odst . 2 nebyl podán , pane zpravodaji ? Aspoň jsem ho nezaznamenal . Organizační výbor je vyřízen , jenom znovuprojednání ve výboru . Není tomu tak . Takže mohu zahájit podrobnou rozpravu . Připomínám , že pozměňovací návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny . A nyní tedy budeme podle pořadí v podrobné rozpravě . Jako první se přihlásila paní poslankyně Radka . . . Pan zpravodaj . Prosím , má přednost v podrobné rozpravě . Prosím , pane zpravodaji . Poslanec Rostislav Vyzula Děkuji , pane předsedající . Já bych se chtěl přihlásit k některým pozměňovacím návrhům a zároveň je krátce zdůvodnit . Jednak je to pozměňovací návrh , který máme vložený v systému pod číslem 2252 . Ten obsahuje čtyři části . Musím přiznat , že jsem všechny tyto již prezentoval na zasedání zdravotního výboru a zatím nebyly přijaty , ale chtěl bych ubezpečit , že se tady nejedná o takové nebezpečí , o kterém mluvila kolegyně Marková , nýbrž že jde zcela o logickou věc . V první části navrhuji , že při slučování zaměstnaneckých pojišťoven bude mít svoji roli vláda , a to na základě vyjádření Ministerstva zdravotnictví a Ministerstva financí . Jako nic proti tomu , ale v podstatě jde jenom o to , že vláda by měla v těchto záležitostech mít svoji roli . V druhé části se týká pozměňovací návrh poskytování návratné finanční výpomoci . Navrhuji , aby zde bylo především upřednostněno Ministerstvo financí , ale po projednání s Ministerstvem zdravotnictví . Takže nejde o žádné oslabení pozice Ministerstva zdravotnictví . A přece jenom se jedná o prostředky státního rozpočtu a mělo by být primárně navrhováno , toto slučování , ze strany gestora , nebo tato výpomoc vlastně , ze strany gestora a správce státního rozpočtu , tedy Ministerstva financí . (V sále je silný ruch.) V dalším bodě potom se návrh zabývá konkretizací podmínek , za kterých dochází ke sloučení , a to v případě , že pokud jedna z pojišťoven dlouhodobě , minimálně šest měsíců , neplní své závazky vůči pojištěncům a poskytovatelům v rozsahu uvedeném ve schváleném zdravotně pojistném plánu na daný rok . Tady byla - Místopředseda PSP Vojtěch Filip Pane zpravodaji , já vás na chvilku přeruším a požádám sněmovnu o klid , protože bych byl rád , aby alespoň stenografická služba mohla zaznamenat váš projev , když už ostatní nedávají pozor . A to bych požádal i kolegy , kteří zdržují pana ministra . Prosím , pokračujte . Poslanec Rostislav Vyzula Děkuji , pane předsedající . V tomto bodě byla určitá váhavost , že může dojít k účelovému jednání některé ze zdravotních pojišťoven neplnit zdravotně pojistný plán po dobu šesti měsíců , a vlastně pak by to naplňovalo podmínku sloučení pojišťoven . Naopak , pokud bude přijat bod 1 , to znamená , že bude o tom všem rozhodovat vláda na základě vyjádření ministerstev zdravotnictví a financí , která si to pohlídají , tak aby k takovému účelovému jednání nemohlo dojít . A potom ve čtvrté části se jedná o to , jakým složením by měla být navrhována správní rada zaměstnaneckých pojišťoven . Navrhuji , aby zde byli tři členové na návrh z Ministerstva zdravotnictví , dva členové z Ministerstva financí a deset členů potom volených z řad pojištěnců . Dosavadní praxe byla , že bylo pět členů voleno z Ministerstva zdravotnictví a deset členů volených z řad pojištěnců zaměstnanecké pojišťovny . Takže to je všechno k tomu . A opravdu bych chtěl ubezpečit , že v žádném případě se nejedná o oslabení pozice Ministerstva zdravotnictví při řízení a kontrole zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities