ps2013-027-01-004-010.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-04-28 ps2013-027-01-004-010 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(18.40 hodin) Skutečným cílem je napravit určitý deformační přístup Ministerstva zdravotnictví k řízení a kontrole zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven uplatňovaný po 1 . 5 . 1995 , a tím zajistit naplnění kompetencí Ministerstva financí dle dikce kompetenčního zákona . Jinými slovy , rozdělit spoluodpovědnost obou ministerstev za transparentní , ale i efektivní nakládání s veřejnými prostředky ve výši 250 miliard , z toho 62 miliard ze státního rozpočtu ročně . To byl první návrh . Za druhé bych se rád přihlásil k návrhu pod číslem 2254 . Je to návrh , který , přiznám se , přišel z České asociace farmaceutických firem , načež mě hned média obvinila , že lobbuji za farmaceutické firmy , a přitom kdyby si řádně přečetly tento návrh , tak by zjistily , že je pro pacienty , a nikoliv pro farmaceutické firmy . Omezuje farmaceutické firmy a umožňuje pacientovi , aby byl vždycky k dispozici plně hrazený lék , a to nejenom jako že by byl uznán , ale aby byl opravdu na trhu k dispozici . Dosavadní praxe to neumožňuje . Jsou různé spekulativní kroky , které vedou k tomu , že lék se dostane na trh , pak je jeho cena sražena , pak originální lék odejde z trhu , ten lék , který přinesl nízkou cenu , není dostupný , a pacient si tedy musí pořídit jiný lék , který na trhu je , ale s doplatkem . A ten doplatek nemusí být malý . O tom celý pozměňovací návrh je . Přitom mě média teď dostatečně vláčejí po svých možnostech s tím , že chci poškodit zdravotní pojišťovny . Další pozměňovací návrh , ke kterému se chci přihlásit , má číslo 2280 a je to v podstatě jenom záležitost , která se týká účinnosti tohoto zákona , kde navrhuji , aby tento zákon nabýval účinnosti 15 . dnem po jeho vyhlášení s výjimkou ustanovení článku 5 bodu 24 , které nabývá účinnosti dnem 1 . února 2016 . Jako odůvodnění zde navrhuji změnit pevně stanovenou účinnost , která je daná v té novele 1 . 7 . 2015 , účinností stanovenou pružně , aby se vyloučilo riziko , že zákon bude vyhlášen ve Sbírce zákonů s prošlou účinností . To bych nerad . To je všechno a děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji za přednesené návrhy v podrobné rozpravě . Nyní paní poslankyně Radka Maxová , připraví se pan poslanec Ludvík Hovorka . Prosím , paní poslankyně , máte slovo v podrobné rozpravě . Poslankyně Radka Maxová Děkuji , pane předsedající . Já jsem všechny své pozměňovací návrhy odůvodnila v obecné rozpravě , a proto teď se přihlašuji k pozměňovacím návrhům 2095 , 2279 a 2094 , které jsou vloženy do systému , a stahuji pozměňovací návrh 2268 . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Jde o jednotlivé dokumenty , které byly v systému . Nyní pan poslanec Ludvík Hovorka . Poslanec Ludvík Hovorka Děkuji za slovo . Vážený pane místopředsedo , vážené kolegyně , vážení kolegové , jak jsem již uvedl , přihlašuji se k pozměňovacím návrhům , které jsem vložil do systému pod číslem 2272 . Jsou to dva samostatné pozměňovací návrhy PM 1 a PM 2 . Ten první pozměňovací návrh se týká slučování zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven , který říká , že ke sloučení zaměstnaneckých pojišťoven je třeba souhlas vlády a zaměstnanecké pojišťovny mohou požádat o sloučení jen v případě , pokud jedna z pojišťoven dlouhodobě , minimálně šest měsíců , neplní své závazky vůči pojištěncům a poskytovatelům , zejména v rozsahu schváleném zdravotně pojistném plánem na daný rok . Současně navrhuji , aby o sloučení zdravotních pojišťoven rozhodovala správní rada dvoutřetinovou většinou všech členů správní rady . (V sále je trvalý silný hluk.) K odůvodnění bych rád uvedl , že vzhledem k závažnosti institutu sloučení zdravotních pojišťoven pro celý systém zdravotního pojištění a jeho pluralitu navrhuji zpřísnit podmínky pro možnost požádat o sloučení zdravotních pojišťoven a zároveň se vyžaduje schválení sloučení zdravotních pojišťoven vládou . Ve všech zmíněných případech , které jsem tady uváděl od sloučení zdravotní pojišťovny Agel s Hutnickou zaměstnaneckou pojišťovnou , potom Českou národní zdravotní pojišťovnou , Metal - Aliance nebo případu sloučení Všeobecné zdravotní pojišťovny se zdravotní pojišťovnou MÉDIA , došlo k uskutečnění fúze v rozporu s veřejným zájmem a v rozporu se zájmem pojištěnců alespoň jedné z pojišťoven , přesto však byly všechny fúze schváleny správními radami zdravotních pojišťoven a následně Ministerstvem zdravotnictví . Konkrétně HZP byla v roce 2009 zdravotní pojišťovnou se stabilním hospodařením , vysokým počtem pojištěnců a dostatečnými finančními rezervami , stejně jako Česká národní zdravotní pojišťovna . ZP Agel byla původně neúspěšným projektem podnikatele Tomáše Chrenka , jehož zdravotnický holding měla doplnit . Přes agresivní marketingovou kampaň získala jen 60 tisíc pojištěnců , vytvořila vysokou provozní ztrátu . Po sloučení s Hutnickou zaměstnaneckou pojišťovnou byly zdroje této pojišťovny použity k sanaci ztrát neúspěšné zdravotní pojišťovny Agel . Správní rada HZP včetně zástupců na Ministerstvu zdravotnictví jmenovaných vládou tedy evidentně rozhodla o fúzi ve zjevném rozporu se zájmy svých pojištěnců . Zůstatky fondu - Místopředseda PSP Vojtěch Filip Já vás , pane kolego , přeruším a znovu požádám sněmovnu o klid ! Měl jsem ambici pokračovat ještě nějakým bodem , ale v tomto hluku to pravděpodobně nebude možné , tak prosím alespoň , když vám slíbím , že nezačnu další bod po skončení tohoto bodu , nechte jednotlivé poslance v podrobné rozpravě odůvodnit své návrhy . Poslanec Ludvík Hovorka Zůstatky fondu HZP před sloučením činily 2 , 7 miliardy korun . Velmi zdravou a dobře hospodařící zdravotní pojišťovnou byla i Česká národní zdravotní pojišťovna , která v době slučování měla zůstatky na bankovních účtech 1 , 4 miliardy korun . Zdravotní pojišťovna MÉDIA byla obdobným projektem společnosti GES MEDICAL CARE mediálního podnikatele Ivana Zacha . Zdravotní pojišťovna MÉDIA ale dosáhla jen malého počtu pojištěnců a vyrobila ztrátu ve výši téměř 500 milionů korun . Namísto toho , aby pro zřejmé nedostatky v hospodaření zanikla likvidací , došlo k fúzi s VZP , následkem čehož vytvořené dluhy zdravotní pojišťovny převzala Všeobecná zdravotní pojišťovna k tíži svých pojištěnců . Zdravotní pojišťovna Metal - Aliance byla v roce 2012 mimořádně stabilní a dobře řízenou pojišťovnou s kladnými hospodářskými výsledky i v období krize . Z pohledu jejích pojištěnců nebyla žádná potřeba fúze , přesto jí správní rada i Ministerstvo zdravotnictví schválily fúzi s Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnou . Pojištěnci Metal - Aliance tak přešli pod pojišťovnu , kterou si nevybrali a která nevykazovala ani zdaleka tak dobré výsledky hospodaření jako Česká průmyslová a jako jejich pojišťovna Metal - Aliance . Zůstatky na bankovních účtech zdravotní pojišťovny Metal - Aliance činily při sloučení téměř 1 , 6 miliardy korun . Česká průmyslová zdravotní pojišťovna tak v průběhu slučování získala zdarma kromě 1 milionu 150 tisíc pojištěnců i finanční přebytky slučovaných zdravotních pojišťoven ve výši 5 , 7 miliardy korun . Obdobně problematický byl i připravovaný záměr fúze Revírní bratrské pokladny , zdravotní pojišťovny , s Českou průmyslovou zdravotní pojišťovnou , který se objevil na začátku letošního roku . Revírní bratrská pokladna , zdravotní pojišťovna , je stabilní pojišťovnou s nadprůměrnými výsledky hospodaření a dobře zajišťující dostupnost péče pro své pojištěnce . Přesto však hrozilo a stále hrozí , že bude pohlcena ze strany České průmyslové zdravotní pojišťovny , aniž by to mohli její pojištěnci jakkoliv ovlivnit . Tvrzení , že správní rada zaměstnanecké pojišťovny zastupuje pojištěnce je tvrzení mylné . Dle zákona by tomu tak sice mělo být , prováděcí vyhláška z roku 2006 však reálně vyloučila právo naprosté většiny pojištěnců volit do správních a dozorčích rad .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities