ps2013-026-07-003-027.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-04-07 ps2013-026-07-003-027 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(15.20 hodin) Tato informace se již váže právě k ÚRR , Úřadu regionálních rad . Problém je ten , že úřady regionálních rad nejsou služebním úřadem , nejsou součástí služebního zákona , to znamená , že na základě několika právních analýz , které jsem si nechala udělat od svého nástupu , zaměstnance nelze převést jen tak na Ministerstvo pro místní rozvoj , čili řešením může být samozřejmě jejich zájem o nastoupení do Centra pro regionální rozvoj . Platí , co jsem i sdělovala , že v každém krajském městě hodláme zřídit pobočku Centra pro regionální rozvoj s počty zaměstnanců zhruba 20 - 22 . Zaměstnanci Úřadu regionálních rad mají možnost samozřejmě se přihlásit do výběrového řízení do Centra pro regionální rozvoj . Jen pro vaši informaci , v příštích dnech budu dávat materiál právě na rozšíření Centra pro regionální rozvoj do meziresortního připomínkového řízení , kde vytyčujeme všechny důvody , proč a proti , budeme počítat s tím , že zaměstnanci Centra pro regionální rozvoj budou plnit úlohu zprostředkujícího subjektu Centra pro regionální rozvoj , který je součástí operačního programu , který je pod námi , tzv . Integrovaného regionálního operačního programu . To je vazba Centra pro regionální rozvoj na úřady regionálních rad . Velice bych ráda , a snažím se o to již několik měsíců , řešit situaci 460 zaměstnanců úřady regionálních rad , a to poté , jakmile skončí dokončení ROPů na úrovni regionální . První taková ta vlaštovka je , že samozřejmě , že vzhledem k tomu , že Centrum pro regionální rozvoj se rozroste o 300 míst , jsme si vypočítali na základě debaty , to není jen nápad MMR , my to komunikujeme s kraji , se všemi hejtmany , s Asociací krajů a samozřejmě s předsedy regionálních rad , administrativní kapacitu na ukončování ROPů a na dokončení programového období 2007 až 2013 , což skýtá zhruba 150 až 160 zaměstnanců . Centrum se teď rozšíří o 300 zaměstnanců , čili je možné samozřejmě to , že zaměstnanci stávajících úřadů regionálních rad mají šanci se přihlásit do výběrového řízení . Jak říkám , po právní stránce nelze převést zaměstnance úřadů regionálních rad na Ministerstvo pro místní rozvoj , ač opravdu jsem se o to maximálně snažila , vzhledem k tomu , že úřady regionálních rad nejsou služebními úřady . Kdyby byly , tak je to samozřejmě jednodušší a mohou přejít automaticky . Teď to prostě opravdu nejde . Byl tu i podnět , resp . informace , proč se vlastně zřizuje Centrum pro regionální rozvoj . Vzhledem k tomu , že je tu časový nesoulad předložení zákona a platnosti a účinnosti služebního zákona , bohužel vypadla přechodná ustanovení , paragraf , který v podstatě říkal , že stávající centrum nahrazuje to , které říká služební zákon , že se musí řídit , to přechodné ustanovení tam již není , čili služební zákon říká MMR , že musíme zřídit centrum . Čili přede mnou stojí zrušení stávajícího a zřízení nového centra , již toho rekonstruovaného . Časový nesoulad legislativní povahy . Co se týká informací ohledně zbytečných paragrafů , jsem velmi ráda za ty podněty a doufám , že i při debatách ve výborech budeme k tomu moci jako ministerstvo říci svůj názor i nyní pod mým vedením . Budu velice ráda za veškeré návrhy ze všech politických stran , ze kterých vlastně na mě padaly veškeré podněty . Co se týká státní pomoci ohledně regionů . Tady bych ráda zmínila , že už v loňském roce MMR dávalo peníze na Ústecký a Moravskoslezský kraj , a vzhledem k tomu , že strategie pro regionální rozvoj říká a určuje sociálně slabší regiony , my teď budeme debatovat i o tom , že by z naší rozpočtové položky , od nás , Ministerstva pro místní rozvoj , šly peníze právě na sociálně slabší regiony . Chystám se vytvořit nové národní programy v podstatě na tyto sociálně slabší regiony . Říkala jsem také v úvodu po svém nástupu , že chci revidovat národní programy ze strany MMR . Některé považuji za již v tuto chvíli překonané a ty potřeby a nutnosti jsou právě někde jinde i s ohledem na stávající stav v regionech . Vše je v diskusi i s Asociací krajů , takže tady vás chci ujistit , že kroky MMR jsou debatovány samozřejmě s Asociací krajů . Co se týká ITI , integrovaných nástrojů . Toto je nástroj , který schválila vláda v roce 2012 jako nástroj , který pomůže České republice splnit podmínku pěti procent na udržitelný městský rozvoj . Je to součástí Dohody o partnerství . Čili máme sedm ITI , k tomu vlastně ty , co nejsou ITI , krajská města , ty jsou součástí tzv . integrovaného plánu rozvoje území . Chtěla bych vás ještě ujistit , že jsem si samozřejmě vědoma i kvality IPRM na všech úrovních , a vzhledem k tomu , že některé IPRM jsou pro období 2007 až 2013 spíše sběrem projektů na určité úrovni , integrovaný plán rozvoje území ITI musí mít svou strategii , kterou budou schvalovat na platformě regionální stálá konference , následně na národní stálé konferenci , čili proběhne opravdu systém mnoha změn . Co bych chtěla ještě zmínit . Tady nejde o to , jestli jsme s tím mohli ještě něco udělat . Nemohli , protože vláda v roce 2012 , vláda pana Nečase , schválila programy a schválila Integrovaný regionální operační program s tím , že nebudou ROPy , a s tímto samozřejmě musíme všichni nyní pracovat a také pracujeme . Chtěla bych teď tedy ujistit několik věcí ohledně podnětů na zbytečné paragrafy . My jsme samozřejmě připraveni na debaty ve výborech ve druhém čtení , zároveň , co se týká jednotlivých informací nebo podnětů ohledně úřadů regionálních rad , sdělila jsem vám , jaká je stávající informace a jakým způsobem se vlastně naše vláda ubírá . Opravdu tady je problém , že úřady regionálních rad nejsou pod služebním zákonem . Zbytek , myslím , že jsem sdělila . Byla bych ráda a chtěla bych vás požádat , abyste pustili tuto novelu do dalšího čtení s tím , že tento zákon , resp . tuto novelu nepovažuji za zbytečnou , protože naopak určuje právě nutnost spolupráce mezi státem , kraji i městy , obcemi , určuje v podstatě i to , co říká strategie regionálního rozvoje , na kterou se odkazuje tato novela 248 . Ono je to velice důležité , protože např . strategie regionálního rozvoje právě říká , jaké jsou sociálně slabší regiony . My se od toho musíme odpíchnout , abychom např . národní dotace mohli investovat do těchto sociálně slabších regionů . Chtěla bych vám poděkovat za vaši pozornost . Děkuji . Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Děkuji a táži se pana zpravodaje , zda má zájem o závěrečné slovo . Je tomu tak . Prosím , máte slovo . Poslanec Jiří Petrů Vážená paní předsedající , mně přísluší sdělit , že k tomuto návrhu zákona proběhlo osm vystoupení , někteří poslanci vystoupili opakovaně , nebyl podán návrh na zamítnutí ani vrácení k přepracování a platí to , co jsem řekl , že navrhuji postoupit tento návrh zákona do výborů k projednání . Děkuji . Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Děkuji panu zpravodaji . Nyní se budeme tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání . Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru . I v tomto případě organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj . V souvislosti s novelizací zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny s účinností od 1 . 3 . 2015 navrhuji , abychom přikázali návrh zákona k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru . Já se táži , zda navrhuje ještě někdo jiný výbor jako garanční . Není tomu tak . Zahajuji hlasování a táži se , kdo je pro , zmáčkněte tlačítko a zvedněte ruku . Kdo je proti ? Hlasování končím , je to hlasování s pořadovým číslem 111 , do kterého je přihlášeno 168 přítomných , pro 146 . Konstatuji , že tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities