ps2013-025-06-010-098.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-02-11 ps2013-025-06-010-098 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(12.50 hodin) Narážela by na požadavky Úřadu pro ochranu osobních údajů . Mohla by principiálně skončit i před Ústavním soudem . Předkladatel se s tímto vyrovnal tak , že pracuje s anonymizací těch údajů , které se do databáze ukládají . Ta anonymizace není stoprocentně spolehlivá , velice snadným způsobem bych přišel s protokolem , kterým bych vytáhl z databáze jednotlivé osobní údaje o konkrétních lidech , pokud budu vědět , koho konkrétního z toho chci vytáhnout . Toto může být problém , který i s takto koncipovanou databází vzniká . Já si dovolím panu ministrovi nabídnout úplně opačnou nabídku . Pokud bude pan ministr souhlasit s tím , aby registr pedagogických pracovníků vypadl , tak mu nabízím , že mu dodám hotový vypracovaný návrh , který eviduje potřebné pracovníky ve školství , protože tento návrh je napsaný , nabízel jsem ho ministerstvu už v době , kdy se projednával zákon o pedagogických pracovnících , ale tehdy o něj ministerstvo nemělo zájem . To , co je dneska potřeba , to je znát personální potřeby na školách a mít o tomto přehled . Když jsem se ptal ministra písemně na to , jaké prostředky stálo zjišťování faktického stavu v případě těch nekvalifikovaných pracovníků v případě zákona o pedagogických pracovnících , dostal jsem písemnou odpověď , že to nestálo žádné dodatečné náklady , protože tady tato data jsou k dispozici dnes na Ministerstvu školství a příslušné odbory je mají . Akceptuji , že ta odpověď byla nekorektní , ne úplně pravdivá a že je potřeba systematičtější přístup , budiž . Ale registr , který se tam dneska předpokládá zavést , není odpovědí na ty potřeby , nebude vodítkem pro pedagogické fakulty . Zdůrazňuji , že nejen pedagogické fakulty v České republice vzdělávají učitele . V České republice je celkem padesát fakult , které připravují učitele , a jsou to i fakulty přírodovědecké , fakulty filozofické nebo fakulty informatiky , takže i ty požadavky pedagogických fakult , pokud existují , jsou jenom menšinou . V analýze dopadů tohoto zákona je uvedeno , že přímé náklady na straně ministerstva na zřízení budou 2 , 8 milionu korun , čili jsou uvedeny vyšší než to , co dneska uvedl pan ministr . Je tam uvedeno , že další náklady budou 700 tisíc ročně na provoz systému , ale současně je tam uvedeno , že v tomhle nejsou zahrnuty a nelze ani odhadnout náklady , které vzniknou na jednotlivých školách úpravou softwaru , který bude potřeba pro tento způsob vykazování . Zdůrazňuji , že to bude způsob vykazování , kde budou anonymizovaná data , školy budou fakticky vykazovat data , kde budou muset uvádět některé údaje , které mají ve svých standardních personálních evidencích , a takováto databáze není příkladem dobrého eGovernmentu , jak je psáno v důvodové zprávě . Je parodií na eGovernment . Tohle musím bohužel konstatovat jako člověk , jehož primární profesní oblast je informatika , informační společnost . EGovernment učím na vysoké škole a to , co je napsáno v důvodové zprávě k tomuto zákonu o eGovernmentu , prostě není pravda . Není to pravda ani náhodou . A to poslední , co je velice důležité a co zde od pana ministra myslím zaznělo , je ten poukaz na evropské peníze a problém s čerpáním evropských fondů . Problém s § 16 odst . 5 je už vyřešen , ale přesto bych poukázal na to , že jsem zmiňoval při druhém čtení , o jak astronomické částky se v těch projektech jedná . Za těch posledních šest let v přehledu , který mám k dispozici , se jednalo o několik projektů , jejichž celková plánovaná výška byla 758 milionů korun , čili více než čtvrt miliardy . Čerpáno bylo 706 milionů a jsou tam i projekty , které nesplnily plán . Plánovaný nákup testovaného vybavení nebyl realizován , a přitom se nic zvláštního nestalo . Z celkové sumy 257 milionů bylo šťastně čerpáno 242 milionů . To je ten projekt VIP 3 , nebo RAMPS VIP 3 . Mám zde detailní evidenci jednotlivých projektů , o kterých se jedná . Ta suma , pokud chcete vidět , co obnáší tři čtvrtě miliardy , tak jsou to tyto papíry . (Ukazuje složku.) To jsou ty ministerské projekty , které vesměs slibují , že se udělá nějaký nový způsob testování , který má být lepší než ten předchozí . Na toto se nárokují ty evropské peníze . Nikoho tam nezajímá , že sliby nejsou plněny , šťastně se stále plánují další a další částky . Této motivaci ze strany ministerstva mírně rozumím , proč to chce , nejsem ale s takovýmto plýtváním úplně srozuměn . Z hlediska pozitivních věcí zde padly zmínky o asistentech a potřebě systémového financování . Na Ministerstvu školství , mládeže a tělovýchovy se připravuje program EPS - efektivní poradenský systém ve školství , který je zase dál plánován na dalších 270 milionů korun . A v okamžiku , kdy si prohlédnete , s čím ministerstvo přichází , tak ty částky , o které se jedná , jsou částky , které mají být vynakládány na další vypracovávání metodik . Ověření standardu kvality ve školských poradenských zařízeních 42 milionů . Ověření certifikačního procesu . Integrace podpůrných opatření 40 milionů . Diagnostika a intervence má mít celkem 158 milionů . V okamžiku , kdy si přečtete , co se tam plánuje , tak je to získávání nových metod vhodných nejen pro školní práci a podporu v oblasti diagnostiky psychologem , speciálním pedagogem , ale také metod vhodných pro pedagogy . Myslím , že tady je klíč k tomu , proč jsme se tak dlouho museli přít o § 16 odst . 5 . Tady v těchto částkách jsem . . . Já jsem chtěl mluvit k panu ministrovi , chtěl jsem ho pochválit , že ustoupil od toho , aby ten § 16 odst . 5 mohl sloužit jako zástěrka pro čerpání těchto částech , ale pana ministra to asi nezajímá , takže skončím . Děkuji .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities