|

ps2013-023-06-001-079.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-12-10 ps2013-023-06-001-079 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

79. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2015 /sněmovní tisk 331/ - třetí čtení

Date2014-12-10
Meetingps2013/023
Agenda Itemps2013/023/079
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/023schuz/s023179.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   3 < Page 4 > 5

Takže jako pro , pokud čtete noviny, a pan král lihové mafie Březina nám vykládá, jak podváděl stát na daních 6,7 mld., tak to jsou daňové podvody. A karuselové obchody jsou organizovaný zločin. To jsou sofistikované skupiny jako pan Zadeh, kterého jsme nechali zatknout v Hiltonu. Měl síť 70 firem. Akorát jsme ho zatkli, ale připravil nás o 4,5 mld. Tak jsme měli smůlu. Takže karuselové obchody mají řešení a to řešení se jmenuje reverse charge - přenesení daňové povinnosti na posledního v řetězu. S tímto jsem přišel na zasedání ministrů financí v Bruselu. Všichni koukali, o čem to mluvím. (Potlesk některých poslanců TOP 09). Potom jsem zorganizoval schůzku ministra financí Německa, Rakouska, Polska, Maďarska, Slovenska, Chorvatska v Praze. A zajímavé je, že všichni s tím souhlasí. Souhlasí s tím, abychom rozhodovali o kompetenci reverse charge nezávisle na Evropské komisi, abychom rozhodovali my jako suverénní stát a nemuseli se Evropské komise ptát, jestli můžeme zařadit na seznam reverse charge minerální oleje nebo obilí, nebo teď je populární marketing - podvody. A to je základ. dělám konkrétní kroky k tomu, abych přesvědčil Evropskou unii a změnil na náš návrh České republiky, která za historii skoro nic nenavrhovala Evropské unii, akorát jsme okopávali kotníky a za předsednictví jsme shodili vládu. Takže tady je konkrétní návrh České republiky, aby nám Evropská unie dala větší kompetence a nemuseli jsme se ptát, jestli můžeme dát na reverse charge víno, pivo atd. Tento týden ve čtvrtek mám oběd se zaměstnanci příslušného DG a budu je o tom přesvědčovat. Přesvědčil jsem i italského velvyslance. Odezva z Itálie pozitivní. Byli tady Francouzi, taky říkají: Jasně. Francouz velký problém s dluhem. Takže dělám na tom a 27. ledna v mám v Bruselu schůzku s panem komisařem Moscovicim. Takže to jsou konkrétní kroky, kdy říkáme Evropské unii: Je přece absurdní, když Evropská unie nemá peníze, a na druhé straně přichází ročně o 177 mld. eur na daňových nedoplatcích. Je jasné, že se nám nepovede všechno vyřešit. I Němci mají jedno procento nedoplatků. Ale myslím si, že pokud uděláme a získáme tuto kompetenci, můžeme 60 mld. ročně zabránit tomu, a znovu opakuji, zabránit tomu, aby nás tyhle systémy neokrádaly. Takže to je konkrétní a nejrychlejší iniciativa. Z hlediska výběru daní jsem samozřejmě našel resort, který nebyl řízen, který byl v rozkladu. Finanční správa - museli jsme podat trestní oznámení na bývalého šéfa finanční správy, protože ty IT systémy, které tam byly a které odčerpávaly nesmyslně peníze, tak to řešíme. Ta správa je v nějaké kondici. Proto máme, co jsme vlastně udělali, z Prahy daňový ráj. Proto to teď měníme. Měníme to tak, že nebude chodit kontrola v Praze jednou za 320 let, ale budou chodit častěji. Tisíce firem, které se nastěhovaly do Prahy, abychom je nemohli kontrolovat, to chceme samozřejmě změnit. Nabíráme 600 lidí. Ano, musíme nabrat další lidi do Finanční správy, aby Finanční správa znovu získala autoritu. Aby si ti, kteří neplatí daně, si z nich nedělali srandu, že tam přijede na bentley a směje se těm našim zaměstnancům Finanční správy, když pět let neplatí daně. Podobně jsme na tom v Celní správě. Lihový problém. Podali jsme několik trestních oznámení. Bohužel, pravděpodobně někteří zaměstnanci Celní správy nevykonávali svou činnost tak, jak by měli. Plus poprvé přicházíme, kromě toho, že chceme dát do pořádku samozřejmě tyhle dvě instituce, přicházíme poprvé s nějakými zásadními systémovými návrhy a opatřeními na výběr daní, protože základní program našeho hnutí byl, že nechceme navyšovat daně. My chceme ty daně vybírat. My chceme, aby ti, kteří platí daně u nás, podnikali za stejných podmínek a neměli tu konkurenci od těch, kteří ty daně neplatí. Proto kontrolní výkaz, který funguje v zahraničí. Proto chorvatský model. Takže to jsou samozřejmě zásadní návrhy na zlepšení výběru daní. A samozřejmě nemá taky pravdu pan poslanec Filip ohledně návrhu zákona o prokazování majetku. Ano, ztratili jsme trošku času v rámci koalice diskusí, jestli jít cestou finanční, nebo soudní, ale ten návrh je připraven a bude v podstatě ještě projednán vládou v tomhle roce. A budeme zase první, kdo to uplatní. My jsme přece prosadili do zákona hlášení o příjmu nedaňových výhod. Protože jak to probíhalo v minulosti? Finanční úřad se zeptal: Vážený pane, máte majetek za 50 milionů. Kde jste na to vzal? Kde jste to zdanil? Odpověď byla: Dostal jsem od babičky, nebo jsem něco zdědil, nebo jsem našel na půdě obraz Picassa. My tohle měníme. Tam bude povinnost to hlásit, když někdo vyhraje nebo dostane 100 milionů, měl by to nahlásit. Takže to jsou konkrétní věci, které děláme. A zásadně odmítám kritiku, protože skutečně ten resort nebyl řízen. Takže taky předložíme, a to je vlastně po meziresortním připomínkování, novelu zákona o hazardu, která bude mít samozřejmě i vazbu na sport. Takže musím odmítnout i připomínky pana poslance Filipa ohledně zodpovědnosti. My připravujeme zákon o zodpovědnosti, protože politik neměl žádnou zodpovědnost. Ano. Pan Vondra jako ministr pro evropské záležitosti v rámci kauzy ProMoPro není stíhán. Tam je stíháno jedenáct pracovníků jeho úřadu. Takže my chceme, aby když ministr nebo jeho náměstek dal nějaký příkaz svým podřízeným, aby za to měl zodpovědnost. Ve světě byznysu je to normální. Ve státu není. Politici doposud dávali různé kontroverzní příkazy a vlastně za to trpěli nebo byli stíháni jejich podřízení úředníci. Takže na tom se pracuje. Také chceme zúžit a změnit vůbec finanční kontrolu, protože pokud dneska kontroluje evropské fondy Finanční úřad a resort a NKÚ a Evropská komise atd., takže to chceme zásadním způsobem změnit, a to hlavně ne že kontrolovat dva roky poté, co byla načerpána dotace, potom je i tak pozdě. Potom jenom děláme odvody a penále na města, obce, kraje, takže v rámci rozpočtu si to bereme z pravé kapsy do levé. Stejný případ je vlastně de facto ProMoPro. Takže to také připravujeme a chceme to zjednodušit. tam nebude kontrolovat finanční úřad a kraj. Ale je to navrženo.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities