ps2013-023-05-003-133.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-12-09 ps2013-023-05-003-133 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.10 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Kolovratníkovi . Mám před sebou tři faktické poznámky . První faktická poznámka je pana poslance Laudáta , připraví se pan kolega Adamec a kolega Hovorka . Prosím , pane poslanče , máte slovo k faktické poznámce . Poslanec František Laudát Děkuji . Když už tady padlo něco o fondu , tak si je , pane ministře , pohlídejte , oni to dopracovali tak daleko , že nebyli ani usnášeníschopní a něco vyřizoval hospodářský výbor za ně , což tady nemá precedenčně . . . a je z toho vymlácená opozice , asi se někomu hodí , že tam nejsme . To za prvé . Za druhé . Platí to , co tady říkal pan kolega Klučka . Vláda , já budu trošku ostřejší , zatím asi příliš nemaká na krizových scénářích . Materiál , který nevím kdo spáchal , o krizovém řízení , o kritické infrastruktuře , tak to jsou bláboly , nebo aspoň ta verze , kterou já jsem viděl . Doufám , že mají možná nějakou dokonalejší , utajenou . A myslím si , že jestli tam něco v té neoficiální nějaké pracovní verzi bylo totálně pomíjeno , tak to byly právě dopravní sítě . Ty byly velice mizerně tam specifikované . Tam se to redukovalo na nějaké pro mě záhadné potraviny , něco kolem energetiky , něco velice málo , ale zjevně to dělali lidé , kteří nevědí vůbec , jak funguje život . A větší například městská aglomerace . Takže tam je možná nějaký klíč . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Laudátovi . Nyní pan poslanec Ivan Adamec , připraví se Ludvík Hovorka . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Ivan Adamec Děkuji , pane místopředsedo . Pane ministře , dámy a pánové , já se omlouvám některým kolegům za to , že jsem se přihlásil . Nebudu jezdit po Čechách ani v kalamitě , ale po Švýcarsku . Vyprovokoval mě k tomu kolega Kolovratník , když tady porovnával něco neporovnatelného , protože shodou okolností , víte , jestli chceme být jako ve Švýcarsku , tak je potřeba říct to úplně na sto procent . V tom případě nesmíme být v Evropské unii , protože tam ta dráha , ty koleje jsou spravovány trošku jinak . Tam prostě není oddělení kolejí od dopravců . Tam co kolej , tak jeden dopravce . A to si myslím , že je potřeba tohle poctivě říkat , a když máme mít nějaký vzor , tak si musíme uvědomit souvislosti , že my v té Evropské unii jsme a nikdy železnice jako ve Švýcarsku mít nebudeme . A to nemluvím o dalších věcech , jako jsou jejich podmínky pro tu železnici , které jsou výrazně lepší než pro automobilovou dopravu vzhledem k geomorfologii Švýcarska . Takže já bych prosil přesně to říkat , protože skutečně tam je to trošku jinak . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Adamcovi . Slova se ujme pan poslanec Ludvík Hovorka , připraví se také k faktické poznámce ještě pan kolega Kolovratník . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Ludvík Hovorka Děkuji za slovo . Vážený pane místopředsedo , já bych rád vaším prostřednictvím také kolegu Kolovratníkovi řekl , že v tom návrhu usnesení je zajištění dostatečného počtu lokomotiv , a to nemusí být tak , že lokomotivy musí být nachystané , nastartované v depech . Tam se jedná o smluvní vztahy , které jsou mezi Českými dráhami matkou a například Českými dráhami Cargem . Já jsem také uvedl , že České dráhy měly velké množství dieselových lokomotiv a ty poměrně za nízkou cenu prodaly dalším dopravcům , kteří běžně pod elektrickou trakcí provozují přepravu nákladů dieselovými lokomotivami . A to jsem uvedl v souvislosti , že pokud se někdo honosí názvem národní dopravce , tak by měl umět zajistit provoz i v takové krizové situaci . Já si myslím , že krizové situace se dříve zpracovávaly poměrně obsáhle a rozsáhle a není důvod pro to , aby v současné době zpracované nebyly . To znamená , může nastat rozsáhlý výpadek proudu , může podobná situace , když bývají teplejší zimy , nastat opakovaně , a proto by měla být možnost , jak dopravit cestující přes republiku . A nejenom ty naše , ale i ty , kteří cestují mezinárodně . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Ludvíku Hovorkovi . Zatím poslední faktická poznámka pan poslanec Kolovratník . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Martin Kolovratník Já se moc omlouvám a nechci zdržovat politickým hašteřením , ale prostřednictví pana předsedajícího pro kolegu Adamce . Byli jsme také ve Španělsku a Španělsko je v Evropské unii , má to oddělené stejně jako my a funguje to . Takže tím vzorem může být třeba Španělsko . A poslední douška . Byli jsme tam dokonce za vlastní peníze , protože organizační výbor nám zatípl tuto cestu , ale to už je pod čarou . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip My jsme vám přáli , někteří , tu cestu do Švýcarska , protože myslím , že byla důležitá , ale organizační výbor je kolektivní orgán a samozřejmě jeho rozhodování je svéprávné . Nyní tedy jsme vyčerpali rozpravu obecnou . Ptám se , jestli se někdo hlásí z místa . Nikoho nevidím , obecnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečné slovo pana ministra po obecné rozpravě . Prosím , pane ministře , máte slovo . Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo , vážené poslankyně , vážení poslanci , já bych vás chtěl ujistit , že beru tu debatu tady vážně . Myslím , že tady padla spousta zajímavých věcí . Je pro nás ponaučením to , co tady zaznělo . My se musíme podívat opravdu na krizové plány a hlavně na krizovou komunikaci . To určitě uděláme . A hlavně mým cílem , chtěl bych vás ujistit , bude udělat z národního dopravce firmu , která bude vidět zákazníka na prvním místě a bude se k němu podle toho chovat , což ne vždy vidíme , a máme určitě desítky , možná stovky příkladů . Ještě bych chtěl říct panu poslanci Stanjurovi , že určitě nebudu brzdit a nebudu dávat návrhy na zpožďování liberalizace a podívám se , jestli to nemůžeme urychlit . Co se týče počtu lokomotiv a dalších věcí , nevím , jestli to opravdu patří do usnesení , nicméně my se tím počtem zabýváme . Já bych jenom chtěl možná dvě poznámky . České dráhy se zbavily spousty dieselových lokomotiv , ale chtěl bych upozornit , že ty nemohly stejně osobní vagony vozit , takže tam je mezi tím rozdíl . A ještě bych rád zdůraznil , že opravdu České dráhy měly připraveno asi deset krizových lokomotiv , všechny zafungovaly a fungovaly docela spolehlivě . Snad to i stačilo . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi . Otevírám podrobnou rozpravu a do ní se hlásí pan Zbyněk Stanjura jako zpravodaj tohoto tisku . Poslanec Zbyněk Stanjura Já se jenom odkazuji formálně na návrh usnesení , o kterém jsem mluvil v obecné rozpravě . Pak po ukončení podrobné rozpravy ho tu zopakuji . Jenom se chci zeptat pana předsedajícího , pana místopředsedy , jestli má i zpravodaj závěrečné slovo . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Samozřejmě , po podrobné rozpravě . Poslanec Zbyněk Stanjura Děkuji . To mi stačí . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Nyní v podrobné rozpravě pan poslanec Ludvík Hovorka . Prosím , pane poslanče . Poslanec Ludvík Hovorka Děkuji za slovo . Vážený pane místopředsedo , vážené kolegyně , kolegové , já se chci jenom odkázat na znění pozměňovacích návrhů , které jsem přednesl v obecné rozpravě . Tímto se k nim hlásím a chci , aby se o nich hlasovalo jednotlivě . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Ludvíku Hovorkovi . Ptám se , kdo další do podrobné rozpravy . Nikoho nevidím , podrobnou rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . Pan ministr už ne . Zpravodaj ano . Prosím , pane zpravodaji . Poslanec Zbyněk Stanjura Děkuji za slovo . Kolegyně , kolegové , já jsem nečekal tak dlouhou rozpravu , nicméně mám prosbu . Nám se občas stane , že z vážného problému pak uděláme karikaturu . Tak bych poprosil kolegy , kterým rozprava připadala dlouhá , aby to nekarikovali na tom , že jsme se bavili o tom , jak poslanci jeli do Prahy . To nebyl důvod , proč jsem ten bod navrhl , a to taky nebyl důvod , proč většina Sněmovny , naprostá většina Sněmovny vyhověla tomu mému návrhu . Tím důvodem byly desetitisíce cestujících , které zůstaly buď ve vlacích , nebo na nádraží . Fakt , aby to byla karikatura , kdo z kterého klubu popsal svoji cestu , to by mě moc mrzelo , nebylo by to spravedlivé a pak ten bod byl úplně zbytečný , kdyby tohle byla zpráva z tohoto bodu . A já s panem kolegou Kolovratníkem vycházím velmi dobře , nicméně musím říct , není třeba chránit ministra , protože to není kritika ministra . Není třeba . Pak ty politické proklamace bylo takové jakési předvolební heslo , jak hnutí ANO tam udělá pořádek , a chci říct , že už skoro krok vládnete , tak už možná nějaký výsledek by to mohlo být , když už do toho taháte politiku . Já jsem do toho politiku nechtěl tahat . A chci připomenout jako zpravodaj , že máme celkem pět návrhů usnesení . Vládní poslanci navrhli čtyři a opoziční jeden návrh usnesení . Tak jenom abychom věděli , když posuzujeme opozice , koalice , kdo co navrhuje . To je ze závěrečného slova všechno . Chci říct jenom panu místopředsedovi , že máme celkem pět návrhů usnesení . Navrhuji , abychom o každém z nich hlasovali zvlášť . Nejprve o tom mém a pak postupně o čtyřech návrzích , které přednesl pan poslanec Hovorka . Mám je všechny v písemné podobě a vždycky bych je přečetl před tím hlasováním , protože je nemají k dispozici jednotliví poslanci .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities