Panísenátorkaříká,ženakonecbudouspokojenivšichni.Podleměvšichni,kteřímilujíregulace,byrokraciianařízení.Všichniti,kterýchsetotýká,kteříseodětistarají,sebojíbuďsněmovníverze,nebosenátníverze.Podotýkám,žejednaskupinasebojíjednéazasejináskupinadruhéverze.Atojevýsledeknašehojednání.Játopovažujizavýsledekšpatný.Zanáschciříct,žepokudprojdesněmovníverzeapokudtonáhodouvnávalujinélegislativnípráceMinisterstvopráceasociálníchvěcínezvládne,jsmepřipravenivypracovatnovelu,kteráodvrátíobavy,žek1.lednu2016zlikvidujemelesníškolky.Tím,žetammámečas,nabízíme,ženatombudoupracovatnašiposlanci.Pokudtoudělávláda,budetosamozřejmělepšízhlediskapřipomínkovéhořízeníipředpokládanékvalitynávrhuapodobně.Nicméněsezaseobávámetoho,žeSenátpředepisujetupovinnoutýdennídobu.Atojeskutečněprotiduchu,cojsmevlastněchtěliacojsmechtěliprorodičeaty,kteříseodětistarají.Defacto,jestlitodobřechápu,Senátvyrábíjinémateřskéškolky.Sicesetojmenujestejně,aledefactobudoumíttysamépovinnosti.Atonenídobře.Natomámemateřskéškoly.Rozumímetomu,ženemácenustavětnovébudovy.Kdosleduje,kolikdětísekaždýroknarodí,takví,žeboomužjezanámi.Boompřijdezachvilkudozákladníchškolazaosmletdorazínastředníškoly.Natosedánějakýmzpůsobemzareagovatapřipravit.Kdybychskutečněmělněcodoporučit,taknejlepšíbybylonehlasovataniprojednuverzi.Dobrámyšlenka,nakteréseshodujemožnávětšinaSněmovny,setímlegislativnímkutilstvím,ajakselegislativciaúřednícidotohopustili,zhoršila.Tohoseopravduobáváme.Pokudne,takbudurád,kdyžsivrozpravě-amyslím,žebudevystupovatdostposlankyňaposlanců-tyobavymůžemevyvrátit,nebopotvrdit.Aprotožetobylanašemyšlenka,kteroukdysi,jakjsemdneskazjistil,našiposlancinavrhovaliužasičtyřivolebníobdobízpátky,takto,cojsmevyrobili,tojeskoroneuvěřitelné.Avšimnětesi,žeříkámmy,ženeříkám,ževládatoudělalašpatněaopozicedobře.Říkámmy,cojsmetadyvyrobili.Senátnámtomáopravovat.Senátmožnánašijednuchybuopravil,alepaktohoještěvícpokazil.Otomjsempřesvědčen,žetoještěvícsešněroval,ževyděsilvšechnyostatní,kteřísimyslí,jakotrenéřimalýchfotbalistůahokejistů,neboskautůčivčelařů,jakmněvolali,možnávolaliapsaliivám,sezaseobávají,žebudoupoúčinnostiaplatnostitohotozákonatakydětskouskupinou.Přitomonitodělajíúplněpodlejinýchzákonůajinýchpředpisů.Alejetovýsledeknašípráce,žebuďděsímejednu,nebodruhouskupinu.Určitějelepšísněmovníverze.Apokudprojde,coždoporučujeme,takjsmepřipravenipomocttomu,abychomběhempatnáctiměsícůodstranilirizikozrušenílesníchškolekzlegislativy.Ukaždétakovéformyzáleží,jaktutomožnostvyužijírodiče.Amytonemámeplánovat.Jestlitobudejedna,nebostolesníchškolek,seukážepodletoho,jakoukvalitubudounabízet,jakbudourodičespokojení.Alečímsložitějšípravidlanastavíme,tímjelogické,žealternativbudeméně,atímvětšítlakbudenastandardníumístěnídětídomateřskýchškol.Tojenaprostologickéaevidentní.Takžemynarozdílodpanísenátorkysenátníverzinedoporučujeme.Alepokudbyještěvystoupilavrozpravěazkusilananěkteréobavyzareagovat,budumocrád,případněněkteréobavyvyvrátí.Jakosenátoryasenátorkykrmilněkdopodleměextrémnímvýklademsněmovníverze,taksemůžestát,žetakhlestejněnáskrmíextrémnímvýkladem,cosetýčesenátníverze.Tosamozřejměnevylučuji.Aleobavyprostěreálněexistují,mělibychomjeslyšetapřípadněbychomlidisvýmlegislativnímpočínánímdonejistotyaobavuvrhovatneměli.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanupředsedoviposlaneckéhoklubuObčanskédemokratickéstrany.Nynítumámdvěfakticképoznámky.SprvnífaktickoupoznámkoujepřihlášenapaníposlankyněAnnaPutnová,ponípanposlanecJiříMihola.Prosím,paníposlankyně,vašedvěminuty.Poslankyně Anna PutnováJeštějednoudobrývečer.Chtělabychktétodiskusipřičinitněkolikpoznámek.Zaprvéjsempřesvědčena,žebybyloskutečnědobře,kdybychomjednuverzipředloženénovelypřijali.Považujitozadocelazásadnívěcpředloženéhozákona.Aťužjetosenátní,nebosněmovní,každýzřejměmámenějakoupreferenci,alerozhodněbychsepřimlouvalazastanovisko,kterétadyvyjádřilapaníministryně,abychomdnestutodiskusiukončili.Apokudhledámecesty,jakpomocilesnímškolkám,myslímsi,žesoučasnánovelaškolskéhozákona,kteráseteďprojednává,dáváprostor,abychomvymezililesníškolkyvrámcipředškolníhovzdělání.Játovidímjakovelmirealistickoucestu.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyniPutnové.DálesfaktickoupoznámkoupanposlanecJiříMihola.Prosím,paneposlanče.Poslanec Jiří MiholaDěkuji.JenomkrátkoureakcinakolegyzODS.Domnívámse,žeseshodnemenatom,žeanijednazverzínenídokonalá.Netroufalbychsitadyříkat,žejednajetaopravdulepší.Totroškuobdivuji,žeunedokonalýchverzísetaktojednoznačnědokážekolegavyjádřit.UODSmětrošičkupřekvapujeto,žepokudvím,tatostranakladedůraznaindividualitu,svobodnérozhodování,alternativu,všechnyprincipy,kteréjsemtadyzdůraznil,ateďtadyvlastněnajednouslyším,žedorokaadodnesitomůžoulesníškolkynějakvyřídit.Vlastněseznichstanenormálnímateřskáškola,kterásevlepšímpřípaděnabarvínazeleno.Takpotomtutoalternativuopravdunechápuanerozumímjí.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciMiholovi.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecPavelBlažek.Prosím,paneposlanče.Poslanec Pavel BlažekDěkujizaslovo.Jenomnavysvětlenou,vašímprostřednictvím,kolegoviMiholovi.To,co,pokudtodokážuvolněpřetlumočit,jaktovnímámjá,říkalnapříkladkolegaFiala,jevlastněotom,žemámetakovýpocit,atojeotom,ževšeckonějakýmzpůsobemfungovalo,lidénějakžiliavznikalnovýzákon,kterýtomělzlepšit.Amámevelkouobavuoto,žeaťseteďschválíjakákolivverze,dojdekezhoršenísituacevtom,žemožnávzniknouproblémysinterpretacírůznýchvěcíamožnátěm,kterýmjsmeživotchtělizjednodušit,honaopakzkomplikujeme.Přitéhlesituacijepotomvelkouotázkou,jestlinenínejlepšívarianta,kteráužmožnánení,abytakovýzákonvtutochvíli,jakje,nebylvůbec.Apakjdepouzeajenomotovybratsijednuzverzí.Amysimyslíme,žejelepšítasněmovní.Aletoneníonějakéindividualitě,aleotom,žezákonsenámvevýsledkuvobouverzíchnepřílišpovedl.Toťvše.Faktmámobavu,žebyťnašímcílemmělobýtlidemspíšeživotneztěžovat,jeteďdostanemedosituací,kterédoposudřešitnemuseli,amyjenutíme,abyjeřešitmuseli.Atomyslím,ženeníúplněono.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBlažkovi.Potétofakticképoznámcesedostávámekřádněpřihlášeným.PrvnířádněpřihlášenoujepaníposlankyněRadkaMaxová.Schutídotoho,paníposlankyně,máteslovo.Prosím.Poslankyně Radka MaxováDěkuji,panepředsedající.Dámyapánové,jduschutídotoho.Chcipřipomenoutvšemzdepřítomnýminepřítomnýmvpředsálí,žetentonávrhneníolesníchklubech,prosímvás,neoškolkách,protožeškolkytonejsou.Rádabychtadypřítomným,kteřísetomunevěnujítakdodetailujakojá,přečetlapárinformacízezávěrečnézprávyzpokusnéhoověřováníprovozulesníchtřídintegrovanýchvmateřskéškole.Dne4.června2010bylovyhlášenoMinisterstvemškolstvípokusnéověřováníprovozuintegrovanélesnímateřskéškolypřimateřskéškolce.Pokusnéověřováníprobíhalodvaškolníroky,atood1.září2010do31.srpna2012.Jehohlavnímcílembylozjistit,zdaazajakýchpodmínekjemožnéintegrovatlesnímateřskouškoludoprovozuklasickémateřskéškoly.PůvodnízáměrMinisterstvaškolstvínebylověřovatprovozsamotnélesnímateřskéškoly,alepouzemožnostijejíexistencevběžnémateřskéškole.Protobylovprůběhuověřováníupřesněno,žesenebudejednatoověřováníprovozulesnímateřskéškolypřimateřskéškole,aleoověřováníprovozulesníchtřídintegrovanýchdotétomateřskéškoly.Kroměsledováníspecifickýchmateriálních,organizačněprovozníchapersonálníchpodmínekbylosoučástízadávacídokumentacepokusnéověřováníporovnánírozvojedětívlesníchtřídáchaběžnýchtřídáchmateřskéškolyzhlediskanemocnosti,úrazovostiaškolnípřipravenostiaověřeníuplatňovanýchbezpečnostníchahygienickýchopatřeníapedagogickýchpostupů.Vkaždététotříděpracovaljedenpedagogajedenasistentpedagoga.