|

ps2013-017-03-012-015.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-09-18 ps2013-017-03-012-015 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

15. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 258/ - druhé čtení

Date2014-09-18
Meetingps2013/017
Agenda Itemps2013/017/015
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/s017138.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   2 < Page 3

Pak jsme se pokusili řešit problém, o kterém mnozí z nás vědí, a to je problém se stanicemi technické kontroly. Chci jasně říci, že naprostá většina firem a živnostníků, kteří se tím zabývají, je poctivých. Není to tak, že všichni, kteří provádějí... Pane místopředsedo, jestli byste mi zjednal trošku klidu. Místopředseda PSP Vojtěch FilipZnovu žádám všechny kolegy nalevo i napravo, zejména hloučky před vchodem, aby své diskuse přenesli do předsálí a nechali pana kolegu Stanjuru vysvětlit, jaké výhrady k textu zákona. Prosím, pane poslanče. Poslanec Zbyněk StanjuraProtože kontrolou je pověřeno Ministerstvo dopravy, hledali jsme takové mechanismy, které by byly skutečně účinné. Našli jsme stávající znění, tzn. že musí být záznam toho, jak se to vozidlo přijalo, jak se pohybovalo. Kdo z vás na STK byl se svým osobním vozidlem, , jak to probíhá. Musím říct, že u nákladních vozidel či autobusů nemám osobní zkušenost, jak to probíhá, ale předpokládám, že to je mnohem delší a pečlivější. Chci připomenout, že původně návrh byl, aby to platilo od 1. 7. 2015. Pak i po debatě s odbornou veřejností a se všemi zainteresovanými jsme řekli, pro jistotu přidáme šest měsíců. A dali jsme - 1. 7. 2014, omlouvám se. Pro jistotu jsme přidali šest měsíců a dostali jsme se k datu 1. ledna 2015. Dneska máme 18. září 2014 - chtěl bych znát statistiku, jaký je současný stav - a navrhuje se vyhovět těm, kteří to nestihli nebo neuměli, a podotýkám, že to klidně může být Ministerstvo dopravy, nemusí to být jenom ti, kteří ty služby poskytují, a se zdůvodněním, že existují nějaké obavy, že by to nemohlo fungovat, to o rok odsunout. Pokud je opravdu chyba na straně Ministerstva dopravy, tak je to jednoznačně selhání státní správy. Šestnáct a půl měsíce není žádná krátká doba a samotná státní správa původně a exekutiva navrhovala o šest měsíců kratší doby a my, Poslanecká sněmovna, jsme ten čas o šest měsíců prodloužili. A teď se dozvídáme, že je to málo. To znamená ti, kteří, říkám, poctivě investovali, připravili se, zase budou biti za to, že uvěřili tomu, že zákon, který byl schválen - podotýkám, velkou většinou, nebyl to zákon, který nás dělil na koalici a opozici - takže nakonec bude jeho účinnost odsunuta. Neslyšel jsem relevantní zdůvodnění, proč k tomu odsunutí dojít. Říkám, jedná se o jeden bod, který chci navrhnout k vypuštění, z těch tří, které ministr navrhuje. V této chvíli zase na chvilku přeruším své vystoupení. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji panu kolegovi Stanjurovi. Ptám se, kdo se hlásí. Pan ministr Richard Brabec bude reagovat. Prosím, pane ministře. Ministr životního prostředí ČR Richard BrabecVážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, vzhledem k tomu, že bych nebyl velmi pravděpodobně schopen zodpovědět všechny detailní dotazy, dovoluji si navrhnout přerušení tohoto bodu do úterý příštího týdne. Děkuji. (Potlesk vpravo.)Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji, pane ministře, za váš návrh. Protože jde o jiný návrh, není do příchodu pana ministra dopravy, ale je specifikován přesně datem, jde o jiný návrh. Nehlasovali jsem ho, budeme o něm hlasovat. vás asi nemusím odhlašovat. Zahajuji hlasování číslo 51 a ptám se, kdo je pro tento návrh, přerušení tohoto bodu do příštího týdne. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 51, z přítomných 121 poslance pro 100, proti nikdo, návrh byl přijat. Přerušujeme bod číslo 15, jednání o tisku 258. Děkuji panu ministrovi, děkuji zpravodaji. Budeme pokračovat bodem číslo 16. Pevně zařazený bod číslo

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities