ps2013-012-06-003-025.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-30 ps2013-012-06-003-025 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(14.10 hodin) Nevím , jestli odbory s něčím takovým souhlasily , možná si představují , že to bude mnohem jednodušší , ale my si tu situaci celkově obecně zkomplikujeme . Protože vznikne další partner , kterého bude potřeba brát vážně a který , a to mi věřte , ať si může dnes koalice myslet , že lidi , které dosadí do funkce generálního ředitele všech státních úředníků a náměstka generálního ředitele všech státních úředníků , že v okamžiku jejich jmenování budou loajální vůči vládní koalici , tomu nemůže věřit nikdo . Možná pár jednotlivců , kteří přímo ovlivní to , jestli to bude Špidla , nebo nebude , nebo jestli to bude někdo jemu podobný , možná chvíli na základě kamarádských vztahů to bude fungovat , ale nebude to nezávislá funkce , nebude to nezávislý státní úředník . Bude mít na sedm let velkou jistotu a ti pod ním téměř jistotu , že někdo z nich , z náměstků generálního ředitele nejvyššího státního úředníka , se stane potom také na sedm let tím generálním ředitelem všech státních úředníků . Sami musíte cítit , že tohle nemůže fungovat , resp . že to pro Českou republiku nemůže být něco , co bychom potřebovali , a že tohle ani nemůže být podmínka Evropské unie , i když věřím tomu , že by si to leckterý byrokrat v Evropské unii přál , aby Česká republika ztratila jakoukoli svoji dynamiku , jakoukoli svoji konkurenceschopnost , aby byla hendikepována tím , že než se budete dohadovat s legálně a legitimně zvolenými politickými reprezentacemi , budete si to muset všichni jít předjednat ke generálnímu řediteli všech státních úředníků , pak se zeptat případně nějakého náměstka - tady v Praze , podotýkám . Protože i to byla správná poznámka , že vlastně ten systém státní správy je rozprostřen na celém území České republiky . Ale kde se bude rozhodovat o tom , kdo bude vlastně jakým zaměstnancem , zdali bude potrestán , či nikoli , protože o tom se tady také nemluvilo . Ale připomínám , že např . za první republiky , a to byl velmi slušně a solidně vypracovaný byrokratický systém , jak potrestat státního úředníka , když se něčeho dopustí . Protože to bude muset udělat to generální ředitelství . A to generální ředitelství na to bude potřebovat nějaké právníky a nějaké další firmy , které budou posuzovat , jestli ten dotyčný zaměstnanec v Dolní Lhotě se opravdu nedopustil něčeho protizákonného a jestli ho potrestá tak či onak . Jestli s ním zavede nějaké řízení , nebo jestli ho dá k soudu apod . Což samozřejmě zase nezpružní výkon státní správy a fungování České republiky jako celku . Já bych si moc přál , abyste se podívali do zákona , který v roce 1937 fungoval , a podívali se na všechny jeho součásti , protože i tam platilo , a je potřeba to sdělit i naší veřejné správě , že odsouhlasení tohoto návrhu zákona bude dělit státní úředníky na úředníky sedící na obcích a na krajích a na úředníky , kteří na tom budou nejen finančně , ale existenčně lépe , a přitom jim budou mluvit do toho , co mají nebo nemají dělat . Že neplatí , že se tady bavíme o rovných podmínkách pro všechny státní úředníky , to je také potřeba tady silně říci . Není to tak , že by všichni státní úředníci měli svoji státní definitivu a že o všechny bude postaráno a že všichni dostanou odstupné nebo ty zlaté padáky , které navrhuje ministr bez práce . Prostě je potřeba , aby i státní úředníci věděli , že tady budou jiné kasty . Budou tady tací , co mají jistotu na sedm let , kterých se všichni začnou chodit ptát , co si o tom myslí a jestli nemají vyhodit tamhle toho státního úředníka , protože už mě štve , anebo jestli nemají vyhodit tohohle , nebo naopak , tohle bude sympaťák , protože jsme spolu chodili do školy , toho je tam potřeba nechat a je potřeba to jet vyřídit nejlépe do Prahy , nebo já nevím kam to generální ředitelství strčíme , ono je to v zásadě jedno , prostě vždycky odněkud se to bude řídit . To je potřeba , aby věděli i ti starostové , že jejich úředníci budou v jiné kategorii než úředníci tady v Praze , úředníci na ministerstvech . Mimochodem při projednávání tohoto návrhu zákona ve výboru pro veřejnou správu přišli lobbovat i představitelé státních institucí , zdali by nakonec ten zákon nemohl být jiný apod . Já se jim na jednu stranu nedivím , protože on se s nimi totiž nikdo nebavil . Takto důležitý návrh zákona neprošel řádným připomínkovým řízením . To v minulosti , protože ten návrh reformy veřejné správy předkládala vláda , přestože jsme k tomu pak udělali komplexní pozměňovák , po dohodě s vládou , ale ten základ prošel připomínkovým řízením . Vychytaly se jemnosti fungování veřejné správy tak , aby celá záležitost mohla fungovat . Tohle jsme opominuli , a tak logicky řada státních institucí , kterých máme stovky , možná tisíce , o kterých nikdo pořádně nikdy ani neslyšel , o pár zaměstnancích apod . , najednou otevřely oči a říkají : my tam buď chceme být součástí toho služebního zákona , chceme mít ty výhody , jako má pár vyvolených , a zkoušejí to , jestli by náhodou poslanci s tím ještě něco neudělali apod . I k takovýmto disproporcím vede tento návrh služebního zákona , protože prostě obešel systém , ke kterému by se mohli vyjádřit jednotliví ministři , nebo chcete - li , ministerstva . I když z toho , jak to tady vidím - ministr vnitra , už jsem říkal , se omluvil , protože ho to nezajímá . Už podruhé . Podotýkám - podruhé . To už není náhoda . To je spíš vyjádření vztahu : " Tak si to tam projednejte , my si to stejně odsouhlasíme . Mně je v zásadě jedno , jestli ta veřejná správa bude fungovat tak či onak . Já už tady potom stejně nebudu . " Jenomže tady budou ti občané , kteří budou muset s tou státní správou nějak vycházet . A bude tady další centrum moci jménem generální ředitelství . Nebo o tom rozhodujeme , jestli tady bude generální ředitelství všech státních úředníků , či nikoli . Já moc prosím , aby se od těch slov a slibů , že se chce vážně jednat s opozicí o konkrétních jednotlivých paragrafech , došlo k činům . Ať se zvedne premiér nebo předseda poslaneckého klubu sociální demokracie a hnutí ANO a další a řeknou ano , tak pojďme , udělejme odborný tým o pár lidech . Protože prostě platí Parkinsonovy zákony . Platí to , že v okamžiku , když se sejde více než sedm lidí , tak už aby byl jeden slyšen a vnímán , si musí stoupnout , a to , aby si stoupl , už musí říci projev a ten projev už nemůže být jenom : dobrý den , přátelé a na shledanou , ale už musí být nějak dlouhý a strukturovaný , a zkrátka nedospějeme k ničemu .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities