ps2013-012-06-002-024.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-30 ps2013-012-06-002-024 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(11.30 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Já nechci zneužívat svého postavení řídícího schůze , ale fakticky někdy v předminulém volebním období se toto řešilo a zavedená praxe je , že ve třetím čtení se vede rozprava , která je přístupná pro všechny i bez toho návrhu , protože není skutečně povinností předkládat ten návrh a jde o vyjádření poslance . Myslím , že tím zabráním další zbytečné procedurální přestřelce , která tady může působit , a omlouvám se všem , že jsem porušil jednací řád tím , že jsem nepředstoupil k řídicímu pultu , ale žel , mě nemá kdo vystřídat , protože řídící může hovořit , jenom když je vystřídán , a řádně se přihlásit do rozpravy . Takže se omlouvám pro toto porušení jednacího řádu . Nyní pan kolega Marek Benda . Odhlašuje se . Děkuji . Nyní pan poslanec Andrle ve své řádné rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Augustin Karel Andrle Sylor Vážený pane předsedající , vážená vládo , vážené poslankyně , vážení poslanci , nebudu dlouho zdržovat , jenom chci říct stanovisko , které na svých jednáních uzavřelo hnutí Úsvit , které souhlasí s navrhovanou novelou zákona a souhlasí se všemi navrženými pozměňovacími návrhy . Zároveň chci říci , že velice chápeme paní poslankyni Putnovou a její námitky , ale také chápeme to , že vedení škol většinou dostalo do velkých malérů a bylo by ohroženo vyučování . Proto tedy opakuji , hnutí Úsvit podpoří tuto novelu i ty pozměňovací návrhy . Děkuji za pochopení . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji . Nyní se hlásí ještě pan ministr Chládek . Ptám se , jestli už se závěrečným slovem ? Ještě v rozpravě . Dobře . Prosím , pane ministře . Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Marcel Chládek Děkuji , pane předsedající . Přijde mi serióznější , abych vystoupil ještě v rozpravě , aby na to mohl někdo reagovat . Bude to pouze komentář k jednotlivým pozměňovacím návrhům . Byť mám pana poslance Zahradníka rád , i paní poslankyni , tak tady mám stanovisko od odboru . Co se týká pana poslance Zahradníka , tak ten návrh je nad rámec novely a považujeme to za nesystémové a nekoncepční , a dokonce tam upozorňujeme na jeden zásadní problém . Vzhledem k tomu , že se jedná o pracovníky , kteří pracují s velmi rizikovou skupinou , tak je zapotřebí opravdu tady dbát na kvalifikaci tak , jak je nastavena . Co se týká návrhu u paní poslankyně , v podstatě se v tom shodneme , pouze je nutné se domluvit na technickém postupu . Nám přijde daleko systémovější , aby nejprve toto bylo školském zákoně a poté v zákoně o pedagogických pracovnících , z jednoho prostého důvodu . Tato podpora musí být podpořena i finančním způsobem a je nutné to zařadit do školského zákona , do kterého jsme to schopni dát , a bude to v Poslanecké sněmovně v září tohoto roku . Takže tam bych také poprosil , jestli je možno s paní poslankyní se pak dohovořit , aby to mělo souslednost a nezůstal nám viset tento návrh vlastně v podstatě ve vzduchu , když bude schválen tak , jak je navržen . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi . Nyní s faktickou poznámkou ještě pan kolega Petr Bendl . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Petr Bendl Děkuji , pane předsedající . Mně to aspoň umožní říci tu třetí poznámku , kterou jsem chtěl , a ta se právě týkala návrhu pana kolegy poslance Jana Zahradníka , který se snaží přesvědčit tím návrhem Poslaneckou sněmovnu , aby nenutila vychovatele v dětských domovech mít v každém případě vysokoškolské vzdělání , zjednodušeně řečeno . Zdůvodňoval to tím , že ti vychovatelé , tam vznikají rodinné vztahy , oni v podstatě nahrazují dětem rodinu a v okamžiku , kdy by museli být - a za sebe si řeknu nesystémově - nuceni k tomu , aby mohli být těmi rodiči jenom v případě , že budou mít vysokoškolské vzdělání , nepovažuji to za moudré . Může to způsobit velmi traumatické pocity a dění uvnitř rodin , které v dětských domovech jsou . Nenuťme vychovatele k tomu , aby si za každou cenu museli doplňovat vysokoškolské vzdělání . Já jsem hluboce přesvědčen o tom , že se nic špatného neděje v dětských domovech v tomto ohledu a není nutné přistupovat k takovému opatření . Velmi za to prosím . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci a ptám se , jestli se někdo ještě hlásí do rozpravy . Nikoho nevidím , rozpravu končím . Ptám se , jestli je zájem o závěrečná slova . Ano , pan ministr má zájem o závěrečné slovo , paní zpravodajka také . Prosím , pane ministře , máte slovo . Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Marcel Chládek Děkuji , pane předsedající . Vážené poslankyně , vážení poslanci , vzhledem k tomu , že tady již bylo mnohé řečeno , tak se omezím pouze na žádost podpořit tento návrh , protože ředitelé a učitelé čekají na konečné rozhodnutí Poslanecké sněmovny , protože 1 . září se nám již blíží a oni už musí vědět , jak bude vypadat tento zákon od 1 . 1 . 2015 . A tímto vám děkuji za podporu tohoto návrhu . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji , pane ministře . Nyní paní zpravodajka se závěrečným slovem . Prosím , paní zpravodajko , máte slovo . Poslankyně Ivana Dobešová Vážený pane předsedající , vážená vládo , vážené kolegyně , vážení kolegové , já bych ráda na závěr jenom řekla pár slov za ředitele škol , nejen za mě jako poslankyni . Já opravdu rozumím slovům paní poslankyně Putnové . Přála bych si , aby opravdu stav ve školství byl na jiné úrovni , než stávající stav je . Ale jsem realista . Jsem člověk , který musí každý den řešit takzvaně v první linii situaci ve školství , a proto vnímám tuto novelu jako velmi vyváženou a rozumnou . Jaksi vyloučí krizové situace , které by mohly nastat k 1 . lednu 2015 , protože opravdu není možné říci , že ti učitelé , kteří jsou dnes registrováni na úřadech práce , jsou totožní svou kvalifikací s těmi učiteli , které bychom k 1 . lednu propustili . Kromě toho učitelé , kterým ve věku 55 let uznáme jejich kvalifikaci , patří do skupiny velmi rizikových zaměstnanců a jistě by skončili na úřadech práce a ten problém by se sice z Ministerstva školství vyřešil ze strany , ale posunul by se na Ministerstvo práce a sociálních věcí . Proto já věřím , že zvítězí zde rozum v této Sněmovně a že podpoříte tuto novelu zákona . Děkuji vám za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní zpravodajce a přistoupíme k hlasování o pozměňovacích návrzích . Prosím paní zpravodajku , aby oznámila postup při hlasování , poté přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním se k nim vyjádřila stejně jako pan ministr . Prosím o váš postup . Poslankyně Ivana Dobešová Děkuji . Já bych jenom připomněla ještě jednou novelu zákona č . 563 / 2004 Sb . , o pedagogických pracovnících , která je předkládána ve třetím čtení ke hlasování . Tato novela jaksi řeší několik kategorií pedagogických pracovníků . Jednak zpřesňuje získání odborné kvalifikace učitelů mateřských škol , prvního stupně základních škol , stanovuje podmínky uznání předpokladu odborné kvalifikace pro výkonného a výtvarného umělce , omezení týdenní pracovní doby u právnické osoby vykonávající činnost školy maximálně na stanovené týdenní pracovní doby , stanovuje obdobným způsobem podmínky uznání předpokladu odborné kvalifikace pro výkon uznaného odborníka z praxe , stanovuje podmínky odborné kvalifikace pro výuku konverzace rodilým mluvčím . Konečně také stanovuje podmínky v bodě 7 § 22 zajištění výchovy a vzdělávání po nezbytnou dobu v nezbytném rozsahu pedagogickým pracovníkem nesplňující předpoklad odborné kvalifikace a doplňuje podmínky splnění odborné kvalifikace pedagogického pracovníka v § 32 o pracovníky , kteří v době účinnosti tohoto zákona , tj . k 1 . 1 . 2015 , dosáhli věku 55 let , pokud vykonávali přímou pedagogickou činnost v příslušném druhu školy nejméně po dobu 20 let .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities