PsovodnadrotmistrMartinNývltsestalobětí,sekteroučeskáarmádanejednalasprávně,cožnakonecvsoudnímsporuuznalisoud.BohuželseveteránnadrotmistrNývltnedočkalsatisfakce,alemístotohodíkybyrokraciianezájmuzestranyArmádyČeskérepublikyamnohajejímchybámpřišelpošestimisíchvIráku,Kosovu,BosněaAfghánistánuapodvacetiletechslužbyoprávonavýslužné,kterésiprávěčlověknasazenývprvníliniibojovýchakcízasloužíomnohovícenežmnozíztěch,kteřínikdyneopustilibezpečíkancelářívPraze,apřestojejbezproblémůdostávají.ProNývltajednáníArmádyČeskérepublikynavícznamenalovelkouosobníkrizi.Stalosetedynejendůvodemkeztrátěvýslužného,aleimnohaosobnímkomplikacím.Přestosedodnesnedočkalaniomluvyaninápravystavu.Věřiljsem,žejemožnémupomoci.Stačilobyjednorozhodnutíministraobrany,stačilobyprojevitzájemoproblémjednohozvašich,vlastněnašichvojáků.Věřiljsem,jakjsemvámvesvémdopisezpočátkubřezna2014psal,žespolumůžemenapravitchybu,kterouArmádaČeskérepublikyudělala,avyslattímjasnývzkaznejenvšemdalšímveteránům,kteříhájízájmysvobodyademokraciepocelémsvětě,aletakéširokéveřejnosti.Bohužel,opaksestalpravdou.Mámezdehrdinu,kterýnasazovalvlastníživotvmisích,kamjsmejejvyslali,alenajednousekněmuajehoproblémunikdonezná.Jetosmutné.Stálevěřím,ženadrotmistruNývltovibyloukřivděnoajenprotonásledněpřišelovýslužné.Ptámsevás,jaksektétověcipostavíte,jaksezachováte,aděkujizapísemnouodpověď.Prosímologickouodpověď-jakříkalmůjkolegaVácha,abytopochopiloitřináctiletédítě.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Snadvámtakovouodpověďpanministrposkytne,paneposlanče.NynípoprosímpanaposlanceKarlaŠidla,připravísepanposlanecStanislavPolčák.Poslanec Karel ŠidloDěkujizaslovo.Váženýpaneministře,předzhrubatřemiměsícivámbylodeslándopisbavorskéhoministravnitra,stavebnictvíadopravyJoachimaHermanna,kterýkroměblahopřáníkvašemujmenováníobsahovaltakévýzvukespoluprácivoblastidopravymeziSvobodnýmstátemBavorskoaČeskourepublikou.Dopissesnažínavázatnaspolečnéaktivitynadnárodnívýstavbydopravníchcest,kteréobsahujespolečnékomuniképonávštěvěbavorskéhoministerskéhopředsedyvPraze20.prosince2010.KonkrétněsejednáoosuB85,B20jakopřivaděčkhraničnímupřechoduFurthimWald-Folmava,kterýjedruhýmnejvýznamnějšímpřechodemmeziBavorskemaČeskourepublikou.Dopravnízatíženípředstavujecca10tisícvozideldenně,ztoho1200nákladních.Nabavorskéstraněbylvroce2013zprovozněntříproudovýúsekmeziChamemaFurthimWaldematakéobchvatFurthimWaldu.Načeskéstranějepokračovánísilnice1/26,kdeneprobíháanizkapacitněnítrasy,bohuželaninenízařazenodoprioritMinisterstvadopravy.Podobněsevyvíjísituacevželezničníinfrastruktuře.NaněmeckéstraněsestalozkapacitněníarekonstrukceželezničníchtrasprioritouanačeskéstranězatímnedocházíkžádnýmkrokůmsměřujícímkrozvojinašíželezničnídopravnícestymeziČeskouKubicíaPlzníjakosoučástíevropskéhokoridoruDonau-Moldau-Bahn.Nynímidovoltepoložitotázky.Paneministře,budeprobíhatzvašístranykomunikacesministremvnitra,stavebnictvíadopravySvobodnéhostátuBavorsko?Budezkapacitněnísilnice1/26zařazenodosektorovéstrategieMinisterstvadopravyČeskérepubliky?Aposlední:JakbudepokračovatpřípravaarealizacerychlostníhoželezničníhokoridorumeziČeskouKubicíaPlzní,kterýjesoučástíprojektuDonau-Moldau-Bahn.Děkujizavašeodpovědi.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlancizajehootázku.Poprosímpanaministradopravyojehoodpověď.Prosím,paneministře,máteslovo.Ministr dopravy ČR Antonín PrachařPanepředsedající,váženýpaneposlanče,kprvnívašíotázce.Seznámiljsemsesžádostíbavorskéhoministravnitra,stavebnictvíadopravyvevěcijehožádostiospoluprácivoblastidopravy.Mátepravdu,dostaljsemjakojedenzprvníchblahopřejnýdopisposvémnástupudofunkceanevyhýbámsežádnémusetkání.Bohužel,jakzestranyzaneprázdněnípanaministraSvobodnéhostátuBavorsko,takzestranyméktakovémusetkánízatímnedošlo.Byloplánovánoasi14dnízpět,alebyljsemzde,vPoslaneckésněmovně,omluviljsemsepanuministroviabudemehledatvzájemnýtermín,kterýbudevyhovovatoběmastranám.Nenívyloučeno,žebychsemohlspanemministremBavorskapotkatipřisvécestěpříštítýden,kdybudusostatnímiministryzemíEvropskéunienajednánívLipsku.Cosetýkávašídruhéotázky,silnice1/26Staňkov,obchvat.Dopravnísektorovéstrategiejakoprioritníprojektprokrátkodobýhorizontzařazenastavba1/26Staňkov,obchvat,veřejnázakázkaspředpokládanouhodnotoustavebníchnákladů276milionůbylazestranyŘeditelstvísilnicadálnicČeskérepublikyvyhlášena8.4.2014adne20.5.uplynelhůtapropředloženínabídek.Jednáseopodlimitnístavbu,protonebylaschvalovánavládouČeskérepublikyapředpokládáme,pokudnedojdekprocedurálnímzáležitostem,kodvoláníadalšímstandardůmvrámcikonkurenčníhobojestavebníchspolečností,jejívyhodnoceníazahájeníněkdynapodzim2014.Silnice1/26bylavrámcidopravnísektorovéstrategievyhodnocenajakodůležitá,byťjakohlavníspojnicidoBavorskajenutnévnímatprimárnědokončenoudálniciD1.MnožstvífinančníchprostředkůnarealizacisilnicprvnítřídymimosíťTNTvšeobecněizdlouhodobějšíhofinančníhovýhledujeznačněomezené.Natotonemůžemepoužítevropskéfinančníprostředky,alemůžemetobrátpouzeznárodníchzdrojů.NárodnízdrojeprimárněpoužívámenakofinancováníčerpánízOPD,případnězOPD2.Navícpřipravenostjednotlivýchdalšíchopatřenívrámcizáměrumodernizacesilniceneumožňujezahájenídalšíchstavebvkrátkodobémhorizontu.Tatosektorovástrategie,skteroupravidelněpracujeme,prvníaktualizacipředpokládámevetřetímměsíci2016poskončenísoučasnéhoOPDnaobdobí2007až2013abudeprůběžněhodnotitpotřebyafinančnímožnostipromožnostrealizacejednotlivýchstaveb.Vpřípravěsepokračujenastavbě1/26obchvatBabylonu.VnejproblematičtějšímúsekuuPlzně,kterýbyldlouhodoběneřešen,jsmezahájilizpracovánítechnickoekonomickéstudienaúsekuNýřany,mimoúrovňovoukřižovatkusdálnicíD5Stod,čímžzahájímepřípravustavby,kterávbudoucnuvytvoříobchvatyčtyřobcíLíně,Zbůch,ChotěšovaStod-kteréjsoudnesnejvícezatíženydopravouajsounejblížeuPlzně.KvašíotázcemodernizaceželezničníhospojeníPlzeň-Domažlice-ČeskáKubice-Mnichov.Vsoučasnédobějedokončovánastudieproveditelnosti,jejížpracovnívýsledkyjsouzpohleduekonomickéefektivitypozitivnínarozdílodmnohadřívezpracovávanýchstudiísnávrhemvelkorysýchřešení,kterávminulostisenepodařilozpohleduvloženýchfinančníchprostředkůobhájit.Prověřovanévariantyspočívajívezlepšeníparametrůtohotoželezničníhospojeníkombinacíopatřenítypunovostavebaoptimalizačníchopatřenísoučasnépraxe.PředpokládásevybudovánístaronovéhovýjezduzPlzně.Cílemjezkráceníjízdníchdob,kteréumožnípostupněnastavenívíceefektivníhoprovozníhokonceptunežvsoučasnosti.ZkrátkodobéhovýhledubudemeusilovatodohodusbavorskoustranounadvouhodinovémtaktuexpresuPraha-MnichovprotidnešnímutaktučtyřhodinovémupodokončenístavbytřetíhokoridoruRokycany-PlzeňadokončeníhlavníhostavebníhouzluPlzeň,kterýsenynírealizuje.TatostavbajesoučástíTNTajepředpokladjejífinancovánízoperačníhoprogramuDoprava.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji,paneministře.Prosímpanaposlance,má-lidoplňujícíotázku.