ps2013-008-06-003-015.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-05-14 ps2013-008-06-003-015 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(10.20 hodin) Problematický z hlediska možných finančních dopadů na rozpočet armády je tzv . stabilizační příplatek , který je navrhován jako paušální ve výši 7 tis . korun za každý ukončený kalendářní měsíc služby . Podobně je na tom služební příspěvek na bydlení . Vážené kolegyně , vážení kolegové , za čtvrté . Některá ustanovení , např . § 6 - služební zařazení , jsou zřejmě v rozporu s platnou legislativou . V § 8 - doba výkonu služby v hodnosti - jsme z nepochopitelných důvodů z organizační struktury vojenských útvarů vyřadili vojíny a tuto hodnost jsme vyčlenili pouze pro potřeby přípravy nových profesionálů . Kromě toho , že to je světová rarita , jsme dosáhli toho , že jsme z již tak malého počtu hodností ztratili další . Paragraf 15 - odvelení je velkou kuriozitou tohoto zákona , protože podle tohoto ustanovení by nebylo možno v zájmu ministerstva , Vojenského zpravodajství , Vojenské policie či vojenské školy odvelení realizovat . Stejný problém má i § 16 - přeložení . Podobně celá hlava IV - výkon a doba služby - je opět , slušně řečeno , velmi problematická . Zřejmě na jednotlivých útvarech budou muset najmout nové speciální síly , které budou hlídat ustanovení této hlavy , protože bych chtěl vidět velitele , který se v této právní úpravě vyzná . Vážené kolegyně , vážení kolegové , co říci závěrem ? Dovolím si použít dvě citace z důvodové zprávy novely zákona , kterými se odůvodňoval požadavek na schválení zákona již v prvním čtení . Prvním důvodem je skutečnost , že předmětný návrh zákona má představovat novelu , kterou je do zákona transponováno právo EU . Odklad implementace směrnic EU po zveřejnění tohoto záměru a jeho odůvodnění hrozí údajně rizikem soudních sporů s přímým dopadem na rozpočtovou kapitolu resortu Ministerstva obrany . Tady si dovolím krátkou poznámku . Směrnice 89 / 391 / EHS a směrnice 203 / 88 / ES a povinnost na základě rozsudku Soudního dvora EU č . C - 132 / 04 z 12 . ledna 2006 - ano , z 12 . ledna 2006 - se totiž vůbec netýkají ozbrojených sil a jsou časově poněkud zastaralé . Druhým důvodem je , že navrhovanému platovému systému předcházely rozsáhlé organizační a dislokační změny , které směřovaly k datu 1 . ledna 2014 . Tady také nevidím přímou souvislost s těmito změnami a novelou zákona . Snad jenom tu , že se může dále zvýšit dlouhodobá nejistota vojáků z povolání , která vede k odchodům perspektivních vojáků , která destabilizuje naši armádu . Závěrem bych chtěl říct , že pan ministr vlastně a současná vláda tuto novelu zákona o vojácích z povolání zdědili . Bude to velmi komplikované ve výboru upravit . Myslím si , že nejprve by měly být zodpovězeny základní otázky , které jsem řekl v úvodu . Děkuji za pozornost a zároveň se omlouvám za poněkud delší vystoupení , ale také doporučuji postoupení tohoto zákona do druhého čtení na výbor pro obranu . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Antonínu Seďovi . Nyní konstatuji , že nemám žádnou písemnou přihlášku do rozpravy , ale vnímám přihlášku paní poslankyně Jany Černochové . Prosím , paní poslankyně , máte slovo . Poslankyně Jana Černochová Dobré dopoledne , dámy a pánové . Děkuji , pane místopředsedo . Musím v reakci na to , co tady zaznělo od pana kolegy poslance Sedi , trošku pozdvihnout obočí , protože jsem velmi překvapena z toho , co jsem tady dnes slyšela . Návrh zákona o vojácích z povolání , zákon č . 221 , jsem já společně s panem kolegou Seďou v minulém volebním období několikrát slyšela , ten návrh jsme měli k diskusi opakovaně na výboru pro obranu a kritika , která tady teď zaznívá , možná kdyby zaznívala dva roky zpátky , tak pan ministr Stropnický , který se v rámci svého mandátu v nové vládě zhostil role předkladatele tohoto návrhu , by měl jednodušší práci , protože by všechny kritické body , které tady zmiňovali zástupci sociální demokracie , už do toho návrhu mohl zanést a nemuseli jsme ztrácet půl roku času . Já si myslím , že ta norma není připravena špatně . Garančním výborem zcela bezpochyby bude výbor pro obranu , který určitě připomínky , o kterých jsme hovořili už na různých úrovních i v rámci prolínání některých agend do oblasti bezpečnosti , tak jsme o nich hovořili i v bezpečnostním výboru , tak si myslím , že jsme schopni některé záležitosti odstranit tak , aby tam problém nebyl . Myslím si , že i v úvodním slově pana ministra tady ty věci , o kterých už nyní víme , že tam nejsou úplně dokonale zaneseny , pan ministr sám zmiňoval , že o nich ví a že je připraven o nich diskutovat a tyto chyby odstranit . Já bych při této příležitosti možná ještě zmínila dvě normy , které nás čekají také , předpokládám v letních měsících . Možná nebude od věci , když se na tyto dvě normy sejde mimořádná schůze , pokud bude svolána z důvodů jiných , o kterých tady také dneska byla řeč , v letních měsících , a to zákon o aktivních zálohách a branný zákon , protože tyto dvě normy bezprostředně souvisí s dvěstědvacetjedničkou a není možné přijímat dvěstědvacetjedničku a nebavit se o aktivních zálohách . Není možné přijímat dvěstědvacetjedničku a nebavit se o branném zákoně , protože tyto věci spolu bezprostředně souvisí . Takže já chci poprosit a jménem klubu občanských demokratů mohu říct , že my jsme připraveni tento zákon podpořit do druhého čtení . Stanovit garančním výborem výbor pro obranu se nám také jeví jako nejvíce systémové a pojďme dál vést v rámci výboru o této normě diskusi . Já bych i ráda poděkovala panu ministrovi Stropnickému , že když jsem ho tady interpelovala na začátku volebního období , kde že jsou ty zákony , které on stahoval z programu , tak že mi řekl , že tyto normy budou předloženy do léta . A jsou . Dvěstědvacetjedničku tady máme , takže bych ještě velmi chtěla ubezpečit od pana ministra , že to samé může slíbit i s branným zákonem a se zákonem o aktivních zálohách . A já samozřejmě velmi ráda se budu na práci na těchto normách jako členka výboru i pro obranu i pro bezpečnost podílet . Děkuji za pozornost . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní poslankyni Janě Černochové . S faktickou poznámkou nyní pan poslanec Antonín Seďa a připraví se pan poslanec Václav Klučka k řádné přihlášce . Prosím , pane poslanče , máte svou faktickou poznámku . Prosím . Poslanec Antonín Seďa Děkuji . Já bych odpověděl paní kolegyni Černochové vaším prostřednictvím . Já budu souhlasit s tím koncem . Já si osobně myslím , že všechny branné zákony se měly projednávat v jednom balíku . To , že už ozbrojené síly jsou pryč , že Vojenská policie je pryč atd . , je chybou , protože jsou navzájem provázány . Druhá věc . Ano , několikrát se to projednávalo na výboru , ale nikdy tomu nebyla věnována dostatečná pozornost , zejména z toho důvodu , že byly deklarovány nějaké cíle , a po hloubkové analýze tyto cíle já tam nevidím . To je důvod , který jsem přednesl . A druhá věc je , že ono chce také vědět to , co jsem říkal na počátku - v jakém stavu je v současné době Armáda ČR , protože jsem slyšel veřejné vyjádření , a to dvakrát , na veřejném fóru pana náčelníka Generálního štábu , který jasně deklaroval , že Armáda ČR je ve špatném stavu . A druhá věc je , zda přijetí této novely , to znamená zákona o vojácích z povolání , zlepší , či zhorší současný stav . Já si přeji , aby se zlepšil , aby byly naplněny cíle reformy ozbrojených sil z roku 2003 . A k tomu musí sloužit tento zákon . Pokud tomu sloužit nebude , je to špatně ! Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji i za dodržení času k faktické poznámce . Nyní pan poslanec Václav Klučka k řádné přihlášce v obecné rozpravě . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Václav Klučka Děkuji vám , pane předsedající . Já nebudu komentovat předchozí vystoupení předřečníků . Pouze bych chtěl říci , že z obsahu toho vystoupení je naprosto zřejmé , že je nutné v určité době , která bude před námi , a já předpokládám , že ta doba bude potvrzena touto ctihodnou Sněmovnou , najít kompromisy v mnoha dílčích problémech , které nám pak pomohou zjednodušit projednávání v druhém a třetím čtení . Z toho důvodu i po dohodě s předkladatelem a se zpravodajem již teď si dovoluji navrhnout prodloužení lhůty k projednávání o 30 dnů na 90 dnů .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities