|

ps2013-007-03-017-058.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-03-20 ps2013-007-03-017-058 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

58. Ústní interpelace

Date2014-03-20
Meetingps2013/007
Agenda Itemps2013/007/058
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/007schuz/s007108.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   19 < Page 20 > 21

Není to nic nového, bylo to víckrát doporučeno a v podstatě se navrhuje, aby to bylo u České národní banky. Bankovní asociace tvrdí, že nějaký podobný produkt. Naši zaměstnanci finančního úřadu a celního úřadu říkají, že to není to, co oni potřebují, protože samozřejmě pokud někdo páchá nebo je podezřelý z páchání trestné činnosti a příslušný policista nebo zástupce finančního úřadu se dotazuje, tak se občas stává, že finanční poradce banky upozorní toho podezřelého. Takže jde o to, aby ty orgány, když jde o čas, se mohly dívat na účty. Přiznávám, určitě je to nepříjemné, chceme o tom vést debatu, jestli se to týkat fyzických osob. bych spíše řekl že ne, že by se to mělo týkat právnických osob, kde by tedy neměl být problém. Je to v jednání. Budeme mít schůzku s Českou národní bankou za účasti Ministerstva vnitra a Ministerstva financí. Není to náš nápad, je to oprášený projekt, který by skutečně pomohl při vyšetřování páchání trestné činnosti. Ještě využiji příležitosti, že bych rád dal školení ODS, která znovu vyzývala FAÚ, a možná že pan Kalousek jim také může dát školení, že bych znovu zopakoval, protože novináři stále píší dezinformace o FAÚ. A FAÚ zasahuje v 90 % případů na základě oznámení banky. Banka hlásí podezřelou transakci, nebo nějaká jiná veřejná instituce, a na základě toho FAÚ vyšetřuje. Takže ty nesmysly, které stále píší v novinách, že FAÚ se dívá na každý účet, koho chce, je lež, není to pravda. Byl bych rád, kdyby to všichni pochopili. Děkuji. Místopředseda PSP Jan BartošekDěkuji vám, pane ministře. Chci se zeptat pana poslance, zda bude doplňující otázka. Bude, takže ji pojďte položit. Poslanec Martin Novotný nevím, jestli to bude otázka. jsem jenom chtěl konstatovat, že jsem se na FAÚ neptal. Ptal jsem se na tu záležitost, která se týká pro změnu druhé stránky mince, ochrany. V jiné oblasti se mně samotnému stalo, když jsem před mnoha a mnoha lety půjčil jednomu člověku mobilní telefon na olomouckém náměstí, poté co mu ten jeho vlastní ukradli, že mně potom čtyři měsíce sledovali můj vlastní mobilní telefon a dodnes jsem se nedozvěděl, z čeho jsem byl podezřelý. Patrně z ničeho. chci jenom zdůraznit a poprosit, abyste v legislativní iniciativě skutečně velmi vážně přemýšleli nad tím, že jakýkoliv systém je také zneužitelný a že oprávněná ochrana soukromí našich spoluobčanů je klíčový faktor. Místopředseda PSP Jan BartošekDěkuji. Chci se zeptat, pane vicepremiére - budete reagovat? Ne, necháte to bez reakce. Dobře. Jako třicátý byl vylosován pan poslanec David Kádner. Každopádně ten svoji interpelaci stáhl. Třicátá první je paní poslankyně Věra Kovářová, která interpeluje paní ministryni pro místní rozvoj Věru Jourovou. Připraví se pan poslanec Karamazov. Máte slovo, paní poslankyně. Poslankyně Věra KovářováDěkuji. Vážená paní ministryně, obracím se na vás s dotazem na způsob rozdělení prostředků přidělených České republice pro příští programovací období 2014 2020. Konkrétně jde o to, že v únoru letošního roku bylo zveřejněno memorandum organizací hájících zájmy venkovského prostoru, územní dimenze, pro rozvoj venkova 2014 plus. Pod tímto memorandem jsou podepsány Svaz měst a obcí, Sdružení místních samospráv a Spolek pro obnovu venkova. Na počátku března pak k memorandu přistoupila Asociace krajů České republiky. V tomto materiálu je vysloven požadavek, aby z prostředků kohezní politiky EU bylo v rámci územní dimenze alokováno pro mechanismus LEADER CLLD na realizaci projektů a implementováno prostřednictvím všech certifikovaných místních akčních skupin 35 mld. korun. Tento požadavek je podle mého názoru rozumně odůvodněn. Řada argumentů mimochodem zazněla na semináři, který proběhl letos v lednu v Poslanecké sněmovně. Vážená paní ministryně, ráda bych se vás zeptala, zda vláda vyslyší volání organizací reprezentujících český a moravský venkov a akceptuje rozdělení 35 mld. korun prostřednictvím místních akčních skupin, a pokud nikoliv, jaké důvody ji k tomu vedou. Děkuji za odpověď. Místopředseda PSP Jan BartošekDěkuji, paní poslankyně. Poprosím paní ministryni Věru Jourovou o odpověď na tuto interpelaci. Ministryně pro místní rozvoj ČR Věra JourováVážené dámy, vážení pánové, dobrý den. Jsem dotazována na způsob rozdělení budoucích evropských fondů, tedy fondů pro léta 2014 2020, a konkrétně na rozdělení peněz mezi takzvané místní akční skupiny. bych chtěla předeslat, že ty takzvané MASky považuji za dobrý nástroj, nástroj, který se osvědčil, lidé, kteří v nich pracují, v tom starém období celkem bez problémů a s úspěchem rozdělovali poměrně velké peníze a přispěli tak ke komunitnímu rozvoji a vůbec spolkovému životu a rozvoji infrastruktury ve venkovském prostoru, takže MASky jsou pro nás jak jako osvědčený nástroj, tak jako řekněme nějaká personální kapacita velmi silným partnerem při jednání právě o rozdělení budoucích peněz. Obdržela jsem memorandum od zmíněných organizací a spolků a sama jsem jednala s řadou z nich. Vlastně od prosince jsem navštěvována a slýchám požadavky na konkrétní částku. V prosinci to bylo 50 miliard, požadavek nyní v memorandu je 35 miliard. S každým, s kým jednám, argumentuji, že jedna věc je přidělení takzvané alokace a druhá věc je ta, kterou nemůžeme úplně nechat stranou, to je to, co se za ty peníze vytvářet, to znamená měřitelné ukazatele, které mají vzniknout působením těch prostředků. Myslím si, že ta jednání jsou velmi korektní a že partneři jak z MASek, tak ze Svazu měst atd. vidí snahu se dohodnout na nějakém rozumném modelu. Je samozřejmé, že rozvoj venkova je podstatný aspekt místního rozvoje nebo regionálního rozvoje, takže počítáme s tím, že na venkov půjdou nejen peníze prostřednictvím MASek, protože toto je vlastně nástroj vytvoření pro financování určitých typů projektů, ale i z dalších možností prostřednictvím individuálních projektů. Chtěla bych říci, že momentálně čísla jsou takováto. Z celkové sumy, která je přes 500 miliard korun pro období 2007 20013, jednáme o tom, že by pro takzvanou územní dimenzi bylo vyčleněno minimálně 200 miliard, s tím, že pro MASky uvažujeme a jdeme do jednání, která teď budou finalizována, s návrhem na minimální částku 20 miliard z kohezní politiky a 7 miliard ze zemědělské politiky. To je tedy celkem 27 miliard, které by měly protéci přes těch konkrétně 178 takzvaných MASek, o kterých je tady řeč. Takže kdybych to porovnala s minulým obdobím, tak pokud bychom uvažovali o čísle 27 miliard, tak je to celkem 130 150 milionů korun na jednu takzvanou MASku, zatímco v minulém období to bylo 35 55 milionů korun na jednu MASku. Myslím, že to je velký nárůst prostředků a že MASky mají naši důvěru, že budou schopny administrovat a dobře investovat vymezené peníze.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities