|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-03-25 ps2017-087-11-004-905 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

Sloučená rozprava k bodům 490 a 491

Date2021-03-25
Meetingps2017/087
Agenda Itemps2017/087/905
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/087schuz/s087358.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 557 • previousnext

ps2017-087-11-004-905.u1.p1.s1 Sloučená rozprava k bodům 490 a 491
ps2017-087-11-004-905.u1.p2.s1 Nyní se budeme zabývat Informací vlády o konání maturitních zkoušek v roce 2021 a Informací vlády k otevření škol.
ps2017-087-11-004-905.u1.p2.s2 Těmito body jsme se zabývali ve čtvrtek 11. března na 87. schůzi Poslanecké sněmovny, kdy jsme přerušili sloučenou všeobecnou rozpravu.
ps2017-087-11-004-905.u1.p2.s3 Místo u stolku zpravodajů zaujal ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga.
ps2017-087-11-004-905.u1.p2.s4 Připomínám, že navrhovateli a zároveň zpravodaji tohoto bodu jsou poslanec Ivo Pojezný a poslankyně Tereza Hyťhová.
ps2017-087-11-004-905.u1.p3.s1 Nyní bychom měli pokračovat v přerušené sloučené všeobecné rozpravě, a se ale ptám buď navrhovatele, nebo zpravodajů, zda chtějí vystoupit.
ps2017-087-11-004-905.u1.p3.s2 Mají možnost vystoupit předtím, než rozpravu otevřu.
ps2017-087-11-004-905.u1.p3.s3 Pan ministr chce vystoupit a oba zpravodajové zváží, zda si přejí vystoupit.
ps2017-087-11-004-905.u1.p3.s4 Prosím, máte slovo.
ps2017-087-11-004-905.u2.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající, dámy a pánové.
ps2017-087-11-004-905.u2.p1.s2 Od toho, co jsme projednávali minule problematiku maturit, ale zároveň i priority otevírání škol uběhl nějaký čas a jsem rád, že jste za tu dobu ale neztratil ten fokus, to znamená to, že se bezpečným návratem dětí do škol zabývají všechny strany a hnutí v této Sněmovně a že to je společná priorita.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s1 Proto, když dovolíte, tak si dovolím vás seznámit s tím, co se za tu dobu změnilo, upravilo.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s2 Začnu tím, že priority návratu do škol, to znamená které kategorie jsou prioritní pro návrat, tak to jsme jako ministerstvo zveřejnili 30. října.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s3 Zároveň přes protiepidemický systém I a II jsme ten systém myslím si velmi dobře rozfázovali tak, aby odpovídal epidemickým podmínkám a aby odpovídal tomu, co se skutečně reálně událo v mezičase a co se děje v terénu.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s4 To znamená, zmíním třeba homogenitu skupin v přípravě maturantů a další věci, které se v průběhu času ke členům školského výboru nebo k vám jako jednotlivým poslancům dostávaly a dostávaly se samozřejmě k nám na Ministerstvo školství.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s5 Tyto věci včetně třeba provozu malotřídních škol do 75 žáků nebo základní umělecké školy, výuka jeden na jednoho, byly na stole, co se týká úpravy "psa" 2.0, který želbohu díky dominanci britské varianty viru nebyl realizován.
ps2017-087-11-004-905.u2.p2.s6 V této chvíli, když se bavíme o návratových scénářích, tak se situace posunula, a dovolte, abych teď vás seznámil s tím, jakým směrem, a samozřejmě i s některými novými skutečnostmi.
ps2017-087-11-004-905.u2.p3.s1 Padlo tady několikrát, že například v oblasti středního vzdělávání probíhala v prvním pololetí školního roku 2020/2021 běžná výuka pouze po dobu 26 dnů, tedy bez obnovení prezenční výuky není zejména v oborech vzdělávání, ve kterých je realizováno praktické vyučování, možné zabezpečit dostatečnou přípravu žáků na závěrečné a maturitní zkoušky a jejich vstup do profesního života jako takového.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s1 Jelikož omezení úplné zastavení praktické výuky trvá již téměř rok a u většiny oborů ji nelze dostatečně nahradit distanční formou, je nezbytné umožnit návrat k co nejdříve nejen závěrečným ročníkům, o kterých jsme se třeba bavili minule, když jsme se tady setkali, ale všem, pro které je získávání dovedností praxí klíčové pro jejich další působení v daném oboru.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s2 Tedy v říjnu, nebo teď, je tu priorita praktické výuky na středních školách a s posunem času je priorita čím dál tím vyšší.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s3 Potřeba prezenční výuky pro žáky 1. a 2. tříd je nepochybně klíčová, proto také jsme je v tom systému drželi i v těch nejhorších stupních epidemického rizika.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s4 Měla by probíhat i v těch nejvážnějších epidemických situacích a samozřejmě opět předpokládáme jejich návrat mezi prvními.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s5 Ale k těmto žákům bychom měli připojit i ostatní žáky prvního stupně.
ps2017-087-11-004-905.u2.p4.s6 Vedle ekonomických důsledků k zajištění péče o tyto nejmladší, výší zátěže pro rodiče a dalších sociálních aspektech jsou zde vážné obavy, a myslím, že opět se na tom shodneme průřezově, z rizika vyšších vzdělávacích ztrát, doprovázené horší schopností tyto ztráty dohnat oproti těm ročníkům starším.
ps2017-087-11-004-905.u2.p5.s1 Vzhledem k současnému vývoji a odkladu návratu prioritních ročníků do škol - ten plánovaný březnový návrat - je podle mého názoru nutné přehodnotit prioritizaci návratu maturitních a závěrečných ročníků středních škol bez praktické výuky a žáků devátých ročníků základních škol, kteří se chystají na přijímací zkoušku.
ps2017-087-11-004-905.u2.p5.s2 Přesouvat tyto žáky povinně zpět do prezenční výuky pouze několik týdnů před přijímacími či závěrečnými zkouškami by vzhledem k přípravě na zkoušky mohlo být spíše kontraproduktivní.
ps2017-087-11-004-905.u2.p5.s3 Těmto žákům by ale mělo být umožněno se soustředit na přípravu na zkoušky v klidu domova za současných podmínek a místo povinného návratu všech závěrečných ročníků navrhujeme v první fázi návratu možnost dobrovolného návratu těchto žáků v omezeném režimu, tedy takzvané - a mnohými z vás zmiňované - studijní skupiny maximálně po šesti žácích pro klíčové předměty, můžeme tomu říkat klidně skupinové konzultace, a to samozřejmě za dodržení přísných podmínek testování.
ps2017-087-11-004-905.u2.p6.s1 Pokud se mohu zastavit u těch věcí, které nás vedly k tomuto návrhu a které vycházejí nejenom ze zahraničních, ale i českých studií, tak je nepochybné, že školy jsou považovány za místo se středním rizikem šíření, které však lze řídit - a to je klíčové - prostřednictvím režimových opatření.
ps2017-087-11-004-905.u2.p6.s2 Rizikové jsou všechny věkové skupiny, platí však, nebo doposud platilo, že riziko významně stoupá s věkem a se sociálními kontakty, které daná věková kohorta .
ps2017-087-11-004-905.u2.p7.s1 Pokud bych měl využít analýzu šíření COVID-19 ve školách v USA, tak ukazuje, že nákaza se více šíří v domácnostech, kde děti prezenčně navštěvují školu, a to i v závislosti na věku a navštěvované třídě - čím starší, tím vyšší riziko.
ps2017-087-11-004-905.u2.p7.s2 Zároveň tato studie předkládá i porovnání podmínek a předpokladů k minimalizaci úplnému vymizení tohoto rizika, a to i pro ročníky odpovídající žákům českých středních škol.
ps2017-087-11-004-905.u2.p7.s3 Významným faktorem omezení je prezenční výuka jen v částečném režimu a dále zavedení režimových opatření - logicky čím více, tím nižší riziko.
ps2017-087-11-004-905.u2.p7.s4 Studie dopadů plošných opatření z jarní vlny COVID-19 uvádí různé dopady uzavření škol.
ps2017-087-11-004-905.u2.p7.s5 Jeden z největších dopadů určuje třeba ve studii Haug a kolektiv, podle kterých uzavření škol v USA mohlo snížit incidenci a mortalitu o 60 %.
ps2017-087-11-004-905.u2.p8.s1 K českým podmínkám: podle agentního modelu základní školy - a ten agentní model vypracoval český BISOP ve spolupráci s Ministerstvem školství - podotýkám, že agentní model základní školy, který jsme nechali zpracovat, je založen na reálném grafu sociálních vazeb a kontaktů žáků a učitelů na jedné větší základní škole - a přes matematické modelace se konstatovat, že na prvním stupni základních škol se COVID-19 šíří významně méně než na druhém stupni základních škol, a ačkoli na první stupeň chodí o čtvrtinu více dětí, o jednu třídu, zodpovídá první stupeň za zhruba 42 % infekce ve škole.
ps2017-087-11-004-905.u2.p8.s2 Potvrzuje se tím ta intuice, o kterém jsem mluvil, že menší děti mají méně intenzivních sociálních kontaktů a typicky téměř nemění kolektiv ani učitele v průběhu výuky.
ps2017-087-11-004-905.u2.p9.s1 To, co se opět ukázalo a ukazuje, tak je, že využívání týdenních rotací prezenční a distanční výuky celých tříd je podle tohoto agentního modelu významně efektivnější než pouhé půlení kolektivů napůl.
ps2017-087-11-004-905.u2.p9.s2 To znamená, že návrat žáků do škol při rotační výuce, kterou si představte tak, že celá třída jeden týden prezenční výuku, druhý týden distanční, tak tato týdenní alternace skupin není potvrzena jenom tím agentním modelem, ale i dalšími studiemi založenými na modelování školního provozu.
ps2017-087-11-004-905.u2.p9.s3 Týdenní rotace prezenční a distanční výuky celých tříd snižují zásadně riziko, že se škola stane místem nákazy žáků a učitelů.
ps2017-087-11-004-905.u2.p9.s4 To znamená, ten první posun, o kterém se tu bavíme, je rotační výuka prezenční, distanční po jednom týdnu, která při zavedení pro celý první stupeň základních škol, nejenom pro první, druhou třídu, nám umožní tam vrátit nejenom tyto žáky v první vlně, ale zároveň obnovit i to, o čem jsem mluvil před chvílí, to znamená praktickou výuku na středních školách.
ps2017-087-11-004-905.u2.p10.s1 Druhým principem pro bezpečné otevření škol je pravidelné neinvazivní testování žáků, studentů a zaměstnanců škol.
ps2017-087-11-004-905.u2.p10.s2 Rovněž pravidelné testování zcela logicky potenciál významně snížit riziko šíření COVID-19 ve škole, a to i prostřednictvím testů s nízkou senzitivitou.
ps2017-087-11-004-905.u2.p10.s3 Tolik k debatě o antigenních testech.
ps2017-087-11-004-905.u2.p11.s1 V případě škol od začátku, od ledna tohoto roku, kdy velmi intenzivně kolegové z Ministerstva školství po prosincové debatě nad "psem" 2.0 rozpracovávali variantu testování a výhody a nevýhody PCR testů a antigenních testů, tak je navrženo, aby testování ve školách probíhalo dvakrát týdně, což i při nízké senzitivitě je faktor, který pomůže redukovat riziko.
ps2017-087-11-004-905.u2.p11.s2 Zároveň jsme v tomto týdnu vedli debatu s hlavní hygieničkou o tom, aby byly zautomatizovány procesy při pozitivním výskytu nebo při pozitivním záchytu a abychom bezpečně ochránili celou třídu, která by se v případě antigenního testu následně ocitla v karanténě.
ps2017-087-11-004-905.u2.p12.s1 Významný přínos screeningu tohoto symptomu, to znamená není to diagnostika, je to plošný screening, potvrzuje nejenom tedy ta studie BISOPu, ale potvrzují to i studie zahraniční.
ps2017-087-11-004-905.u2.p12.s2 Samozřejmě podmínkou jsou neinvazivní PCR testy.
ps2017-087-11-004-905.u2.p12.s3 Podmínkou jsou testy, které budou a jsou v tuto chvíli dokupovány ještě Státními hmotnými rezervami, které budou distribuovány na školy.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s1 Dalším významným bezpečnostním faktorem, který musíme při návratu do škol brát v úvahu, je ochrana pedagogů.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s2 Když se podíváte i na studii ÚZIS, to znamená na konkrétní česká data, ukazuje se, že pracovníci ve školství patří mezi nejrizikovější povolání.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s3 Zároveň podle agentního modelu pro základní školy, který vyvinul BISOP, jsou učitelé i podstatným přenašečem COVID-19.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s4 V simulacích modelu představují 17 % infekce, i když je jich řádově méně než žáků.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s5 Ochrana učitelů je tedy prioritou při otevření škol.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s6 Pokud se podíváte, tak nejenom že v prosinci, což je zaneseno dalšími a dalšími informacemi, měli možnost ještě před ostatními se antigenně testovat, od 4. do 18. prosince, jen pro připomenutí, ale zároveň jsou teď prioritní profesí, která je masivně proočkovávána.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s7 Data z pondělí nebo k nedělnímu večeru hovořila o tom, že 180 000 pedagogických a nepedagogických pracovníků je zaregistrováno do systému a přes 85 000 z nich bylo již proočkováno první dávkou.
ps2017-087-11-004-905.u2.p13.s8 Toto je důležitá podmínka znovuotevření škol.
ps2017-087-11-004-905.u2.p14.s1 Zároveň ale s tím, že do škol bylo distribuováno, přestože primárně je zodpovědnost zřizovatele, tak byly distribuovány ochranné prostředky, FFP2 respirátory v celkovém počtu v tomto školním roce 6,5 milionu kusů, protože povinné FFP respirátory a doporučení omezení prezenčního setkávání pedagogů na poradách, v kabinetech a jinde ve škole je dalším faktorem, který může zmírnit riziko nákazy COVID-19 ve školách.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s1 Příprava na návrat spočívá v tom, že probíhá prioritní očkování skupiny pedagogických i nepedagogických pracovníků.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s2 Zároveň školy dostaly a byla jim distribuována dodatečná intervence FFP2 respirátorů.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s3 Zároveň máme u Státních hmotných rezerv zabukováno tuším 15 milionů kusů chirurgických roušek, protože pro menší děti je tato povinnost a je dobré, aby školy měly nějakou zásobu v případě, že dítě roušku zničí, ztratí nebo se cokoli stane.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s4 A zároveň zůstanou v platnosti režimová opatření, která jsou možná jednoduchá, ale o to víc účinnější, to znamená pravidelné větrání v prostorách, respirátory, případně roušky pro žáky, kde je to možné, přísná homogenita tříd a školních družin, režimová opatření ve školních jídelnách, zákaz extrakurikulárních aktivit a samozřejmě pravidelná kontrola symptomů.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s5 To znamená, budeme klást maximální důraz na kontrolu symptomů.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s6 V aktualizované metodice pro bezpečný provoz škol doporučíme každodenní pravidelnou kontrolu symptomu žáků učitelem ve třídě na začátku dne během připraveného checklistu.
ps2017-087-11-004-905.u2.p15.s7 vím, že to řada ředitelů dělá, ale je dobré, aby to bylo připomenuto i v metodických materiálech.
ps2017-087-11-004-905.u2.p16.s1 Co se týká důsledného trasování: přechod tříd na distanční výuku v případě pozitivního testu a jednoduché pravidlo s nárokem na PCR vyšetření pro všechny spolužáky a automaticky identifikované prostřednictvím propojení se školními informačními systémy.
ps2017-087-11-004-905.u2.p16.s2 V debatě s hlavní hygieničkou jsme teď v úterý vznesli požadavek na absolutní automatizaci, ale dohodli jsme se na přístupu, kdy bylo deklarováno ze strany Ministerstva zdravotnictví, respektive hlavní hygieničky, že školy v jednotlivých krajích dostanou k dispozici kontakt na místně příslušného epidemiologického pracovníka na každé krajské hygienické stanici, který jim bude k dispozici nonstop a zajistí okamžité vystavení žádanek na PCR testy.
ps2017-087-11-004-905.u2.p17.s1 Zároveň požadavkem, který jde za rámec gesce Ministerstva školství a je nezbytný pro bezpečný návrat žáků do škol, je sledování a vyhodnocení dopadu otevření škol prostřednictvím otevřených datových sad ÚZISu.
ps2017-087-11-004-905.u2.p17.s2 Navrhujeme, aby byly pravidelně každotýdenně vyhodnocovány prostřednictvím datových sad a ty by měly být samozřejmě otevřeny nejen pro MŠMT, ale od počátku pro všechny a tam se můžeme podívat na počty případně nově nakažených pedagogů, nově nakažených po letech věku, a to umožní kontrolu a odstraní to možná dohadování, které tu probíhá, o tom, zdali školy jsou nebezpečné, bezpečné nebo jestli je jejich pozice v tom systému dána tím, v jaké fázi pandemie se nacházíme.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s1 Samozřejmě že harmonogram otevírání škol a přesná data nejsou tím, co by měl říkat ministr školství, a neděje se tak v žádné evropské zemi, to znamená hodnoty, za kterých se žáci mohou vrátit, pokud jsou to hodnoty nějakých ukazatelů, jsou to čtrnácti- či sedmidenní incidence, nebo jsou to počty covidových pacientů, to ponechám na Ministerstvu zdravotnictví.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s2 Ale co se týká těch s epidemiology a matematickými modeláři probranými scénáři, tak se nabízí scénář postupného návratu a jsem zde řekl, že je podloženo studiemi, že rotační výuka je způsob, který nám umožní vrátit více ročníků zpátky k nějaké formě prezenčního vzdělávání.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s3 To znamená, že v první fázi by první stupeň základních škol nastoupil rotačně, a to po celých týdnech a po celých třídách.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s4 To znamená, není to žádná varianta dopoledne, odpoledne.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s5 Není to varianta, kterou zkoušelo Rakousko na jaře 2020: tři dny ve škole, dva dny doma a další týden obráceně.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s6 Je to varianta, která z pohledu organizačního není optimální - ale co je v této době optimální - ale je proveditelná.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s7 To znamená, že základní škola, první stupeň, půjde rotačně, speciální školy a malotřídky do pětasedmdesáti žáků by mohly fungovat v plném prezenčním režimu.
ps2017-087-11-004-905.u2.p18.s8 U malotřídek je potřeba si uvědomit, že se jedná o školy do pětasedmdesáti žáků, kde je epidemické riziko významně nižší.
ps2017-087-11-004-905.u2.p19.s1 Střední školy, vyšší odborné školy a konzervatoře by se navrátily k praktické výuce, což by zase redukovalo epidemické riziko a řešilo by to ten nejpalčivější problém, který tu máme, to znamená praktickou výuku a praktické předměty.
ps2017-087-11-004-905.u2.p19.s2 Toto by mohlo umožnit realizaci cca 50 % výuky, ale kontakty by byly redukovány zhruba na čtvrtinu, což odpovídá přísným epidemickým standardům.
ps2017-087-11-004-905.u2.p20.s1 Je také nutné myslet na vysoké školy, které častokrát v mediálním prostoru nejsou tak vidět, protože jsou přebity třeba debatou o maturitě nebo čímkoliv jiným.
ps2017-087-11-004-905.u2.p20.s2 To znamená i v tomto kroku, v této první etapě by došlo k návratu praktické výuky závěrečných ročníků na vysokých školách, to znamená laboratoře, praktická výuka by začala probíhat.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s1 To důležité, které jsem také zmínil a které by se týkalo teoretické přípravy třeba u znevýhodněných žáků na druhém stupni základních škol nebo u devátých ročníků, které se připravují pro předměty na přijímací zkoušky nebo závěrečné ročníky středních škol pro předměty k maturitní či závěrečné zkoušce, jsou skupinové konzultace.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s2 V tuto chvíli máme umožněny individuální konzultace jeden na jednoho.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s3 Opět jsme apelovali na školy, aby je více využívaly.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s4 V tuto chvíli by bylo možné využít instrumentu skupinových konzultací do šesti žáků k cílené přípravě na přijímací zkoušky, maturitní či závěrečné zkoušky, anebo pro větší zapojení znevýhodněných žáků.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s5 Tady musím říct, že to odpovídá těm některým návrhům, a jsem rád, že se na tom opět shodujeme.
ps2017-087-11-004-905.u2.p21.s6 Vím, že to bylo v návrhu Pirátů a STANu a myslím si, že v tuto chvíli s tím testováním je to krok bezpečný.
ps2017-087-11-004-905.u2.p22.s1 Co se týká provozu školních družin, tak tam je potřeba dle vyjádření epidemiologů udržet homogenitu, což by ale při rotaci mělo být zvladatelné i kapacitně na daných školách.
ps2017-087-11-004-905.u2.p23.s1 Co se týká základních uměleckých škol, v plánu na první etapu rozvolnění je umožnění individuálních konzultací a prezenční výuky jeden na jednoho.
ps2017-087-11-004-905.u2.p23.s2 Totéž by se ovšem týkalo i středisek volného času, týkalo by se to i jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky a v oblasti zkoušek jako takových by ta režimová opatření byla nastavena tak, že by byly umožněny tyto zkoušky do 20 osob, samozřejmě při dodržení režimových opatření, rozestupů, roušek a tak dále.
ps2017-087-11-004-905.u2.p23.s3 Platilo by to pro přijímací zkoušky, maturitní zkoušky, závěrečné zkoušky, absolutoria anebo samozřejmě zkoušky konané na základě mezinárodních dohod.
ps2017-087-11-004-905.u2.p24.s1 Co se týká režimových opatření, o kterých se bavíme, tak je potřeba vzhledem k tomu, že tu máme mnohem agresivnější formy viru, maximálně podporovat nošení FFP2 respirátorů nebo chirurgických roušek, takže by bylo vhodné, aby to bylo zavedeno i pro žáky třeba na speciálních školách, pokud to samozřejmě jejich mentální schopnosti a aktuální duševní stav umožňují.
ps2017-087-11-004-905.u2.p24.s2 Zároveň je potřeba udržet povinné testování antigenní formou dvakrát týdně, případně pokud to samozřejmě nazná Ministerstvo zdravotnictví, tak my jako Ministerstvo školství dlouhodobě na základě informací od odborníků preferujeme, nikoliv že je na stejné rovině, PCR testování.
ps2017-087-11-004-905.u2.p24.s3 Samozřejmě tam ten časový odstup může být i delší.
ps2017-087-11-004-905.u2.p25.s1 Zajímavou myšlenkou, kterou jsem zaznamenal při dnešních jednáních a které se rozhodně nebráním, je nějaké pilotní ověření antigenních testů a PCR testů na vybraných školách ještě před tím, než by k tomu návratu došlo.
ps2017-087-11-004-905.u2.p25.s2 Tuto problematiku budu konzultovat intenzivně s Ministerstvem zdravotnictví, protože není v moci, byť jsme to také měli v plánu na začátku března, kdy jsme uvažovali všichni společně o návratu maturitních závěrečných ročníků a devátých tříd, tak ta pilotáž na školách byla i záměrem Ministerstva školství, leč došlo ke zpřísnění, tedy nedošlo k pilotáži.
ps2017-087-11-004-905.u2.p25.s3 Myslím že je dobré tuto záležitost intenzivně probrat s Ministerstvem zdravotnictví a de facto minimálně v rovině konfirmační, to znamená potvrdit si účinnost antigenní testů, které budou ve školách nasazeny, takže rovněž této iniciativě se nebráním a proberu ji s ministrem zdravotnictví a hlavní hygieničkou.
ps2017-087-11-004-905.u2.p26.s1 Co se týká specifického přístupu, protože to, co jsem si nechal na úplný závěr představení první fáze, se týká škol mateřských.
ps2017-087-11-004-905.u2.p26.s2 Je pravdou, že data ze začátku podzimu ukazovala významně nižší výskyt COVID-19 v těchto zařízeních, přesto si myslím, že s ohledem na to, že potřebujeme zasáhnout všechny části vzdělávací soustavy - mluvil jsem o závěrečných ročnících vysokých škol, mluvil jsem o školách středních, praktické výuce, o skupinových konzultacích, o návratu celého prvního stupně, byť v rotačním schématu - tak v případě mateřských škol návrh počítá s tím, že by v mateřských školách v první fázi bylo pouze povinné předškolní vzdělávání, což se i tak dotýká téměř 130 000 dětí, a skupinky by byly maximálně po 15 dětech, ideálně v půlených skupinách.
ps2017-087-11-004-905.u2.p26.s3 To znamená, pokud tam někdo 26 žáků, tak dvakrát 13 by bylo optimální dělení této skupiny.
ps2017-087-11-004-905.u2.p27.s1 Zároveň i tam je potřeba bavit se o těch režimových opatřeních a o antigenním testování jako podmínce nutné pro redukci rizika vzhledem k situaci, ve které se nacházíme.

Text viewDownload CoNNL-U